Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arsipelege Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 176
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 72,517
Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

yatay bağlantılar

20141117_194124.jpg
 

Etiketler

Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Meşe'nin yapımcısı Mehmet Kıpçak Hocam ziyaretime geldi.
Mini sürgülü havalandırma camlarından birini, küçük bir operasyonla biraz daha fazla açılmasını sağladı.

20141109_164830.jpg
 

Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Bu arada, ben yaptım siz yapmayın diye bir hatırlatma, Basamağı yaptım montaj için marşbiyet ve şaseye delik delerek vidalı bağlantı yaptım ancak, Şaseyi delerken matkap ucu yumuşak bir şeyleri de deldi. Nasıl olsa oldu artık deyip devam ettim, daha sonra delikten içeri ışıkla baktığımda Arkaya giden tüm elektrik kablolarının şasenin içinden geçirildiğini ve bende bu kabloları matkapla parçaladığımı fark ettim. Tabi kablo grubunun geri çekilmesi imkansız. Şaseyi de kesemem, deliğin hizasından taban saçını içeriden bir kesi yaparak kablolara ulaştım ve tamir ederek durumu kurtardım. Şasenin için su alma ihtimali olduğu için eriyen bantlı bir izolasyon yaptım.

20141117_194006.jpg
 





Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Yan camların imalatını tamamladım.Çerçeveler kendi imalatım Kilitli kollar ve menteşe profilleri Antalya serdar ustadan alındı,Camlar Solid polikarbonat Pleksiye oranla çok daha sağlam, UV dayanımlı ve daha berrak ışık geçirgenliği var.Tek kat olması ısı yalıtımı ve esneme açısından biraz zayıf kaldı. ilerleyen günlerde farklı bir alternatif üretirsem uygulayacağım.

20141126_220213.jpg
 



Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Uydu anteni de kalıcı olarak monte edildi aracın içine giren kablo geçiş parçası ve izolasyonu tamam.Aracın orjinal teybi bozuktu, yeni bir Cd Dvd çalar aldım, monte ettim.video kabloları ile yeni teybin kabloları arkada çok yer tuttu montaj boşluğuna girmedi,o bölgedeki plastik parçaları Havya ile keserek yeterli boşluk açtım. İnanılmaz sorunlu bir montaj oldu.

20141129_171947.jpg
 



Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Üst konstrüksiyona hazırladığım branda montaj braketine, brandayı da monte ettim. Bu pazar tavan havalandırmaların kesim ve montajını yapıp, üzerine güneş panellerini de kalıcı olarak takacağım. Böylelikle aracın dışında yapılacak işlerin büyük kısmı tamamlanmış olacak,devamında tank imalatlarına geçeceğim.Yapılan işlerle ilgili daha sonra bir olumsuzlukla karşılaşmak adına tadilat, düzeltme ve eleştirilerinizi değerlendirmek isterim .
 

Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Pencere gibi önemli parçaları da kendinizin yapması hakikaten ilginç. Tebrikler. Sürgülü kapının yanındaki pencere herhalde dışarıya açılan türden değil. Daha önceki karavanımda bende bir tavan havalandırmasını solar panelin altına takmıştım. Panel yeterince yüksek olmadığı için havalandırma ancak yarım açılıyordu.
Iyi çalışmalar ve başarılar.
 

Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Sayın Akdeniz45 Gözlemleriniz mükemmel. Bunu söylemek benim için gerçekten üzücü, sürgülü kapının yanı ne yazık ki dışa açılır tip.Bunu nasıl çalışır tutabileceğim bilmiyorum.Montajı yapar yapmaz ilk kapıyı hareket ettirdiğimde işkenceye çarpınca bunu anladım. Teknik bir gaf olarak niteliyorum.Yüzlerce detayı günlerce düşün, böyle majör bir hata yap. Kabul edemiyorum ama hata. İlk hasar verene kadar bir B planı bulamazsam şimdilik böyle. Ancak şimdiden bir çözüm bulur gibiyim.Basamak genişliği kadarı sabit cam, kalan kısmı dışa açılır olacak şekilde bir tadilat planım var.Kademeli bir blokajla ilk açıldığında kapı cama gelmeden duracak,inip binmeye izin verirken ,istendiğinde blokaj kaldırılarak tamamen de açılabilecek Dışa açılır camın benim için önemli olduğunu düşünüyor vazgeçemiyorum. Yaz kış günlük kullanım sırasında yağmur açısından önemli geliyor bana. Bir paylaşımdan hatırladığım, bahar yağmurunda içeri kaçtık, yan camları da açamıyoruz yağmur giriyor, boğulduk sıcaktan aracın içinde diye bir ifade hatırlıyorum. Ama kendi gözlemim değil.Alternatif önerilerinizi beklemekteyim.
Saygılar.
 

Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Sn.Arşipelegge, kolay gelsin. İmalat aşamalarınızı ilgiyle okudum, farklı tasarımınızı, kendi imalatınız camalarınızı çok beğendim. İmalat sırasında mutlaka planda olmayan bir şeyler karşımıza çıkıyor, ama bir şekilde çözüm bulunuyor.
Kayar kapıya stop koymak en mantıklısı, ama insan geçiş mesafesinin 50 cm olduğunu hatırlatmak istedim.
Arka çek yatınız yeterli bagaj alanı mutlaka sağlamalı, bir de karavanda yatak yap-kaldır işlemi bir süre sonra sıkıyor. Ayrıca TÜV'de sabit yatak isteyebilirler ;)
İmalat sırasında ağırlığa çok dikkat edin, selamlar...
:smiley: :smiley: :smiley:
 

Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Hakkı Bey, sürgülü kapının arkasında dışarıya açılan pencereniz ne ilk nede böyle son pencere olacak. Alman karavan forumda uyarıları okuduğum için karavanlarımı yaparken bu konuya özellikle dikkat etmiştim.
Dışarıya açılan pencerenin bir diğer güzel tarafı da dışarda yemek yenirken pencerenin büfe gibi kullanılabilmesi. Yiyecekleri dışarıya verme, yemekten sonra herşeyi yine pencereden içeriye alabilme herşeyi çok kolaylaştırıyor. Oturulan yerdeki pencerenin dışarıya açılır olması bu bakımdan çok önemli.
Fakat sürgülü kapının yanındaki pencereyi sürgülü pencere yapmak bence en iyi çözüm. Çünkü bu pencerenin üzerinde karavanın tentesi olacak. Planınızda mutfağınızında aynı tarafta olduğunu gördüm. Sürgülü kapının açılmasını bir stopper ile sınırlandırmak bence ideal bir çözüm değil. Karavanın sıcak günlerde havalandırılması için hem sürgülü kapının hemde yanındaki pencerenin tam açılabilmesi önemli. Ikinci önemli nokta, tentenin altında otururken, yemek yerken sürgülü kapıdan herşeyi içeriye ve dısarıya taşıdığımız için, tam açılmasında fayda var. Ayrıca yemek pişirirken yemek kokularının dışarıya çıkması bakımından da sürgülü kapının tam açılması önemli.
Iyi çalışmalar ve kolay gelsin.
 



Ynt: Arşipel'in2006 Jumper İle Yapımına Başlıyorum

Sayın drares, ağırlık konusunda maksimum hassasiyetimi sürdürüyorum, araç 2080 kg ile işe başladım,dış uygulamaların bitiminde tekrar tartacağım.aşama aşama tartımı sürdüreceğim. Yatak açık halde tüv e girmek gerekebilir Hatta projede de sabit gibi çizilmesine dikkat edeyim. Bağaj yüksekliğini daha önce yazmıştım sanırım.Koridor alçak kalacak koltuk/yatak önünü 17 cm yükselterek sabit yatak seviyesine çıkıyorum. Oturma ergonomisi de bozulmamış oluyor. Basamak genişliği 55 cm. oldu.Kapıyı bu hizada durdurmayı düşünmüştüm.Yarısı açılır cam biraz sorunlu olacak gibi. önerilerinize ihtiyaç var.

Sayın Akdeniz45 Bugün uzun uzun inceledim,yarım açılır pencere çok zor görünüyor.Çerçevenin içine göre bir kayar cam yaptırmak gerekecek herhalde. İç ölçüye göre pilise perde ve sineklikleri de yaptırmıştım, Şimdilik bu aşamayı askıya alıyorum bir yandan düşünmeye devam ediyor enerjimi bir sonraki işlere yönlendiriyorum.Yatağın çekyat olması artı getirecek sabit açık bırakmak gerektiğinde açık bırakarak kullanılır diye düşünüyorum.Ama yatılı gezilerin dışında günlük kısa gezilerde de çok kullanacağımı düşünüyorum. Değerli tecrübelerinizi bekliyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst