Beyaz Defender 110 1990 Model

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DR.ÖZHAN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 180
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,540

Etiketler
Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

Merhabalar,
Cok güzel aracınız. Benimde 1990 saglık bakanlığı çıkışlı 110 um var. 3 hafta oldu alalı. Sizinki kadar az kilometreli değil zira ben bakanlıktan sonraki 3 sahibiyim. 94000 km de. Sagolsun ustamla beraber vuruntuyu giderelim diye yola çıktık ama arabanın üstüne geçemedik daha. Arka difransiyel dişlilerini, şanzıman kulaklarını, sağ rot başını değiştirdik. Şanzımanı açmadık zira orda boşluk yok gibiydi. Şanzımanı indirmişken baskı balata değiştik; gayet güzel oldu debriyajımız. Tüm bu işler bu gün bitti. Teste çıktım eve geldim. Fakat vuruntu eskisi kadar olmasada hala var. On difransiyeli ayarlattım demişiniz. Biz ön difransiyele dokunmadık. Yagını değiştirmek haricinde. Ayarlatmak derken neyi kast ettiniz biraz açarsanız sevinirim. Ayar nasıl yapılır, hiç parça değişmek zorunda kaldınız mı?
Açıklama için şimdiden teşekkürler.Sitedeki diğer LR dostları sizlerin yorumlarınızıda beklerim.
Saygılarımla
 

Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

ltolga' Alıntı:
Merhabalar,
Cok güzel aracınız. Benimde 1990 saglık bakanlığı çıkışlı 110 um var. 3 hafta oldu alalı. Sizinki kadar az kilometreli değil zira ben bakanlıktan sonraki 3 sahibiyim. 94000 km de. Sagolsun ustamla beraber vuruntuyu giderelim diye yola çıktık ama arabanın üstüne geçemedik daha. Arka difransiyel dişlilerini, şanzıman kulaklarını, sağ rot başını değiştirdik. Şanzımanı açmadık zira orda boşluk yok gibiydi. Şanzımanı indirmişken baskı balata değiştik; gayet güzel oldu debriyajımız. Tüm bu işler bu gün bitti. Teste çıktım eve geldim. Fakat vuruntu eskisi kadar olmasada hala var. On difransiyeli ayarlattım demişiniz. Biz ön difransiyele dokunmadık. Yagını değiştirmek haricinde. Ayarlatmak derken neyi kast ettiniz biraz açarsanız sevinirim. Ayar nasıl yapılır, hiç parça değişmek zorunda kaldınız mı?
Açıklama için şimdiden teşekkürler.Sitedeki diğer LR dostları sizlerin yorumlarınızıda beklerim.
Saygılarımla
Merhabalar.
Bendede aynı sorun var tüm rot başlarını değiştirdim.arka difransiyeli kontrol ettirdim.ne yaptıysam o sesden kurtulamadım. tek yaptığım debriyajı daha sakin kullanmaya çalışmak. bir süre sonra alışıp daha yumuşak debriyaj hareketleriyle sesi azaltabildim. ama benim arka taraftan gelen ses daha çok arazide kupa sağa sola sallandığında yapıyor.onunla ilgili mantık yürütmeye çalışıyorum şimdi.
Baskı balata değiştirdim demişsiniz, debryaj ne kadar yumuşadı?? çatal yada şemsiye değiştimi? zira benim kas yapan sol ayakla ilgili daha çok sıkıntım var. :smiley:
saygılar
 

Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

Merhabalar,
Debriyaj kesinlikle fark etti. Zira 21 senelik çıkan parçaların halini görseydiniz. Bitikti zavallılar. Ama sanmayınki normal binek araba kıvamına geldi. Rahatladı cok cok az daha kas yaptırır ama tabiki pamuk değil. Çatal ve şemsiye değişmedi.
 

Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

Defender lerin genelde debriaj ları sertdir, defransiel yagını degiştimek iyi olmuyor eksilirse ilave hipoitli yag konuyor diye biliyorum,
kayıcıları kontrol etdırmek lazım istavrozları da kontrol edtirmek lazım defransielde boşkuklar bır mıktar olsada hepsı birleşince ses coğalıyor, benım ustamın dediği bu arac buşekılde ne kırılır ne kopar nede senı yolda bırakıp başka arızalar acmaz demışti bakmadan önce işin aslı telefon edıp ricayla cagırdık işyerine yılların üstadı rahatsızlığından dolayı 4 aydır calışmıyormuş ilk işi benım arac oldu tamam bakı vereyım dedı arac iki gun kaldı ne yaptıgını tam olarak bilmiyorum, Hızla giderken hızlıca ayagımı gazdan cektıgımde yapıyordu ve sert hızlı vıtes gecışlernde, arac yerdey dey vitese ytakıp itdik sonra arazi vştesine takıp itdik daha sonra geri vites daha sonra takvıye gerivites teşhisi koyuk tahmınımce ana şanzuman cıkşı arazı şanzumanı cıkışı saftın ön ve arka defransıel baglantı noktaları nı saftı sörek sıktı ilk gün sokup takmıstı gitdiğimde ikinci gün yanımda tekrar söktü kendimde saat tamırçiliği yaptıgım için calışırken üstümden birisinin sürekli izlemesi na'pıyor dıye bakması pek sevmem hoşuma gitmez bende kanala girip napıyor diye girmedim 3 kişi calışıyordu zaten,
istavrozlar degişmişti
tüm yagları ve yaglanacak yerlerı bakıldı
rotbaşları degişti
alttakım burclarının hepsi degişmişti
catal yayda sorun yoktu keceler vs bi sıkıntı yoktu
şase kupa baglantıları kontrol edıldı
ikinci gün aracın altakım yaglama noktalını tekrar yaylatıp teste gıtdık 80 90 km hızla balans olup olmadıgına baktık ayagını gazdan cektıgım dede ses yokku ;) arac tabiri caizse saat gibi olmuştu ses vurun tu kalmadı ben de ilk aldıgım günden buyana arac iyice alıştım, aracı kullanmak dahada zevlki hale geldı buna lastıklerın daha yumsak olması ve süspansiyonla beraber takırtı tukurtu gelmıyor cok şukur .
Cok seri araclar degildir defenderler ona göre bi sürüş uygulamak lazım ses sorun kalmaz. yolunuz düşerse tanıştırırım ustamla.
 



Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

dturan' Alıntı:
Merhabalar.
Bendede aynı sorun var tüm rot başlarını değiştirdim.arka difransiyeli kontrol ettirdim.ne yaptıysam o sesden kurtulamadım. tek yaptığım debriyajı daha sakin kullanmaya çalışmak. bir süre sonra alışıp daha yumuşak debriyaj hareketleriyle sesi azaltabildim. ama benim arka taraftan gelen ses daha çok arazide kupa sağa sola sallandığında yapıyor.onunla ilgili mantık yürütmeye çalışıyorum şimdi.
Baskı balata değiştirdim demişsiniz, debryaj ne kadar yumuşadı?? çatal yada şemsiye değiştimi? zira benim kas yapan sol ayakla ilgili daha çok sıkıntım var. :smiley:
saygılar

sanırım gelen ses burclarcan caster kolları ve defransiyeli tutan catalyayın baglantılarındaki burclar yada arac cok yasılıyorsa yanı kupa hareket ediyor olabilirmi, yolda vites degişiminde aracın arkasını saga yada sola dogru hafıfı cektırmmesıde catal yaydan diye biliyorum.yuke girip boşluga düşdüğünde de catalyaydan dır. yada arka amortısör takozları erimiştir.
 

Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

ltolga' Alıntı:
Merhabalar,
Cok güzel aracınız. Benimde 1990 saglık bakanlığı çıkışlı 110 um var. 3 hafta oldu alalı. Sizinki kadar az kilometreli değil zira ben bakanlıktan sonraki 3 sahibiyim. 94000 km de. Sagolsun ustamla beraber vuruntuyu giderelim diye yola çıktık ama arabanın üstüne geçemedik daha. Arka difransiyel dişlilerini, şanzıman kulaklarını, sağ rot başını değiştirdik. Şanzımanı açmadık zira orda boşluk yok gibiydi. Şanzımanı indirmişken baskı balata değiştik; gayet güzel oldu debriyajımız. Tüm bu işler bu gün bitti. Teste çıktım eve geldim. Fakat vuruntu eskisi kadar olmasada hala var. On difransiyeli ayarlattım demişiniz. Biz ön difransiyele dokunmadık. Yagını değiştirmek haricinde. Ayarlatmak derken neyi kast ettiniz biraz açarsanız sevinirim. Ayar nasıl yapılır, hiç parça değişmek zorunda kaldınız mı?
Açıklama için şimdiden teşekkürler.Sitedeki diğer LR dostları sizlerin yorumlarınızıda beklerim.
Saygılarımla

iyi dilekleriniz için teşekkur edrim, aracınız hayırlı ugurlu olsun Tolga Bey.
 

Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

Tekrar Merhabalar,
Verdiğiniz bilgiler için teşekürler.
Şaft ayarı kalmıştı. Hafta sonu ona baktıracağım.
 






Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

satılık direksiyon simidi

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=82407.msg1045013#msg1045013
 

Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

Ynt: defenderımda bilinmeyen parça
« Yanıtla #22 : 15 Ağustos 2011, 20:49:13 » Alıntı

--------------------------------------------------------------------------------
Alıntı sahibi: DR.ÖZHAN, Tarihi: 15 Ağustos 2011, 15:17:49
LPG de benzin basma işi kafi karıştırdı otomatik kesmiyormudur benzini neyapmak lazım ki?

LPG takan ustalarımız ne yazıkki işlerine gereken ilgiyi göstermiyorlar.
Bu olay benim bildiğim 5 kişinin başına gelmiştir. Sonuncusunuda c tesi günü tespit edip LPG ciye gönderttim.
Olay şu ; Karbiratöre gelen benzin hortumunu çıkarıp benzin kesici röleye takıyorlar.çıkışınıda karbiratöre veriyorlar.
Veee işleri bitiyor. Adamda kafa yokki Kontağı açtığında benzin pompasının çalışacağını düşünmüyor. Düz mantıkla aracın karbiratörlü olması mekanik pompalı olmasını gerektiriyor sonucuna varıyor.
Araç LPG de çalıştı. sorun yok. Amaaa aynı anda ceryanlı benzin otomatiğimizde çalışıyor. Ve benzin basmaya devam ediyor nereye kadar... yakıt kesiciye kadar, Benzinin kullanılmadığı için geriye dönüşü varmı ? yoookkkk. Sonuç ne : otomatik yanıyor. Doğru elektrikciye. Duruma göre 200 ila 300 arası masraf.
Çare Ne ; Açın kaputu kalorifer peteğinin sağ tarafındaki soketlerden otomatikten geleni bulun LPG cinin taktığı benzin kesici ile baypaslayın.
Unutmayın.. Bu araca binen arızasınıda kendi bulacak ve kendi yapacak.

Moderatöre Bildir Logged

--------------------------------------------------------------------------------

Kendi ağacında dal olamayan biri , Girmiş bahçemde ağaçlık taslıyor.


DR.ÖZHAN
Kamp III

Online

Mesaj Sayısı: 581


Özhan


Ynt: defenderımda bilinmeyen parça
« Yanıtla #23 : 15 Ağustos 2011, 22:28:08 » Alıntı

--------------------------------------------------------------------------------
teşekkur edrım kontrol edeyım bı , bunla ilgili bi konu acmalı yada kendı konumda moturun fotografını cekerek bı tartışalım yıne. ilk ben taktırdım lpgyı bı depo anca bındım genelde benzınde bınıyorum dedıgınız dogru.






yukkarıda sohbete binayen sanayıyae gıdıp kaputu acıp lpg takan kişiye arkadaş bu böyle böylemı lpg deyke elekrıgı kesen bı röle koydunmu dedim.

tabi tabi abi öyeşey olurmu yav bogulur araba calışmazkı tabi kesiyor sözüne inandık. hadi bilmiyor olsam gidip sormamış olsam yüregım yanmaz ama
benzin otomatıgı sürekli calıştığı için yedik depo söküldü :-\ :-\ :-\

IMAG0086.jpg


IMAG0087.jpg


IMAG0089.jpg


IMAG0090.jpg
 


Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

gecen haftalarda pek calışamadım, bir de nerdeyse üst tarafını 4 kere yenıden yaptım ufak tefek işleri kaldı ? nasıl olmuş yorumlarınız ? ;)

IMAG0095.jpg


IMAG0094.jpg


IMAG0098.jpg
 



Ynt: Beyaz Defender 110 1990 Model

çok başarılı görünüyor.az emek verilmemiş belli. merakla bekliyorum gelişmeleri. bu arada sizin sayfanız olduğunu bu sabah öğrendim baştan sona inceledim. harikulade
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,213
Kayıtlı Üye Sayımız
166,628
Kaydolan Son Üyemiz
Rigor

SON KONULAR



Geri
Üst