Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan phobios Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 93
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 101,821

Sizce En İyisi Hangisi?

  • Bianchi

    Kullanılan: 16 21.9%
  • Trek

    Kullanılan: 25 34.2%
  • Kron

    Kullanılan: 8 11.0%
  • Sedona

    Kullanılan: 10 13.7%
  • Giant

    Kullanılan: 14 19.2%

  • Kullanılan toplam oy
    73

Etiketler
Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Salcano'nun bir modeli olacaktı ona bakabilirsiniz.
Bir de bu yıl Sirkeci'de Aslı Bisiklet dünyanın en iyi katlanır bisikleti olarak kabul edilen Dahon markasını ithal etmeye başlayacaktı. Ancak son durum nedir bilmiyorum. www.aslibisiklet.com adresinden irtibat kurabilirsiniz.
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

HaliliOzturk' Alıntı:
Salcano'nun bir modeli olacaktı ona bakabilirsiniz.
Bir de bu yıl Sirkeci'de Aslı Bisiklet dünyanın en iyi katlanır bisikleti olarak kabul edilen Dahon markasını ithal etmeye başlayacaktı. Ancak son durum nedir bilmiyorum. www.aslibisiklet.com adresinden irtibat kurabilirsiniz.
bu gün Saraçhanede Haşim İşcan geçidindekilere baktım,
burada bulamazsın diyenden tutunda paketi açıp kurmaya üşünen satıcılarla karşılaştım,kısaca bulamadım,kurulu hazır salcano yoktu
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Haşim İşcan'dan uzak durun. Hatta bisiklet alacağınız son yer olsun. Oradaki esnafın derdi senede 3 ay çalışıp vurabildiğini vurmak, kalan aylar yatıp uyumak...
Ben bisiklet ile ilgili bir forumun admin'iyim. Bu piyasanın göbeğindeyim desem yeri var. Sirkeci'de Salcano bayii olması lazım, Doğu Bank'ın karşısında kalan sokakta (normalde bisikletçiler arka sokağındadır) oraya da bakabilirsiniz.
Ancak bütçeniz genişse ve bulabilirseniz kesinlikle Dahon tek tercih.
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Bende zamanında 150 YTl civarında aldığım bir bisikletim var. Arada sırada çıkar Tuzla sahilde gezerim. Bu bisikletle neden gezi yapılmaz? Neden 1000 Euro'luk bir bisiklet almak lazım. Farkları bilen anlatırsa sevinirim. Şimdi bu bisikletle Adapazarına kadar gidemezmiyim?
 



Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Sorunuza en kısa şekilde yanıt veriyim, çünkü bu çook uzayıp gidebilecek bir konu,dediğim gibi bizim bunun üzerine ayrı bir forumumuz var :smiley:
Diğer yandan, "market malı" diyebileceğimiz bisikletler genelde olması gerekenin dışında bir geometriye sahip oluyorlar. Kalitesiz ekipmanları nedeniyle ihtiyaç duyulan akıcılıktan uzaklar ve gerekli olan sağlamlığa da sahip değiller.

Bir iki örnek vereceğim;

-Amortisör: Normalde bu parça yerden gelen darbeleri emmek için kullanılır. Bu nedenle yapısında aslave asla tek başına bir yay yeterli değildir. En azından geri tepme dediğimiz "rebound" sistemine sahip olmalıdır. Daha üst modellerde "lock out" dediğimiz kilitleme mekanizması bulunur ki, amortisöre ihtiyacınız olmadığı düz yollarda bu sistem ile amortisörü kilitleyip yaylanmasını engelleyebilir, boşa güç harcamaktan kurtulabilirsiniz. Günümüzde dağ bisikletlerinde en revaçta olanları, sürücünün ağırlığına göre ayarlanan hava basıncı ile çalışan modellerdir. Başlıca üreticiler; www.rockshox.com , www.foxracing.com, www.dtswiss.com gibi firmalardır. Giriş seviyesindeki "gerçek" bir amortisörün fiyatı yaklaşık olarak 75 € civarında iken profesyonel anlamda en üst seviyede performans sağlayacak amortisörlerin fiyatları 500-800 € aralığındadır (XC binişi için geçerlidir. Freeride veya Downhill tipi olanların fiyatları 2500 € seviyelerini bulmakta)

-Ağırlık: İyi bir dağ bisikleti 13-12 kg seviyelerindedir (Hardtail yani sadece önden amortisörlü olanlar). Full suspension (tam amortisörlü olanlar) bisikletler ise genel kanı olarak 750-1000 gr kadar ek ağırlık taşırlar. Bunun yanında konfor ve arazide daha güvenli, süratli sürüş gibi artıları vardır. Bisikletlerin seviyeleri yükseldikçe fiyatları katlanarak artar ve ağırlığın da 8,5 kg'a kadar indiği görülür. 2 kg'dan ne olacak demeyin, aradaki farkı denemeden anlayamazsınız.
Ancak marketlerde satılan çift yaylı bisikletlerin ortalama ağırlığı 18-24 kg arasında değişiyor. Yani ağır bir "gerçek" dağ bisikleti 14 kg max. gelirken (yaklaşık olarak 250 € denebilir) bu bisikletlerin ağırlığı fazla bile değil resmen komik.
Tabi ağırlığın yanında bir de doğru düzgün dönmeyen göbekler, gücü emen gereksiz amortisörler ve esneyen bir kadro+donanım eklenince aslında bisiklet keyfinize bu "sözde" bisikletlerin limon sıktığı aşikar.

"İyi de ben yarışmıyorum etmiyorum, neye gerek performans gitsin yeter" diyor da olabilirsiniz. Ancak inanın bisiklet seçmek için gerekli temel bilgiler bunlar. Söylediklerimin tümü havada kalmış olabilir belki, bilemiyorum. Yukarıda da söylediğim gibi bu uzuun uzun anlatabileceğim bir konu ancak tek bir mesajla bundan bahsetmek çok güç.

En iyisi, bulunduğunuz şehirde gerçekten kaliteli bisiklet satan bir mağazaya uğrayıp 100 metrelik bir test sürüşü yapmak. İnanın farkı hissetmek hiç de güç değil.
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Sn. Murat Şahin,Benim çocukluğumda (42 yaşındayım) bisikletin kalitesi maşasından anlaşılırdı. Sağlam olmayan maşalar nedeniyle çok insan kafa travması geçirdi.Sırf bu nedenle bile kaliteli bisiklet öneririm...
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Bilgiler için teşekkürler. Tabi amaç gezmek ve yol yapmak olunca durum farklılaşıyor. Bende özellikle bu farkları duymak istemiştim. Yürüyüşlerde bile neredeyse gram hesabı yaparken bisiklettin temelde ağırlığıda oldukça önem kazanıyor. İncelediğim kadarıyla fren sistemlerinden gövde yapısına kadar pek çok özellik bulunuyor.

Gençliğinde Kdz.Ereğli-Alaplı arasını neredeyse her hafta sonu bisikletle gidip gelirdim. Toplam 34 Km. Şimdi kilolardan dolayı motosiklet ve 4x4 ile gidiyorum. Ama zayıflayıp tekrar bisiklete binmek çok cezbediyor. Bu yüzden mutlaka bisiklet alıp bunuda deneyeceğim. Ancak sanırım ilk zamanlarda aracın arkasına atıp öyle denerim.

Peki hem ekonomi hemde başlangıç seviyesi için ne almak lazım?Özellikle sezon dışındayız fiyatlarda caziptir diye düşünyorum.

Tekrar bilgiler için teşekkürler.
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Aslında yerli marka olarak Sedona veya Geotech tercih edilebilir. Üst seviye bir MTB düşünüyorsan Scott, Specialized, GT, Trek Cannondale veya Corratec bakabilirsin. Aslında genelde en iyi fiyat/donanım oranları yerli markalar ile birlikte Corratec'te çıkıyor.
Bir de Bike And Outdoor mağazası bu aralar çok sıkı indirimler yapıyor önceki sezon bisikletlerinde. Delta Bisiklet'in eskisini getir yenisini götür kampanyası var vs vs...

Ancak genel olarak tasvir edersek; Tabi ki aluminyum kadrolu, sadece önden amortisörlü, mümkünse Deore donanımlı (9x3 yani diğer deyişle 27 vites) veya alternatif olarak Alivio donanımlı, ekonomik düşündüğümüze göre V frenli (mekanik diskten uzak durun), 12 - 13 kg seviyelerinde bir MTB alınabilir.
 




Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Şu an eski bir 3900 model Trek sahibiyim...

Uzun boyumdan dolayı başka model-marka olmadığından (kron vardı o zamanlar) bunu almıştım...

Ancak hantal kalmaya başladı ve fiyat-performans olarak diplerde bir ürün...

Günde 30-40 km kadar çoğunlukla asfaltta ve yokuşlarda sürmek üzere bisiklet toplatmayı düşünüyorum...

Boy 2 mt. 104 kg. ağırlık... :-\

Acaba mtb kadro alıp (ki nasıl bulacağımda şüpheli) üzerine direk lx mi döşeteyim?

Yoksa tur bisikletlerine mi yöneleyim? (Bu daha çok aklıma yatıyor nedense, ince lastik hafiflik vb)

Ya da en ufak bir deneyimimim olmadığı yarış bisikletlerine mi göz atayım... :eek:

Deneyimli arkadaşların her türlü tavsiyelerine ve yönlendirmelerine (model, mağaza, marka, kadro vb.) ihtiyacım var...

Şimdiden teşekkürler...

Not:Mudanyadan feribotla İstanbula ulaşabildiğim için velespiti oradan edinebilirim...
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Tiaga merhaba,

Yerinde olsam 28" tekerlekli bir tur / trekking bisikleti bakardım. Malzeme olarak LX'e çıkmaya gerek yok. 9'lu sistemin başı olan Deore'de işini görecektir.

Tavsiyem Corratec, Scott veya Trek bakmandan yana. Bu markalardan fiyat/performans oranı sanıyorum en yüksek olan Corratec'tir. Bir de Sedona'nın 2008 model olanlarında güzel bir şehir bisikleti modeli var fakat Mart ayının ortasında piyasaya sürülecekmiş.
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Halil Bey bilgiler için teşekkürler
Kron markasını tavsiye edermisiniz? Corratec, kalite ve performans olarak Kron'un üzerinde mi yer alır? Mekanik diskten neden uzak durmak gerek? Disk daha sorunsuz diye duymuştum da
 

Ynt: Bisiklet Tavsiyesi; Hangi Marka ve Model?

Kron yerli bir firma, güzel bisikletleri de var, kadro üretimleri uzakdoğuda yapılıyor, bisiklet montajı ise Türkiye'de.
Corratec Alman malı, günümüzde bir çok markaya inat kadrolarının çok büyük kısmı Almanya'da üretiliyor. Haliyle bu da güven veriyor insana. Bir de tasarım olarak çok başarılılar.

Kalite, performans ve fiyat değerlendirmesi biraz uzun bir konu. Malzeme kalitesi olarak (kadroların dışında) zaten hemen hemen aynı parçaları görürsünüz bisikletlerin üzerinde. Onun dışında Corratec'in ZZYZX marka donanımları da oldukça kaliteli. Hani piyasada pek bulunmadıkları için uydurma parçalarmış gibi gelmesin size. Bu parçalar işini iyi yapan Tektro, Formula gibi büyük tedarikçiler tarafından Corratec için ZZYZX adı ile üretiliyor.

Performans konusunda yine donanıma bakar diyeceğim. Ama sonuç itibariyle dağ bisikleti, yol bisikleti veya city bike olsun. Her iki marka da üretildiği alana uygun şekilde kullanıldığında üst seviye verim sağlar.

Ben Corratec'i bir adım ötede görüyorum, fakat bunun tek nedeni kadroların üzerindeki işçilik. Sonuçta Bir Kron alırken üzerinde 2'den fazla renk görmeniz çok zordur çünkü uzak doğudaki üretim bandında her bir yeni renk, yeni bir fiyat demektir. Ancak Corratec'lerin üzerleri özenerek tasarlanmış belli ki. Bu da benim kesinlikle bisiklete binme keyfimi artıracak bir etmen.

Mekanik diske gelecek olursak. Disk frenlerin V frenlerden daha güçlü olduğu ve yağmur, çamur, kar gibi zorlu koşullarda çok daha güvenli frenleme sağladığı bir gerçek. Ancak hidrolik sistemlerde bu avantajları sağlamak için farklı çaplardaki pistonlardan yararlanılır. Mekanik sistemlerin ise %99'u performans kaygısından uzak, imaj ağırlıklı ürünlerdir. Bu nedenle görüntüye pek aldanmamak gerekir. Tabi bir de üzerine bu frenlerin ağırlıklarını düşünün. Sonuçta disk fren göbekleri normal göbeklerden ağırdır. Mekanik sistemler de alt seviye parçalar olduklarından hemen hemen tüm V fren setlerinden daha ağır oluyorlar. Pek fazla getirisi olmayan mekanik disk fren sistemini bu ağırlığına rağmen taşımaya değmez diye düşünüyorum.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,056
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst