Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan horse Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 110
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 64,197
Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

Federal'de ses var hem de ciddi düzeyde, ancak asfaltta güvenli bir lastik bence, kış şartlarında sürekli uzun yol yaptım en ufak bir sıkıntım olmadı. Cooper için söylenecek bir şey yok, en üst düzeyde MT lastik olduğu bir gerçek ancak fiyatı da çok üst düzeyde. Uygun fiyata, iyi asfalt performansı, düşük ses isteyenler için Bridgestone MT önerim, ancak Federal kadar çamur performansı bence yok...
 

Etiketler
Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

daha öncede söylediğim gibi M/T lastik kullanıyosan sesine katlanacaksın.sessiz M/T lastik olmaz , her M/T lastik asfaltta ses çıkartır.gülü seven dikenine katlanır yani:smiley:
 

Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

Bu mesajda bahanesi olsun ve önce lastik sesini ve sonrada konforu yerlerine koyduktan sonra,doğru tanımlamayı yapalım isterseniz

Önce lastik sesini tanımlıyalım.

Lastik sesi,lastiğin zemin ve hava ile temasından çıkan ses olarak tanımlanır.
Lastik sesini bilimsel ölçme metodu ise;,
Araç belli bir hıza ulaştıktan sonra,motor stop edilir, edilirki,sadece yukarda tanımı yapılan ses ölçülsün.
Dediğim gibi aracın motoru stop ettikten sonra belli bir mesafeye konan hassas ölçüm cihazlarıyla,lastiğin o hızlarda gerek zemin gerekse hava ile temasından doğan ses ölçülür. Burası tamam umarım.
Marka ve modelleri boşverin.

Şimdi verilere bakalım;

Araç Golf,lastik ebadı 195/65 R 15
15 adet farklı marka lastik.
Farklı iki hız,60 km/s ve 80 km/s
Sesi ölçme birimi, db(A)
1-66,2 db(A) ....69,8 db(A)
2-66,3....70,8
3-66,7....70,6
4-66,6....70,8
5-67,0....71,0
6-67,5....71,1
7-67,9....71,4
8-67,9....71,8
9-68,5....71,8
10-68,3....72,4
11-68,7....72,2
12-68,8....72,6
13-69,5....73,9
14-69,8....74,0
15-69,9....74,0

Şimdi aradaki farkları görüyoruz,marka ve modellerin yerini bilseniz şaşırırsınız,bunuda boşverin
En sesli lastik ile en sessiz arasındaki fark yaklaşık 3,5db(A) lık bir fark.

Şimdi buraya dikkat;
Yukarda tanımı yapılmış olan ses farklılıkları bu iken.
Aracın içinden ARADAKİ FARKI normal bir insanın ARACIN İÇİNDEN ALGILAMASI neredeyse imkansızdır.
Bakın aracın içine az yada çok ses alır tartışması değil bu.Bu aracın yalıtımı ile ilgilidir.
Bizim bahsettiğimiz,bilimsel ölçme metodları uygulanmış ve yukarda tanımı yapılmış salt lastik sesinin markalar arasındaki farkın,aracın içinden algılanması meselesi.

Gelelim konfor disiplinine;
Konfor,genel kabul görmüş,belli referansları olan.
Fakat rakkamsal karşılığı olmıyan bir disiplindir.
Burada esas olan kullanıcının memnuniyet yada memnuniyetsizlik eşiği ile ilgilidir.
Tekrar ediyorum,bu kullanıcın kişisel eşiği ile ilgilidir.Yani kısmen subjektif bir bakış açısı içerir.

işte bu tanımı yapılmış iki disiplini karıştırmamak lazım.Bunlar iki farklı disiplin olup,ölçme metodları farklı olduğu gibi;
Birisinin sonucu tamamen rakkamsal verilere, diğeri ise belli aralıklarda kalan kısmen subjektif bir bakış açısına dayanır.

Bu yukardaki disiplinler,özellikle rakkamsal verileri olan ses disiplini,araca,ebada,zemine göre farklılıklar gösterebilir.Bu sadece birisi.

Doğru tanımlama bu.



Bu yukardaki veriler ışığında;
1-Burda konusu olan,M/T tipi lastikler ve doğal olarak,tabiki rakkamsal karşılıkları oto grubundakinden fazla olacaktır.
2- 4*4 grubunda,özellikle A/T yada M/T lastiklerle ilgili ses disiplini ile ilgili bilimsel bir veri yok elimde.O yüzden oto grubundaki verileri paylaştım.
Burda asıl amaç
Ses şiddetinin bilimsel ölçme metodunu ortaya koymak.

İşte tüm bunlara rağmen,ben,sesli-sessiz M/T lastik sohbetlerinin aslında temelde yanlış olduğuna inananlardanım.

Bence,lastiğin asfalttaki sesi,kuru-ıslak asfalttaki dengesi değilde, offroad koşullarındaki performansı değerlendirilmeli yada sorgulanmalı.

Hoş burda şuda var,M/T lastiklerde kendi içinde yüzdesel olaraka ayrılırlar ( atıyorum %90 offroad %10 onroad v.s diye)

İşte burda bütün mesele;
Aracın özellikleri,ne kadar sert koşullarda kullanıldıkları (bakın burasıda önemli M/T de nasıl M/T,çamur ağırlıklımı yokda sart-kaya gibi özel amaçlımı)
Kullanıcının beklentileri
Çoğrafya
İklim
İşte bu ve buna benzer belirliyici parametreleri düşünerek seçilen lastikler verimlilik açısından çok başarılı oluyor.

Şöyle bir örnekle sonlandırıyım mesajımı.
Markanın adı felan önemli değil.
sadece 4*4 grubu için 8 farklı özelliklerde, bakın 8 diyorum ... lastik modeli üretiliyor. :smiley:
 

Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

sana katılıyorum CDM-SUBARU,bence tamamen kullanım koşullarına bağlı zaten çamurda,karla kaya ile çok iyi performans arıyorsan M/T yi tercih etmelisin , fazla çamurla karla kaya ile işim olmaz diosan arada bir yol dışına çıkarım diosan A/T yi ,yok ben sadece asfaltta giderim dersen S/U kullanıcaksın.benim şahsi görüşüm kesinlikle M/T illaki biraz ses olucak ama çok rahaatsız etmiyor oan gelene kadar araçta ne sesler var:smiley:
 

Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

Federal'in ses konusunda ki durumunu şöyle özetleyeyim;

Arabayı sanayiye götürdüm rulman dağıttı diye ;D Bir şey olmadığını görünce lastikten olduğunu anladık :D

Ben hard off-road ile ilgilenmeyen, gezmek için araziye çıkan birisiyim, elimde hem AT hemde MT lastikler varken, ben bile MT diyorsam; çamur ve AT olayını varın siz düşünün. Marka fark etmez, BF falan demeyin hiç, Pajero'da BF takılı arabada elektrikli %100 kilit olduğu halde lastikler yüzünden performansını yansıtamıyor. ;)
 



Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

Alp1243' Alıntı:
sana katılıyorum CDM-SUBARU,bence tamamen kullanım koşullarına bağlı zaten çamurda,karla kaya ile çok iyi performans arıyorsan M/T yi tercih etmelisin , fazla çamurla karla kaya ile işim olmaz diosan arada bir yol dışına çıkarım diosan A/T yi ,yok ben sadece asfaltta giderim dersen S/U kullanıcaksın.benim şahsi görüşüm kesinlikle M/T illaki biraz ses olucak ama çok rahaatsız etmiyor oan gelene kadar araçta ne sesler var:smiley:

:smiley:
Seni çok iyi anlıyorum,ve katılıyorum,ammmaaa :smiley:

İşte burada şuda var.
Hani diyosun ya,"... çamurda,karla kaya ile..."
İşte burda direk M/T değilde,bu şartlar neyse işte,o şartlara göre seçilmiş M/T demek lazım.
Yani,sende biliyosunki çamur ve sert-kaya zemin karakterleri farklıdır.
Doğal olarak,bu zeminler için yapılmış lastiklerde farklıdır.Yani,evet M/T , M/T ama nasıl M/T :smiley:
Evet kar ama nasıl kar,yumuşak kar-sert kar ki kar yada şöyle söyliyim kış koşulları ayrıca irdelenmesi gereken ayrı bir konu :smiley:

Tercihler konusu ise;
İşte burası önemli,mesela benim tercih ettiğim bir lastik tipi,bir başka kullanıcı için oldukça tehlikeli sonuçlar doğurabilir.
İşte bu yüzden,bu tercih meselesi biraz sakat bir konu. :D

Daha öncede dediğim gibi;
Araca,iklime,coğrafyaya,pilotaja ve kullanıcı beklentilerine göre seçilen lastik en doğru lastiktir. :smiley:
 

Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

ama kaya için kaya lastiği , kar için kar lastiği , çamur için çamur lastiği ayrı ayrı yok zaten ama bunların üçünüde çok güzel bir şekilde idare eden lastik te M/T.dişleri gerçekten çok agresif sert kayalarda yarılması oldukça güç , mesela karlı havada dağa çıkarken normal bir A/T ye göre oldukça iyi çamurda anlatmaya gerek yok:smiley: ee asfalttada sürebiliyosun o yüzden bence en ideal.ben bu resimdekini kullanıyorum.

M-T-1.jpg
 

Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

MC' Alıntı:
Federal'in ses konusunda ki durumunu şöyle özetleyeyim;

Arabayı sanayiye götürdüm rulman dağıttı diye ;D Bir şey olmadığını görünce lastikten olduğunu anladık :D

Ben hard off-road ile ilgilenmeyen, gezmek için araziye çıkan birisiyim, elimde hem AT hemde MT lastikler varken, ben bile MT diyorsam; çamur ve AT olayını varın siz düşünün. Marka fark etmez, BF falan demeyin hiç, Pajero'da BF takılı arabada elektrikli %100 kilit olduğu halde lastikler yüzünden performansını yansıtamıyor. ;)

;D Rulman olayına bitiim ;D

De Murat,ben şeyi anlamadım; ::smiley:
Çamur ve AT olayını siz düşünün dedin ya.
Birde,pajero parformansı v.s,nerdeki performans,çamurumu diyosun. ::smiley:
 


Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

Alp1243' Alıntı:
ama kaya için kaya lastiği , kar için kar lastiği , çamur için çamur lastiği ayrı ayrı yok zaten ama bunların üçünüde çok güzel bir şekilde idare eden lastik te M/T.dişleri gerçekten çok agresif sert kayalarda yarılması oldukça güç , mesela karlı havada dağa çıkarken normal bir A/T ye göre oldukça iyi çamurda anlatmaya gerek yok:smiley: ee asfalttada sürebiliyosun o yüzden bence en ideal.ben bu resimdekini kullanıyorum.

Hayır hayır beni yanlış anladın.
Bunların ağırlık yüzdeleri vardır.Yani işte % ... çamur % ...kaya v.s diye.
Bunlar değişkendir.
E adamlar boşuna sekiz farklı 4*4....... 3 farklı offroad lastiği yapmıyor. :smiley:
 



Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

MC' Alıntı:
Federal'in ses konusunda ki durumunu şöyle özetleyeyim;

Arabayı sanayiye götürdüm rulman dağıttı diye ;D Bir şey olmadığını görünce lastikten olduğunu anladık :D

Ben hard off-road ile ilgilenmeyen, gezmek için araziye çıkan birisiyim, elimde hem AT hemde MT lastikler varken, ben bile MT diyorsam; çamur ve AT olayını varın siz düşünün. Marka fark etmez, BF falan demeyin hiç, Pajero'da BF takılı arabada elektrikli %100 kilit olduğu halde lastikler yüzünden performansını yansıtamıyor. ;)
Murat Selamlar,
Kış gibi ,Pajeroya BF-A/T lastikler almayı düşünürken yazını gördüm.
BF leri M/T lastiklerlemi kıyaslıyorsun yada genel performansımı hoşuna gitmedi.?
Birde BF yerine tavsiye edeceğin bir A/T varmı.?

Rulman olayına çok güldüm.;D
 

Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

laf olsun diyemi yazılar...ben 50 nc ye kışın kulladığim için kartipi takmıştım(83-87 seneleri) yazın çıkarıp attım sesten..mümkünmü ses yapmaması ..
 


Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

BFG T/A KO çok iyi bi lastik, karda, asfaltta v.s. ama bir parmak yapışkan çamurda çok sıkıntı yaşatabiliyor. Çamurda iyi olan bir AT bilmiyorum, görmedim. AT.leri çıkartıp, MT takıp çamura girdiğimde farklı bir araç kullandığımı sandım. Bu nedenle sezonda MT.ler gürültüde yapsa, yakıtıda arttırsa AT kullanmak istemem, şimdi yaz sıcağında AT.ler ile mutluyum...

AT rahatlığından vaz geçmek istemeyenler için önerebileceğim lastik Cooper S/T-C olurdu sanırım, anladığım kadarıyla MT - AT arası bir lastik deneme lazım, deneyen varsa yorumlarını okumak lazım. Buna ek olarak Kumho/Marshall KL71.de ilginç bir lastik. Mastercraft Courser MT ve Bridgestone Dueler MT cadde performansları iyi olarak bahsedilen lastikler, en azından Aytuğ Disco2'de Dueler kullanıyor, çok konforlu diyebileceğim MT.ler, ancak çamurda muhteşem değiller...
 

Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

hiçbir M/T lastikte aradığın konforu bulamassın zaten.ben federal M/T kullanıyorum asfaltta gayet iyi , çamur performansına gelince şunu kesinlikle söyleyebilirim ki FEDERAL M/T nin üzerine çamur lastiği tanımam dişleri gerçekten çok agresif lastiğin yanak bölümünde bile diş var , karda da deneme fırsatım oldu sonuç mükemmel. duyduğum kadarıyla 2009 yılı itibariyle distribitörü de değişmiş Mollaoglu otomotiv diye bir firma getiriyormuş bu lastikleri.denemenizi tavsiye ederim;)
 



Ynt: Asfaltta En Sessiz MT Lastik Hangisi ?

Dueler MT ve Cooper STT baya konforlu lastikler. Federal konfor yönünden baya zayıf ancak optimum bir lastik, asfalttada, kumdada, kayadada iyi sonuçlar veriyor. Çamur ve bol karda çok başarılı zaten. Salt çamur dşünülüyorsa kaz ayağı diye tabir edilenler, Insa Turbo Special Track, Sılverstone MT 117 Extreme v.s. tipi lastikler tercih edilmeli... Ben zaten Federal kullanıyorum. Ancak eskiden fiyatı makuldü, şu anda Cooper'ın Anadolu grubunun desteğinde olması ve makul fiyatlarına karşılık Federal'in eskiye göre yüksek fiyatları söz konusu. Lastik alacaklar düşünüp karar verecekler artık ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,696
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst