Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alsedo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 139
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,764
Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

V 8 MOTRUN SESINI TUTACANI SANMIYORUM AMA YINEDE EMINIM IYI OLMUSTUR BENDE AMC 304 TH 400 SANZUMANI VE VAGONIYER SIZDEKI DANA 44 LERIN AYNISI VAR SENE YE BENDE MONTAJA BASLAYACAGIM
 

Etiketler
Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

alsedo' Alıntı:
Şimdi sizlere birşey danışmak istiyorum..Aşağıda ki resimde arka şaftın duruş açısı var..Allah ustalarımızı başımızdan eksik etmesin ama bazende basiretleri bağlanıyor galiba biz aracı yapmaya başlarken dif leri aldığımız yere dedik ki biz otomatik bir cj yapacağız buna göre bize wagoner difi lazım..O da tamam dedi ve bize difleri hazırlayıp gönderdi..

Buradaki usta da gayet güzel dedi ve difleri monte etti..Arka dife kilit montajları yapıldı vs.. Bu işlemler yapılırken otomatik şanzıman kısmen yerine takılmıştı.. Sonrasında arazi şanzımanı yerine oturtuldu ve sonuç:

201020122.jpg




Şaft resmen çapraz çalışıyor..Bizim usta beni arıyor abi bu dif ortadan çıkışlı olsaymış daha iyi olurmuş diye Arkadaş iş bu duruma gelene kadar neden söylemediniz..Neyse oraları geçelim..Bu şaft işinde İstanbuldaki en iyi ustalardan birisi geldi.Zaten şaftlarımızı da o yapıyor..Dif 1 cm yukarı çevrilecek şanzıman 1,5 cm aşağı alınacak dedi..Bizim usta da aynen yaptı..Şaftçı der ki: balans sorunu olmazsa ve hiç titreşim sorunu olmazsa bu şaft bu şekilde sorunsuz çalışır..

Bende Sami ye bu konuyu danıştım o da aynı şeyi söyledi..Balans ve titreşim yoksa şaft çapraz çalışabilirmiş..Gerçi o da resmi şimdi görecek..Daha detaylı yorumlarını şimdi bekliyorum..

Şimdi 3 yol var..1.yol:Bayramdan sonra şaftçı kontrolleri yapacak ve sorunsuz olur derse bu şekilde kullanacağız..

2.yol: Dif tornacıda işlem görerek karpuz yer değiştirecek ve aksların yerleri değişecek..Daha az maliyet çıkaracak..Ama diffte kaynak işlemi olacak..Sağlamlığı etkiler mi ?

3.yol: Ortadan çıkışlı yeni bir dif alınacak ve kilit vs.tüm malzemeler ona aktarılacak.Ama bu extra maliyet çıkaracak..

Sizin tecrübe ve yorumlarınız..

şaftlardan çok çeken birisi olarak. Bu şaftın bu şekilde çalışmayacağını rahatlıkla söyleyebilirim. Olmaz. eğer hesapladığınızda ters çevirme işleminde ölçü tam geliyorsa bence en mantıklı ve ucuz yöntem olacaktır. İyi bir ustanın yaptığı kaynaktan sıkıntı çıkmaz. Hatta kaynaktan sonra esnemeyi azaltması için diferansiyelin üzerine koprü bile atılabilinir.
 

Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

alsedo' Alıntı:
Scoutt 2 difi maalesef olmuyormuş..Çünkü 5 bijonluymuş..Ve ne kadar doğru bilmem ama wagoner kadar sağlam değil dediler..Ayrıca 1-2 kişi ile daha görüştüm dana44 wagoner difi takan herkes bu şekilde kullanıyormuş..Yan şaftta bir sıkıntı yok ise hiçbir sorun çıkarmıyormuş..Hatta 2 senedir bu şekilde yarışan CJ var ;D
Merhaba
Scout II dif i kolaylikla 6 bijona dönüstürülebilir.
 


Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

Evet ne zamandır araç hakkında bilgi vermiyordum..Aracımız aslında mekanik olarak tamamen bitti. Ancak evrak işlerinin bitmesini bekliyoruz. Sağolsun tüv de bir sürü sorun çıkardılar. Yok şasi numarası tutmadı (üniversiteye gönderdiler.hoca sağolsun 10 güne ancak randevu verdi vs vs )yok koltuk sayısı değişecek yok aracın rengi değişecek. İnşallah bu hafta bitecek işlemler..

Bu arada bizde boş durmadık ve arka şaft meselesini kökten çözdük. Aksların yerlerini değiştirerek kovanın yerini değiştirdik ve Gc lerin çift kardanlı şaft kaydırıcısını kullandık. Bu işlem sırasında da arka difi extra kuvvetlendirdik. Sonunda deneme kısmına geldiğimizde çok heyecanlıydık ama sonuç mükemmeldi kalkıştan son hızlanmaya kadar en ufak bir titreşim yok artık. Süper oldu.
 



Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

Ayrıca aracın bu arada karburatörü de tamamen elden geçerek yenilendi. Tenteli olduğundan dolayı araçta herhangi bir tavan lambası vs olmadığından akşamları sorun oluyordu. Bizde tavana ve ayak altlarına led lambalar koyarak içerisini ışıl ışıl yaptık. İlave olarak warn 350f uzaktan kumandalı sislerden bir takım delici olarak cam çerçevesine takıldı.

Araca taktığımız jantlar sıfır ofsetti. Lastiklerin biraz daha açılması için flanş uygulayacaktık. Ama hazırda uygun flanş olmadığından yaptırmamız gerekecekti. Bu konuda son anda beklemediğimiz bir değişiklik olunca bizde flanş işinden vazgeçtik. Aslında iyi de oldu. Flanş işine açıkcası 37 lastiklerle çok fazla güvenemiyordum. Onun yerine ofsetli jantlarımızın siparişini verdik.

Ön tampon tasarımımızda hazır. Aracı bostancı dan alır almaz tampon ve rollcage işi yapılacak. Tahminen 2-3 günde onlarda bitecek. Vinç olarakta kablosuz uzaktan kumandalı 12.000 lik power da karar kıldık.

Bu arada taktığımız deliciler dışında yayıcı sis yerine öne 40 cm boyunda led bar (çift sıra led) arkaya da çalışma lambası olarak 25 cm uzunluğunda led bar şiparişi verdik. Hatta şu anda hazırlar ama aracı götüremiyoruz.

Neyse artık çok az kaldı ama bizde de sabır kalmadı yani.
 



Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..



Bu arada bizde boş durmadık ve arka şaft meselesini kökten çözdük. Aksların yerlerini değiştirerek kovanın yerini değiştirdik ve Gc lerin çift kardanlı şaft kaydırıcısını kullandık. Bu işlem sırasında da arka difi extra kuvvetlendirdik. Sonunda deneme kısmına geldiğimizde çok heyecanlıydık ama sonuç mükemmeldi kalkıştan son hızlanmaya kadar en ufak bir titreşim yok artık. Süper oldu.

Merhaba
Acaba sanzuman 2-3 cm sag tarafa kaydirilarak ayni sonuc alinamazmiydi? Biz fatsa da benzer bir sorunu böyle cözmüstük.
Selamlar
 

Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

Bunlar son demler aşılacağına inanıyor kolaylıklar diliyorum :smiley:
 



Ynt: Bir CJ hikayesi de bizden olsun..

hayırlı uğurlu olsun güzel çalışma olmuş çok uğraştırmış , son durumu merakla bekliyoruz
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Bu konuya bir cevap yazın...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,767
Mesajlar
1,523,528
Kayıtlı Üye Sayımız
166,586
Kaydolan Son Üyemiz
zakalp

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst