Çeki Demiri Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yengeç Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,841
Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Sinan Kaleli' Alıntı:
Söylediğiniz konuyu biliyorum, ancak benim anlatmaya çalıştığım farklı bir şey, görüştüğüm yer Saly karavan, ağırlık kısıtlaması konusuna benim kurmak istediğim panel sisteminden geldik, yetkili kişi "Sinan bey siz kuracağınız bu sistemle zaten ruhsatınızda yazılı olan istiap haddini geçeceksiniz bunu hatırlatmak isterim" dedi.

Bu konuşma üzerine konu derinleşti, ve tip onay belgesinin çıkması aşamasında görevliler karavanı tartıp ağırlığı budur diye yazıyorlar maksimum taşıyacağı yük 100 kg diyor ve istiap haddini karavan ağırlığı+100 kg = toplam müsaade edilen ağırlık şeklinde hazırlıyorlar dedi.

Ruhsatta yazan buysa ve biz trafiğe bunun üzerinde bir yükle çıkarsak 750 kg diye 1000 kg lik karavanı ruhsatsız kullananla durumumuz çok farklı olmayacaktır. Belki sadece aracımız bağlanmaz ama aşırı yük cezası yeriz diye düşünüyorum.


Sinan bey,

daha önceki mesajımda yazdım ancak konuyu anlatandan kaynaklımı bilemem yanlış anlatma/anlama olduğu kanısındayım.
Kısaca özetliyeyim;
Ruhsatta(araç tescil belgesi) katar ağırlığı bölümü olmasına rağmen çeki demiri takılı araçlarda bu bölüm işli değil (benim
aracın ruhsatıda yazılı değil) yeni başlayan yada başlayacak uygulamada çeki demiri taktıranların ruhsatına işleneceği söyleniyor
Bu şu anlama geliyor;

Katar Ağırlığı: 2800 kg Römork Azami Yüklü Ağırlığı : 100 kg (benim aracım için geçerli değerler)

Bu araç tartıya çıktığında (römorku değil sadece araç tartılacak) ve çeken aracım 2800+100: 2900 kg olarak tartılırsa sorun yok,eğer aşarsa cezai işlem başlayacak.
internette araştırıyorum henüz bilgiye ulaşamadım tüm araçların katar ağırlıklarını veren link olduğu söylendi bilgiye ulaştığımda
mutlaka burada paylaşacağım.
 

Etiketler
Ynt: Çeki Demiri Hakkında

herkesin ilgisine teşekkürler konuştuğum kişi Saly karavanın yetkilisi, görevliler karavanın ağırlığını tartıyor ve üzerine + 100 kg taşıyabilir diyorlar şeklinde yaşamsal bir tecrübeden bahsetti, defalarca farklı şekillerde yanlış anlaşılma olup olmadığını sordum, çünkü mantıklı bir yaklaşım olarak göremedim. Ancak maalesef durumun böyle olduğunu söyledi karşımdaki muhatabım, ya da ürünü satmak istemedi benim gibi kıl birisine ne diyeyim? ;)
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Bilgi paylaşımı anlamında elden geleni yaptığımızı sanıyorum.

Bende çekme karavancı olarak aynı bilgi ve yeni mevzuat konusunda bilgilenmem gerektiğinden konunun takipçisiyim.
 

güngör' Alıntı:
Sinan bey,

daha önceki mesajımda yazdım ancak konuyu anlatandan kaynaklımı bilemem yanlış anlatma/anlama olduğu kanısındayım.
Kısaca özetliyeyim;
Ruhsatta(araç tescil belgesi) katar ağırlığı bölümü olmasına rağmen çeki demiri takılı araçlarda bu bölüm işli değil (benim
aracın ruhsatıda yazılı değil) yeni başlayan yada başlayacak uygulamada çeki demiri taktıranların ruhsatına işleneceği söyleniyor
Bu şu anlama geliyor;

Katar Ağırlığı: 2800 kg Römork Azami Yüklü Ağırlığı : 100 kg (benim aracım için geçerli değerler)

Bu araç tartıya çıktığında (römorku değil sadece araç tartılacak) ve çeken aracım 2800+100: 2900 kg olarak tartılırsa sorun yok,eğer aşarsa cezai işlem başlayacak.
internette araştırıyorum henüz bilgiye ulaşamadım tüm araçların katar ağırlıklarını veren link olduğu söylendi bilgiye ulaştığımda
mutlaka burada paylaşacağım.

Levent abi selam. Bende birşey merak ediyorum. Benim Defender da azami yük miktarı 3500.kg. Hatta araç tüv deki fren testlerinede bu endeks le giriyor. Ancak ruhsatta römork (azami katar ağırlığı) kısmı boş. Araçta askeriye çıkışlı olduğu için orj. Çeki demiride var.
Geçen hafta muayeneye gittim. Çeki demiriyle ilgilenmediler bile. Şimdi ben bu halde bauhaus larda satılan küçük çekme römorklardan çekebilirmiyim? Kamp malzemelerimi ona atıp gereksiz yere sürekli arabada taşımaktansa ihtiyacım olduğunda alıp gitmek için. ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

dturan' Alıntı:
Levent abi selam. Bende birşey merak ediyorum. Benim Defender da azami yük miktarı 3500.kg. Hatta araç tüv deki fren testlerinede bu endeks le giriyor. Ancak ruhsatta römork (azami katar ağırlığı) kısmı boş. Araçta askeriye çıkışlı olduğu için orj. Çeki demiride var.
Geçen hafta muayeneye gittim. Çeki demiriyle ilgilenmediler bile. Şimdi ben bu halde bauhaus larda satılan küçük çekme römorklardan çekebilirmiyim? Kamp malzemelerimi ona atıp gereksiz yere sürekli arabada taşımaktansa ihtiyacım olduğunda alıp gitmek için. ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Merhaba Derya,

Şu anda tüm çeki demirli araçlarda katar ağırlığı ve azami katar ağırlığı bölümleri boş, yeni uygulamaya başlandığı söylendi
ancak detay sanırım TUV ve Trafik Şubelerdeki uygulamada ortaya çıkacak. Birde kantara çağrıldığımızda öğrenebileceğiz.
Yinede proje çizen Mak.Müh. söylediği aracın katar ağırlığı işlenerek çeki demiri takılmasına izin verileceği.

Aracındaki çeki demiri orjinal olabilir ancak Araç Tescil Belgesi '' Diğer Bilgiler'' bölümünde Çeki demiri takılı yazılı değilse
römork almanı önermem, kontrolde ve olmasında kaza anında haklıyken haksız durumda kalırsın.

Aracın eski evraklarını incele istersen biryerlerde çeki demiri ibaresi varsa evrakla trafik şubede işletmeye çalışmalısın.

Selamlar
 



Ynt: Çeki Demiri Hakkında

evet çeki demirinin varlığı ve ruhsatta işli olmaması ciddi bir sıkıntı, römork takmanıza gerek yok, bir kaza anında çeki demirinin işli olmadığı fark edilirse tüm kusur size yükleniyor. orijinalinde olup olmaması ruhsata işlenme durumunu değiştirmiyor.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Yeni uygulamanın nasıl olacağını merakla bekliyoruz umarım romörk çekenlerin yararına gelişmeler olur.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

tekrar edeyim çeki demiri işli değil diye tüm kusur size verilmez hatta az kusur da size verilmez.Sadece kural ihlalinin cezasını ödersiniz ve aracınızdaki işli olmayan ekipmanları söküp ruhsatta yazılı haline getirmezseniz trafiğe çıkmanıza izin verilmez.Sigorta açısından sorun yaşarsınız mevzuata aykırı şekilde romork takarak seyrettiğiniz için sigorta şirketi ödemelerde sorun çıkartır ve bu durumu kendi lehlerine kullanırlar.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Çeki demiri konusunda şöyle bir yöntem mümkün mü?
Paylaşımlarda adı geçen Mitsubishi L400 aracını örnek alırsak. Bu araç için Almanya´da satılan bir çeki demirini aşağıdaki linkte görüyoruz. Aynı linkte çeki demiriyle ilgili açıklama bölümünde şöyle yazıyor:
http://goo.gl/OQJJvH

"Ein Nachtrag in die MITSUBISHI L 400 / SPACE GEAR Bus Fahrzeugpapiere oder eine Prüfung durch einen Gutachter ist nicht nötig, da die nachgerüstete Anhängerkupplung über das Prüfzeichen EC 0567 verfügt."

Basit tercümesi:

"EC 0567 kontrol işareti olan bu çeki demirinin araç ruhsatına kaydı ve uzmanlar (Tüv) tarafından kontrolü gerekmez."

Bu şu anlama geliyor. Bu çeki demirinin bu araç için kullanım onayı vardır.

7 yıl önce internetten aldığım çeki demirini karavanım sprintere monte ettirdim. Ruhsatta kaydı yok. O günden bu yana araç üç defa tüvden geçti.

Soru şu.
Linkte gördüğümüz bu çeki demirini Türkiye´de MITSUBISHI L 400´e takılması mümkün olmaz mı?
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında


Akdeniz45' Alıntı:
Çeki demiri konusunda şöyle bir yöntem mümkün mü?
Paylaşımlarda adı geçen Mitsubishi L400 aracını örnek alırsak. Bu araç için Almanya´da satılan bir çeki demirini aşağıdaki linkte görüyoruz. Aynı linkte çeki demiriyle ilgili açıklama bölümünde şöyle yazıyor:
http://goo.gl/OQJJvH

"Ein Nachtrag in die MITSUBISHI L 400 / SPACE GEAR Bus Fahrzeugpapiere oder eine Prüfung durch einen Gutachter ist nicht nötig, da die nachgerüstete Anhängerkupplung über das Prüfzeichen EC 0567 verfügt."

Basit tercümesi:

"EC 0567 kontrol işareti olan bu çeki demirinin araç ruhsatına kaydı ve uzmanlar (Tüv) tarafından kontrolü gerekmez."

Bu şu anlama geliyor. Bu çeki demirinin bu araç için kullanım onayı vardır.

7 yıl önce internetten aldığım çeki demirini karavanım sprintere monte ettirdim. Ruhsatta kaydı yok. O günden bu yana araç üç defa tüvden geçti.

Soru şu.
Linkte gördüğümüz bu çeki demirini Türkiye´de MITSUBISHI L 400´e takılması mümkün olmaz mı?

Huseyin bey merhaba;

Dediginiz islem icin Ingiltere'de de Almanya'da oldugu gibi ruhsata isletmek gerekmiyor. Hatta burada kamper donusumu ude isletmeniz gerekmiyor sadec isletirseniz verginiz ucuzlar. Fakat Turkiye'de ne yazikki durum buralardaki gibi degil. Benim aklimda kaldigi kadariyla zaten kullanacaginiz ceki demirinin TSE standartlarina uygun ve sertifikali urunler olmasi gerekli. Fakat bunun disindada araca takip Tuv-Turk kontrolunden gecip ruhsata isletmeniz gerekli.


Sent from my iPad using Tapatalk
 



Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Hüseyin bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Bir ihtimal olabilir diye araştırmasını soracağım.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Ilhan bey merhaba;

Eger sorununuz muhendislerin arac Turkiye'de tek oldugu icin proje cizmek istememeleri ise (proje cikartamayizdan bunu anladim, eger yanlis anlamissam kusura bakmayin) bu ceki demiride ne yazikki ise yaramaz. Cunku araciniza uygun herhangi bir CE belgeli ceki demirini takabilirsiniz. Takim asamasinda bir muhendislik firmasi tarafindan projelendirilmeli, TUV kontrolu yapilmali ve Ruhsata islenmeli. Eger proje kismini cozerseniz gerisi kolay olacaktir.

Ne yazikki yukaridada belirttigim gibi kanunlar ve kanun koyucular Almanya'da ve Ingiltere'de kimin aracina ne taktigi ile, aracini hangi renge boyattigiyla, aracinizia kampervan'a donusturup donusturmediginizle ilgilenmiyorlar. Bu islemler en azindan Ingiltere'de ucretsiz yapildigi icin her degisiklikte arac ruhsati degisse baslarina bir suru evrak isi. Kaldiki burada ruhsatta yok elinizde 4 sayfa A4 kagidi. Ornegin araci satarken ornegin bu kagidin bosluklu bir kismini doldurup yirtip yeni sahibine veriyorsunuz, kalan kismini ilgili makama gonderiyorsunuz ve bitti gitti. Ne vergisi var, ne noteri.

Konuyu cok uzattigimin farkindayim ama demem o ki ne yazikki ulkemizde her isi icin Tuv-Turk'e ve Ruhsat icin emliyete para vermek zorunda oldugumuzudan,bu durum bir cesit devletin gelir kapisi olmus ve devlet en ufak degisikligi belgelememizi istiyor.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Akdeniz45' Alıntı:
Çeki demiri konusunda şöyle bir yöntem mümkün mü?
Paylaşımlarda adı geçen Mitsubishi L400 aracını örnek alırsak. Bu araç için Almanya´da satılan bir çeki demirini aşağıdaki linkte görüyoruz. Aynı linkte çeki demiriyle ilgili açıklama bölümünde şöyle yazıyor:
http://goo.gl/OQJJvH

"Ein Nachtrag in die MITSUBISHI L 400 / SPACE GEAR Bus Fahrzeugpapiere oder eine Prüfung durch einen Gutachter ist nicht nötig, da die nachgerüstete Anhängerkupplung über das Prüfzeichen EC 0567 verfügt."

Basit tercümesi:

"EC 0567 kontrol işareti olan bu çeki demirinin araç ruhsatına kaydı ve uzmanlar (Tüv) tarafından kontrolü gerekmez."

Bu şu anlama geliyor. Bu çeki demirinin bu araç için kullanım onayı vardır.

7 yıl önce internetten aldığım çeki demirini karavanım sprintere monte ettirdim. Ruhsatta kaydı yok. O günden bu yana araç üç defa tüvden geçti.

Soru şu.
Linkte gördüğümüz bu çeki demirini Türkiye´de MITSUBISHI L 400´e takılması mümkün olmaz mı?

Sayin Akdeniz,
Ulkemizde satilan L-200 1 96/2002 model icin 141 euro, L-200 2 2006 ve sonrasi 245 euro' L-200 3 2009 ve sonrasi icin 240 euro fiyatlardadir.
Bu fiyatlandirma KDV haric olarak belrlenmistir. Bu listemizde ne yazikki -arz talep meselesi- L-400 yer almamaktadir.
Urunlerimiz polonya uretimi olup belgelidir.
Ulkemizde kullanilan tum araclara cogunlukla hitap eden belgeli ceki demirimiz vardir,montajinida yapmaktayiz.
Yukarda "tercume " ettiginiz cumlenin ulkemizde nasil okundugunu anlamaya calisacagim, avrupa birligi yasalarina uyuyoruz mu yoksa uyuyoruz mu biz?
Selamlar
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Seyfettin Bey, çeki demirinin Türkiye´de geleceği olduğunu düşünüyorum. Almanya´da araçların çoğunda çeki demiri var. Çekme karavanları bir tarafa bırakalım, yollarda arkasında küçük bir römork çeken çok sayıda otomobil var. Çok insan evine kışlık odunu, bahçesinden, tarlasından, köyünden yiyeceklerini veya ev eşyalarını bunlarla taşır. Biz son yıllarda bir kaç defa ev değiştirdik. Ev eşyalarını hep karavanın arkasında çektiğim üstü kapalı kiralık romörklerle taşıdık. Türkiye´de bu pazar bence yeni kuruluyor.

Türkiye´de çeki demiri gibi basit şeylerle ilgili bürokrasiyi anlamak çok zor. Belirli kuruluşların bunda menfaati olabilir ama ülkedeki gelişmelerin önünde takoz gibi duran bürokratik işlemler bunlar.

Linkini verdiğim Firma Almanya´da her araç için çeki demiri satan bir firma. Sattıkları çeki demirlerini Polonya´da üretiyor olabilirler.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Akdeniz45' Alıntı:
Seyfettin Bey, çeki demirinin Türkiye´de geleceği olduğunu düşünüyorum. Almanya´da araçların çoğunda çeki demiri var. Çekme karavanları bir tarafa bırakalım, yollarda arkasında küçük bir römork çeken çok sayıda otomobil var. Çok insan evine kışlık odunu, bahçesinden, tarlasından, köyünden yiyeceklerini veya ev eşyalarını bunlarla taşır. Biz son yıllarda bir kaç defa ev değiştirdik. Ev eşyalarını hep karavanın arkasında çektiğim üstü kapalı kiralık romörklerle taşıdık. Türkiye´de bu pazar bence yeni kuruluyor.

Türkiye´de çeki demiri gibi basit şeylerle ilgili bürokrasiyi anlamak çok zor. Belirli kuruluşların bunda menfaati olabilir ama ülkedeki gelişmelerin önünde takoz gibi duran bürokratik işlemler bunlar.

Linkini verdiğim Firma Almanya´da her araç için çeki demiri satan bir firma. Sattıkları çeki demirlerini Polonya´da üretiyor olabilirler.

aynen
 



Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Akdeniz45' Alıntı:
Seyfettin Bey, çeki demirinin Türkiye´de geleceği olduğunu düşünüyorum. Almanya´da araçların çoğunda çeki demiri var. Çekme karavanları bir tarafa bırakalım, yollarda arkasında küçük bir römork çeken çok sayıda otomobil var. Çok insan evine kışlık odunu, bahçesinden, tarlasından, köyünden yiyeceklerini veya ev eşyalarını bunlarla taşır. Biz son yıllarda bir kaç defa ev değiştirdik. Ev eşyalarını hep karavanın arkasında çektiğim üstü kapalı kiralık romörklerle taşıdık. Türkiye´de bu pazar bence yeni kuruluyor.

Türkiye´de çeki demiri gibi basit şeylerle ilgili bürokrasiyi anlamak çok zor. Belirli kuruluşların bunda menfaati olabilir ama ülkedeki gelişmelerin önünde takoz gibi duran bürokratik işlemler bunlar.

Linkini verdiğim Firma Almanya´da her araç için çeki demiri satan bir firma. Sattıkları çeki demirlerini Polonya´da üretiyor olabilirler.

Ling i vermeyi unuttunuz galiba,selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst