Şimdi sizlere birşey danışmak istiyorum..Aşağıda ki resimde arka şaftın duruş açısı var..Allah ustalarımızı başımızdan eksik etmesin ama bazende basiretleri bağlanıyor galiba biz aracı yapmaya başlarken dif leri aldığımız yere dedik ki biz otomatik bir cj yapacağız buna göre bize wagoner difi lazım..O da tamam dedi ve bize difleri hazırlayıp gönderdi..
Buradaki usta da gayet güzel dedi ve difleri monte etti..Arka dife kilit montajları yapıldı vs.. Bu işlemler yapılırken otomatik şanzıman kısmen yerine takılmıştı.. Sonrasında arazi şanzımanı yerine oturtuldu ve sonuç:
Şaft resmen çapraz çalışıyor..Bizim usta beni arıyor abi bu dif ortadan çıkışlı olsaymış daha iyi olurmuş diye Arkadaş iş bu duruma gelene kadar neden söylemediniz..Neyse oraları geçelim..Bu şaft işinde İstanbuldaki en iyi ustalardan birisi geldi.Zaten şaftlarımızı da o yapıyor..Dif 1 cm yukarı çevrilecek şanzıman 1,5 cm aşağı alınacak dedi..Bizim usta da aynen yaptı..Şaftçı der ki: balans sorunu olmazsa ve hiç titreşim sorunu olmazsa bu şaft bu şekilde sorunsuz çalışır..
Bende Sami ye bu konuyu danıştım o da aynı şeyi söyledi..Balans ve titreşim yoksa şaft çapraz çalışabilirmiş..Gerçi o da resmi şimdi görecek..Daha detaylı yorumlarını şimdi bekliyorum..
Şimdi 3 yol var..1.yol:Bayramdan sonra şaftçı kontrolleri yapacak ve sorunsuz olur derse bu şekilde kullanacağız..
2.yol: Dif tornacıda işlem görerek karpuz yer değiştirecek ve aksların yerleri değişecek..Daha az maliyet çıkaracak..Ama diffte kaynak işlemi olacak..Sağlamlığı etkiler mi ?
3.yol: Ortadan çıkışlı yeni bir dif alınacak ve kilit vs.tüm malzemeler ona aktarılacak.Ama bu extra maliyet çıkaracak..
Sizin tecrübe ve yorumlarınız..