Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 4WD Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 210
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 187,121
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

Tuv müdürüyle müteala ettik biz bu olayı. Biz aracın portal sistemlimi, düz sistemmi olduğunu bilmeyiz, bizim kriterimiz fren vs'dir dedi.Mantıkta böyle olmasını söylüyor zaten.Uydurma iptidai bir imalat yoksa ortada sorun olmaz bence.
 

Etiketler
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

yavuz abinide dediği gibi tüv kilit portal hatta4x4 mü değilmi diye bile bakmıyor sadece araç ışık tertibatı sorunsuz yanıyormu frenler standartlar içindemi öntakım boşluğu varmı ve ön tamponlar 4x4 araçlar için ücube ötesimi değilmi :smiley: eğer çok abartı bir demir tamponun yoksa onu bile tüv geçiriyo sorun etmiyor yani
 

Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

yavuz-çelikel' Alıntı:
Tuv müdürüyle müteala ettik biz bu olayı. Biz aracın portal sistemlimi, düz sistemmi olduğunu bilmeyiz, bizim kriterimiz fren vs'dir dedi.Mantıkta böyle olmasını söylüyor zaten.Uydurma iptidai bir imalat yoksa ortada sorun olmaz bence.
Bana ters müdür denk geldi ozaman yavuz abi :D neredeyse koltuğun ne işe yaradığını bile anlatmıştım adamlara ;D
o yüzden tüv laf anlatmak zor dedim.
 

Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

Defender için trabzon da yapılan portal.
bilgi: resimler Taha' ya ait

007.JPG


008.JPG
 

Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

Biliyorum bu resimleri, aklın yolu bir.İlk icad eden biz değiliz, ilk uğraşan biz değiliz, ilk yapanda biz değiliz.Yapan ustamın ellerine sağlık.
 





Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

merkezci' Alıntı:
Rize Ardeşen sanayi sitesinde Turgut usta unımog portal akslarını 100 lük çift kabin dodgeye takmıştı ve muhteşem bir araç olmuştu ancak arabasını muhayeneden geçiremediği için söktü ve standart haline getirdi.Portal unimog aksları ile dodge benim şu ana kadar gördüğüm en mükemmel modifiye idi araca birde mekanik şanzımandan hareketli vinç te monte edilmişti(Vinç halen duruyor)
kendisi forum üyesidir bir şekilde ulaşabilinirse aracının o haliyle fotoğrafları görülebilir ve portal aks uygulaması için kendisinin tecrübesinden faydalanılabilir.Uzun bir müddet bu şekilde aracını kullanmıştı ve hiçbir sorun yaşamadığını söylüyordu.

Bu aracı kesinlikle görmek isterdim. Unimog Portal'ı çift dişliden oluşuyor, sistem ters çalışmadı mı?
 

Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

Mükemmel bir konu uğraşan herkese kolay gelsin
 

Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

4WD' Alıntı:
Bu aracı kesinlikle görmek isterdim. Unimog Portal'ı çift dişliden oluşuyor, sistem ters çalışmadı mı?

sistemi nasıl çalıştırdığını bilmiyorum ama araç muhteşem görünüyordu ve kendisi aracın hem yol hemde arazi performansından memnundu.Kendisi Ardeşen offroad gurubundan aracının fotoğrafları varmı bilmiyorum ama kendisine soracağım inşallah vardı da forum üyeleri için bir emsal olur.
 




Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

merhabalar
portal aks ile ilgili görüşlerini belirten dostlara selamlar. Bir makine mühendisi ve offroad tutkunu olarak araçlara yapılan kupa yükseltmesini , yay ve amortisörler den yapılan yükseltmeleri 60 km nin üzerindeki hızlar için güvenli olmadığını düşünüyorum.fabrika mühendisliğinin açısal moment ve merkezkaç hesaplarının üzerinde yapılan değişikliklerin risklerinin çok yüksek olduğunu düşünerek doğru bulmuyorum. Bu nedenle araçların orjinal tasarımlarını ve güvenlik ekipmanlarını bozmadan araçların nasıl yükseltilebileceğinin cevabının da portal aks olduğuna inanıyorum. bunun üzerine cherokee ve L200 üzerinde proje geliştirmelerimi tamamladım. aralık 2012 itibarı ile ilk üretimler yapılarak 6 ay boyunca bütün şartlarda test edilerek test onayı alınacak. test onayından sonra sanayi bakanlığı onayları alınacak. umarım 2012 yılının 2. yarısında her model ve marka için kademeli olarak TSE belgeli portal akslar herkesin beğenisine sunulacak.
patent konusuna gelince bu ürünün patentini almak mümkün değil. ürün üretilecek birileri kopyalayacak müşteri hangisini beğenirse onu alacak. tabi herzaman olduğu gibi bunu ilk üretenin araştırma geliştirme ve proje maliyetleri ilk üreticinin zarar hanesine yazılacak.


selamlar
Mesut Kılınçarslan
 

Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

xkirpix' Alıntı:
merhabalar
portal aks ile ilgili görüşlerini belirten dostlara selamlar. Bir makine mühendisi ve offroad tutkunu olarak araçlara yapılan kupa yükseltmesini , yay ve amortisörler den yapılan yükseltmeleri 60 km nin üzerindeki hızlar için güvenli olmadığını düşünüyorum.fabrika mühendisliğinin açısal moment ve merkezkaç hesaplarının üzerinde yapılan değişikliklerin risklerinin çok yüksek olduğunu düşünerek doğru bulmuyorum. Bu nedenle araçların orjinal tasarımlarını ve güvenlik ekipmanlarını bozmadan araçların nasıl yükseltilebileceğinin cevabının da portal aks olduğuna inanıyorum. bunun üzerine cherokee ve L200 üzerinde proje geliştirmelerimi tamamladım. aralık 2012 itibarı ile ilk üretimler yapılarak 6 ay boyunca bütün şartlarda test edilerek test onayı alınacak. test onayından sonra sanayi bakanlığı onayları alınacak. umarım 2012 yılının 2. yarısında her model ve marka için kademeli olarak TSE belgeli portal akslar herkesin beğenisine sunulacak.
patent konusuna gelince bu ürünün patentini almak mümkün değil. ürün üretilecek birileri kopyalayacak müşteri hangisini beğenirse onu alacak. tabi herzaman olduğu gibi bunu ilk üretenin araştırma geliştirme ve proje maliyetleri ilk üreticinin zarar hanesine yazılacak.


selamlar
Mesut Kılınçarslan
Tebrik ederim olay budur.
 

Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

xkirpix' Alıntı:
merhabalar
portal aks ile ilgili görüşlerini belirten dostlara selamlar. Bir makine mühendisi ve offroad tutkunu olarak araçlara yapılan kupa yükseltmesini , yay ve amortisörler den yapılan yükseltmeleri 60 km nin üzerindeki hızlar için güvenli olmadığını düşünüyorum.fabrika mühendisliğinin açısal moment ve merkezkaç hesaplarının üzerinde yapılan değişikliklerin risklerinin çok yüksek olduğunu düşünerek doğru bulmuyorum. Bu nedenle araçların orjinal tasarımlarını ve güvenlik ekipmanlarını bozmadan araçların nasıl yükseltilebileceğinin cevabının da portal aks olduğuna inanıyorum. bunun üzerine cherokee ve L200 üzerinde proje geliştirmelerimi tamamladım. aralık 2012 itibarı ile ilk üretimler yapılarak 6 ay boyunca bütün şartlarda test edilerek test onayı alınacak. test onayından sonra sanayi bakanlığı onayları alınacak. umarım 2012 yılının 2. yarısında her model ve marka için kademeli olarak TSE belgeli portal akslar herkesin beğenisine sunulacak.
patent konusuna gelince bu ürünün patentini almak mümkün değil. ürün üretilecek birileri kopyalayacak müşteri hangisini beğenirse onu alacak. tabi herzaman olduğu gibi bunu ilk üretenin araştırma geliştirme ve proje maliyetleri ilk üreticinin zarar hanesine yazılacak.


selamlar
Mesut Kılınçarslan


Başarılar dilerim
 

Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)

yürekten tebrikler.inşallah en kısa zamanda da üretimleri bekliyoruz. hadi hayırlısı.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst