Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
bayram bey öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim ben türkiyede portal aks yapma uğraşında olanlardan biriyim ama ne yazıkki göründüğü kadar kolay olmayan bir durum ben a dan z eye kökünden atv yaptım ama portal aks gerçekten çok iyi hesaplar sermaye ve en önemlisi zaman ve sabır gerektiren bir durum ben konuya giriş yapalı 2 falan oldu en tam bu işe odaklanmıştım herşey yolunda giderken işlerim dolayısı ile ara vermek zorunda kaldım gelelim işin teknik kısmına baştada dediğim gibi iyi hesap gerektiriyor öyle bir durumki eğer hata yaparsanız geri dönme şansınız yok veya bir miktar parayı çöpe atarsınız eğer biryerlerde hata yaparsanız birilerinin hayatını riske sokarsınız mesela bir dişli parçasının kırılması ve tekerin kitlemesi 100 km hızla giden bir araçta ne tür bir manzara çıkar tahmin edebilrisiniz sonra işin detayına girdikçe bazı durumlar çıkıyor dişli oranlarının hesabında aynı yapsanız tork gücü düşüyor üst büyük alt küşük olsa hız artıyor tork düşüyor tersi olursa bu sefer araç hızı düşüyor tork yükseliyor biz türkiyede bunu başarırız lakin bunu yaptığımızda her araca uymalı ve aracın hızı düşmemeli yada belli bir seviyede telore etmeli belli deneyler sonrası bu tecrübelerimi aktarıyorum görsellerdeki dişli sistemleri mümkün ama istediğiniz kadar yağa boğun ses yapmama gibi lüksü yok sadece ama sadece arazide kullanılan bir arac için bunu uygulamak mümkün ama türkiyede malesef bu durum böğle değil portal akslı bir araç asvaltta 80 km geçtiğinde eğer ses yaparsa bunu kimse istemez rediktör olayına gelince bu konuda zaten imal etmek sorunu yok örnek benim tüm makina parkurum mevcut dişli yapılır yada alınır bu sorun değil ama oranları oturtup birkerede şak diye yapacak adam varsa elini değil ayağını bile öperim bu olay onlarca deneyden sonra ahanda yaptım denebilecek olay yapmak sorun değil en fazla bir haftalık olay ama sorunsuz yapmak ses yapmıyacak tork yüksek olacak sürat düşmeyecek tehlike yaratmıyacak her araca olacak fiyatı makul olacak müdahalesi kolay olacak yani özetle bu iş görsellerdeki kadar basit değil yavuz bey ne durumda bilemem ama ben baya yol aldım sadece bitmeden ortaya çıkarmıcam dedim o yüzden sessiz sedasız uğraşmaktayım ama vakit meselesi birde bunu birisi başarsada kimse aha yaptım buyrun demez zaten birisi yapsa bu en geç 1 haftada ticari duruma sokulacak kadar kopyalanır ve satışa sunulur bunu yapacak adam illaki patent alacaktır bu süreçte 1 ila 2 yıllık bekleme demek yavuz beyde sanırım baya yol almıştır belkide bitti ama paten almadan sanmamki piyasaya sürsün genede herkezin durumu kendine haa ticari düşünmem hobi olsun diyen olur onu bilemem benim durum belli değil ticaride olabilir hobide şuan için hobiye dayalı lakin illa sonu ticari olacaktır bunun yanı sıra çok farklı deneylarim sürüyor başardığımda burada paylaşacağım az kaldı çok az sevgiler saygılar
bayram bey öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim ben türkiyede portal aks yapma uğraşında olanlardan biriyim ama ne yazıkki göründüğü kadar kolay olmayan bir durum ben a dan z eye kökünden atv yaptım ama portal aks gerçekten çok iyi hesaplar sermaye ve en önemlisi zaman ve sabır gerektiren bir durum ben konuya giriş yapalı 2 falan oldu en tam bu işe odaklanmıştım herşey yolunda giderken işlerim dolayısı ile ara vermek zorunda kaldım gelelim işin teknik kısmına baştada dediğim gibi iyi hesap gerektiriyor öyle bir durumki eğer hata yaparsanız geri dönme şansınız yok veya bir miktar parayı çöpe atarsınız eğer biryerlerde hata yaparsanız birilerinin hayatını riske sokarsınız mesela bir dişli parçasının kırılması ve tekerin kitlemesi 100 km hızla giden bir araçta ne tür bir manzara çıkar tahmin edebilrisiniz sonra işin detayına girdikçe bazı durumlar çıkıyor dişli oranlarının hesabında aynı yapsanız tork gücü düşüyor üst büyük alt küşük olsa hız artıyor tork düşüyor tersi olursa bu sefer araç hızı düşüyor tork yükseliyor biz türkiyede bunu başarırız lakin bunu yaptığımızda her araca uymalı ve aracın hızı düşmemeli yada belli bir seviyede telore etmeli belli deneyler sonrası bu tecrübelerimi aktarıyorum görsellerdeki dişli sistemleri mümkün ama istediğiniz kadar yağa boğun ses yapmama gibi lüksü yok sadece ama sadece arazide kullanılan bir arac için bunu uygulamak mümkün ama türkiyede malesef bu durum böğle değil portal akslı bir araç asvaltta 80 km geçtiğinde eğer ses yaparsa bunu kimse istemez rediktör olayına gelince bu konuda zaten imal etmek sorunu yok örnek benim tüm makina parkurum mevcut dişli yapılır yada alınır bu sorun değil ama oranları oturtup birkerede şak diye yapacak adam varsa elini değil ayağını bile öperim bu olay onlarca deneyden sonra ahanda yaptım denebilecek olay yapmak sorun değil en fazla bir haftalık olay ama sorunsuz yapmak ses yapmıyacak tork yüksek olacak sürat düşmeyecek tehlike yaratmıyacak her araca olacak fiyatı makul olacak müdahalesi kolay olacak yani özetle bu iş görsellerdeki kadar basit değil yavuz bey ne durumda bilemem ama ben baya yol aldım sadece bitmeden ortaya çıkarmıcam dedim o yüzden sessiz sedasız uğraşmaktayım ama vakit meselesi birde bunu birisi başarsada kimse aha yaptım buyrun demez zaten birisi yapsa bu en geç 1 haftada ticari duruma sokulacak kadar kopyalanır ve satışa sunulur bunu yapacak adam illaki patent alacaktır bu süreçte 1 ila 2 yıllık bekleme demek yavuz beyde sanırım baya yol almıştır belkide bitti ama paten almadan sanmamki piyasaya sürsün genede herkezin durumu kendine haa ticari düşünmem hobi olsun diyen olur onu bilemem benim durum belli değil ticaride olabilir hobide şuan için hobiye dayalı lakin illa sonu ticari olacaktır bunun yanı sıra çok farklı deneylarim sürüyor başardığımda burada paylaşacağım az kaldı çok az sevgiler saygılar