BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mdr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 804
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 142,594
Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..

Yol tek şeritli ve virajlı.Hız yapamıyoruz.Ortalama 50-60 km hızla sürüyorum.Bitola girişinde yakıt alıyorum. 47.3 lt mazota 33.330 denar ödüyorum.2.2 lt de LPG alıyorum.onada 95 denar ödüyorum.Makedonyada yakıt ucuz..litresi 1.10-1.15 € gibi..

saat 22.30 gibi Bitolaya varıyoruz.Şehri kısa bir aracımızla turluyoruz.Ortasından akan kanal boyu park edebilmek için yer aradım.Müsait yer bulamayınca bir benzin istasyonunda kalmaya karar verdik.İzin istedik..Müsade ettiler.Çok gürültülü bir yerdi.Akşamın bu saatinde motosikletliler,yüksek sesle konuşanlar,,uykuya geç saattede olsa geçtik.saat 02.00 gibi sesle uyandık.Meraklı 2 genç aracımızı incemekle meşguldüler.Çaresiz kulak asmayıp uykuya devam ettik..

P1040968.JPG


P1040971.JPG
 

Etiketler
Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

Bitola-Manastır

Manastır Makedonya Cumhuriyetinin ikinci büyük şehri.80.000 civarında nüfusa sahip bir şehridir.Manastır şehri, Makedonya’nın Pelagonya vadisinin güney bölümünde, Yunanistan sınırının 14 km kuzeyinde yer alır. Şehir, Baba Dağı eteklerinde Dragor Nehri kıyısında kuruludur..

Manastır, bugün güneybatı Makedonya’nın ekonomi ve sanayi merkezidir. Ülkedeki büyük şirketlerin azımsanmayacak bir kısmı buradadır. Pelagonya tarım bölgesi, Makedonya’daki büyük gıda üretim bölgesidir.Manastır ayrıca tekstil ve gıda sanayisi açısından da büyük bir kapasiteye sahiptir.Manastır, bütün bu özelliklerinin yanında, 12 ülkenin elçiliklerinin bulunduğu bir şehirdir.

Gezilecek yerleri arasında Atatürkün müze olmuş Manastır askeri lisesi,Yeni cami, üzerine haç konulmuş Osmanlı yapımı saat kulesi,çarşılarıdır.

P10409822.jpg
 







Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında



Bitoladan çıkıyor doogru Ohride....kaç gündür yollardayız.Biraz da kendimiz dinlendirelim..suya girelim dimi.. :D :D :D

Daha önceki gezi planında burada yani OHRİD de kamp yapacaktık..

Haa sahi belki izleyen arkadaşlarımız rotamız hakkında tam bilgi sahibi degildirler diye tekrar bilgi vereyim.

GEZİ PLANIMIZ: İpsaladan çıkıp Yunanistan Kavala ve Selanik kentleri gezilip oradan Makedonyaya geçilip Manastır ve Ohrid odaklı gezi ve Ohridde en az bir gün dinlenilecekti.Sonra Arnavutluk boydan boya geçilip oradan Karadag yapılıp Bar-Budva-Kotor gezilecek kotorda kalınacak oradan Hırvatistana geçilip Dubrovnik yapılacak orada kamp yapılacak.
Oradan da Mostar-Saraybosna yapılıp kalınacak-Oradan Hırvatistana geçilecek ve sahil yolu takip edilerek Triesteye kadar yani Hırvatistan-Slovenya İtalya takip edilerek Venedik-Verona yapılıp Garda gölü kampı yapılacak en az 2 gün.Oradan Modena-Ferrara-Padova yolu takip edilerek Triesteye girmeden boydan boya Slovenya gezilecek,oradan Hırvatistan-Sırbistan Belgrad yapılacak burada konaklanacak ve buradan Niş eyaletine ugrayıp Bulgaristan Sofya ve Harmanlı yapılıp Kapıkuleden Ülkemize giriş yapılarak 15-20 günlük gezi planımız vardı...
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..

Gezi planımıza göre yapacagımız kilometre 5500-6000 km arası olacaktı.

Bütün donanımımız buna göre hesaplandı.

Ara bir bilgi açısından sonuçları vereyim.

7 Haziran Karamürselden çıktıgımızda km=33.326 idi.
23 Haziran akşamı dönüş km=39.624 km
yapılan km 6298 km
alınan mazot toplamı= 546 litre
ortalama yakıt: 8.66 litre/100 km dir.Tabii ki parasal olarak kilometreye şu kadar yakıyor diye çıkartmak şu an için çok zor..Zira fiyatlar çok degişken...
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında



GEZİ BOYUNCA BEYAZ MARTI HAKINDAKİ GÖZLEMLERİM

-Ön cam ve şoför mahalli çok geniş ve yolu,çevreyi çok çok iyi görme imkanı veriyor.Ben PSA gurubu araçları deneme sürüşünde bulunmuştum.Bu kadar geniş açı görmemiştim.Direksiyo turu bu boyuttaki bir araca göre çok iyi.Daracık yerlerden 2 hamlede çıkabildim.Aracın 4.9 metre boyutu çok iyi.
-Yüksek süratte yandan tır geçerse yan rüzgarlardan az da olsa etkileniyor.Uzun yolda ne tente nede aracın önden aldıgı rüzgar herhangi bir yoldan sapma ve ses yapmıyor.stabil gidiyor.
-Akşamları sıcak havada bile olsa bütün kapılar kapalı iken-yan pencereleri ve üst havalandırmaları açınca sıkıntı olmadan sıcaktan fazla etkilenmeden uyuduk.eger alt kapılardan veya camlardan birini açtıgınızda klimalı gibi oluyor.Yani yalıtım çok iyi.
-Gizli ayakkabılık çok pratik ve kullanışlı.Helede acil iniş binişlerde terlik alıp giyimesi iyi oluyor.
-Otoyollarda ve feribotlarda boyutundan dolayı hep üst segmentten neredeyse kamyon grubundan para verdik.Yükseklik 3.10 oldugu için maalesef yapacak bir şey yok.Birde çok ender de olsa avrupada bazı ara yollarda trenyolu alt geçitlerinde 2.5 metre geçitlerde sıkıntı yaşadık.Bu slovenyada otoyol harici ara yollarda sıkıntı yarattı..
-Alt oturma gurubu yatak olunca 2 yetişkin çok rahat yatıyor.Üst yatakta ise kızımız çok rahat etti.2 kişi olarak denemedik.Boyut daha büyük ama taşıması açısından nasıl bir deneyecegiz.Ama üst yatakta bir kişi yatıyorken bile normal işlevler rahat yapılıyor olması extradan müthiş bir rahatlık.Kızımız uyanmadan biz kahvaltımızı yapıp ,yola çıktık.o hala uyuyordu.
-2 adet 105 amper jel akü ve parelel baglı 105 amper araç aküsü ile bütün sistem çalışırken(ektra derin donduruculu buzdolabı ile) elektrik almadan 3 gün gittim.Üste bir güneş paneli alınırsa..hiç bir şeye ihtiyaç duymadan günler boyu kalınır...Sadece son 3 gün şarj ünitesi nedense arızalandı aküleri şarj etmez oldu.Araç şarj dinamosu ile şarjım bile 2,1 çizgi şarjımı hiç aşagıya düşürmedi.
-Her türlü mazot aldım.euro dizel-biyodizel-D2 mazot hiç sıkıntı olmadan yaktı.Sanki euro dizelde çekiş biraz daha iyi gibi.Yalnız D2 mazotta egzosttan bira fazla siyah duman atıyor.
-Beyaz martımızın orijinal buzdolabı normal sogutuyor.Çok sıcak yaz aylarında gerek sogutması gerek hacmi yetersiz kalır.İyiki ek olarak derin donduruculu buzdolabı almışım.Yeni aldıgım hem -18 dereceyi gördü hemde üstten besleme ile daha kullanışlı oluyor.2 dolap toplamda 90-95 lt hacmi oluyor fazlası ile 2-3 kişilik aileye yeterli geldi.
-Ocak çok iyi..hem 2 ocagı ile aynı anda iş yapması hemde kullanışlılıgı iyi.
-Bütün su sistemi hatasız ve kullanışlı.Sadece mutfak lavabosu biraz daha geniş olsaymış daha iyi olurmuş.
-Banyo ,wc güzel.kullanışlı.iri kıyım olan biri portatif wc varken hareketi biraz sıkıntı yaratır.Bende sorun olmadı.Kısa vadeli duş almalarda sorun olmuyor.Uzun uzadıya evdeki gibi duş düşünülmemeli zira su sorun olur (125 lt)
-Dolaplar çok yeterli..hatta fazla bile.Hele de üste bagaj yaptırınca çok dolap boş kalabiliyor.Tabii ki yaz ayı için düşünüyorum.Kış ayında kıyafet,battaniye v.s nasıl olur ..denemek lazım.
-Yemek masasını açıp kapatmak günde 1 defa olursa iyi de sık sık söküp çıkartmak bazen sıkıyor.Yalnız ön çift kişilik koltugun gerektiginde hem geriye dönük olması gerektiginde yola bakıyor hale getirilebilmesi çok çok güzel.Hele ki şoförden bir basamak yukarda olması oturanları seyahat sırasında daha güzel terastan seyrediyormuş havası veriyor.
-İyiki önlere yardımcı sis farı takmışım.O kadar faydasını gördüm ki..müthiş yol aydınlatması ile gece yolculuklarında bilhassa Sofya-Harmanlı arası yolunda gece de olsa ortalama 80-90 km hızla geldim.çook faydasını gördüm.
-
-Motor gücü,çekiş en zor yollarda bile beni hiç sıkıntıya sokmadı.En berbat yokuşlarda bile 2 vites sıyırdı çıkardı bizi.Sadece turbonun devreye girme deviri olan 2000-2500 devir tam bir kurtarıcı..müthiş bir ivme kazandırıp adeta zıplatıyor arabayı.
-genel seyir hızı 70-90 arası çok rahat..ses bile bu aralıkta hafif bir mırıltı gibi oluyor.Yakıt ise bir mucize gerçekleşti.Aldıgımdan beri hafif ölçümlerimle 9-10 lt arası buluyordum.Ama esas ölçümümü uzun km boyunca ölçecegim için yazmamıştım.Bu kadar uzun yolda ki..genellikle dag yolları-yokuşu,virajı bol olan bir gezi agırlıklı gezide ortalama 8.6lt/100 km ölçüsü eski teknoloji 2.4 hacminde 96 hp gücündeki 3000 km tam agırlıkta gezdik genellikle bana çok iyi –düşük geldi.Kulagı çınlasın Hikmet bey (raptör) abi motor çekişinden memnunsan,yag da eksiltmiyorsa yakıtı da iyi ise sakın turboydu,motordu elletme demişti.
Sonuçlar bu....
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında



Bu degerler bana çok çok iyi çıktı gibi..

Hatta bir ara hesapları tekrar tekrar yaptım.Hesap extraları bu aykiler geldi sadece 3-4 günlük gelecek ay gelecek bütün yakıtı hep kredi kartı ile aldıgım için takibi çok kolay oldu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ohride dogru yola çıktık..şehri terkederken Manastırın ortasından geçen kanal boyu yoldan en sona kadar giderek sola sapıp gps cihazımızın yönlendirmesi ile çıktık.Halk bankasının burada da şubesi var.Solumuzda yangın sonucu tahrip olmuş orman yeniden yeşeriyordu.Yol güzel sayılırdı..Yol kenarlarında bol bol akasya agaçları ve ıhlamur agaçları ..mis gibi kokusu ile mest ediyordu ..çok severim ıhlamur çiçegi kokusunu.Nedense Adriyatik boyunca bu koku bizi hep takip etti..Bende bu kokuyu takip ettim. ;D ;D :D :D

Verimli vadilerden ara ara Müslüman köylerinden geçiyorduk.Hatta müslüman köyleri çogunlukla dayanışma içerisinde olsun diyemidir bir arada idi.

Güneşin yakmaya başladıgı bir saate yukardan-tepeden yoldan Ohride bakarak inmeye başladık.. Güzel bir şehir bize kucak açmış gelmemizi bekler gibiydi....
 



Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

İsmail Bey, çok güzel bir gezi olmuş. Paylaşım için teşekkürler. İlerde bu geziye çıkmak isyteyenlere rehber niteliğinde. Esasında çok istediğim ama çeşitli nedenlerden dolayı yapamadığım bir gezi. İlerde inşallah. Karavanla olmasa bile bir tur şirketiyle gitmeyi düşünüyorum.
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

Çok teşekkürler Hakan bey..
Bence tur ile bile olsa gitmeyi düşünün...degiyor yani..


aslanahmet' Alıntı:
İsmail Bey, çok güzel bir gezi olmuş. Paylaşım için teşekkürler. İlerde bu geziye çıkmak isyteyenlere rehber niteliğinde. Esasında çok istediğim ama çeşitli nedenlerden dolayı yapamadığım bir gezi. İlerde inşallah. Karavanla olmasa bile bir tur şirketiyle gitmeyi düşünüyorum.
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

Gezi ve aracınızın ayrıntılı ve nesnel olarak değerlendirilmesi çok güzel, çok yararlı; birçok arkadaşımıza ışık tutacaktır.

100 km.de 8,6 lt tüketim, çok çok güzel... :smiley: ;)

İzliyoruz. :smiley:

Cavid Sezen
 


Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

Cavid bey çok teşekkürler..

gezmen' Alıntı:
Gezi ve aracınızın ayrıntılı ve nesnel olarak değerlendirilmesi çok güzel, çok yararlı; birçok arkadaşımıza ışık tutacaktır.

100 km.de 8,6 lt tüketim, çok çok güzel... :smiley: ;)

İzliyoruz. :smiley:

Cavid Sezen
 



Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

İsmail bey bugün gündüz raporunuzu görmeme rağmen araya sıkıştırmak istemediğimden akşama bıraktım. Tam bir ağız tadıyla ardıma yaslanıp okudum, çok güzel bilgilendirmelerle akıcı şekilde gidiyor.
Ohrid'i merakla bekliyorum, emeklerinize ve Beyaz Güvercininize sağlık. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,790
Mesajlar
1,523,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,604
Kaydolan Son Üyemiz
mehmedoah

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst