Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
Sevgili arkadaşlar konuyla hiç alakam yokken konu başlıklarında gezninirken gözüme takıldı ve tek tek bütün konuyu okudum.1990 yılında liseyle üniversite arasında 4 ay gibi bir süre Pankurt redüktör ve dişli çark fabrikasında çalıştım.Burada nerdeyse türkiyede üretilen bütün araba fabrikalarına şanzıman.,yağ pomba ,ayna mahruti ve özel sipariş redüktör sistemleri yapıyorduk.bazı arkadaşların dediği gibi dişli ve redüktör sanayide tornacıya yaptırılacak bir iş değildir .ha sabit bir makina için yaptırılabilir,en fazla dişli kırar yatak ,rulman bozulur, yenisi yaptırılır.Fakat kendimizin ve çocuklarımızın bineceği bir araca sana yide tornacıya yaptırılmış bir sistem takamayız.çünkü redüktör ve dişli işi mühendislik işidir.Dişlileri milleri rulmanları hazır satılan türlerden bulabiliriz,fakat redüklerdeki en önemli faktörlerden biride dişli mil ve yatakların takılacağı gövde kısmıdır .BÜtün bu saydığım parçalar özel malzemelerden yapılır ve hepsi ayrı ayrı ısıl işlemlerden geçirilir.size şöyle bir örnek vereyim benim çalıştığım makinada dişlilerin son yüzey taşlamalarını yapıyordum ve tolerans aralığımız% 0.2 % 0.4 (mm olarak binde 2 ,binde 4) aralığı idi binde 5 gelenler direk hurdaya gidiyordu.sanayide bu oranları ve ısıl işlemleri yakalamak çok zor.siz siz olun aman sanayide yaptırdık taktık demeyin.uzun vadede astarı yüzünü geçer.varsa orjinali tüm testleri yapılmış onaylanmış onlar takalım ..herkese saygılarımla....