Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tindersticks Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 393
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 92,336

Etiketler
Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Başından beri projeyi takip ediyorum ama fotoğraflarınızıda heyecanla bekliyorum kolay gelsin.
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Sona yaklaşıp şekil şemal yerine gelmeye başlayınca eşim gözüne kestirdi benim defi.... Baktım bir yıl uğraştıktan sonra kaptıracağız arabayı, eşimin freelanderını da ufak tefek rötuşlarla süsleyip arazi kabiliyetini arttırmaya karar verdik....
Tabi ki hiç bir zaman safkan bir arazi arabası olma olasılığı yok ama otoban suvu görüntüsünden kurtarıp babaocağına, anavatanı olan toprağa döndürmek hedefimiz... Hoş bir gezi arabası yapmak...

Yapılacaklar...
1) Beamarch 2 inch yükseltme kiti
2) Heavy Duty amortisörler
3) 15 inch 5 x 114.3 bijon 8 inch genişlik 4x4 jant (Orjinaller HSE paket olduğu için 17 inch)
4) 215x75 R15 BF Goodrich AT lastik (Orjinali 225x55 R17 Michelin 4x4 yol lastiği)
5) Bulunabilirse Snorkel
6) Takılabilirse küçük bir vinç
7) Özel yapım kartel ve dif koruma
8) Tavan raylarının üzerine oturacak bir port bagaj.
9) Çeki demiri

haydi bakalım abisine yakışan bir kardeş olsun freelanderımız da...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

e hadi artık
9 ay 15 günü geçti doğsun artık bizim def.
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...





Hadi bakalım kolay gelsin ;


bu 2. projeyide yeni bir başlık altında takip edeceğiz desene ;


anlattıkların başlı başına bir proje çünkü...
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

İyi günler
Sy Öner
LR Freelander inizi araziye uyarlamada başarılar ve kolaylıklar dilerim.
Orj lastik 225/55/17 : 26,75" =679mm
Yeni lastik 215/75/15 : 27,7" =704 mm
Lastik değişiminde yanılmıyorsam önerilen max fark % 2,5 geçmemesidir.
Yeni lastiğiniz eski lastiğinize göre 25 mm büyük buda % 3,68 artışı gösteriyor,
herhangi bir zorlamada aracınızın aktarma organlarına zarar verebilirmi?
Saygılar
Batuhan
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...


Batuhan haklısın yanlız fark +- %3 e kadar problemsiz demektir....
Yanlız freelanderlar 3 farklı lastik/jant kombinasyonu ile çıkmakta....

225/55 R17 Jant çapı 67.9 cm 7 J(HSE versiyon)
215/65 R16 Jant çapı 68.6 cm 6 J
195/80 R15 Jant çapı 69.3 cm 5.5 J

Bizim seçimimiz
215/75 R15 Jant çapı 70.3 cm (fark %1.4)

Problem olmayacağını sanıyorum... Tek problem çıkarabileceği nokta bizim aldığımız jant genişliği 8inch 10 ofset bizim eski jant 40 ofset.... Bu da demek ki jantlar eskisine göre 3 cm dışta olacak.... Yolda giderken çamur atacak arabanın üzerine.... Bozmaz bizi... Aracın iz genişliği spacersız 6 cm artacak dıştan dışa... Bu da tercihimiz....
Balatalara sürtmedikten sonra problem yok.... Sürterse de 3 cm spacer..... Jantlar eskiye göre 6 cm dışarıda....??? (1 cmlik de olabilir spacerler...)
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

1) Beamarch 2 inch yükseltme kiti


araç yükselirse 215 lastik ufak durmazmı?
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

AL1820' Alıntı:
1) Beamarch 2 inch yükseltme kiti


araç yükselirse 215 lastik ufak durmazmı?

2 cm şu an ki lastiklerden lastikler daha büyük olacak... 5 cm yükselttiğimizde şimdiki görüntüden 3cm daha fazla açıklık olacak.... Zaten araç lastik-çamurluk arası bir arazi aracına göre çok yakın... biraz tolere olmuş olacak...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

İyi günler
Sy Öner
Dodik düşünüyormusunuz?
Sizin düşündüğünüz modifyeye gezenbilirde raslamadım (Ben görmemiş olabilirim)
Bende bir LR Freelander TD4 kullanıcısı olarak merakla çalışmalarınızı takip ediyorum.
Uraşlarınızda sabır, bol para ve sonuda başarı temmenilerimle
Saygılar
Batuhan
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...


Teşekkürler... Freelander için henüz bir sayfa açmadım... Açacağım.... Dodik düşünmüyorum.....
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

3 yükseltip 195-215 e değiştirince suzukide
küçük duruyor bilginize
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

İki gündür Otomersunda aracın başındaydım.... Sona yaklaşıyoruz... Motor montajı bitmişti... Aracın motor arkası kaput izolasyonu bitti. Tüm şase üzeri mekanik aksama dair montajlar bitti.. Aracın dış görünen ekipmanlarını titanyum boya yaptık. Yan çıtalar, menteşeler, Panjur, Far Çerçeveleri vs.

Muhtemelen PZt, Salı şase ile kupa buluşacak....

Bu arada Sevgili Serkan Öntürkün aracı da pazartesi boyaya girecek... O da Otomersunda ve gittiğimde onu da görmek bana keyif veriyor...

İzmir'de iki araç kardeş kardeş aynı yerde birlikte toplanıyor.... Sağolsun Serkandan çok fazla bilgi desteği alıyorum...
İki Def birlikte salınacak yollarda.....
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Taner bey;
Kurdesen dokuyorum haberiniz olsun)
Rıza
 




Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Zaten sorun orda, bu guzel ıslere an ve an takıp edememek.) Şakası bir yana güle güle kullanın. Önemli olan sizin beyenmeniz ki buradan bile beyeniniz hissediliyor..
Yolu(nuz) ve bahtı(nız) açık olsun......
Rıza