Bir kere ilan açıklaması bile yetersiz. Aracına güvenen birisi olsa tek cümle ile açıklama yapmaz detaylı yapar. Çünkü yüzleştiğin zaman gerçekler ortaya çıkacak. Bu aracın sahibi araçta kusur bulduğun zaman diyeceği tek şey "ben ilanda öyle yazmadım" olacak. Çünkü savunmaya çekilecek. Fiyatı yüksek yazanların açıklamaları daha detaylıdır.
Bir kere ilan açıklaması bile yetersiz. Aracına güvenen birisi olsa tek cümle ile açıklama yapmaz detaylı yapar. Çünkü yüzleştiğin zaman gerçekler ortaya çıkacak. Bu aracın sahibi araçta kusur bulduğun zaman diyeceği tek şey "ben ilanda öyle yazmadım" olacak. Çünkü savunmaya çekilecek. Fiyatı yüksek yazanların açıklamaları daha detaylıdır.
O yüzden uzak durmakta yarar var. Gerçekten bu araçlar çok özel ve bakım gerektiren araçlar. Parçası olsun bakımı olsun yüksek ücretlere çıkabiliyor. bende 2.7 crd var. Geçen hafta periyodik bakımına 700 TL verdim. Sıvı bakımı 1.500 TL lere çıkıyor. Araç 250 bin üstü ise en yakın zamanda enjektör temizliği istemesi kaçınılmaz olacak veya değişimi isteyecek. Bakımı 3.000 TL.yenisini alıp taksan bu günkü kur ile 6.500 TL. Ön track bar burçları olsun arka burclar olsun yakın zamanda bakım isteyecek. Zaten aracı aldığın gün hiç geçmişine bakma ilk yapman gereken sıvı bakımlarını kendi bildin dahilinde yapmak olmalı.
İşte 60-65 bin bandında olan araçlar için kastım buydu. Bu 250 bin km bakımlarını eksiksiz yapan kişilerin istediği fiyatlar bunlardır. Daha yükseği olanlar ise Kaporta hasarı olmayan kazası belası olmayan kozmetiği düzgün araçlar 70 - 80 bine kadar çıkabiliyor.
Ben her zaman benzinliyi seçerdim. Onun keyfi bir başka. Amcamda vardı epey bi sürmüşlüğüm oldu. Ama maalesef eşimi kandıramadığımdan dizelini aldım. Hanım LPG istemedi. =)
LPG ye soğuk isen dizel al kardeşim. Daha fazla da kurcalama. Her ne kadar dizelin bakım masrafları yüksek olsa da LPG ile de çok can sıkıcı durumlar ile karşılaşıyorsun. En kötü ihtimalle bagajından feragat ediyorsun. 70 lik bir tank seni en fazla 250 bilemedim 300 km götürür. Arazide 200 anca götürür. Onun kokusu olsun tehlikesi olsun testleri olsun motora verdiği sıkıntılar olsun can sıkıcı durumlar olabiliyor.
Bunu öğrenmek için servis kayıtlarına bakmak lazım. Servise giren aracın mutlaka değişen parçaların sıvıların vs.. ne varsa hepsi firma tarafından kaşeli imzalı antetli kağıdın olması gerekiyor. Ben tüm kayıtları belgeleri saklıyorum. Bunlar yok ise sizin dediğiniz gibi bir durum ile karşılaşılır.
Bunu öğrenmek için servis kayıtlarına bakmak lazım. Servise giren aracın mutlaka değişen parçaların sıvıların vs.. ne varsa hepsi firma tarafından kaşeli imzalı antetli kağıdın olması gerekiyor. Ben tüm kayıtları belgeleri saklıyorum. Bunlar yok ise sizin dediğiniz gibi bir durum ile karşılaşılır.
E tamam işte bulmuşsun =) araç sahibi ile görüş. Madem tüm fonksiyonları çalışıyor demiş çalışmadığı her fonksiyon için 500 tl indirim iste. Kabul eder ise yüz yüze görüş. sonra bir expertiz yaptır.
Yetkili servis farkı elbette daha çok tercih edilmelidir. Ancak özel servisler de bu kayıtları tutuyorlar. Ve isteyene veriyor. Ayrıca özel servisler de garanti veriyor parçalara. Sonuç olarak aracın servis bakımlı olması gerektiği aşikardır. Bana göre özel servisler daha çok tecrübeli yetkili servislerden. Müşteri portföyü hele ki 15 - 20 yaşlarında ki araç sayısı çok çok fazla.
Yetkili servis farkı elbette daha çok tercih edilmelidir. Ancak özel servisler de bu kayıtları tutuyorlar. Ve isteyene veriyor. Ayrıca özel servisler de garanti veriyor parçalara. Sonuç olarak aracın servis bakımlı olması gerektiği aşikardır. Bana göre özel servisler daha çok tecrübeli yetkili servislerden. Müşteri portföyü hele ki 15 - 20 yaşlarında ki araç sayısı çok çok fazla.