Bir Vitara Jlx Hikayesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Kuzay Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 104
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,975
Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

sakyuz' Alıntı:
Alttaki çürüklere kim inceleme demiş olabilir ki ??? En fazla moral bozacak şeydir hiçbirzaman orjinal haline geri getiremezsiniz.

15 yıllık bir araçta doğal olarak bazı metal yorgunlukları olacaktır. Olmaması iyi olur tabii ama bunu engellemek bir noktaya kadar mümkün. Altı tamamen pötür atılmış buna rağmen oluşmuş çürümeler var. Metal yorgunluğu, tek açıklaması bu. Defender, CJ kullananlar bunlara çok alışkın olduklarından fazla sorun yapmıyorlar öyle demeleri de normal bu nedenle. 72 model Series kullanan var. Hatta 65 model Willys kullanan. Ben o kaporta kısmını fazla takmıyorum kafaya. Sadece vakit bulup altına girmem gerekiyor aracın. En kötüsünü düşünsek, daha 1 ay önce Antalya'dan 3000 TL ye gıcır gıcır kaporta alıp getirdi arkadaş.

Başka bir örnek vereyim. Bir arkadaşım yatırım olsun diye sıfır araç aldı. 2 gün sonra birisi ismini kazımış kaputun üstüne koca harflerle. Pasta cila falan hak getire. 2 günlük 2013 model araç oldu mu kaput boyalı. Binek araç bu. Büyük zararla sattı aracını. Ben Ford'u satıp Vitara aldım, o derdi çok iyi bilirim. Şimdi o konularda içim rahat. Çiziğini dert edecek adamın arazide işi ne zaten değil mi ? ::smiley:

Sonuç olarak her aracın bir derdi var. Sıfır alsan onun derdi daha fazla. Benim derdim de yağ.. Daha 2 gün önce antifiriz değiştirdim hatta burda yazdım. 4 parmak azalmış. C.tesi günü 3 lt yağ koydum. 1 lt yakın uçmuş. Aklıma tek yer geliyor, motor kapağının contası. Onu göstereceğim umarım haftasonu. Bakalım ne çıkacak. 8)
 

Etiketler
Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

AL1820' Alıntı:
1. araç aşırı pahalı
2. araç pahalı
ikisindede yükseltme kiti yok(becce, calmini vs)
2. araçta aynamhruti yok buda %15-20 yüksek yakıt düşük güç demek
ben ikisinide almazdım
yinede alan bilir

Üstad senin aracın hakkındaki fiyatı söylerken ne demek istediğimi görmüşsündür sanırım ::smiley: Az bile söylemişim. Ayrıca nasıl baktığını da az buçuk tahmin edebiliyorum, bu fiyatların üzerine 5 daha ekle bence sırf bakımına. Düşündüğün fiyata aynısını alamazsın hatta 5-10 fazlasına satılık bulamazsın sana garanti ederim. Vinç, kit, tampon, lpg, lastik, şnorkel, kartel, manuel hub, teyp, anfi.. 99 model ve 125 binde. oy oy. ::smiley:
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Metal yorgunluğu, tek açıklaması bu.

Ya üretim aşamasında galvanizlenmemiş (ki mümkün değil), ya da offroad-arazi bol bol altı sürtülmüş galvaniz katmanı etkisiz olmuş. O noktadan sonra çürüme çok hızlı gelir, ve bu her 15 yaşında arabada olmaz. Aslında o galvaniz etkisini yitirmezse 30 da olsa 40 ta olsa çürümeyecektir.
 


Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

aslan28' Alıntı:
Aracınıza yaptığınız işlemlerin başka resimleri varmı?

Aslında çok var ama emin olmadığım ve sonucu kesinleşmeyen işlemleri yüklemek istemiyorum. Yanlış bilgilendirme olmaması açısından. Örneğin

1-Arka sis spotlarının bağlantısı. 3 farklı deneme 3 fiyasko ile sonuçlandı.
2- Sağ cam kapanma sorunu çözüldü ancak şu nedenle çözüldü diyemiyorum, akü değişti 72 amperlik akü taktık birden bire çalışmaya başladı. Kapıyı söküp bakıcam onun için.

Antifiriz-su kaybı var. Sebebini bugün buldum ama çözümü olmadı henüz. Usta radyatörde kaçak olabilir diyip bir yama vermiş. Su ılıkken radyatörün içine katılıyormuş, çatlakları kapatıyormuş. Dedim sakın katmasın öyle bişey. mantıksız geldi, bir araştıralım. Radyatörde delik bile olsa sakızla kapanır mı yahu ? Yumurta akı konuluyordu eskiden ;D

Kimse kusura bakmasın ama her ustaya şüpheyle yaklaşıyorum artık.
 




Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Evet belirttiğim gibi mantıksız geldi zaten o yüzden kullandırmadım. Kullanıp memnun olanlar da var o ayrı, farklı forumlarda yazmışlar. Ama tesisatı komple değiştirmek zorunda kalanlar da var.

Bu arada paslanmalar ve çürümeler ile ilgili bir link vereyim
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-sidekick-escudo-vitara-geo-tracker/53477-project-tetanus-warning-picture-heavy-thread.html

Fotoğrafların yüklenmesi biraz uzun sürse de bakmaya değer bir konu. Tadilatı yapan arkadaş yeni bir kaynak makinesi almış, onu denemek için satın almış bu aracı da :smiley: "Mantıklı olan bu durumdaki bir aracı hurdaya vermektir ama bunun eğlencesi nerede?" diyor.

Bu vesileyle özellikle Defender ve CJ'cilere tekrar teşekkür ediyorum. Ne öğrendiysem onlardan öğrendim. Gerçekten çok büyük ustalar var aramızda ve çoğu kendi kendini yetiştirmiş, bu forumda da yüzlerce modifiye hikayesi var.

Yeni offroad aracı almayı düşünen arkadaşlara da tavsiyem mutlaka birkaç ay Defender ve CJ bölümlerine takılın. O çok özel bir kültür. Sorunlara bakış açınızı, vizyonunuzu değiştiriyor ve çözüm yollarını çok daha rahat görebiliyorsunuz. Garajda da arazide de geçerli bu durum. Bunlar Gezenbilir çatısı altında oluyor ve işin zevkine o zaman varıyorsunuz.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Bu arada paslanmalar ve çürümeler ile ilgili bir link vereyim
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-sidekick-escudo-vitara-geo-tracker/53477-project-tetanus-warning-picture-heavy-thread.html

Fotoğrafların yüklenmesi biraz uzun sürse de bakmaya değer bir konu. Tadilatı yapan arkadaş yeni bir kaynak makinesi almış, onu denemek için satın almış bu aracı da :smiley: "Mantıklı olan bu durumdaki bir aracı hurdaya vermektir ama bunun eğlencesi nerede?" diyor.

Bu araç hakkaten hurdalık durumda. Diğerlerinin foruma yazdığı gibi adamın çok vakti olmalı.
Bence kendisinin mesleği olsa olsa kaporta tamirciliğidir. Bu işe başkası zor cesaret eder.
Netice itibari ile bu işten kar etmiş bile olabilir, aldığı aracı muhtemelen hurda fiyatına alıp tamirine de herşeyi kendisi yaptığı için pek bir para harcamadığını varsayarsak... öyle olması gayet muhtemel.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

sakyuz' Alıntı:
Bu araç hakkaten hurdalık durumda. Diğerlerinin foruma yazdığı gibi adamın çok vakti olmalı.
Bence kendisinin mesleği olsa olsa kaporta tamirciliğidir. Bu işe başkası zor cesaret eder.
Netice itibari ile bu işten kar etmiş bile olabilir, aldığı aracı muhtemelen hurda fiyatına alıp tamirine de herşeyi kendisi yaptığı için pek bir para harcamadığını varsayarsak... öyle olması gayet muhtemel.

Yurt dışındaki hurda ve ikinci el fiyatlarını da düşünürsek, sırf eğlencesine ya da içini açıp öğrenmek için bile şansları var. Bizim ise aklımız gidiyor bir vidayı açarken.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Motor yağında en çok kapak contasından şüpheleniyorum. Keçelere bakmak gerekir diyen bir usta oldu ama yağ izlerine bakıoldığında ilk akla gelen kapak contası. 1 haftada 300 km gidip 1 lt yağ yakması pek mümkün değil. Çekişte en ufak bir sıkıntımız yok. Rot ayarlarının düzelmesiyle daha da arttı. Kapak contasından parçalar kopmaya başladı. Antifiriz ekledikten sonra radyatörü ve su seviyesini sürekli göz altında tutuyoruz.



motor2.jpg
 

Ekli dosyalar

  • motor1.jpg
    motor1.jpg
    21.9 KB · Görüntüleme: 376



Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

İlginç bir konu. Motor sökülünce fotoğraflarını koyarsanız çok şey öğreniriz.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

burda bayagı muhabbet olmuş hiç görmemişim..

yeni aracınız hayırlı olsun..

aracın jantları 16 jant 2.0 v6 jantı.. ;)

camurluk ve kapı dodiklerinden çaktıgım kadarı ile made in kanada ..gibi geldi bana.. ;)

kanadalı olanın motorları degişiktir parca sıkıntısı cekebilirsiniz.. ;) cıkma komple motor bakın ruhsata işlenecek belgeli ispanyol olursa içindeki eşek sayısı az fazla olur.. ;)

1998 model altı japon olurlar ve asla cürümezler.. ;) üstü ispanyol olup bakımsız kalınça cabuk çürürler.. ;)

sizdeki cürüme sebebi: karayollarına kar ile müçadelede turşuluk tuz kullanılmagından..biz tuz diyem biliriz...içinde çeşitli kimyasallar barındıran özel karışım.. ;)

tuzlanmış yollarda gezdikten sonra alt yıkama yapan..aracı özel 2 büyük pistonla havaya kaldırtıp bol su ile bu tuz dediğimiz maddeden arındırmak gerekiyor.. ;)

kırmızı antifiriz.. bunu milletin başına saranlardan biriyim cok yerde konu ile ilğili özür diledim..buldugunuz konularda eksik olan varsa altına not düşüp düzeltin lütfen..........

tamamı aliminyum olan motorlarda..aliminyum radyatörlü araclarda kırmızı antifirizin 1 litresi digerlerinin 3 -4 litresinden cok daha iyi koruma yapar vs bilhassa yeni nesil araclara aliminyum lu olana şart deniyor..
raytörün aliminyum ile plastiğin birleştiği yerde kauçuk conta vartdır içinde cok yerde sızdırmazlık elemanı olarak demir boru vs. yerlerde o ring denilen kaucuk contalar vardır...bu contalar eski antifirize göre imal edildiğindenmi....? yoksam eski antifiriz i içine cekip yapısını bozdugundanmı..? sebebini tam bilmediğim bir sebebten....????? bu contalar fena cırtlamaktadır...!!!!
kırmızı antifirizi kullanmayı kesinlikle uygun görmüyorum.. ???
her yerden delip su kacagı yapıyor kalorifer radyatörüde dahil.. ;)

kolay gelsin.. :smiley:
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Teşekkürler Oğuz abi, açıkçası İspanyol diye bilirken Kanada yapımı olduğunu öğrenmek epey şaşırttı. Dediğiniz gibi çamurluklar ve kapı dodikleri farklı. Kapı içleri de farklı zaten.

Jantlar konusunda çok sıkıntı çektik çünkü 1 tane stepne için arıyorum çıkma bulamadım. ebay'dan bir tane almayı düşündüm fiyatı da uygun ama gümrüğe takılır mı bilmiyorum. Tek jant olunca anlayış gösterirler diye düşündüm. Tek bulabilirsem takım yaparım bu sayede.
http://www.ebay.co.uk/itm/1x-Alufelge-Felge-Borbet-7Jx-15H2-KBA-41430-Lk-115-5-/360727026067

Antifiriz konusunda ise defalarca onaylattım koymadan önce. Kırmızı değil dedi, pembe renkli organik. Yine de içimde kuşku var tabiki, sürekli kontrol ediyorum bu nedenle.

Şu anda motorla ilgili yağ ve kapak contası dışında bir sorunumuz yok gerçi ama sanırım değiştirmemizi öneriyorsunuz. O zaman yaptırmak yerine değiştirmek daha mantıklı olacak. Bir maliyet hesabı çıkartmam lazım bu konuda.

Tavsiyeleriniz için çok teşekkürler.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

herkese iyi hafta sonları, benim aracın su eksiltmesi meselesi hala devam ediyor. En son su radyatöründen sızıntı yaptığı saptandı. Sorularım var yardımlarınızı bekliyorum.
Araç 1.6 Suziki Vitara Otomatik JLX
1. Radyatörü sökmek için tampon sökülmesi diye bir şey var mı? Yani tamponu sökmeden radyatör sökülemez mi? Servis tampon sökülecek dedi. Artık güven sıfır, o yüzden sadece buraya güveniyorum.
2. Aracı ben aldığımda mavi antifriz vardı, ben buradaki bilgiler ışığında araca kırmızı antifriz koydurttum. Hata mı yaptım? Şimdi radyatör sökülüp temizlenip takılacak. Saf su ve kırmızı antifriz koydurmak doğru olur mu?
Kırmızı antifrizle on bin km yol yaptım sonra su eksiltmeler başladı. Bundan sonra yaşadıklarımı anlatsam başınızı şiirmiş olurum. Hülasa ustalara güvenim kalmadı. Hele bir de aracı yeni aldığımı, araçtan anlamadığımı çaktıklarında çok kötü geçirmeye çalışıyorlar. Efendiliğimizden bir şey demeden yanlarından ayrılıyoruz.
3. Kırmızı antifrizi hangi oranlarda koymalıyım? Bir litre kırmızı antifrize üç litre saf su iyi mi? Ya da önerilerini yazabilir misiniz?
Aracı çok sevdim, 131000 de aldım ve kilometresi orijinal bir araç. Lütfen yardım...
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Oğuz beyin kırmızı antifriz konusunda yazdıklarını şimdi okudum. Benim araç demek ki bu antifrize on bin km dayandı. Şİmdi ilk iş yarın sızıntı yapan radyatörü hemen tamir ettireyim, sonra da schell den bilinen mavi antifriz alıp, saf su ilave ederek koydurayım.
Radyatör temizlenip yapıldıktan sonra araca antifriz koymadan önce boş su koyup bir defa daha içini kırmızı olandan temizlemek gerekli midir? Yararlı olur mu?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst