Bir Vitara Jlx Hikayesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Kuzay Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 104
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,975
Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Konuyla ilgili bir örnek daha vereyim daha yeni yaşandı bu olay. Araçta pioneer teyp var, çalışmıyor. Ayrıca anteni de iyi çekmiyor. Güngören, ikitelli sanayi, bağcılar 4 farklı usta ile görüştüm. 100-150 arası fiyat verdiler. Yenisi 200 TL zaten. Söktüm teybi İzmit'te bir yere götürdüm. Ooo dedi "bu mahvolmuş, sökmüşsün, bitmiş, ellemem ben bunu ama illa istersen 50 ye açıp bakarım." Çıktım eve gittim, hayatımda teyp tamiri yapmış değilim. Söktüm vidaları, her adımda fotosunu çekiyorum ki montajı kolay olsun. İçine CD sıkışmış, okuyucu tozlanmış bir de yayı çıkmış.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=99864.0

Oysa ki dürüstçe, adam gibi "bakalım abi neymiş derdi ona göre konuşalım" dese, durumu açıkça gösterse, anteni de değiştireceğim, anfi de taktıracağım, bütün kablolarını yenileteceğim, hoparlörleri elden geçireceğim, hatta yol bilgisayarına da ona gideceğim... O kaybetti 1500 TL, ben kaybettim 4 saat vakit...

Yok mu adam gibi usta ? Var.

İşte Rüstem usta. LPG için gittim. Yaparken laf arasında asıl elektrikçi olduğunu öğrendim. Aynasından farına, 5-6 kalem komple elden geçirttim. Helali hoş olsun aldığı para. Dün yine gittim, haftaya yine gidicem. Önüme gelene de tavsiye ediyorum.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=99862.0

Çünkü dürüstçe söyledi, anlattı, gösterdi "120 ye internette var ama bilemiyorum. dükkanda 250 ye satılıyor." "Gidelim dükkandan alalım" dedim. Şunu da yapıcam, bu da var. Yap usta buyur. Sen de kazan, benim de işim görülsün. Yaptıkları da ortada, araç level atladı.
 

Etiketler
Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Sabah çalıştırma. Önceleri kurum püskürtmesinden yer ve yandaki araç simsiyah oluyordu. Yağ değişince durum ortada :smiley:

[youtube]http://youtu.be/AEtJSV1KzsE[/youtube]
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Her ne kadar kış yağışsız geçse de önemli bir problem arka kapı. Orjinal Vitara fitili aldım ancak kapı tam kapanmıyor ve üstteki aralıktan bagaja su giriyor. Reno fitili kullanılmıştı onda da kapı kapansa da su alıyordu.



ark02.jpg


ark03.jpg
 

Ekli dosyalar

  • ark01.jpg
    ark01.jpg
    13.5 KB · Görüntüleme: 644

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

bir yerlerde bozulan fitilin içine akvaryum hortumu geçirilip sorunun halledildiğini okumuştum
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Merhaba Ali Bey, o yöntemi biliyorum damar lastiği dediğimiz ve eskiden sapanlara taktığımız lastikler çok işe yarıyor fitile geçirince. Keşke onu deneseydim önce. Olmuşken iyisinden alayım dedim, orjinal Vitara fitili aldım metresi 15 tl, 4 metre gitti ama sorun devam etti. Sanki kapıda aralık kalıyor tam oturmuyor kapı.. Dün fitili söktüm daha dikkatli bir şekilde yerleştirdim. Bakalım montajda mı hata var anlayacağım bugün.
 




Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

AL1820' Alıntı:
menteşelerde vs problem olabilirmi?

Sorun çözüldü :smiley: Fitili çıkardım komple. Usta daha doğrusu yapan kişi demek daha doğru olacak köşeleri tam oturtmamış. Kapı köşeden itibaren kasılıp aralık kalıyormuş. Düzeltince kapı da yerli yerine oturdu. Bütün gün yağmur yağdı sızıntı kalmadı. :smiley: Bir ara kapıdan şüphelendim kaportacıya götürecektim boşu boşuna.

Bugün ayrıca lpg ayarını tamamladık.



vinchalat.jpg
 

Ekli dosyalar

  • sibob.jpg
    sibob.jpg
    2.4 KB · Görüntüleme: 584


Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

__ C J 7 __' Alıntı:
çok ince bir yere vurgu yapılmış tebrikler ve teşekkür ederim

Teşekkürler Sezgin Bey, siz de katılacaksınız eminim, evde olunan bir pazar günü vinçi önüne alıp son derece basit olan temizliğini, bakımını yapmak, yağlamak ilk günkü haline getirmek çok zevkli olmalı. Offroad tutkusu sadece arazide yaşanmaz ki, ona hazırlanmanın, plan-program, rota çizmenin de ayrı bir güzelliği vardır.

Hadi şimdi işim yoksa o tamponu sök vinçi ordan çıkar. Tam bir eziyet. 2 metre sarkan halatı geri saramadım. Hangi mantıkla vinç oraya sokulmuş anlamıyorum. Arazide çalı sıkışsa, halat çetik atıp takılsa çıkartamazsın. Oysa tampon üzeri olsa anında müdehale edilebilir. Bakımı da ihmal edilmez bu durumda.
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Kaput altından gelen sesler üzerine yağı değiştirmeye karar verdik. 153 binde yağ değişmişti ve 7000 km yol yapılmıştı 2.5 ayda. Bu süreçte 2 litre yağ da eşim ekleme yapmıştı. Sonuç tam bir şok oldu. Yarım litre yağ kalmamış haznede.

Öncelikle bir stand hazırladık aracın altına rahatça ulaşmak için;



oiltank.jpg


yagt.jpg


yag1.jpg
 

Ekli dosyalar

  • stand.jpg
    stand.jpg
    23.6 KB · Görüntüleme: 504




Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Eminimki sizde, vucut olarak 15 yıl önce aynı kondisyonda değildiniz.. Yıllar içinde kilometreyede bakarsak, Vitara da kondisyonunu yitirmiş..

Kısa zamanda, motor yapılması gerekli.. Allah yardımcınız olsun.
 


Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

Motor yaptırma işine girmişken bence yağ/su kanallarını da iyice temizletin, sadece bozulan parçaları toparlayıp o halde geri takmayın. Sebebini burda yazmıştım, tekrar anlatması uzun sürer: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=99037.msg1310480#msg1310480
 

Ynt: Bir Vitara Jlx Hikayesi

usta konusuna kesinlikle katılıyorum. kullanıcısından ziyade ( çok dan dun biri değilse ) araca bakan usta çok daha önemli.bkz. benim hikayede de satın aldığım kişi ustası yüzünden mahçup oldu. aynı usta bir araca sürekli bakar da şanzıman yağının eksikliğini uyarmaz mı veya kontrole etmez mi... uyarmıyormuş. bunun gibi ufak tefek de cabası. e pek çoğumuz da ustanın veya ustamızın lafıyla harekete mecburuz. o da o yağı kontol etmezdi ben de edemem bunu "şöyle bir bakalım eskik gedik var mı sen bilirsin" dediğinde anlayabilecek bir usta çok önemli.

yapmayın beyler adam arabayı 6 ayda bir görüyor.
zaten bu yaşta araba kullanıp ta ben arabadan anlamam işi ustaya havale ederim diyorsanız çok zarar edersiniz bu işten.
 



sakyuz' Alıntı:
yapmayın beyler adam arabayı 6 ayda bir görüyor.
zaten bu yaşta araba kullanıp ta ben arabadan anlamam işi ustaya havale ederim diyorsanız çok zarar edersiniz bu işten.

Bu yaşta araba kullanmak keşke hepimizi motor şanzıman ustası yapabilse.Veya kocaman Amerikan garajlarımız olup tonla paramızla herşeyi ellesek.14 yılım en basit yapılı vosvoslar üzerinde geçti bıraktığımda hala bilgimin de elimin de yetmeyeceği işler vardı. Arabayı 6 ayda bir gören biziz onlar değil.her gün lifte kaldırıp tekerleri söküp aksları mı kontrol edersiniz? Veya ne sıklıkta şanzıman yağını kontrol ediyorsunuz? Olması gerektiği zaman edersiniz. siz tek aracınızın 6 aydaki arızasıyla bir şey öğrenirsiniz , ona her ay o problem 6 defa gelir. Sizin öten bir şanzımanla ilgili kendiniz dağıtabilecek veya dağıtmadan sebep dişli veya prizdirek diyebilecek tecrübe ve imkanınız var ise ne mutlu.ben şahsen araçlarımın mekaniğine %25 den fazla hakim olduğumu söyleyemem. Araştırırım fikrim olur bu ayrıdır pratikteki tecrübede ustanın hakimiyeti ayrıdır.nitekim en basit yağ değişimi için bile ustama giderim ben, çünkü usta gibi usta gerekiyorsa filtreyi de değiştirir veya değiştirmez, yağın renginden , yoğunluğundan varsa bir iki eksik gediği tespit edebilir, şöyle de bir bakar. usta gibi usta diyoruz ki dediğiniz gibi zarar ziyan olmasın. İşçiliğini 3 değil 5 alsın helal olsun.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,995
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst