Bir Vitara Jlx Hikayesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Kuzay Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 104
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,980
Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Akü bitmesi yaklaşık 2 ay çalışmayan bir araç için dönüm noktasıdır.
Aks eğriliğine gelince, şimdilik kendiniz değil bir bilene gösterirseniz iyi olur. O kasıntı kamber, kaster açılarını bozar gibi geliyor.
AL1820' Alıntı:
sizin araçta aynamahruti varmı? benimkinde yok belki o yüzdendir..
ama benim bilgime göre bunlar normal değerler sizinki hiç yakımıyor gibi duruyor
Evet araçda ayna mahruti değişimi de var ;)
 

Etiketler
Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Arkadaşlar,

Aracın alış fiyatı ile ilgili bazı mesajlar alıyorum. Bilmiyorum tanımayan var mı ama Oğuz Ağabey, İlhami Bey gibi üstadların tavsiyeleriyle kendimizi yönlendirdik biz.

Bugün donanımsız düz 90-91 Vitaraların satış fiyatı 11-13 arasında değişiyor. Bunun bir mantığı var. Hurda halindeki bir araca 6000 TL olarak devlet tarafından değer biçiliyor zaten. Buna lastik, jant, koltuk, kapı ve araç üzerindeki orjinal parçaları çıkma olarak satarak minimum 10 bin gibi bir rakkam elde edilir hatta biraz iyi durumdaysa perte çıkarttığınız araçtan kliması, difransiyeli vs vs.. daha da üste çıkarsınız.. Sadece orjinal çıkma klima aparatı 350 TL bu aracın.

Bununla birlikte İlhami Bey'in bu sayfalarda bir tesbiti var. Her yıl için +1000 TL. Hurdadan yola çıkıp 99 modele geldiğinizde zaten 20 yi buluyorsunuz.

Bir araçta bulunan en büyük konfor klimadır bana göre. Diğer eklentiler artık lüxe kaçar. Vitaralarda otomatik camlar, merkezi kilit, elektrikli aynalar, klima gibi binek bir araçtan beklediğiniz her türlü konfor mevcut. Defender hayranı biri olarak söylüyorum, bunları 15-17'ye satılan bir Defender'dan bekleyemezsiniz.

Ben CJ ile başladım araştırmaya. Tuzla, CJ derken Defender, Pajero, Toyota 1 yıl sürdü bu git geller. Hep bu forumda şu an giremediğim hesabımda mevcut yazışmalar.

İstanbul olmasa Defender alırdım. Yurtdışı'ndan gelip apar topar Ankara'ya gittim Defender için. Formun duayenlerinden sevgili Yavuz Bey aracını satıyordu. O engel oldu kendi aracını almama ki kredi çekmiştik almak için. Defender benim için ayrı. Ne öğrendiysem bu forumda Defender üstadlarından öğrendim.

Belki dünyanın en iyi offroad aracı değil Vitara. Ama bizim için en iyi araç oldu. Benim bütün ihtiyaçlarımı fazlasıyla karşılıyor, beklediğimiz konforu veriyor ve bu açıdan özellikle İlhami Bey'e çok teşekkür ediyorum bizi Vitara ile buluşturduğu için.

Masrafı yok mu ? var. 99 model araç sonuçta elbet olacaktır. Ama ben bu Vitara'yı al-sat için almadım ki fiyatı yazıp piyasayı yükseltmeye çalışayım. Ali Bey sordu ben de yazmakta bir sakınca görmedim. Satan dostumuz da Beyin Cerrahı. Benden alacağı 1-2 fazlaya ihtiyacı yok kendisinin. Araca o kadar masraf yaptım durduğu yerde çürüyecek diye üzülüyordu. Onu da zan altında bırakmayalım lütfen.

Yine Gezenbilir araç alım satım bölümünde mesajım duruyor. 12-13 bütçe, 7-8 masraf ile alabileceğim Vitara arıyorum diye. Daha yeni bu mesajlar. Yani araştırmadan bakılmadan yapılmadı. Bu araçların piyasası bu.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

camouflage' Alıntı:
Akü bitmesi yaklaşık 2 ay çalışmayan bir araç için dönüm noktasıdır.
Aks eğriliğine gelince, şimdilik kendiniz değil bir bilene gösterirseniz iyi olur. O kasıntı kamber, kaster açılarını bozar gibi geliyor.Evet araçda ayna mahruti değişimi de var ;)

Akü'yü biraz da garanti olsun diye değiştirdik İlhami Bey. Zorlasaydık belki bu kışı ve yazı atlatırdı. Ama biliyorsunuz sehirlerarası git gelimiz var, eşim kullanıyor. Ne olur ne olmaz diyip değiştirdik.

Yağı hergün kontrol ediyorum. Renginde bir değişiklik yok. Şu an 159750 de araç. 163 binde değişecek yağı Aksiyon'un künyesine göre. Aksiyon da 10 a 40 kullanmış. Ama önceki yağ o hale nasıl geldi hala anlamış değilim.

Genel anlamda bir Rot balans ayarı da yapılması gerekiyor bunu yaparken akslara baktırmayı planlıyorum ama henüz lastiklere karar veremedim. %80-90 asfaltta kullanılıyor araç. Üzerindeki M/T lastiklere de yazık oluyor. Çivi uygulanabilir lastikler sonuçta. Ancak 3 inch yükseltmeye elimizdeki 195/80/15 lik A/T lastikleri kullansak aracın dengesini bozar mıyız , hani sizin o "terlik giymiş komando" sözüne gelir mi onu düşünüyoruz. :smiley:
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Dengesini bozmaz, 195 lastik o gün de söylediğim gibi, donanımlı olan bir araçda üstü tam teçhizatlı ama altta parmak arası terlik giymiş komandoya benzer. ;D
İllaki lastik almak istiyorum diyorsanız ölçüsü 29 a tekamül eden 235 75 15 BF, yada aynı ölçüde daha ekonomik bir şey almanızı tavsiye ederim.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

araçta kupa yükseltmesi yoksa 215 yada 225 de olur
ben 215/75/15 kullanıyordum kit takıldıktan bir müddet sonra
yaylar kapandığı için çok da kötü değildi
 



Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

hikayenin bir benzerini de ben yaşadım şöyle bir göz atınca çok yakınen anlayabiliyorum diyebilirim. ben de 3k vitaramı satıp defender 'a niyetlenmiştim. arada discolar rr ler değerlendirdim ama kendimi yine suzinin içinde buldum :smiley:. aynen sizinki gibi yapılı ( demir tamponlar vinç becce yükseltme mt lastikler vs. ) donanımlıydı. uğraşacak vakit en büyük sıkıntı olduğundan yapılı olsun istedim. başka ilden 1 günlük izin alıp gittim aldım aracı. biraz fazla vereyim başımı ağrıtmasın dedik bütçeyi biz de epeyce aştık. daha ankaraya gelemeden şanzımanı yağsız bıraktıkları için onu dağıttık yolda çektiğim rezillik bu soğukta cabası. aynen ben de cebimdkei son kuruşa kadar hatta üzerine borçlanarak aldım aracı. şanzıman dediğimiz de hele komple yeniden istiyorsa çok üzücü oldu.bir de benim v6 2.0 ve ustanın dediğine göre ne yazık ki nevi şahsına münhasır bir şanzımanmış ne 1.6 ne 2.5 ların şanzımanı buna uymuyormuş.neyse bir şekilde ankaraya ulaştırdık aracın genel durumu gayet iyi. ama işte ufak tefeği bile zaten delik olan cebe dokununca çok can sıkıcı bi hal aldı maalesef. oysa arabayı gayet beğendim hala da seviyorum. şimdi termik işi çıktı (sallanıyor) . yeni takılan çıkma şanzımanda yine ötme var. ( tanıdığım bildiğim ustam kendisi içine olduğu gibi el attığını hiç bir sorun olmadığını ama ötmeyi kesemediğini söyledi fiyatı da uygun tuttu bu halde ). başka bir sürpriz beklemiyoruz ama bakalım günler ne gösterecek :smiley:
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

jugu' Alıntı:
hikayenin bir benzerini de ben yaşadım şöyle bir göz atınca çok yakınen anlayabiliyorum diyebilirim. ben de 3k vitaramı satıp defender 'a niyetlenmiştim. arada discolar rr ler değerlendirdim ama kendimi yine suzinin içinde buldum :smiley:. aynen sizinki gibi yapılı ( demir tamponlar vinç becce yükseltme mt lastikler vs. ) donanımlıydı. uğraşacak vakit en büyük sıkıntı olduğundan yapılı olsun istedim. başka ilden 1 günlük izin alıp gittim aldım aracı. biraz fazla vereyim başımı ağrıtmasın dedik bütçeyi biz de epeyce aştık. daha ankaraya gelemeden şanzımanı yağsız bıraktıkları için onu dağıttık yolda çektiğim rezillik bu soğukta cabası. aynen ben de cebimdkei son kuruşa kadar hatta üzerine borçlanarak aldım aracı. şanzıman dediğimiz de hele komple yeniden istiyorsa çok üzücü oldu.bir de benim v6 2.0 ve ustanın dediğine göre ne yazık ki nevi şahsına münhasır bir şanzımanmış ne 1.6 ne 2.5 ların şanzımanı buna uymuyormuş.neyse bir şekilde ankaraya ulaştırdık aracın genel durumu gayet iyi. ama işte ufak tefeği bile zaten delik olan cebe dokununca çok can sıkıcı bi hal aldı maalesef. oysa arabayı gayet beğendim hala da seviyorum. şimdi termik işi çıktı (sallanıyor) . yeni takılan çıkma şanzımanda yine ötme var. ( tanıdığım bildiğim ustam kendisi içine olduğu gibi el attığını hiç bir sorun olmadığını ama ötmeyi kesemediğini söyledi fiyatı da uygun tuttu bu halde ). başka bir sürpriz beklemiyoruz ama bakalım günler ne gösterecek :smiley:

Evet aynı durumdayız anlaşılan. :smiley: Sonuçta her araçta birçok sorun çıkabiliyor. Tamamen masrafsız araç bulmak imkansız. Ama şöyle de düşünmek lazım sıradan bir Doblo'ya veriliyor o paralar ki Vitara'lar offroad donanımsız ticari bir araca da çevrilebilir hem yakıt, hem işletme maliyeti, şehir içi, arazi tam joker bir araç. 4x4 karizması ise ayrı tabii.

Motorla ilgili bir sıkıntımız var. LPG'ye geçince kurum püskürtüyor. Bir de aracın altı sıkıntılı. Araç yalıtımı gayet iyi durumda olsa da uzun vadede alttaki bu paslanma ve çürümeler sıkıntı çıkaracak. Bu iki problemi çözersem istediğim kıvama gelmiş olacak. Sıfırlamaya kararlıyım :smiley:



kap2.jpg


kap3.jpg
 

Ekli dosyalar

  • kap1.jpg
    kap1.jpg
    44.3 KB · Görüntüleme: 719

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

AL1820' Alıntı:
araçta kupa yükseltmesi yoksa 215 yada 225 de olur
ben 215/75/15 kullanıyordum kit takıldıktan bir müddet sonra
yaylar kapandığı için çok da kötü değildi

Kupa yükseltmesi yok Ali Bey, tavsiyenize de bakacağım, teşekkürler. Gerçekten lastik konusu tamamen tecrübe işi ve fikir alışverişi çok önemli o konuda. Deneme yanılma yoluyla olacak iş değil.

M/T lastiklerden herkes ses yapması ve tutunma sorunu olarak yakınmış ama bizim öyle bir derdimiz olmadı. Yağışlı havalarda biraz dikkatli kullanmak gerekiyor. Ancak asfalt performansı doğal olarak düşürüyor. Zaten hız olarak C klasmanında. Görünüş itibari ile güzel görünmesinin dışında 30/9.5 15" bize hitap eden bir lastik değil.

Bu arada bir dip not. Otobanda bu lastiklerle 120 ye çıktık. Benzini 90 dan sonra su niyetine içiyor resmen. 100 TL lik benzin 50 km'de bitti. Az daha yolda kalacaktık, zorlayarak Körfez'de otobandan ayrıldık. Tutukluk yapmaya başladı, bitti bitecek, dibe çakılı gösterge ve 10 km oldu hala istasyon arıyoruz ve araç tekliyor artık titreme yapıyor. Panikle yolu şaşırıp Tüpraş'a girdik LPG almaya. Epey alay etmişlerdir heralde bizimle :smiley: Neyse ki yakında varmış istasyon.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Allah kolaylık versin birde sanayiininin şerinden korusun demek geldi işimden ne bitmez bir hal dir bilen bilir.Ayrıca Arcınız hayrlı olsun iyi günlerde kazasız binin derim.iyi ustalar ve çalışmalar dilerim.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

freegraf' Alıntı:
Allah kolaylık versin birde sanayiininin şerinden korusun demek geldi işimden ne bitmez bir hal dir bilen bilir.Ayrıca Arcınız hayrlı olsun iyi günlerde kazasız binin derim.iyi ustalar ve çalışmalar dilerim.

Çok teşekkürler Mehmed Bey, açıkçası tecrübesizler için tam bir kabusa dönüşebiliyor. Hele hele düşünüyorum da Gezenbilir olmasa zaten böyle bir şeye kalkışır mıydık ? Hiç sanmıyorum.

Aracı aldığımız arkadaşımız triger kayışını değiştirmiş, egzozun bakımını yaptırmış muayeneden geçirmiş, ayna mahruti değişmiş, 2015'e kadar muayenesi var aracın, kendine hazırlamış. Buna rağmen yani elinden geldiğince bakmasına rağmen sorunlarla karşılaşılıyor. Başka bir sitede okudum. 5 bin liraya alınıyor araç. iş bilmez bir ustanın elinde 15 bin çöpe gidiyor. Tekrar başa dönülüyor Antalya'dan kupa getiriliyor. 5 binlik aracın son masrafı 35 bin TL.... Şaka değil ama şaka gibi.
 



Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Dertler bitmiyor diyip sitemle devam etmek istemiyorum ama bir yandan da yaşadığımız sıkıntıları yazarak yeni alacak arkadaşlara bir nebze olsun fikir vermek istiyorum.

Programıma :smiley: Kartepe dolaylarından bir şiirle devam ediyorum, Şiir Oğuz Abi'ye (oguz1134) geliyor

Hekimoğlu derler sana,
Alem buysa kral sensin baba,
Suzuki'nin patronusun
Yükseltmeler erişemez namına.

İçimden geldi yazdım, açsın bir servis müdavimi olayım, yanında çıraklık yapayım.... :smiley: Bir yağ tavsiyesi sıkıntının yarısını çözdü. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=21725.50 konusu altında yapılan tartışmalarla 10W40 TAM SENTETİK motor yağı aldık, çok uygun fiyata 5 litre. 2 litre yağ ekledik. Kurum püskürtmesi %70 azaldı. Keşke diyorum önceki yağı tamamen boşaltsaymışım. O yağ bitene kadar bu püskürtmeyi yapacak belli. Oğuz abi'nin dediği gibi çamurdan olsun Tam sentetik olsun. Bir daha motor yağına kimseye el sürdürmem, güvenmem. Kendim yaparım bu işi. 2 kutu daha sipariş verdim.

Püskürtmenin dışında yağ takviyesi ile araçtaki konforu da hissediyorsunuz. Vuruntu sesi gitti. Motorda, viteste sarsıntı tamamen kesildi. Çekiş gücü arttı. Serileşti. Yokuşlarda hafif bayılan vites küçülten araç şimdi ceylan gibi kaçıyor. Tabii bunda değişen lpg enjektörlerinin de etkisi çok büyük. Yeniden programlayıp normale döndürdüğümüz LPG ayarları performansı 3 misli arttırdı gerçi bununla birlikte yakıt masrafını da arttırdı ama bunun çözümü var. Önümüzdeki haftaiçi sübaplarını biraz genişletip 2.8 olan değeri 1.5 e düşürmeyi hedefliyoruz. Bunu da ayrıca paylaşacağım. Rektefiyeye falan gerek yok motor saat gibi çalışıyor. Derdi yağ, ayar ve enjektörmüş.

Bir yandan, motor sevincini yaşarken öbür yanda garip problemlerle uğraşmaya devam ediyoruz. Araç görünüşü nedeniyle çocukların gözdesi. Ama bu kadar gözde olmak hoş bişey değil tabiki. Kaputun üzerine çıkıp tepinmişler !!! :eek: :eek: Kaput çökmüş. :mad: Ayak izlerinden belli kimlerin yaptığı ama elden ne gelir. Açıp kaputu içten düzelttim ama alttaki dirseklerde hafif yamulma var ve dirsek bağlantılarından çıkmış. Kendim düzeltebilirim ancak başka birşey düşünüyorum. Hazır bağlantılar açıkken dirsekleri güçlendirecek bir ek. Araştırıyorum..

Günün bombası ise vinçten geldi. Tam herşeyi yoluna sokuyoruz diye sevinirken daha dün sabah elimize aldığımız vinç kumandasını kullanma fırsatı bulamadık. Vinç çalışmıyor. 2 metre kadar halat dışarda kaldı. Bugün de pazar. İş başa düştü yine. Tampona sardım halatı. Gezi planlıyorduk... iptal.......... :-[

Arka kapıda da fitil sorunu var. Reno fitili kullanılmıştı öncekinde ve bagaja su alıyordu. Kurutana kadar canım çıktı. Gidip orjinal Vitara fitili aldım 4 metre 60 TL. ye en iyisi olsun diye ama çare olmadı. Kapının üstü tam yapışmıyor ve su almaya devam ediyor.

Adını Zulfükar koymuştuk, bu kadar zülmu yapanın adı "Zalim" olur anca. Bundan böyle Zalim olarak anıla. Allah'ım sabır ver, bir haftasonuna da gülerek gireyim ne olur :(
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

bu yazılanlardan anladığım,

donanımlı araç alınça celik tampon, yükseltme vb. 12-13 bine malolacak masrafları 3-4 bin lira fazla ödeyerek aracın üzerinde alıyorsunuz.
ama o araçların çoğu az ya da çok off-road yaptığı için başka sıkıntılarla geliyor.

onun için, en güzeli sade araç alıp ağır ağır kendin yapmak sanırım
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

zapatista' Alıntı:
bu yazılanlardan anladığım,

donanımlı araç alınça celik tampon, yükseltme vb. 12-13 bine malolacak masrafları 3-4 bin lira fazla ödeyerek aracın üzerinde alıyorsunuz.
ama o araçların çoğu az ya da çok off-road yaptığı için başka sıkıntılarla geliyor.

onun için, en güzeli sade araç alıp ağır ağır kendin yapmak sanırım

Merhaba,

Aslına bakarsanız iki bilinmeyenli denklem gibi. Önemli olan bence donanımlı ya da donanımsız hiç farketmez temiz araç almak ve hangi usta'nın elinin değdiğini bilmek. Temiz araç ona ödenen her kuruşu hakkediyor.

Bu aracı satan arkadaşımız bu camiada ve araçla ilgili mesajları duruyor. Geçen yıl şubat ayında yazdığı mesajda diyor ki "Rampada bayılıyor, rektefiye istiyor sanırım bu aracı ok gibi yapmak için ne yapmalıyım ?"

Cevap veriyorum: Enjektör değişikliği, LPG program yüklemesi ve kısılan LPG'nin biraz daha normalleştirilmesi, doğru yağ kullanımı....

Bu arkadaşımız bunları yapmayacak biri değil. Peki bu sıkıntıyı neden çözmedi çok istediği halde ? Kendi kullanıyor çünkü ve durumdan kendi şikayetçi. Üstelik internetten 120 TL'ye alıp çözebileceği ve motoru da yıpratmaktan kurtaracağı halde. Ya yağa ne demeli ? o eski yağı attıkça kendine geliyor araç. 5 litresi 60 TL.. yağı da eşim değiştirdi üstelik. Bu arkadaşımız bundan mı sakınmış ?

Egzozu değiştirmiş, triger kayışını değiştirmiş, ayna mahruti değiştirmiş, hidrolikleri, yağları değiştirmiş. 3 ay önce muayeneye sokmuş. Yaptığı birçok bakım var. Bunları toplasak 3-4 bin eder. 60 TL'den mi sakınmış ?

usta..usta..usta..

Bütün bunları paylaşmamın tek sebebi bu. Araca değil ustasına bakın. Bilmediğiniz aracı kesinlikle almayın. Nacizane tavsiyem budur.

Bu araç temiz mi ? Hayır
Kötü mü ? Hayır
Çok mu hor kullanılmış ? Hayır
Bakımlı mı ? Hayır
Bakımsız mı ? Hayır

Bütün bu sorulara "hayır" dediğiniz zaman "ustadan hayırsız" cevabı çıkar ortaya. Düzelmeyecek sorunu yok. Hepsi düzelecek. Hasta oluyorum şu an kaçısına üzerinde 30/9.5 M-T lastikler olmasına rağmen. Ama yazık gerçekten yazık. Bakımı için yapılanlara rağmen gözden kaçan 1-2 ayrıntı nedeniyle aracın geldiği nokta. Bilseydi kesinlikle yapardı.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Bu arada aynı araç hiç offroad yüzü görmemiş olsa da bu hale gelirdi. Normal bakım ve sorun tesbitinin tam olarak yapılamaması. Normal asfalt yol sıkıntısı bunlar. Normal bakım.

Yarışlara girmediği sürece bir aracın offroad ile yıpranması mümkün değil. Yarışa da böyle bir araçla giremezsiniz. Uçan, düz duvara tırmanan araçlar özel olarak hazırlanıyor. Bu araçlarla onu yapamayız zaten. içindeki dayanamaz o sarsıntıya.

Offroad aracı, arazi görmemiş araç...... Bunlar hikaye. Bizden göreceği en ala arazi bu araçlar için vız gelir. Bakımı kim tarafından nasıl yapıldı. önemli olan bu.

Ha yok mu aramızda çok ağır offroad yapan. Var da, o bindikleri araçlar malum sitelerde satılmıyor :smiley:
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

usta konusuna kesinlikle katılıyorum. kullanıcısından ziyade ( çok dan dun biri değilse ) araca bakan usta çok daha önemli.bkz. benim hikayede de satın aldığım kişi ustası yüzünden mahçup oldu. aynı usta bir araca sürekli bakar da şanzıman yağının eksikliğini uyarmaz mı veya kontrole etmez mi... uyarmıyormuş. bunun gibi ufak tefek de cabası. e pek çoğumuz da ustanın veya ustamızın lafıyla harekete mecburuz. o da o yağı kontol etmezdi ben de edemem bunu "şöyle bir bakalım eskik gedik var mı sen bilirsin" dediğinde anlayabilecek bir usta çok önemli.

yapılı yapısız alma işi de tamamen şans. evet aracın seceresi ve güncel durumu önemlidir ancak yapılı da olsa siz de yaptırsanız sürprizler hep oluyor. örneğin yükseltmeyi yapılı alırsınız bir müddet kullanılmış ve sorun çıkarmamış veya çıkardığı hata halledilmiştir. e kalkar siz yaptırırsınız gözünüzün önünde yapılmış olur ama bir iki ayarsızlık bir iki bağlantı yüzünden size yine "cee!" diyebilir. veya kıyıda köşede kalıp ömrünü tamamlamadan kendini belli etmeyecek hatalar (ki ustanın bile sinyal vermesini beklediği ancak son ana kadar vermeyen ) ne yazık ki hep tetiktedir. aslında bütün bunlar zaten yapılacak şeylerin öne gelmesi. genelde ekstra maliyetten çok can sıkıntısı moral bozukluğu yarattığı için soğuturlar.

genelde hiçbir ustaya göstermeden anladığım kadarıyla bakıp seçiyorum ben araçlarımı. çünkü ne yazık ki bunu yapan da usta gösterdiğiniz de usta ve birbirlerinin hatalarını bulmaktan büyük keyif alıyorlar. " olur mu öyle şey haha " lafını sizde çok duymuşsunuzdur. ben daha duymadım ki biri kalkıp " çok doğru demiş ben düşünememiştim" desin.
bunca uzatmaya evet özet aynı şeye tekrar katılıyorum. araç % 20 kullanıcının % 80 ustanın elinde can bulur.e ustalar da birer kara kutu olduğundan yine işler biraz şanstır.
 



Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

jugu' Alıntı:
bunca uzatmaya evet özet aynı şeye tekrar katılıyorum. araç % 20 kullanıcının % 80 ustanın elinde can bulur.e ustalar da birer kara kutu olduğundan yine işler biraz şanstır.

Çok güzel özetlemişsiniz ve yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Bütün hikayede anlatmaya çalıştığım bu zaten.

Olaya farklı bir açıdan yaklaşayım. Bu Vitara'yı almadan önce iki araç arasında kaldık. Biri Pajero diğeri bu Vitara. Pajero 6 yıl boyunca yerinden kıpırdamamıştı, hiç ellenmemişti, hiçbir aksamı değişmemişti, hiç arazi görmemişti. Bulabileceğiniz en temiz araç ve halen satışta. Pajero camiasının çok iyi bildiği ustasıyla görüştüm o tavsiye etti bu Pajero'yu ve "bende 2000 TL masrafı var bu aracın" dedi dürüstçe.

Şimdi şöyle bir hesap edelim kabaca, 6 yıl boyunca nemli bir şehirde yerinden kıpırdamamış bir araçta ne gibi sorunlar olabilir ? Lastikler bitik zaten çürümüş. 6 yıllık muayenesi yok. Akü bitiktir. lpg takılacak. 2000 TL de ustaya verdik yürüyen aksam tamamen elden geçti diyelim. 1990 model araç, diyebilir miyiz ki başka hiçbir sorun çıkarmayacak ? Ya kablolar, elektrik aksam ? Belki döşeme, kaporta ? 6 yıl az bir süre değil ki. Üzerine de offroad donanımı eklenecek. Genel bir bakışla 14 e aldığınız araçla 30 a ulaşıyorsunuz. Ve yine süprizler çıkabilir, çıkacaktır. Pajero'nun yedek parça fiyatlarını da göz önüne aldığımız zaman...

Sanayilerde yaygın söz "aman ellenmemiş, karıştırıp kurcalanmamış olsun". Asıl ondan kork !! Bu güne kadar hiç ellenmemiş 90 model araç nasıl bir halde olabilir ki ?

Usta dediğin kimin ne yaptığını umursamaz. Doğrusu neyse yanlışsa düzeltir. "Çırağa vermiştim o yanlış yapmış" diyebilir mi bir usta ? "Başkası bozmuş ben de ellemedim." Bunu diyen usta mıdır ?

Ben öyle yapmıyorum işimde. Önüme arap saçına dönmüş işler geliyor. Gerekirse yapılan herşeyi alıp çöpe atıyorum. Sil baştan yapıyorum. Öyle teslim ediyorum. En başta kendime, yaptığım işime saygımdan dolayı yapıyorum bunu.

Başka bir örnek, çatı katı yaptıracağız, 2 farklı usta geldi, o bişey yaptı gitti diğeri geldi "olur mu " dedi, üstüne bişey ekledi. Yapamıyorlar istediğim gibi. Sonunda gittim gerekli aletleri aldım, çatıyı komple yıktım tek başına, kendim yaptım, 110 metre kare. Her vidasına, tahtasına, sıvasına, seramiğine, lambirisine kadar. Hatta işi şıkırdımlaştırdım, su tesisatı, kalorifer tesisatı, kombisi... Şimdi "benim" diyen çatı ustası gelsin karşıma hodri meydan 8) Ha ben çatı ustası mı oldum, hayır. Kendi işimi kendim yapıyorum.

Ya kendin yapacaksın ya da ustaya mahkumsun. İşini hakkıyla yapan, helaliyle çalışan, kendini geliştiren ve iş yapmaya üşenmeyen usta sermayesini 4'e 5'e katlar bu devirde.

Şu yapım hikayesini de şiddetle okumanızı tavsiye ederim.
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtopic.php?f=21&t=4706&sid=8c4ad445fd032b74e4aa456a1a1c9fb9

15 bin tl nasıl çöpe atılır, nasıl 5 bine alınan bir Samurai 35 bine mal olur, ibretlik bir yazı dizisi.

Yeni alacak arkadaşlar, aman dikkat !!!

Gözünüz korkmasın, yanlış anlamayın. Önce ustanızı ayarlayın, lastikçinizden, mekaniğine kadar. Forumlardaki yapım hikayelerini okuyun. Araca ne yapacaksınız, nerde kullanacaksınız ve ne gerekiyor, hatta hangi lastiği kullanacaksınız, maliyet hesabı yapın, süprizler için bütçenizden 1-2 bir kenara ayırın. Gezenbilir bulunmaz bir nimet. Danışarak, düşünerek, bilinçle yapıldığında ve acele etmediğinizde zamanla bütün sorunları hallediyorsunuz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,997
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst