Bu konuda çok uzman olmamakla beraber görüşlerimi yazmak istiyorum.
Ben bir ara spor otomobillere merak salsamda resmen yerde gidiyormuş gibi hissiyatlar bana hoş gelmemişti ve bu yüzden yüksek araçlara yönelmiştim. İçimde kampa gitmek pikniğe gitmek doğa yürüyüşü göl gezisi köye gitme karavan çekme gibi istekler olduğu için suv tarzı araçlara yöneldim. Şuan bir aracım yok ama almaya yeltendiğimde bu sadece suv olacak. Bir aile olduğum için suv bana aşırı derecede mantıklı geliyor. Bu yüzden pikap türü araçlara vs yönelmedim. Karavan çekme hayallerimde olduğu için 3500 kg çeken güçlü modellere yöneldim ve alabileceğim araçlar ciddi azaldı.
Neyse portal aks konusuna değineyim.
Ben mercedes firmasını beğenen ve araştıran birisiyim. Mercedes normal aracını konsept olarak off road aracına çevirdi. Sonra 3 tane tasarımıda özgün konsept otomobil çıkardı. Hatta bunlardan birisini youtube da youtuberlerle incelediler.
Araçlara baktığımda sadece portal aks olduğunu gördüm. Portal aks ve doğaya uygun lastikler hepsi bu kadar.
Sonra araştırmaya başladım. Ülkemizde halen yapan var mı bilmiyorum ama yurtdışından getirtip takanlar olduğunu öğrendim. Hatta bir video izledim araç yokuşta duruyor 1 bilemediniz 2. vites ile kalkıyor. Örneğin 5. vitesle asla kalkamıyor. Portal aks sonrası yokuşu 5 ile kalabiliyor ve aracın tork gücü ciddi derecelerde artıyor.
Diyelim ki varlıklı birisisiniz benim senaryoma göre 0 km araç aldınız. Torku vs yüksek ama siz 1 tık daha az yaksın 1 tık daha hızlı olsun 1 tık 0 100 km süresi kısalsın, motor ömrü uzasın tamir bakım oranları kısalsın vs istiyorsunuz ve turboları vs büyüttünüz diyelim. Oldu 850 nm tork 1000 nm. Sonra doğa başarımı artsın diye büyük lastikler araç yükseltme vs yaptınız diyelim. Bu işlemlerde aracı yoran unsurlar olacaktır. Çünkü ülkemiz düz değil yokuşu bol. Ama portal aks takarsanız hem gerçek yükseltme olur. Yani diferansiyel dişlisi yükselir ve aracın yere çarpacak unsurları yükselmiş olur. Ama sanayide normal yükseltme olursa difransiyel dişlileri sabit kalır araç yükselir bununda arazide nokta yararı olmaz. Portal aks tork artışı sağlıyor yokuşta araç 5. vites ile kalkıyor demiştim. Bu 5 ile kalkmanız için değil lastiklerin ve araçtaki yükün aracı yormayacağı içindi. Yani normal yükseltme yapılan ve arazi lastiği takılan artı karavan vs çeken araç yoruluyorken sizinki yorulmayacak. Yada az yorulacak. Yorgunluğu portal akstaki tork emecek.
Kısaca araç için yapılabilecek en güzel şey portal aks oluyor.
Bende mercedes suv almayı planlıyorum ve şimdiden araca neler yapabilirim ne aksesuarlar takabilirim portal aks vs vs araştırmaya başladım.