Çeki Demiri Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yengeç Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,624
Ynt: Çeki Demiri Hakkında

750 kg altı için ruhsat ve plaka gerekmiyor,
ruhsat demek yıllık vergi demek,
ilerde şu an yürürlükte olan mevzuatı katı bir şekilde uygularlarsa çok çekme karavan yollara çıkamaz,bir formül bulunur umarım
 

Etiketler
Ynt: Çeki Demiri Hakkında

güngör' Alıntı:
Yanlış bilgi,

100 kg çeki demirine binecek yükü işaret ediyor. Buda yükleme mükemmel yapılmışsa yaklaşık 1500 kg lık çekme karavan ağırlığına denk gelir.

Yerli karavanlarda olmayan (varsada görmediğimden yazıyorum) ithal karavanların şasi bilgilerinde karavan boş ve yüklü ağırlığı
yazılmıştır. 700-1000 kg gibi ayrıca dingil kapasitesi ve çeki demirine binecek yüküde yazanı var.

Duyumdur kesin bilgi değil;
Önümüzdeki dönemde çeki demiri montajında aracın katar ağırlığınında sorgulanacağı söyleniyor. Zira tartı kontrol noktalarında
çekme karavanlar katar ağırlığı olarak tartılacakmış.

Söylediğiniz konuyu biliyorum, ancak benim anlatmaya çalıştığım farklı bir şey, görüştüğüm yer Saly karavan, ağırlık kısıtlaması konusuna benim kurmak istediğim panel sisteminden geldik, yetkili kişi "Sinan bey siz kuracağınız bu sistemle zaten ruhsatınızda yazılı olan istiap haddini geçeceksiniz bunu hatırlatmak isterim" dedi.

Bu konuşma üzerine konu derinleşti, ve tip onay belgesinin çıkması aşamasında görevliler karavanı tartıp ağırlığı budur diye yazıyorlar maksimum taşıyacağı yük 100 kg diyor ve istiap haddini karavan ağırlığı+100 kg = toplam müsaade edilen ağırlık şeklinde hazırlıyorlar dedi.

Ruhsatta yazan buysa ve biz trafiğe bunun üzerinde bir yükle çıkarsak 750 kg diye 1000 kg lik karavanı ruhsatsız kullananla durumumuz çok farklı olmayacaktır. Belki sadece aracımız bağlanmaz ama aşırı yük cezası yeriz diye düşünüyorum.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Çeki demiri için İzmirde Römak Ömer beye geçen sene yaptırdım memnunum...2013 yılında çıkan yasa ileartık tüv de izmirde çeki demirini takan firmanın demirin avrupa standart larına uygun olması ve
firmanın bu belgeyi alması zorunludur ben bu şekilde vizeden geçip daha sonra bu dosya ile trafiğe gidip ruhsata işlettim..,trafik herhangi bir kazaya karışmadığınız da tip onay veya karayolları uygunluk belgesini sormuyor..sadece çeki demirinin ruhsata işli olup olmadığına bakıyor...kazaya karışırsanız. önce tip onay.,sonra sahiplik 750 kg üstü ise ruhsat , fatura ve sigortayı en son istiyorlar bilgilerinize arz olunur..(ben çekme karavancıyım..1977 model knaus comfort 350 karayolları uygunluk belgesi ,560 kg dur..gümrük belgeleri vardır..) Bilgilendirme için yazdım...izmirde bir arkadaşımızın başına geldi oaradan biliyorum.trafik önce 750 kg altı olduğu için karayolları uygunluk belgesini sordu..iyi akşamlar..
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Merhaba , arkadaşlar tip onay belgesinin -750 kg veya + 750 kg la her hangi bir ilgisi yok . kullanılan araç karayolları kurallarına uygun imal edilmişmi bunun tesbitidir .
Motorlu Araç Tip Onayı

Tip onayı, “Motorlu Araçlar ve Römorkları”, “İki veya Üç Tekerlekli Araçlar”, “Tekerlekli Tarım veya Orman Traktörleri” ve bu araçların aksam, parça, sistemleri ile birlikte bazı teknik üniteleri konusunda Avrupa Birliği’nin (AB) Eski Yaklaşım Direktifleri’nden uyumlaştırılarak yayımlanan yönetmelikler ve regülasyonlar ile Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BM/AEK) regülasyonları kapsamına giren ürünlerin bu yönetmelik veya regülasyonlara uygun olduğunu ve gerekli bütün uygunluk değerlendirme faaliyetlerinden geçtiğini gösteren belgelendirme sistemidir.
Herhangi bir motorlu aracın, römorkun, motosiklet veya mopedin ve traktörün trafiğe tescili aşamasında gerekli olan Uygunluk Belgesinin düzenlenebilmesi için söz konusu araç tipinin “Araç Tip Onayı Belgesine” sahip olması gerekmektedir. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’ nun 29. maddesi uyarınca, yapım safhasında, araçların tip onayı yönetmeliği ile buna bağlı diğer yönetmeliklerin yayımlanmasında ülkemizde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yetkilidir.

Araç Tip Onayı Numaralandırılması

Tip onayı belgelendirme işleminden geçen her ürüne ayrı bir tip onayı numarası verilir. Bu numaralandırma işlemi “Onay Kuruluşu” olarak adlandırılan kurum veya kuruluşlar tarafından yapılır. Onay kuruluşları, tip onaylarını “Araç Tip Onayı” ve “Aksam Tip Onayı” olmak üzere iki türde verebilmektedir. Aksam tip onayları, ilgili yönetmeliği veya regülasyonu bulunan araç aksamları, parçaları, sistemleri ile birlikte teknik ünitelerine verilir. Ülkemizde Onay Kuruluşu Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığıdır.

Motorlu Araçlarla İlgili Tip Onayı Mevzuatı (1)

Araç Tip Onayı işlemleri, ülkemizde yayımlanan ana yönetmelikler olan Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği (MARTOY), Tekerlekli Tarım veya Orman Traktörleri Tip Onayı Yönetmeliği (TORTOY) ve İki ve Üç Tekerlekli Motorlu Araçların Tip Onayı Yönetmeliği (MOTOY) kapsamında, yukarıda belirtilen AB direktifleri veya regülasyonları göz önünde bulundurularak Bakanlığımızca yürütülmektedir. Araçların İmal, Tadil ve Montajı (AİTM) Hakkındaki Yönetmelik kapsamındaki tadilatlarla ilgili işlemler ise, Bakanlığımızca yetkilendirilen Türk Standardları Enstitüsü (TSE) tarafından yapılmaktadır.

E ve e İşaretlemeleri

"e" işaretlemesi, araç ve araçların sistem, aksam veya ayrı teknik ünitelerinin AB’nin MARTOY veya TORTOY veya MOTOY konusundaki yönetmeliklere uygun tip onay belgeli olduğunu gösterir.
“E” işaretlemesi, araçların aksam, parça, sistem ve ayrı teknik ünitelerinin 1958 Cenevre Andlaşması eki olarak yayımlanan BM/AEK regülasyonlarına uygun tip onay belgeli olduğunu gösterir.
Aynı konuyla ilgili “e” ve “E” işaretlemeleri eşdeğer olarak kabul edilmektedir.

Tip Onayı Alması Gereken Araçlar

İmalatçı firmalar ürettikleri her ayrı tip Motorlu Araç, Motosiklet, Moped, Traktör, Römork ve Yarı römork için Araç Tip Onayı Belgesi almalıdır. İthal araçların da AT Tip Onayına veya Bakanlığımızca verilen Ulusal Tip Onayı Belgesine haiz olması gerekmektedir. AT Tip Onayı olan MARTOY, MOTOY ve TORTOY kapsamındaki araçlar için Ulusal Tip Onayı Belgesi alınmasına gerek yoktur. Eğer araç ithal ediliyorsa ve AT Tip Onayı belgesi varsa ithalatçı firma proforma fatura onayı için Türk Standardları Enstitüsü’ne müracaat etmelidir.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Merhaba, sahiplik belgesi ve karayolları uygunluk belgesi nedir? Yardımcı olabilir misiniz? İkinci el bir karavan aldığımızda

Şu noktada

750 kg altı bir karavan sahibi olunsa bile kaza durumunda tip onay ve sahiplik,

750kg üstü bir karavanda ise bunlara ek olarak ruhsat, fatura ve sigorta gerekiyor.

Tip onay belgesinden herhangi bir kaçış söz konusu değil. Umarım doğru anlamışımdır. Yanlış ise lütfen düzeltin.
 



Ynt: Çeki Demiri Hakkında

neyse anladığım kadarıyla kimse trafik çevirmesinde istiap haddini aşmış karavanın başına ne geleceği ile ilgilenmiyor.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Sinan Kaleli' Alıntı:
neyse anladığım kadarıyla kimse trafik çevirmesinde istiap haddini aşmış karavanın başına ne geleceği ile ilgilenmiyor.


bu konuyu aştık :smiley: artık forumda yazanlar olmuştu, başımıza gelecek olan istiap haddi % 10'a kadar aşımda yaklaşık 2000 TL ceza % 10'dan fazla aşımda trafikten men ve para cezası TUV den muayene ve uygunluk belgesi ile trafik şubede trafikten men cezasının kaldırılması.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Sinan Kaleli' Alıntı:
Söylediğiniz konuyu biliyorum, ancak benim anlatmaya çalıştığım farklı bir şey, görüştüğüm yer Saly karavan, ağırlık kısıtlaması konusuna benim kurmak istediğim panel sisteminden geldik, yetkili kişi "Sinan bey siz kuracağınız bu sistemle zaten ruhsatınızda yazılı olan istiap haddini geçeceksiniz bunu hatırlatmak isterim" dedi.

Bu konuşma üzerine konu derinleşti, ve tip onay belgesinin çıkması aşamasında görevliler karavanı tartıp ağırlığı budur diye yazıyorlar maksimum taşıyacağı yük 100 kg diyor ve istiap haddini karavan ağırlığı+100 kg = toplam müsaade edilen ağırlık şeklinde hazırlıyorlar dedi.

Ruhsatta yazan buysa ve biz trafiğe bunun üzerinde bir yükle çıkarsak 750 kg diye 1000 kg lik karavanı ruhsatsız kullananla durumumuz çok farklı olmayacaktır. Belki sadece aracımız bağlanmaz ama aşırı yük cezası yeriz diye düşünüyorum.

Sinan bey merhaba;

Takma adiniz Sinan Kaleli oldugu icin size boyle hitap ediyorum eger yanlissa kusu bakmayin. Bence bizim burada tartismamiz legal olarak olmasi gerekenler ve kanuni bilgiler. Legal olmayani tartismamizin yani eger bu sekilde yakalanirsank nasil olur seklinde konusmalarin bize bir faydasi oldugunu dusunmuyorum. Bir burada legal olanini tartisacagiz ki duzenlemelerdeki aksakliklari ortaya cikarip, yeri geldiginde sesimizi duyuralim ve bunlarin duzeltilmesinde faydali olalim. Zaten degil mi ki bir cok ureticinin "Hallederiz abi" mantigindan dolayi buralardayiz. Bizler kisa yoldan kendi basimizi kurtarmak yerine legal limitlere uyup, bunlari degistirebildigimiz zaman kazanimlarimizi elde ederiz.

Ote yandan kanuni olmayan bir arac (cekme karavan, motokaravan, kamper fart etmez) ile herhangi bir kazaya karismaniz halinde o karavan agirligini sorgulamayan polisler ve ozellikle sigorta sirketleri ortaya cikip odeme yapmamak icin sizi her turlu koseye sikistirmaya calisacaklardir.

Bir diger taraftan bahsettiginiz ruhsat agirligindan emin degilim. Kanuni olarak bu konuya hakim olmadigim icin yorum yapamayacagim fakat 100 kilogram ekstra yuk cok az gozuktu. Kaldi ki Riza beyin paylastigi kanun maddesinde boyle birseyden bahsetmiyor.
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Merhaba

Ben aracıma çeki demiri taktırtmak istedim ama araç türkiyede tek olduğu için malesef proje çıkartamayız dediler. Aracıma çeki demiri taktırmanın yolu yokmudur.

Teşekkürler
 

Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Melih bey,
Sanırım ben derdimi ifade edemedim ::smiley:
İlk defa karavan sahibi olmaya uğraşıyor ve edinebileceğim her türlü bilgiye ulaşmaya çalışıyorum, 35.000 TL civarında bir parayı harcayıp arkasından da bunu nasıl illegal olarak idame ettirebilir ve sıyrılabilirim şeklinde düşünecek birisi değilim. Koca karavana 100 kg hatta küçüklerine 75 kg müsaade var. Bu saçma sapan bir durum, arkadaşlar kanunen bu saçmalığın da yaptırımını yazdılar sağ olsunlar, bunun bana verdiği mesaj "bungalov kirala doğayla iç içe yaşa" dır. karavanı satın alıp kanunsuz bir pozisyona düşmek yapacağım son şeydir. Karavan hevesimden vazgeçtim sayılır, bu şartlarda. Huzur ararken huzursuzluğun göbeğine seyahat etmek bana göre değil :smiley:
 




Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Sinan Kaleli' Alıntı:
Melih bey,
Sanırım ben derdimi ifade edemedim ::smiley:
İlk defa karavan sahibi olmaya uğraşıyor ve edinebileceğim her türlü bilgiye ulaşmaya çalışıyorum, 35.000 TL civarında bir parayı harcayıp arkasından da bunu nasıl illegal olarak idame ettirebilir ve sıyrılabilirim şeklinde düşünecek birisi değilim. Koca karavana 100 kg hatta küçüklerine 75 kg müsaade var. Bu saçma sapan bir durum, arkadaşlar kanunen bu saçmalığın da yaptırımını yazdılar sağ olsunlar, bunun bana verdiği mesaj "bungalov kirala doğayla iç içe yaşa" dır. karavanı satın alıp kanunsuz bir pozisyona düşmek yapacağım son şeydir. Karavan hevesimden vazgeçtim sayılır, bu şartlarda. Huzur ararken huzursuzluğun göbeğine seyahat etmek bana göre değil :smiley:

Sinan bey merhaba;

Hevesiniz bu kadar cabuk kirilmasin. Bu bahsi gecen kilo limitleri cok az geldi bana ve uygun bir zamanimda bunlari arastirip buldugum bulgulari burayada yazarim. Karavan hevesiniz bu kadar cabuk kirilmasin. Eger ceki karavanin yukaridaki yazili kosullardan dolayi size uygun olmayacagini dusunuyorsaniz kampervan bir aracada yonelebilirsiniz. Bu araclarin istahap haddi 3500KG oldugu icin icini hafif bir malzemeden yaptiginiz surece, gunes panllerinizi, kamp esyalarinizi yukleyip rahatca gezebilirsiniz. Hatta eger aracinizi sehir iclerinde cok kullanmiyorsaniz binek aracinizi satip kamper van almak bir cozumken, aracinizi sehir iclerinde kullaniyorsaniz ve karavani ikinci arac olarak kullanmak isteyecekseniz alkovanli bir karavan alip sadece gezilerde kullanabilirsiniz.
 






Ynt: Çeki Demiri Hakkında

Selamlar,

Sonunda taktırdım çeki demirini. İspanyol marka. Piyasa çok firma ile konuştum ama hiçbiri bana güven vermedi. Bazıları Istanbul dışında bazıları ise sorularıma cevap vermeyi bırakın sipariş için geri bile dönmediler. Bazı firmalar ise yanlızca demiri satıyor ve diğer işlerde sizi yanlız bırakıyorlar. Ve aradığım hemen hemen tüm firmalar parçaların ithalini gerçekleştirmemiş, yani gümrüklü sahada , antrepoda bekletiyor ve sizden ödemeyi alınca çekiyorlar. Buda 1-2 günlük iş min. Ayrıca parçayı görmeden parasını ödemiş oluyoruz. Tabiki benim ulaşamadığım işini düzgün yapan firmalarda vardır elbet. Çeki Demiri + Montaj (elektrik dahil) + proje + TSE( bazı firmalar yeni yönetmelikden haberdar bile değil) dahil olmak üzere 1500 TL KDV dahil. Evraklar çok önemli imiş. Gümrük belgesi, işçilik faturası, CE onay belgesi, Karayolları uygunluk belgesi vs.. gibi evraklar gerekiyor. TSE den randevu alınıyor ve başvuruda verilen (Seri no ve montaj yapılmıiş araç) fotosu ile karşılaştırma yapıyorlar. Daha sonra TUV ve Trafik işlemi. Arkadaşlar TSE şu sebeple yapılıyormuş; Bu çeki demirlerinin sahtesi varmış ve bunları orjinal gibi gösteriyorlarmış. TSE de bu gümrük kayıtları ile parçanın eşleştiği tespit ediliyormuş. Bu anlattıklarım tabiki benim servis aldığım firmanın bana anlattıklarıdır. Firma ismi vermedim çünkü reklam gibi olsun istemiyorum. İhtiyacı olan arkadaşlara PM den iletebilirim.( bu reklam olmadı sanki :smiley:.
Herkese İyi akşamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,873
Kayıtlı Üye Sayımız
166,520
Kaydolan Son Üyemiz
ozlergokhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst