Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 464,133
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

az once polenezkoy de her zaman gittigim orta derece zorlukta camurlu parkur var ilk iş aracı standart halıyle oraya soktum

tahmini 40 derece rampayı bile cok rahat cıktım ve indim bir kac, kez normal 10 cm camurlu yolda 2 ceker de bile yol alıyor onden cekışili olmanın avantajı ortaya cıkıyor , bir takım bf good rıch at lastıkle daha ıyı ışler cıkaracagı kesin .

asfalt otabanda 6 vites 3000 devirde arac 130 km ye gelıyor fakat cok nazlı ivmelenıyor , aracın icinde motor difransiyel sanzıaman sesi ve ruzgar sesi bana fazla geldi cok fazla surat olmamasına ragmen hız 130 km iken

yakıt şu an yuz km de 8 litre gosterıyor umarım 6.5 lara iner henuz 70 km yol yaptım , 1.5 motorun bu kadar yakması cok yuksek , aynı motora sahip latıtude ve quaşhıde 6 .5 civarlaraında gezıyor sehir ici kullanımında ..

bekledigim kadar seri bir arac degil asfalt performansı olarak ama arazide iş gorur artık gerisini yaşayıp gorecegim ..
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

macmaneman' Alıntı:
rexton da bayağı iyimiş...ağır ve oturaklı bir jeepe benziyor...türkiye deki servis ve yedek parça ağı nasıl??

Heryerde servisi yok...Servis işi...Büyükşehirlerde sorun olmasada..seyahatlerde sorun teşkil edebilir diye düşünüyorum...

REXTON Çok güzel bir araçtır...Birnevi MERCEDES kırması diyebiliriz...Motor Şanzıman Mercedestir..

...Süspansiyonları yoldaki bozuklukları hissettirmiyor...

Arazi vitesi aynı..Suzuki GrandVitardaki gibi...

...Yüksek ve rahat bir araç...

Yalnız anlamadığım birşey var...REXTON da yol bilgisayarı yok...:smiley:

http://www.beyazgazete.com/video/webtv/yasam-11/ssangyong-rexton-w-test-surusu-420380.html
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

aynen yol bilgisayari yok , 4 low var 4 hıgh var ve normal 2 ceker kullanım mevcut

toyota land cruser olan bir arkadaşim aracını satıp rexton aldi son derece de memmun , bf lastik takti yukselme ve vinc de yapacak , arkaya difransıyel kılıdı getirdi vs konusu donanım haberde var

arac 7 kişilık sehır ici 400 kurus yakıyor yanı yuz km de 9 litre en fazla 10 litre uzun yolda 7 litre aynı zamanda otamatik vitesde mevcut .

korondo sportlardaki 155 begyir 360 tork luk makine var uzerınde ,benımde hayallerımı susleyen bir arac lakin 100 liralik arabayı araziye sokmak biraz düsundurucu :D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

sabri yucel' Alıntı:
asfalt otabanda 6 vites 3000 devirde arac 130 km ye gelıyor fakat cok nazlı ivmelenıyor , aracın icinde motor difransiyel sanzıaman sesi ve ruzgar sesi bana fazla geldi cok fazla surat olmamasına ragmen hız 130 km iken

yakıt şu an yuz km de 8 litre gosterıyor umarım 6.5 lara iner henuz 70 km yol yaptım , 1.5 motorun bu kadar yakması cok yuksek , aynı motora sahip latıtude ve quaşhıde 6 .5 civarlaraında gezıyor sehir ici kullanımında ..

bekledigim kadar seri bir arac degil asfalt performansı olarak ama arazide iş gorur artık gerisini yaşayıp gorecegim ..
Azizim, bilgine...

1.Rüzgar sesi/gürültü var, onu zaten hep belirttik. Ama dif-şanz. sesini bilmiyorum.
2.Yol bilgisayarındaki miktar ölçümü sakattır muhtemelen. Benimki daima % 10 fazla gösterir. Depoya girenle hesaplıyoruz.
3.Serilik konusu elbette beklenti ve alışkanlıkla ilgili.
4.Depo yakıt miktarı göstergesi yakıtı dengeli göstermez. Kalibrasyon ayarı yapılsa da, dilimlerin azalması dengeli olmaz.

Hayırlı sürüşler.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

sonuc olarak bu aracı almamin ilk nedeni 1.5 dci motoru ve tabiki 4 ceker olması , uzerındeki orjınal contınental lastıklerle bile oldukca basarılı kuru arazide ,

bugun gunduz gozu cekmekoy taraflarında biraz arazıye gırecegim , aracın kısa ve hafif olması gercekten buyuk bir avantaj , actyon spotrs ve defendarla surterek gecebildigim yerlerden surtmeden gecebiliyor , ilk defa bu kadar kucuk bir arac kullanıyorum :smiley: ama guzel sevimli amacı dogrultusunda başarılı bir makine .
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

1.5.dci.4x4.110.ps.240.nm.tork yeterli güç veriyor.. kasa 1.400.kg.civarı olunca yakıtın biraz fazla olması da normal.. ancak, diğer dizle 4x4 lerden az yakıyor sonuçta.. fiyatta buna göre uygun.. yüksek beklentisi olanlar yüksek hacim-güçte-pahalı jip almakta.. ;)
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Diğer başlıklardan birine de yazmıştım. Buraya da ekleyeyim dedim.

belki daha önceden verilmiştir:

Duster ingilizce kullanım klavuzu:
http://www.renaultusa.com/News/DriversManuals/Dacia%20duster.pdf

Türkçesi olan linki yazarsa memnun olurum.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Duster kullanıcılarının memnuniyet, imaj, devamlılık ve sayısını artırmak için; tercihlerde temel faktörlerden birisi de araç ve motor hacmidir..;
Dacia-Reno, Dusterin kasa hacmini de biraz büyültse,.(özellikle iç yükseklik ve genişlik).. ??? (sanki ufak hacim taksi gibi)

Aracın uzun ömürlü imajı/talep devamı-artışı için gerekli tercihlerden biri.. aksi halde, ikinci el zayıf oluyor ve parayı bulan iyisine kaçar hesabı.. (muhtemelen bende kaçacam malesef)
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Dacia Çağrı merkezinden aradılar...

Dacianın yeni kampanyaları varmış..vs vs vs...

Bana bunları anlatmayın...şimdi size söyliyeceklerimi genel müdürünüze dinletin istiyorum...konuşmalar kayıt altına alınıyor demi dedin..evet dedi..

Başladım döktürmeye...herkese markanızı eleştiriyorum dedim... ;D en son açılmayan Hill Holder özelliğinden bahsettim...sonra telefonu kapattım...tahminen beni bir daha kesinlikle aramazlar...
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Herkese merhaba,
Şu an servisteyim. Kornam çalışmıyordu. Kablo koparmış. Parça komple garantiden değişti.
Bazen sol sinyal verirken kol takılıp geri atıyordu. Sanırım sebep bu.
Daha önce bundan şikayetçi olan vardı sanırım, kol takılması yada zor geçmesi tarzı şeylerden.

Varsa böyle şikayeti olan garanti bitmeden işin peşine düşsün. Şimdi merakla bekliyorum bakalım kaç para fatura çıkarıcaklar. Allahtan garantide oldu diyorum.

Image
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Birde birşey sorayım 43000 deyim ve ön lastikler bitti. Dişlerinde parçalanma falan var. Çok olmasada aracın toz toprak görmüşlüğü var sanırım o yüzden de sinir olduğum lastikler üzerindeki orj cont. Üretim tarihleride kasım 2011 yani daha üç yıl olmadılar fakat oldular taş gibi. Sanki 10 yıllık lastik. Sanki araba darbe emmemeye hatta sekmeye falan başladı :( Cont.kulllanıpta böyle başka düşünen varmı acaba? Sanırım micheline geçme vakti geldi..!!
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Adrianotom' Alıntı:
Birde birşey sorayım 43000 deyim ve ön lastikler bitti. Dişlerinde parçalanma falan var. Çok olmasada aracın toz toprak görmüşlüğü var sanırım o yüzden de sinir olduğum lastikler üzerindeki orj cont. Üretim tarihleride kasım 2011 yani daha üç yıl olmadılar fakat oldular taş gibi. Sanki 10 yıllık lastik. Sanki araba darbe emmemeye hatta sekmeye falan başladı :( Cont.kulllanıpta böyle başka düşünen varmı acaba? Sanırım micheline geçme vakti geldi..!!
İyi günler abi benim aracımda 43000 km ye ön lastikler sizinde yazdığınız gibi lastiğin dişlerinde parçalanma ve aşınma vardı 40000 bakımında ön lastikler ile arka lastiklerin yerlerini değiştirdik arka laastikler daha iyi olduğu için önlere taktırdık.Bu yazıda atlatısa kışa girerken lastik almayı düşünüyoruzda bu orjinal lastikler gibi üzerinde m+s yazan ve aynı ebatta diğer marka lastik var ise başka markalara yönelmeyi düşünüyoruz .
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Aynen. Bende şimdi değiştiriyorum zaten yerlerini. Kışa kadar araştırma yapıp en uygun olanını seçicez.
Ve diyorumki acaba 215 65 degilde 70 hatta 75 e yönelmek nasıl olur. Tabikikonforu artırır ama virajlarda güvenlik sıkıntısı yaratırmı. Bununla ilgili fikri olan varmı?
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Dostlar, bana kalırsa ön-arka yapmaktansa değiştirin. Ön-arkayı 20 bin km.lerde yapmak lazımdı. kırkbine kadar fazla aşınmıştır önler. Önlerin aşınmasının endeni, torku güçlü olduğu için ilk kalkışta genellikle patinaj çekmesi.

Bir de, lastik dünyasındaki bir fısıltıya göre, otomobil fabrikaları sıfır arabalar için lastik alacaklarında ihale yapıyorlarmış ve bunu kazanan/verdikleri firmalar da daha zayıf/dayanıksız lastik imal ediyorlarmış sıfır arabalar için. Dolayısıyla sıfır otoların lastikleri çabuk aşınıyormuş...

Continental lastiklerimi 20binkmde ön-arka yapmayı unuttum. kırkbine yakındı, baktım önler çok aşınmış. Ön-arka yaptık. Epey bindik ama, bir gün baktım durduğu yerde lastik patlamış. Lastikçiye götürdüm, çocuk balon yapmış abi dedi. Tamir olmaz....

Bu kadar lafı niye ettim? Şayet bende olduğu gibi, ön lastiklerin dış kenarları aşınmışsa, ön-arka yaparsanız epey gider. Ben diyeyim 5-10 bin km. Fakat bir gün patlar. Onun yerine sürekli sıfır stepneyi takamazsınız, çünkü aşındığı için stepne ile diğer lastik arasında dış kenar farkı oluşmuş olur.

En önemlisi, aşınma sorunu. Hatırlatmam gereken bir diğer husus da, lasiklerin yandan çiziklere karşı da kontrol edilmesi. "Acaba bu sıfır/üzerindeki lastikler yandan sürtünmelere karşı daha mı dayanıksız" diye düşünmeden edemedim de o bakımdan. Boşverin 3-500 hesabını, değiştirin.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Merhaba;

Ankara Işık Dağı nda yapılacak etkinliğe katılmak isteyen arkadaşlar aşağıdaki linkten ve Etkinlil Takviminden bilgi edinebilir,

Ankara dan Murat TAŞKIRAN (remuta) arkadaşımız ile konu hakkında bir görüşmemiz oldu, ilgilenen Duster cı arkadaşlar bir şekilde organize olabilir ya da kendileri için uygun tarihlerde bireysel olarak katılmak isteyebilirler ...

biz de hem tanışmış hem de Duster ları yakından inceleme imkanı bulmuş oluruz.

özet olarak;
Ankara-Işık Dağı Kamp alanı tahmini 90-110 km (90km asfalt - 20-25 km toprak-stabilize)
kamp için gelecek olanların tüketim miktarları kadar su tedariki ile gelmeleri tavsiye edilir
hava şartları bahtınıza ne çıkarsa
4x4, 4x2, 2 teker, mobil karavan, çekme karavan, tabanvay vs, kim arzu ederse

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=102702.0
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

selamlar,
seyir halindeyken gösterge panelinde kızdırma bujisi lambası 2-3 kez yanıp söndü, araç hafif teklemeye başladı. çektim sağa kapatıp bir daha çalıştırdım. sonra yapmadı bir daha..kitapçıpa baktım "elektronik arıza ya da ön ısıtma uyarı ikazı" imiş o gösterge...
sebebi ne olabilir?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,024
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst