Ynt: Ben ve Defenderim aranıza katıldık, kabul ediyormusuzun.
Hep tercihim benzinliden yana oldu şimdiye kadar, aslında bende bilmiyorum.
Bu arada arkadaşlar, araca lpg taktırdım km de 1 lira yakıyor. Benzinde km de 70-80 krş. Nasıl oldu bu is anlamadım. Nelere dikkat etmeliyim ne yaptırmalıyım bilen varsa tecrübe eden varsa merakla bekliyorum.Saygılar.
Ynt: Ben ve Defenderim aranıza katıldık, kabul ediyormusuzun.
smtp' Alıntı:
Hep tercihim benzinliden yana oldu şimdiye kadar, aslında bende bilmiyorum.
Bu arada arkadaşlar, araca lpg taktırdım km de 1 lira yakıyor. Benzinde km de 70-80 krş. Nasıl oldu bu is anlamadım. Nelere dikkat etmeliyim ne yaptırmalıyım bilen varsa tecrübe eden varsa merakla bekliyorum.Saygılar.
Lpg regulatorunun dıaframı alısıncaya kadar ( 500-1000 km ) yakıt fazla olacaktır. Fakat ne olursa olsun 1 lıra cok yuksek. Aracım motor sıcaklıgı normal durumda arac calısırken eksoz dumanında lpg kokusu var mı? Bence var. atesleme, avans ayarı, bujı , platın ,sıbob ve lpg ayarını gozden gecırın.
Ynt: Ben ve Defenderim aranıza katıldık, kabul ediyormusuzun.
Aracın ben hiç 80e geldiğini görmedim o kadar zorlamaya rağmen orjinali böyledir diyordum hep. Haralet göstergesi ne kadar zorlarsam zorlayayım aracı hatta 50 km bile gittikten sonra ş.içi trafikte hiç 80 e geldiğini görmedim. Buji kablosu, hava filitresi, karbüratör ayarları ve diyafram jonta yeni değiştirildi. Durum böyle ama hala 20 tl lik lpg ile 21 km yol gidiyorum.
Ynt: Ben ve Defenderim aranıza katıldık, kabul ediyormusuzun.
smtp' Alıntı:
Aracın ben hiç 80e geldiğini görmedim o kadar zorlamaya rağmen orjinali böyledir diyordum hep. Haralet göstergesi ne kadar zorlarsam zorlayayım aracı hatta 50 km bile gittikten sonra ş.içi trafikte hiç 80 e geldiğini görmedim. Buji kablosu, hava filitresi, karbüratör ayarları ve diyafram jonta yeni değiştirildi. Durum böyle ama hala 20 tl lik lpg ile 21 km yol gidiyorum.
Motor sıcaklıgı dusuk ıse lpg de fazla yakması normal. 88 lık termıstat takın. Anadol ve ford gurubu ıle uyuyor. 88 lık termostat ıle aracın hararetı 90 cıvarına cıkarsa 82 lık olanla degıstırın. Lpg tuketımı azalacaktır.
Dıafram olarak lpg regulatoru ıcındekı dıaframmı? dıafram degıstırmek yerıne regulatrou degıstırsenız daha ıyı olurdu.
Motor calısma sıcaklıgını mutlaka yukseltmenız lazım. en son ne zaman sıbob ayarı yapıldı?
Ynt: Ben ve Defenderim aranıza katıldık, kabul ediyormusuzun.
Merhaba VOSDOST, sibob ayarı hiç yaptırmadım. Karburatördeki diyafram değişti. Regulatör yeni 140 lık Brc . Sibob ayarı o kadar etkilermiki hiç düşünmedim ama yaptırırım onuda.
Akşam araçtaki termostadı söktüm içinden 74lük çıktı. Onu 88lik le değiştirecem bakalım nasıl olacak.
Ynt: Ben ve Defenderim aranıza katıldık, kabul ediyormusuzun.
smtp' Alıntı:
Merhaba VOSDOST, sibob ayarı hiç yaptırmadım. Karburatördeki diyafram değişti. Regulatör yeni 140 lık Brc . Sibob ayarı o kadar etkilermiki hiç düşünmedim ama yaptırırım onuda.
Akşam araçtaki termostadı söktüm içinden 74lük çıktı. Onu 88lik le değiştirecem bakalım nasıl olacak.
Sıbob ayarı yakıtı cok etkıler. Sıboblar sıkıysa motor rahat calısmaz. Sureklı lpg kullanımı olacagından sıbob ayarlarını cok az gevsek bırakmanız daha ıyı olur. Bu arada sıbob ayarını motor sıcakken yaptırmayın. Eski ustalar yazın bıle sıbob ayarı yapmazken kontak kapatıp sıbob ayarı yapan ustalarımız var. Ustanın dukkanına aracı geceden bırakın sabah sıbob ayarı yapsın. Mantar contayıda degıstırırsenız yag kacagı olmaz.
Ynt: Ben ve Defenderim aranıza katıldık, kabul ediyormusuzun.
aracınızı iyi günlerde bol neşe ile kullanmanızı dilerim umarım bende birtane alabilirim uzunca zamandır eşimle birlikte sürekli defender'lere bakar olduk hayalimiz kızlarımızla birlikte sürekli kamp yapmak ama hala araç arama ve bol bol not alıp yapacaklarımızı planlama aşamasındayız =))
Sayın Özhan beyin düşüncesine katılmıyorum. Nedeni ise marş dinamosu ile akü arası uzun bir mesafe olacağından en az 180 amperlik bir akü gereksiniminden dolayıdır.
Hal böyle olunca kablonunda kalın takılması gerekecektir.
Bence en güzel yer sağ ön çamurluğun iç kısmı çünkü eski modellerdede akü burada idi.
sayğılarımla.
Ynt: Ben ve Defenderim aranıza katıldık, kabul ediyormusuzun.
SERİ 3 109' Alıntı:
Sayın Özhan beyin düşüncesine katılmıyorum. Nedeni ise marş dinamosu ile akü arası uzun bir mesafe olacağından en az 180 amperlik bir akü gereksiniminden dolayıdır.
Hal böyle olunca kablonunda kalın takılması gerekecektir.
Bence en güzel yer sağ ön çamurluğun iç kısmı çünkü eski modellerdede akü burada idi.
sayğılarımla.