Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan berkhan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 83
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 57,532

Etiketler



Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

bayar28' Alıntı:
Hayırlı olsun..Lastıgınız kesınlıkle C tıpı olması lagazım yuk ıcın..
Ben mi yanlış biliyorum acaba, harfler hız endeksini gösterir, yük değil. Örneğin 91V Tekerlek başına 615Kg yük ve 240Km/h max hız diye biliyorum.

Konuyu daha iyi bilenler varsa yanıtlasınlar lütfen..
 



Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

;D Kendi açmazımı yanıtlayayım dedim.. C Camping lastik demekmiş zaten.. En azından Michelin öyle diyor ve karavanlara şiddetle öneriyor. Ayrıca yük endeksine max yüklü ağırlığa %20 ekleme de öneriliyor.

MICHELİN sayfasından alıntıdır..

Lastik, araç ile zemin arasındaki tek temas noktasıdır. Bu nedenle kullanıcılar, lastiklerinin kalitesinden emin olmalıdır. Bunun için, kullanıcıların aşağıdaki güvenlik talimatlarını ve kullanıcı tavsiyelerini dikkate almaları önerilir.

BİR LASTİK NASIL OKUNUR

MICHELIN
Reinf: “Güçlendirilmiş”: Ebattan daha büyük olan bir yük endeksi ile “güçlendirilmiş” lastikler Ek Yük (Extra Load): Güçlendirilmiş (Reinf) ile aynı anlama sahip olan yeni işaret
XSE: “X“ radyal teknolojisine atıf “S“ güvenlik “E“ ekonomi
Diğer işaretlerin tanımları:
3PMSF = üzerinde kar tanesi bulunan 3 dağ zirvesi = sembol olarak kar tanelerinin olduğu 3 dağ zirvesi M+S lastikleri için ek performansı gösteren işaret
Bir MICHELIN Hususi Vasıta, Kamyonet, 4x4 lastiğinin yanağı üzerinde yer alan Green X işareti bu lastiğin piyasadaki en iyiler arasında yer alan bir enerji verimi sunduğunun garantisidir. Bu işaret ile; Michelin, taşıtların yakıt tüketiminin azaltılacağını ve CO2 salınımlarının azaltılacağını taahhüt etmektedir.
İmalatçının özel işaretleriN0 - N1 N2 - N3 K1 - K2 C1 H MO AO MO1 RO1 A

LASTİK SEÇİMİ
Bir lastiğin seçimi, mevzuatla ve araç veya lastik üreticisi ya da resmi bir kuruluş tarafından önerilen ekipmanlarla uyumlu (ebat, yük ve hız değerleri, lastik yapısı gibi özellikler) olacak şekilde yapılmalıdır. l Yürürlükte olan mevzuata veya teknik nedenlere bağlı olarak aynı aks üzerinde aynı tipte lastiklerin kullanılması zorunludur ve bu, şiddetle tavsiye edilir. l ECE Düzenlemesinin 30 no.lu “lastik tipi” maddesine göre aynı araçta kullanılan lastikler arasında özellikle aşağıdaki alanlarda fark olmamalıdır: - üretici, - lastik ebatı, - kullanım alanı (normal yol lastiği, kış lastiği, yedek lastik), - yapı (çapraz kat, radyal, sıfır hava ile yol alma), - hız sembolü, - yük indeksi, - lastik kesit genişliği. l Aynı aks üzerine, aynı aşınma seviyesinde olan (aynı diş derinliğine sahip) lastiklerin monte edilmesi tavsiye edilir. Bazı yasal düzenlemelerde lastikler arasında olabilecek maksimum fark belirtilmiştir. l Ayrıca, lastiğin performansının kullanıcının beklentilerini karşılayabilmesi için lastiğin kullanılacağı koşullar da dikkate alınmalıdır. l Bir lastik satın alırken, bilinmeyen bir geçmişi olan ikinci el bir lastik almaktan sakının. Her koşulda lastiğin kullanılmadan önce bir uzman tarafından kontrol edilmesi gerekir. l Geçici yedek lastik uzun süreli olarak veya araçta belirtilen maksimum hızın üzerinde kullanılmamalıdır. Lastik sadece lastik ve araç üreticisinin talimatlarına uygun olarak kullanılmalıdır. Aracın yol tutuşu etkilenebileceğinden geçici yedek lastik takılı bir araç dikkatli bir şekilde sürülmelidir.

MICHELIN
LASTİKLERİN KULLANIMI
Lastiğinizi onaylandığı teknik sınırlarının ötesinde (aşırı yük, hız gibi) kullanmayın. l Araçta yapılan bazı aşırı veya anormal geometrik ayarlar, lastiğin performansını etkileyebilir. l Kötü kullanım veya yanlış lastik seçimi de bazı mekanik parçaların erken aşınmasına neden olabilir. Yeni lastiklerin ARKA’ya takılması Michelin, aracın sadece iki lastiği değiştirilecekse, aracın daha iyi kontrol edilmesi ve daha güvenli olması için yeni veya az aşınmış olan lastiklerin arka aksa takılmasını önermektedir. Bu tavsiye, ön ve arkada aynı ebatlarda lastiklerin kullanıldığı ön ve arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Lastik hava basınçlarının araç üreticisinin tavsiyelerine uygun olarak yeniden düzenlendiğinden emin olun.
Özel Durumlar: 4 çeker araçlar: Tıpkı araç üreticileri gibi Michelin de tüm 4x4 araçlarda, lastiklerin 4’lü (aynı ebat, aynı sınıfta, aynı ürün kodu ve aynı aşınma düzeyinde) setler halinde takılmasını önermektedir. Ancak aracın ön ve arka akslarına orijinal olarak farklı ebatlarda lastiklerin takıldığı modeller için bu geçerli değildir. Bunun nedeni ön ve arka lastiklerin dönme yüzeylerindeki farklılıkların yarı zamanlı 4x4 sistemindeki bir tahrik mili veya tam zamanlı veya otomatik 4x4 sistemindeki merkezi diferansiyel gibi bazı aktarma parçalarında hasara yol açabilecek olmasıdır. Ön ve arka lastiklerde benzer aşınma seviyeleri elde etmek için aşağıdaki uygulamalar tavsiye edilir: - Lastiklerin dördünü birden aynı anda değiştiriniz. - Üretici firmanın tavsiyelerine uygun şekilde lastiklerin yerlerini önden arkaya periyodik olarak değiştiriniz. Ayrıca mekanik parçalarda hasara yol açabilecek dönme yüzeyindeki basınçla ilgili farklılıkları önlemek üzere araç üreticisinin lastik basıncı konusundaki tavsiyelerine uyulmalıdır. Karavanlar: Karavanlarda bu araçların kullanım koşullarına uygun lastiklerin kullanılması gerekir. 2003 yılında, ETRTO (Avrupa Lastik ve Jant Teknik Organizasyonu), karavan lastikleri ile ilgili tavsiyelerin yanı sıra standartları da değiştirmiş ve kurum Camping tipi lastiklerin karavanlardaki yüksek yük seviyeleri hesaba katılarak tasarlandığını ve bu nedenle karavanlarda sadece bu tip lastiklerin kullanılmasının önemle tavsiye edildiğini belirtmiştir. Michelin, lastikler değiştirilirken orijinal olarak Camping lastiklerle uyumlu olan ve bu lastiklerin kullanıldığı araçlara Camping lastiklerin takılmasını önemle tavsiye eder. Lastik üzerindeki yük her ne nedenle olursa olsun maksimum limiti aşmamalıdır, belirlenen yük oranlarına daima uyulmalıdır.

MICHELIN
ETRTO aynı zamanda Camping lastiklerin arka aksta (tekli kullanım) kullanılmaları halinde, normal basınç seviyesi olan 4.75 bar yerine 5.5 bar seviyesinde kullanılması gerektiğini belirtmiştir. l Bu nedenle MICHELIN Camping lastikleri 5.5 bar basınç seviyesinde kullanılacak şekilde özel olarak tasarlanmıştır. Bu daha yüksek basınç seviyesi, karavanların yol tutuş performansını ve özellikle yüke (bu tip araçlarda arada sırada yaşanan aşırı yük durumları; yük dengesizliği, yüksek konumlandırılan yüklere bağlı olarak farklılaşan ağırlık merkezi) ve aracın uzun süre kullanılmamasına ilişkin zorlu sürüş koşullarına karşı direncini artırır. Bu tipte olmayan lastiklerin kullanılması şunlara yol açabilir: - yetersiz yol tutuş (devrilme, yalpalama, savrulma, viraj çizgisinin takip edilmesi konusunda zorluk ...) - zorlu koşullarda, lastiğin havasının hızla inmesine neden olabilecek hasarlar. Lastik basıncını aylık olarak ve uzun yolculuklara çıkmadan önce kontrol edin ve gerektiğinde ayarlayın. Lastiğin havasının belirlenen seviyeden az olması tehlikeli olabilir: örneğin 225/70R15 ebadındaki Camping Camping lastiğin basıncının 0.5 bar (%11) az olması her bir lastiğe yaklaşık 100 kg (daN) fazla yük binmesi anlamına gelmektedir. Aşırı yükleme (geçici bile olsa) veya araç yük dağılımının doğru şekilde yapılmaması, bazı araç parçalarının ve/veya lastiklerin hasar görmesine ve bunun sonucunda can veya mal kaybına neden olabilir. l Lastik ebadının değiştirilmesi söz konusuysa, yüksekliği aynı olan bir lastik kullanılmalıdır ve orijinal yük endeksine ve hız sembolüne uyulmalıdır (hız ve yük oranları orijinal lastikler için belirlenen değerlerle aynı olmalıdır veya bu değerlerden daha fazla olmalıdır). Bunun için bir lastik uzmanına danışılması tavsiye edilir. l Aracın uzun süre kullanılmayacağı durumlarda, lastikleri havası inmiş konumda bırakmayın ve aracı kullanmaya başlamadan önce daima lastiklerin basıncının doğru seviyede olup olmadığını kontrol edin. Lastikleri güneş ışığı gibi UV ışınlardan koruyun ve lastiğin soğuk yüzeylerle (beton, taş gibi) temas etmesini önlemek için stantlar kullanın. l Jantların ve supapların yanı sıra lastiğin dişlerinde ve yanaklarında herhangi bir hasar, kesik, çatlak vb. olup olmadığını düzenli olarak bir uzmana kontrol ettirin. NOT: 4.5 bar’ın üzerinde şişirilen lastikler için bu basınç seviyesine uygun supaplar kullanılmalıdır (1 bar= 14,5 psi).
 

Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

Rakamlar yük, harfler ise hız endeksi gösterirler.
 

Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

Karavanda hangi lastiklerin kulanılması gerektiği ruhsatında yazmıyor mu?
 


Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

C sınıfı lastik denilince harfler ile ifade edilen yük endeksi ile benzeştiğinden kafalar karışıyor. C sınıfı lastik ticari araçlarda kullanılan lastiklerin tanımıdır. Commercial veya Cargo kelimelerinin ilk harfinden kısaltılmıştır. Amerikan notasyonunda LT Light Truck kısaltması olarak da kullanılır.

C veya LT sınıfı lastiklerin yük taşıma indeksi binek araç lastiklerinden farklı ve ek olarak C D E gibi harflerle ifade edilir ve ply rating denilir. Tabandaki çelik kuşak katman sayısı olarak da tanımlanır ve hem standart yük indeksi hem de ply rating birlikte lastik üzerinde yazılır.

loadrange.gif



Standart lastiklerin yük endeks tablosu bu şekildedir :

loadindex.jpg



Bu da çok yüksek indekslere kadar çıkan versiyonu :

load_index_en_tcm1076-92562.jpg


Başlamışken hız indeksini de ekleyelim :

2-1-3_tire%20speed%20ratings_tread_life_michelin_image.jpg



Bu da örnek lastik :

Tirecode-lt.gif


Örnekte LT yazan yerde C veya P (Passenger) de olabilirdi. P binek araç C veya LT ticari araç lastiği olduğunu belirtir.

Ortadaki D harfi ticati araç yük indeksi veya ply rating'i gösterir. Binek araçlarda olmaz.

114/111 standart yük indeksini ifade eder. Çift değer yazıldığında, ikinci değer tek akstaki lastik başına düşen yük indekstir. Örnek lastik tek takılınca 114 yani 1180 kg iken çift takılınca 111 yani 1090 kgx2 olarak kabul edilmelidir.

Q hız indeksini ifade eder. 160 km/h hıza kadar.

M+S bilindiği gibi Mud and Snow yani çamur ve kar için uygun diş yapısını ifade eder.

* kar tanesi sembolü de düşük sıcaklıklarda dahi lastik hamurunun sertleşmeden esnekliğini koruyabildiğini ifade eder.

NOT : Bu son iki sembol tek tek kış için uygunluğu ifade etmekle beraber en verimlisi ikisinin birlikte olmasıdır. Son yönetmeliğe göre ikisi de tek başına kış lastiği yükümlülüğünü karşılıyor.

Daha önce de forumda ifade edildi ben de hatırlatayım :

index.php
 



Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

Güzel paylaşım olmuş,lastikle ilgili paylaşımı karavan lastik seçimi bölümene taşıyın isterseniz,kalıcı olsun...
 

Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

Erdoğan bey , Ufuk bey ve diğer ilgili arkadaşlara bilgiler için özellikle teşekkür ederim . Lastik konusu gerçekten çok önemli . Bu bilgilere istinaden karavanı ilk hareketlendirdiğimde ( 25.Kasım.2014 - Adapazarı ) ilk işim Michelin'e uğrayıp lastik başına en az 800 kg ağırlık indeksine sahip ve 150 km hıza müsait karavan lastiği temin etmek olacak . Tabii bu 150 km süratle gideceğim anlamına gelmiyor . Arada bir 80 -100 km aralığını geçsemde farkeder etmez 80 km'ye avdet ediyorum :smiley: .

Hüseyin bey , ruhsatı daha çıkarmadım , AT uygunluk belgesinde yazıp yazmadığının farkında değilim , bakıp yarın bilgi verebilirim .
 

Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

karaali71' Alıntı:
Güzel paylaşım olmuş,lastikle ilgili paylaşımı karavan lastik seçimi bölümene taşıyın isterseniz,kalıcı olsun...

Ben de yeni bir lastik konusu açmayı düşünüyordum. Nedir ne değildir nasıl okunur vs. temel başvuru niteliğinde. Üzerinde çalışacağım.
 


Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

Çok teşekkürler.Tekrar kazasız belasız tatil ve yolculuklar dilerim. İyi günlerde kullanın
 



Ynt: Çekme Karavanımı Teslim Aldım.... :smiley:

Karavanınız hayırlı olsun. Kazasız, mutlu günler dilerim. Gezilerinizi ve tecrübelerinizi bizlerle paylaşmanızı bekliyoruz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,120
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst