Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 487,465
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Duster'da 4wd Lock moduna aldığınızda orta diff yani şaft kilitlenir, öne-arkaya güç 50-50 aktarılır. Elektronik olarak devreye sokulan mekanik bir uygulamadır bu ama.
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Ümit, orta diff ile şaft farklı şeyler, bence o konuyu biraz daha araştırmak lazım.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
Duster'da 4wd Lock moduna aldığınızda orta diff yani şaft kilitlenir, öne-arkaya güç 50-50 aktarılır. Elektronik olarak devreye sokulan mekanik bir uygulamadır bu ama.

Şöyle anlatalım. Eski jimny ler 4 çekere,low'a vites kolu ile geçerdi.Daha sonra düğmeli yaptılar.Mekanik kolun yaptığı işlemi elektrik kontrollü hale getirdiler.Ama sistem hala mekanik. Duster dada orta dif. yok ama ön-arka şaftı birbirine elktrik lumandalı bir sistemle mekanik olarak kilitleyen bir sistem var gibi gözküyor!
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Bu video açıklayıcı olur herhalde
http://www.youtube.com/watch?v=Glr1o5tFaoc
 





Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

kilit farklıdır
orta kilit lastikleri çapraz kilitleri, hareketin, çapraz olmak kaydıyla
bir ön ve bir arka lastikte olmasını sağlar
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

İşte bu; baştan koysaydınız ya ! Güç her zaman arka şaftın ucuna kadar geliyor zorlandığında veya içerden kumanda ile arka dif. devreye giriyor. Demek ki orta dif. yok!
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

AL1820' Alıntı:
orta kilit lastikleri çapraz kilitleri, hareketin, çapraz olmak kaydıyla
bir ön ve bir arka lastikte olmasını sağlar

Orta kilit her zaman ön ve arkaya eşit güç aktarır %50-50.Sağ sol dağılımını dingildeki dif. yapar. Yani ortadan kilitlenince çapraz iletim olmaz...
 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

fbmy' Alıntı:
İşte bu; baştan koysaydınız ya ! Güç her zaman arka şaftın ucuna kadar geliyor zorlandığında veya içerden kumanda ile arka dif. devreye giriyor. Demek ki orta dif. yok!

Arka diferansiyeli devreye sokan elektro-mekanik kilit orta kilit(Şaft Kilidi) işte, gerçi aracın ortasında değil şaftın ucunda. İlk videoda sağ tarafta büyükçe gösterilen parça, 6 numaralı parça yani.
 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Videoları göremedim ama sonunda olayı anladık. Duster'da elektromanteyik şaft kilidi + arka diferansiyel varmış, orta diferansiyel yokmuş, dolayısı ile kilidi de yok.

Şaft kilidi=orta diferansiyel kilidi, değil yani. Sadece netice itibari ile işlevi aynı.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Mesut Bey, orta diff kilidi denilen şeyin bir diğer adı da şaft kilididir. İkisi de aynı şey yani

Yardımcı olur belki bu başlıklar;

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=68039

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=56767
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Neyse Ümit boşver, netice itibari ile aynı işe yarıyor bunlar.
Bu arada ismim Mesut değil
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Aynı görevi yapan farklı şeyler! ''Orta differansiyel'' olmadan dif. kilidi olmaz. Orta dif. demek kilitleyen mekanizmanın orta da olması demek değildir! 3. bir dif. olmasıdır!
 

SON KONULAR - FORUM