Bir Vitara Jlx Hikayesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Kuzay Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 104
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,975
Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Veya ne sıklıkta şanzıman yağını kontrol ediyorsunuz? Olması gerektiği zaman edersiniz.

Şu güne kadar senede bir anca bakmışımdır desem yalan olmaz ama böyle hikayeleri okuduktan sonra bakmak lazım diyorum.
Bu arada bu konuyu açan arkadaş zaten yeterince üzülmüş daha da üzmek istemem ama aracın altındaki o paslanmayı görüp te almak problemleri göz göre göre davet etmek demek oluyor zaten. Aracın eski sahibi o paslanmayı bile umursamadıysa geri kalan hiçbirşeyine de bakmamışdır. Arazi aracı bu olur böyle şeyler diye düşünüyorsanız yanlış mantık. Piyasada hafta sonu pikniğe gitmekten başka bir amaç için kullanılmamış pek çok 4x4 var, hatta %99'u öyledir. Onlardan birine yükseltme kiti takmak kolay ama çürüyen kaportayı eski haline getirmek zor.
 

Etiketler
Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Merhaba arkadaşlar, kusura bakmayın 15 gündür Kartepe'de olduğum için takip edip cevap veremedim. Atık yağı dağda olduğumuz için sobada yakmak istedim. Ama yağ yanacağı kadar yanmış zaten daha fazla yanmıyor. :smiley: Yine de küllere karıştı zaten yarım litre bişey kalmıştı. Neyse sanırım yarı dizel bir aracımız var :smiley:

Motor ve kaporta konusuna ağırlık verecektim bu şubat tatilinde ama daha ilginç problemlerle uğraşmaktan vakit bulamadım pek. Manyağın biri aracın üzerindeki "Gezenbilir" çıkartmasını bahane edip hubun çevirme mandalını kırmıştı. Üzerine de not bırakarak.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=101442.0

"Vay sen misin gezen, al sana." der gibi. İşin daha da acıklı kısmı, Özdilek AVM'nin otoparkında olan bu olayda, güvenlik kameraları bozuk olduğu için tespit de yapılamıyor. Koskoca AVM de güvenlik kamerası yok. ??? Özdilek güvenlik birimi aradı, dedim" siz benden daha vahim durumdasınız, ben size yardım edeyim". Biz yine ucuz kurtulmuşuz, aynı manyak başka bir bahane ile bomba falan da koyar oraya.

Hub sağlam araç 4 çekerde sürekli. Çevirmek zor oluyor, sürekli 4 çekerde bıraktım ben de. Bu sabah Kartepe'den İstanbul'a geldik. 60 TL lik LPG 105 km de ve en az 20 km gideri var. Sanırım 4x2 4x4 farketmiyor bunlarda hemen hemen aynı yakıyor.

Şu anki öncelik huba bir çare bulmak. Mandalsız hubumuzla devam ediyoruz.

index.php


İkinci öncelik ise kesinlikle rot-balans ayarı ve lastik değişimi. Ufacık bir nem görse, çimen olsa bizim Zalım Soçi'ye doğru yola çıkıyor. M / T lastikleri hiç sevmedim. Güzel görünebilir belki ama Suzuki'nin lastiği değil. (Suzuki kullanıcıları daha çok şehir ağırlıklı kullandığı için)

Yağ için 7000 km yazmışım yanlışlıkla. Ama 158 binde Aksiyon'da tamamı değişti. 3 lt yağ sonra 2 lt daha eklendi. Şu an 160 binde. 2000 km de 4.5 lt yağ uçmuş. Motor kapak contası eskimiş. Ordan çok kaçırıyor.

Sırayla düzelecek hepsi inşallah. :smiley: Bunca garipliğe rağmen sevdiriyor kendini kerata. ::smiley:
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

sakyuz' Alıntı:
Motor yaptırma işine girmişken bence yağ/su kanallarını da iyice temizletin, sadece bozulan parçaları toparlayıp o halde geri takmayın. Sebebini burda yazmıştım, tekrar anlatması uzun sürer: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=99037.msg1310480#msg1310480

Tavsiyeniz için teşekkür ederim. mesajları okudum. Doğru söylüyorsunuz olmuşken komple olmalı. Ayrıca bizim antifiriz de bitik. rengi mavi. Kapak contası bu yüzden yanmış olabilir.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Kapak contası bu yüzden yanmış olabilir.

Geçen gün bunun muhabbetini başka bir konu başlığı altında yapmıştık. Zamanla motorun içinin yağ/kireç vs ile iyice kirlenmesi sonucu oluşan hararet yüzünden bu araçlarda conta yanma olasılığının yüksek olduğunu anladık, ama neden kirlenmeye ya da kirlenme sonucu oluşan hararete diğer araçlardan daha meyilli olduğunu anlayamadık henüz.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

sakyuz' Alıntı:
Geçen gün bunun muhabbetini başka bir konu başlığı altında yapmıştık. Zamanla motorun içinin yağ/kireç vs ile iyice kirlenmesi sonucu oluşan hararet yüzünden bu araçlarda conta yanma olasılığının yüksek olduğunu anladık, ama neden kirlenmeye ya da kirlenme sonucu oluşan hararete diğer araçlardan daha meyilli olduğunu anlayamadık henüz.

Evet o yazıları okuyorum, teşekkürler tekrar :smiley: Bu nedenle vakit kaybetmeden bugün önce yeşil olan antifirizi organik pembe ile değiştirdim. Kendim yapacaktım aslında ama usta ben yapayım dedi. Zalım'ı götürdüm. Fazla kalmamıştı zaten içinde. 40 TL tuttu 3 litresi. işçilik dahil.

Yağ yakması için motorun içini temizleyelim dedi. 4.5 lt anormal. O konuyu düşünüyorum İlhami Bey pek tavsiye etmemişti.

Günün asıl bombası Rot-Balans tan geldi. Epey çarpık bir rot ile gidiyormuşuz. Zaten belliydi ördek gibi duruyordu, çekişte sıkıntı başlamıştı. 85 sağ ön- 68 sol ön rottu. Şu an 45- 46 olarak düzeldi. Rot ayarı 20 TL tuttu Güngören'de. Balanslar da 26 olarak ayarlandı.
 



Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Kendim yapacaktım aslında ama usta ben yapayım dedi.

İyi demiş çünkü değiştirdikten sonra sistemin havasını almak gerekiyor. Termostat altında hava balonu oluşursa o bile aracın yeniden hararet yapması için yeterli bir sebep olur.

Motorun içini temizleme işi mekanik olarak yapılırsa sorun olamaz gibi geliyor bana, ama çalışırken kimyasallarla yapılırsa bu yaşta araçta intihar girişimi olur. Yine de farklı birşey söylüyorsa siz motor ustasını dinleyin.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Kuzay' Alıntı:
Evet o yazıları okuyorum, teşekkürler tekrar :smiley: Bu nedenle vakit kaybetmeden bugün önce yeşil olan antifirizi organik pembe ile değiştirdim. Kendim yapacaktım aslında ama usta ben yapayım dedi. Zalım'ı götürdüm. Fazla kalmamıştı zaten içinde. 40 TL tuttu 3 litresi. işçilik dahil.

Yağ yakması için motorun içini temizleyelim dedi. 4.5 lt anormal. O konuyu düşünüyorum İlhami Bey pek tavsiye etmemişti.

Günün asıl bombası Rot-Balans tan geldi. Epey çarpık bir rot ile gidiyormuşuz. Zaten belliydi ördek gibi duruyordu, çekişte sıkıntı başlamıştı. 85 sağ ön- 68 sol ön rottu. Şu an 45- 46 olarak düzeldi. Rot ayarı 20 TL tuttu Güngören'de. Balanslar da 26 olarak ayarlandı.



bu yaşlı radyötörleri hortumları delen antrifiriz yeşilmi pembemi?
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Antifiriz için usta 4 çeşit gösterdi. Mavi, yeşil, pembe, kırmızı. Hepsinden bir parça elimle denedim. Özelliklerini anlattı. Ben de bana anlattıklarını size aktarayım.

"Mavi olan cam silme sularına benziyor, sulandırabiliyorsun. su oranı fazla zamanla su buharlaşıyor, yoğunluğu artıyor tekrar su katıyorsun. Vitara gibi arazi şartlarında kullanılabilen ve hararet sorunu olan araçlarda iş görmez. Soğuk bölgelerde donar. Yeşil, zamanla yüksek ısıda özelliğini kaybeder ve yapışkan bir hal alır, çok soğuk bölgelerde kullanılır. Hakikaten boşalltığı suya elimi sürdüm yapış yapış oldu elim. Bu yapışkanlık çok zararlı. Kırmızı içine boya katılıyor, bu nedenle yüksek çekişli araçlarda kesinlikle kullanmam, tavsiye etmem, boya sonuçta bu. Pembe olan ise organik, tamamen bitkisel, yağ gibi kaygan. Bir parça elime döktü zeytinyağı gibi. 3 yıl gider arada takviye yapılabilir duruma göre. Ben 4 çekerler için pembe öneriyorum. Ama 3 litresi 40 TL. diğerlerinden biraz pahalı. Karar senin."

Hepsine el sürdüm. Forumda da tavsiye edilen pembe organik antifriz. Usta da aynı şeyi söylüyor. Bu nedenle tabiki pembe olsun dedim.

Ayrıca usta yağ satıyor asıl işi bu, yabancı forumlarda Vitara için 5W30 öneriliyor. Çok sıcak bölgelerde alternatif olarak 10W40 kullanılabilir deniyor. Hatta Vitara'nın manuelinde de 5W30 yazıyor dediler. Ancak Oğuz abi 10W40'ı tavsiye etmişti ve ben de 10W40 koymuştum. Sohbet olsun diye konuyu açtım. Usta da direk olarak 10W40 dedi. Hiç maceraya girme 10W40 ideal doğru söylemişler diye onayladı. Elinde bir katalog var onu gösterdi onda da 10W40 yazıyor.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

şöyle anlatayım; hangisi olduğundan emin değilim ama bunlardan bir veya bir kaçı eski sistemi patlatıyor
sistemde su bırakmıyor sırf bu yüzden conta yakanlar var, iyice araştır derim.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Bu iş sizin ustanın ifade ettiğinden daha karışık bazı metaller yanlış antifriz kullanımından zarar görüyor.
O yüzden kullanma klavuzunda ne yazıyorsa onu koyun.
 



Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

AL1820' Alıntı:
şöyle anlatayım; hangisi olduğundan emin değilim ama bunlardan bir veya bir kaçı eski sistemi patlatıyor
sistemde su bırakmıyor sırf bu yüzden conta yakanlar var, iyice araştır derim.

Hortumları patlatmasının sebebi zamanla özelliğini yitirerek yoğunlaşması ve sertleşmesi ya da antifiriz olmadan kullanım. Bizzat elimle test ettim ben çıkan antifiriz yapış yapıştı. Dolaşımdaki suyun bu sertlikte olması motor üzerinde de aynı problemi yaratacaktı çünkü özelliğini yitirmişti artık. Ama yine de hergün kontrol etmekte fayda var dediğiniz gibi.

Bu konuda açılmış güzel bir başlık var
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=47794.0
.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

merhabalar ilgiyle takip ediyorum. Acaba benim zamanım var diye biraz bakım isteyen bir aracı alıp ne yaptığımdan kendim mi emin olayım yoksa linklerde ki araçlara mı bakayım? Aslında linkteki araçlar da belki sorun çıkarabilir ama yaptıran kendi aracına iyi fiyat istiyor, diğer türlü daha uygun oluyor ama teşvik-i mesai istiyor, kararsız kaldım???!!!
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-2000-model-otomatik-off-road-153887482/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-ilk-sahibinden-offroad-donanimli-150776973/detay
:smiley: Bu arada hub'un sökülme olayı da oldukça enteresan yani ... :smiley:
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

merhabalar ilgiyle takip ediyorum. Acaba benim zamanım var diye biraz bakım isteyen bir aracı alıp ne yaptığımdan kendim mi emin olayım

Bir işin doğru yapılmasını istiyorsan kendin yap demişler.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

halilgörkey' Alıntı:
merhabalar ilgiyle takip ediyorum. Acaba benim zamanım var diye biraz bakım isteyen bir aracı alıp ne yaptığımdan kendim mi emin olayım yoksa linklerde ki araçlara mı bakayım? Aslında linkteki araçlar da belki sorun çıkarabilir ama yaptıran kendi aracına iyi fiyat istiyor, diğer türlü daha uygun oluyor ama teşvik-i mesai istiyor, kararsız kaldım???!!!
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-2000-model-otomatik-off-road-153887482/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-ilk-sahibinden-offroad-donanimli-150776973/detay
:smiley: Bu arada hub'un sökülme olayı da oldukça enteresan yani ... :smiley:

Halil Bey, açıkçası bu biraz da şans meselesi. Şans dediğim olay da, aracı güvenlik görevlilerinin bulunduğu otoparka koyuyorum hubun mandalını kırıyorlar, okul bahçesine bırakıyorum kamera ile korunuyor, kaput üzerinde çocuklar tepiniyor.

Biz Vitara'yı çok sevdik. Kliması canavar gibi, binek araçlardaki konfor tamamen var. Yakıt olarak çok ama çok ideal. 60 TL lpg ile 145 km gitti 2 gün önce, sürekli 4 çekerde.. 2 çekerdeyken 30-31 kuruşa kadar düşüyor. Yükseltmeyle ve üzerindeki 30/9.5 lastiklerle. Yani hem şehiriçi hem de arazi çok ideal bir araç.

Linkini verdiğiniz ilanlarda ve diğer bütün ilanlarda bakmanız ve sormanız gerekenler,

1- Triger kayışı ne zaman değişti? (Her 150 binde değişmesi gerekiyor ve gerçek bir problem)
2- Motor kaç km de bakım gördü, ustası kim ? (Ortalama 150-180 arası rektefiye edilmesi gerekiyor)
3- Mutlaka kaldırıp altına bakın. O zaman herşeyi ortaya çıkıyor zaten. Ama alttaki çürümelerin maliyeti 1000-2000 arası. Fotolarını koydum, burda defender, Willys, Toyota kullanan arkadaşlar var, "ya bırak o kadar da inceleme" dediler.
4- Çeki demiri varsa ama ruhsata işli değilse o aracın fiyatından 1000 TL düşün. Hiçbir işe yaramıyor ruhsata işli değilse. işlenmesi 1000 TL ye yakın tutuyor ve epey uğraştırıyor. Hatta alırken söktürün başınız ağrımasın.
5- Vinç tampon altındaysa, almayın o vinci, bakımsızdır sizi yarı yolda bırakır. Yeni alındı falan hikaye. Tampon altında vinç olmaz, bunu ben acı olarak öğrendim. Oyuncak oluyor millete. Halatı içeri sokamadım bırakın bakım yapmayı, fotoğrafı yukarda. sırf halatı çıkarma ücreti 50 TL tuttu. Vinçi sökemiyorum tampon altından, o da ne tutacak belli değil. Dışında olsa 50 kere söküp takmıştım.

Ama.. Madalyonun öteki yüzü de var. Şöyle genel olarak bir hesap edelim.

3" becce yükseltme - 3000 TL
M / T Lastikler 2000 TL (Orjinali 485 TL latiğin.... 300 TL ye bulsam ben alıcam stepne olarak, bulamıyorum. Ama 300 TL ye de satamıyorum lastiği A / T ile değiştiricem. O fiyatın altına da satmam kesinlikle)
Orjinal 15 " 4 jant: 1000 TL çıkma fiyatı
Vinç: 1250 TL
Sepeti, farı, tamponu, deri koltuğu, iç döşemesi, orjinal kapı içleri vb..vb.. 2000'i geçer de hadi 2000 diyelim.
Triger kayışı yeni değişmiş. Ayna mahruti, LPG, ekzoz değişimi falan onları saymıyorum. bu araçta ki epey tutuyor bunlar.

Ben bu aracı 21 e aldım Kasım ayında.

Genel anlamda hesap edersek ve üzerindeki aksesuarı çıkarırsak 10-11 gibi bir rakkam çıkıyor karşıma. 99 model bir Vitara'yı bu fiyata alamazsınız. Mümkün değil. (Ayna mahruti dediğimiz 2000 TL. saymadım bunları. Sadece görünenleri yazdım, fiyat ortada.)

Acil bir rektefiye ihtiyacı da yok. Yağ yakıyor ama performansta bir düşme olmadı henüz. Yaptırsam bile şu an görünenle 1000-1500 TL arası bir masrafı var motorun.

Buna rağmen yaşadığım sıkıntıları yazıyorum. Çünkü hiç tahmin etmediğiniz yerlerden sıkıntı çıkıyor. Ama bir kere olsun yolda bırakmadı ki dağa çıktık,15 gün kaldık dağda, Kartepe'de. 65 derece eğimle 3 km çıktık eve her gün indi çıktı, bana mısın demedi. Yağı kalmamıştı içinde, buna rağmen. Motoru, şanzımanı, difransiyeli, arazisi canavar gibi.

Ben Vitara aldığıma çok memnunum.

Şimdiki tecrübem olsaydı ne yapardım ?

Bu aracın aynısının (bu haliyle) donanımsız olanını alır, forumda sorar, araştırır tek tek aksesuarı kendim yaptırıdım. Buyrun işte üzerinde vinç varken dağda kaldık ite kaka çıkardık. O vince güvenemedikten sonra, işim düştüğünde kullanamadıktan sonra ne yapayım ben o vinci.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

1. araç aşırı pahalı
2. araç pahalı
ikisindede yükseltme kiti yok(becce, calmini vs)
2. araçta aynamhruti yok buda %15-20 yüksek yakıt düşük güç demek
ben ikisinide almazdım
yinede alan bilir
 



Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Mutlaka kaldırıp altına bakın. O zaman herşeyi ortaya çıkıyor zaten. Ama alttaki çürümelerin maliyeti 1000-2000 arası. Fotolarını koydum, burda defender, Willys, Toyota kullanan arkadaşlar var, "ya bırak o kadar da inceleme" dediler.

Alttaki çürüklere kim inceleme demiş olabilir ki ??? En fazla moral bozacak şeydir hiçbirzaman orjinal haline geri getiremezsiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst