Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 139
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,798

alsedo

Kamp I
Mesajlar
160
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul
Herkese selamlar,

Bizde bir CJ macerasına atıldık.Burada fırsat buldukça aşamaları paylaşacağım. Öncelikle tam anlamıyla hurda bir CJ-7 elimize geçti.Neredeyse hiç birşeyi yoktu.1-2 ay bekledikten sonra başlamaya karar verdik.Yapmak istediğimiz araç Türkiye'de ki iyi CJ lerden birisini yapmaktı.Aracı bayanda kullanacağından otomatik olması şarttı.Ancak araç o kadar kötü durumdaydı ki maliyet tahminlerimizin çok üstüne çıktı. İşte ilk hurdamız..


IMG_0067.jpg



IMG_0066.jpg



IMG_0065.jpg



IMG_0064.jpg



IMG_0063.jpg



IMG_0062.jpg



IMG_0061.jpg



IMG_0060.jpg



IMG_0059.jpg



IMG_0058.jpg



IMG_0057.jpg



IMG_0056.jpg




 

Etiketler
Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

Ama artık bu yola baş koymuştuk..Düşündük taşındık başka bir CJ almaya karar verdik.Ama bu sefer aldığımız araç daha derli toplu ve istediğimiz donanımların üzerinde olması gerekiyordu. Aradığımız aracı kısa zamanda Cemil abi'de bulduk.Onlarda aracı yeni toplamışlardı ve bizim istediğimiz besttop koltuklar,besttop tentesi,sıfır göstergeleri,sıfır motoru vs. vs. herşeyi ile hazır bir araçtı.. Tek problem araç CJ-8 di. Biz illede CJ-7 istiyorduk. Bizde aracı kesip CJ-7 yapmaya karar verdik.Üzerindeki tenteyi geri vererek yerine sıfır CJ-7 tentesi vermek şartı ile el sıkıştık ve aracı aldık..İşte bu da projeye başlayacağımız aracımız..


IMG_0229.jpg



IMG_0228.jpg



IMG_0227.jpg



IMG_0223.jpg



IMG_0222.jpg



IMG_0221.jpg



IMG_0220.jpg



IMG_0219.jpg




 

Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

Daha sonra projemiz için gerekli malzemeleri yavaş yavaş ve sıkıntılı bir süreç ile temin ettik. Araç otomatik olacağından öncelikle şanzuman arayışına girdik. Ankara'da bir firmada CJ-7 lerin orjinal otomatik şanzumanını bulduk.Hem de istediğimiz gibi sıfır ve kutusunda idi.Ancak oradaki usta ile anlaşamadık ve almadık :( Yerine ne takabiliriz derken yine Ankara'da arazi çıkışlı bir TH400 bulduk.Ama bizim motorumuz amc258 I6 olduğundan bu şanzıman olmaz dediler..Ya da araya flanş yapmak gerekir dediler.Ama bizim içimize sinmedi bu flanş olayı..Bu arada sağolsun Tarsus'dan Sami'den yardım istemiştim.O da yurtdışında ki Novak adapter firması ile görüştü.Ve ürettikleri adapter ile TH400 ün bizim motora sorunsuz takılabileceğini söylediler. Bu cevaba göre bizde TH400 ü satın aldık.Ayrıca aynı firmadan mevcut arazimiz Dana 300 ü TH400 e uydurmak için gerekli parçayı da sipariş verdik.10 güne kadar elimize ulaşır.

Sonrasında ön arka Dana 44 Wagoner diflerimizi Ankara'dan temin ettik.Komple sıfırlandı,kumlandı,boyandı ve 5,13 oranlı ayna mahrutiler takıldı.Ayrıca diskleri ve hubslarıda yenilendi.

Araç araziye çıkacak fakat %70 caddede kullanılacağından lastikleri ona uygun seçtik ve cooper STT olarak aldık. Ölçüleri: 37*12,5*17 Jant olarakta Procomp para delikli modele karar verdik.Önümüzdeki hafta alacağız jantlarıda..

Araç 4 inç yükseltme kiti ve 3 inç kupa takozu ile yükselecek. Kit markası olarak Trail master makas kiti alındı. Takoz olarakta Rudge ridge alındı.

Ayrıca hazır difransiyeller yerdeyken daha sonra uğraşmayalım diye arkaya ARB havalı kilit alındı ve montaj için bekliyor.Ayrıca kompresör büyük boy alındı.Lastik şişirme aparatını da ekledik tabi ;)


Aracın daha rahat ve sesli çalışması için Borla Headers siparişini verdik.Temmuz ortası gelecek inşallah..

Ve malzemelerde hazır olunca startı verdik.. Araç kaportaya gitti ve kesildi..


IMG_0239.jpg



IMG_0237.jpg



IMG_0236.jpg



IMG_0240.jpg



IMG_0238.jpg



IMG_0235.jpg



IMG_0234.jpg



IMG_0232.jpg




 

Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

Bu arada şase kesildi ve kumlandı.Motor şanzıman vs. söküldü.Kumlama işlemi yapıldı ve şanzıman için sipariş verdiğimiz ürünler önümüzdeki hafta gelince montaja başlıyoruz. Kaporta işlemi de bitti.Çürükler temizlendi ve onarıldı.Yeni toplanmış araç almanın faydalarını gördük.Çok fazla işçilik çıkmadı. Şimdi her şey şasenin üzerine dizildikten sonra lastikler takılacak ve kaportacıya gidilip kupa yerine konacak ve çamurluk traşına gerek varsa yapılacak ve ondan sonra kupa boyaya gidecek.Renk henüz belli değil maalesef..

Bu arada birde afilli bir B&M shifter aldık.

223020.jpg


Yeni gelişmeler oldukça bu başlıkta aktarmaya devam edeceğim..

Tabi aldığımız araçtan çıkan bir sürü yeni toplanmış parça elimizde kaldı.Onları da ilan bölümünde yayınladım. Bilginize..
 







Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

jeep' Alıntı:
Hayırlı olsun proje..
Ankara daki usta otomatik şanzımana 6000 civarı istedi değil mi?

Evet abi. Tam olarak 6500 tl. İlk basta kendisiyle elimizdeki bazi malzemeler ve üzerine bir miktar nakit karşılığında anlaştık. Hatta malzemeleri de gonderdik.Dedigimiz malzemeleri aynen gönderdik ama usta istediği rakamı durduk yerde iki katına çıkardı :mad: Bizde malzemeleri geri istedik.Gondermis
Göndermiş saolsun birde üstüne 150 lira kargo parası ödedim. ;D
 

Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

alsedo' Alıntı:
Evet abi. Tam olarak 6500 tl. İlk basta kendisiyle elimizdeki bazi malzemeler ve üzerine bir miktar nakit karşılığında anlaştık. Hatta malzemeleri de gonderdik.Dedigimiz malzemeleri aynen gönderdik ama usta istediği rakamı durduk yerde iki katına çıkardı :mad: Bizde malzemeleri geri istedik.Gondermis
Göndermiş saolsun birde üstüne 150 lira kargo parası ödedim. ;D

Mesela T19 şanzıman gerek. Ama önce elimde var diye sor, alır mısın dersen 200 TL fiyat verirler. Alacağım dersen 750 TL isterler. Bu hurdacılar arasında genel bir kuraldır. Başlarda alışamadım ama sonradan hak vermeye başladım. Adamın elinde 30 tane T19 var, 31. şanzımanı paraya çevirmesi için 30 tane satması gerek ;D Olaya bu açıdan bakarak rahatlayabilirsin ;D
 




Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

Dün Amerika'dan sipariş verdiğimiz şanzıman adaptörleri kargoya verildi..Ürünler ile ilgili linkleri koyuyorum aşağıya..Bundan sonra CJ leri otomatik şanzımana çevirmek isteyen arkadaşlar için faydası olabilir belki..

http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_437amc.htm

http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_134.htm

Ama şimdi aklıma takılan bir konu var..Ben bu işe başlarken amc 258 I6 motorlar için kime sorsam bu motora sadece kendi otomatik şanzımanı olur başka şanzımandan verim alamazsın demişti.Acaba bu adaptörleri mi bilmiyorlardı yoksa deneyipte mi randıman alamadılar..İçim içimi yiyiyor valla..

Bu konuda bilgisi olan varsa görüşlerini bilmek isterim.Hiç amc 258 I6 motora TH400 takan birisi oldu mu acaba??
 







Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,698
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst