Çekme Karavan Ile Tepebaşı Sorunları Nelerdir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan topcu78 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,561
Eğik düzlem hesabı gibi yapılabilinir. Ancak sürtünme(yol ve tekerlek arasındaki) ciddi bi etken olmalı.

Bilimsel çalışmalar güzel ilgi alanımıza giriyor ammmma bence deneyim kazanmakta her zaman teoride ki gibi olmayabiliyor.

Yere sürtme anlamında düz olmadan ya da @Akdeniz45 abimizin dediği gibi takoz konulabilir. Araç çekicileri de takoz koyarak yapıyorlar.
 

Etiketler
karavan
Burada ki önemli noktalardan biri de karavanın aksından sonraki uzantısı.

Mesela şu an ürettiğim karavanın ikinci akstan sonraki uzunluğu 245 cm.

700cm üstü Avrupa karavanları incelediğimde bu ölçü 250 - 350 cm aralığında değişiyor.

Hiç bir firma eğimlerde arka kısmın sürtünme meselesi hakkında veri paylaşmamış. Yada ben göremedim.

Ben özellikle bu konular ile ilgili testler yapıp videolar halinde sunacağım.

Gerçek senaryolarda bu tarz yerlere zaten karavanla girilmez ama bilgi açısından bazı şeyleri deneyimlemek

gerekir diye düşünüyorum.
 

 

Merhaba; Sorum ile ilgilendiğiniz için öncelikle çok teşekkür ederim. Bugün öğlen saatlerinde karavanı arabama bağladım ve bahsettiğim eğimli çıkıştan yarım gaz 2500devir çok rahat çıktım. Ancak bir yerde motor devrini yükseltmek için biraz gaz verdim ve patinaja düştü ve toparladım( kendi hatam) .
Size verdiğim ölçüler Yan yana 10 adet*2,50metre =25metre araba park yeri (aracın yürüdüğü yol) ,
kot farkı =6metre .Eğer yükleyebilirsem videosun iletirim size.
Karavan= Erba 4.20 +stabilizatör
Arabam= Opel Astra G 1.6 16walf lpg/benzin(karavan takılı benzinle)
hp=101
tork=150.
towcar 'da incelemeler yapmıştım , doğru sürüş ve yükleme sorunsuz yolculuk.

İlginiz için çok teşekkür ederim. Selamlarımla. Hasan TOPCU / SAMSUN
 
Son düzenleme:

Rica ederim, elimizden geldiği kadar forumdaşlara yardımcı olmaya yada fikir vermeye çalışıyoruz.

Karavanınızın üreticisi ağırlığını 740 kg olarak belirtmiş, ama garanti olması açısından yakında bir kantar var ise tarttırmanızı öneririm.

Değinmek istediğim ikinci konu ise, bu tarz dik ve eğimli alanlarda yağış olursa aracınız önden çekişli olduğu için muhtemelen sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Sürüş güzergahlarınızda dik rampalı ve dur kalk yapılabilecek yollardan kaçınmanız, stressiz ve daha güvenli bir sürüş deneyimi için en mantıklı seçenek olacaktır. Tatile çıkmadan önce maps üzerinden bu tarz yol bilgilerini edinmek günümüz teknolojisi ile çok kolay

Bu arada karavanınız hayırlı olsun. Kazasız belasız, sağlıklı günlerde kullanmanızı diliyorum.
 




 


SON KONULAR - FORUM