aracı arazi vitesinden çıkartmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan farabicogal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,814

farabicogal

LadaNiva
Mesajlar
44
Tepkime Puanı
0
Yer
ANKARA
ben aracımı alırken aldığım kişi aracı arazi vitesinden çıkarınca 10-15 metre geri gitmemi yoksa aracın arazi vitesinde kalabileceğini söyledi.bu işlemi yapmak doğrumudur.Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşların fikirlerini öğrenmek istiyorum.paylaşımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.selamlar...
 

Etiketler

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

Suzuki servisindeki mekanikçi arkadaşta aynını söylemişti, ben uyguluyorum.4H den 2 H ye geçtikten sonra birkaç metre geri gitmenin dişliler açısından faydalı olacağını birkaç kişiden daha duymuştum.
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

Bu konu daha önce de tartışılmıştı.
10-15 mt gerek yok, 50 cm- 100 cm geri giderseniz çıkacaktır. zaten göstergedeki ışığın söndüğünü göreceksiniz
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

2 çeker olursun ama akslar önler şaft devamlı döner ve %15 gibi yakıt artışınız olur

tekerleri 1 tur geri döndürmekte fayda var 15 mi 20 mi 50 mi 60 mı bilmem ama 1 tur döndümü porya kilitleri açılıyor ve araba rahatlıyor :smiley: gereksiz şeyler dönmüyor..


ayrıca ısığın söndüğünü göreceksiniz derken 2H'a çekince arazi vitesini zaten geri gitmesede ısık sönmüş oluyo tabi bu benim araç için geçerli başka araçlarda böylemidir bilmem..

araziden çıkmıyor demek yanlış olur ön şaft ve akslar dönüyor demek doğru olur bence :smiley:))
 




Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

Vitaraların kullanma kitabında bu konu yazıyor. Arazi vitesini 2H konumuna aldıktan sonra geri gidilmesi gerekiyor. (Mesafeyi şu an hatırlamıyorum) Geri gitme işlemi yapılmassa ön aksları tekerlere bağlayan free hubs denilen parçalar zarar görüyor. 2H konumuna alındıktan sonra geri gidildiğinde ''TIK'' diye bir ses geliyor, ben bir kaç kez deneyerek bu sesi duydum, şu an o sesi duyuncaya kadar geri gidiyorum. 2H konumuna aldığınız anda 4X4 ışığı söner, ancak ön şaftlar ön tekerlere bağlı kalır, bahsettiğim parçalar zarar görür. Selamlar.
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

paylaştığınız bilgiler için hepinize çok teşekkür ederim.aracı tanımak için sizlerin bilgisine devamlı ihtiyacım olacak gibi görünüyor.
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

farabicogal' Alıntı:
paylaştığınız bilgiler için hepinize çok teşekkür ederim.aracı tanımak için sizlerin bilgisine devamlı ihtiyacım olacak gibi görünüyor.

hepimiz burada bilenlere sorarak öğrendik

buradaki herkes seve seve bildiklerini paylaşır
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

Merhaba arkadaşlar bende yeni bir suzukı sahibi oldugumdan ve arazı araçlarına yabancı oldugumdan kafama takılan 1-2 soruyoyu sizlere sormak istedim daha önceden askerlik hizmetimde tug general taşırken Suriye hudut hattında 1yıl 3.7cc otomatık 2004 Cherokee kullandım onda da arazı vitesleri vardı ama o hatta hiç yagmur bile yagmadıgından 1-2kere keyfiyen kullandım gerek olmadı yani ordan az çok bilgim var hatta o araçta 50km geçmemek kaidiyle giderkende 4 çekere alabiliyodunuz veya devreden çıkarabiliyodunuz şimdi benim 94 suzukı 3 kapı aracımda 4 çekerden ışık sönsede tam anlamıyla devreden çıkması için geri vitese takıp az yürümemmi gerekiyo ayriyeten 4 çekerler arasında 4low alsak mesela ozamnda bu işlemi yapmamızmı gerekiyo benim viteslerde bi sıkıntı yok hepsi yumuşakca ve güzel şekilde geçiyo birde merak ettigm vites konusu var bu konuda bi takım bilgilerim var ama dogrulugunu sizlerin yardımıyla ölçmek istedim bakıma gittigimde servistende bilgi alıcam ama sizlerin bilgileriniz bana daha degerli geliyo :smiley:
1.si 4 WD vitesi tekerlekleri farklı turlarda çeviren 4çeker seçenegidir ayrı zamanlarda döner tekerler ama araç 4 çekerdir ve max sürat 80km yapılmalıdır
2.si 4 LOW vitesi 4 tekerinde aynı tur zamanla dönüşünü saglar defransiyel kilidi denir araç durmuş vaziyetteyken bu vitese takılır torku en yüksege çıkarır ve max sürat 40km dir
bu benim bildigim bilgiler dogrumu acaba yada eksikmi ?
ve bu vitesler hangi koşullarda kulanılmalıdır?
ve son olarak N yani şaftı boşa çıkarma seçenegi neden konulmuştur?benim bildigim arazi viteslerinde sorun olursa aracı boşa alıp çekebilmek için
biraz uzun oldu kusura bakmayın ama konu bütünlügü açısından hepsini sormak zorundaydım yardımlarınız için şimdiden teşekür ederim
 



Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

2006 model üzeri yeni kasa ve sürekli 4 çeker olan Grand Vitara'ların arazi vitesi değişkliğinde de aynı şeyler geçerli mi?
Yani 4H-Lock konumundayken, yavaş sürüş halinde veya durduktan sonra önceki 4H konumuna aldığımızda, yine geri vitese alıp kısa bir mesafe geri gidilmeli mi?
1-2 kez denemiştim AMA TIK sesi felan duymadım ben.
4L Lock konumundan, önceki 4H-Lock'a aldığımızda da aynı şey yapılmalı mı?
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

2006 ve üstü g.vitara zaten sürekli 4 çeker.Sizin aracınızda geri gitmelere gerek yok. Sizi daha iyi aydınlatması açısından :

4 H :sürekli 4 çeker konum

4 H Lock : sürekli 4 çeker artı orta difransiyel kilitli yani çekiş gücü önler ve arkalara %50, %50 oranında eşit aktarılıyor.

4 L Lock : Yukarıda anlattığım çekişe artı olarak ağır devir ekleniyor.

Sizin aracınızda bu geçişler bir kol yardımıyla değilde düğme çevirmessi şeklinde elektronik şekilde gerçekleşiyor.
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

çok bilinmeyen bir ayrıntı bu eğer aracın kipapcığını okursanız bu ayrıntı yer alıyor
4x4 bir yaşam biçimi
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

ilyasfb' Alıntı:
1.si 4 WD vitesi tekerlekleri farklı turlarda çeviren 4çeker seçenegidir ayrı zamanlarda döner tekerler ama araç 4 çekerdir ve max sürat 80km yapılmalıdır
2.si 4 LOW vitesi 4 tekerinde aynı tur zamanla dönüşünü saglar defransiyel kilidi denir araç durmuş vaziyetteyken bu vitese takılır torku en yüksege çıkarır ve max sürat 40km dir
bu benim bildigim bilgiler dogrumu acaba yada eksikmi ?
ve bu vitesler hangi koşullarda kulanılmalıdır?
ve son olarak N yani şaftı boşa çıkarma seçenegi neden konulmuştur?benim bildigim arazi viteslerinde sorun olursa aracı boşa alıp çekebilmek için
biraz uzun oldu kusura bakmayın ama konu bütünlügü açısından hepsini sormak zorundaydım yardımlarınız için şimdiden teşekür ederim

1si. dediğiniz biryere kadar doğru fakat; max. 80 km. yapılmalıdır diye birşey yok, bunlarda orta diferansiyel olmadığı için ön dif. ile arka dif. aynı turda dönmek durumunda kalıyor. eğer zemin yumuşak değilse yani dif.lerin dönme farklılıklarını absorbe edecek kadar yumuşak değilse, bırakın 80km/h.yi, 8km/h de bile zarar verebilirsiniz. Çamur, kar gibi yumuşak zeminlerde tavsiye edilir.

2.si 4L seçeneğinde ise sadece vites dişli oranı değişmektedir. Yani aracın torku yükselirken son sürati düşmektedir. Hatırladığım kadarıyla 50 km. hıza çıktığında 5nci viteste 3000d/d çeviriyor motor. İsterseniz daha da basabilirsiniz motor devri elverdiğince. ama tavsiye edilmez. Zira normal 2H de giderken 1nci viteste basmak, 2 ye atmamak gibi birşey... (Bu arada zarar görmemesi için zemin yumuşak olacak daha önce dediğim gibi)
N seçeneği ise aracı çekme veya motordan tahrik alan aparatlar eklendiğinde kullanılmak üzere kullanılır.

Ayrıca diğer sorulara cevaben; geri gidilmezse arkadaşların dediği gibi ön dif.e hareket gitmez fakat araç yol aldığından kilitli kalan ön akslar tekerle birlikte dönecek ve aşağı yukarı 4 çekerde gidiyormuş gibi bir kısım enerjiyi yutacaktır, bu da size az da olsa yakıt sarfiyatı olarak dönecektir. ama araca zarar vermesi gibi bir durum yoktur. yoksa 4 çekerde giderken de dönmektedir. (Zarar diye kastedilen şey; hiç dönmemesi ile dönmesi arasındaki sürtünme/aşınma zararıdır).

Eğer yanlışım varsa üstadlar düzeltsin ama ben baya bi araştırdım zamanında...
 

Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

yerbezi'nin yazdıklarına katılıyorum ve aşağıda bold olarak işaretlediğim yere dikkat çekiyorum.
2H'dan çıkıp 4H (high) veya 4L (low) farketmez herhangi birine geçtiğiniz zaman transfer kutusu üzerinden ön ve arka şaft birbirine kilitlenir.

yerbezi' Alıntı:
1si. dediğiniz biryere kadar doğru fakat; max. 80 km. yapılmalıdır diye birşey yok, bunlarda orta diferansiyel olmadığı için ön dif. ile arka dif. aynı turda dönmek durumunda kalıyor.
 



Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak

yerbezi' Alıntı:
1si. dediğiniz biryere kadar doğru fakat; max. 80 km. yapılmalıdır diye birşey yok, bunlarda orta diferansiyel olmadığı için ön dif. ile arka dif. aynı turda dönmek durumunda kalıyor. eğer zemin yumuşak değilse yani dif.lerin dönme farklılıklarını absorbe edecek kadar yumuşak değilse, bırakın 80km/h.yi, 8km/h de bile zarar verebilirsiniz. Çamur, kar gibi yumuşak zeminlerde tavsiye edilir.

2.si 4L seçeneğinde ise sadece vites dişli oranı değişmektedir. Yani aracın torku yükselirken son sürati düşmektedir. Hatırladığım kadarıyla 50 km. hıza çıktığında 5nci viteste 3000d/d çeviriyor motor. İsterseniz daha da basabilirsiniz motor devri elverdiğince. ama tavsiye edilmez. Zira normal 2H de giderken 1nci viteste basmak, 2 ye atmamak gibi birşey... (Bu arada zarar görmemesi için zemin yumuşak olacak daha önce dediğim gibi)
N seçeneği ise aracı çekme veya motordan tahrik alan aparatlar eklendiğinde kullanılmak üzere kullanılır.

Ayrıca diğer sorulara cevaben; geri gidilmezse arkadaşların dediği gibi ön dif.e hareket gitmez fakat araç yol aldığından kilitli kalan ön akslar tekerle birlikte dönecek ve aşağı yukarı 4 çekerde gidiyormuş gibi bir kısım enerjiyi yutacaktır, bu da size az da olsa yakıt sarfiyatı olarak dönecektir. ama araca zarar vermesi gibi bir durum yoktur. yoksa 4 çekerde giderken de dönmektedir. (Zarar diye kastedilen şey; hiç dönmemesi ile dönmesi arasındaki sürtünme/aşınma zararıdır).

Eğer yanlışım varsa üstadlar düzeltsin ama ben baya bi araştırdım zamanında...
ilginize teşekürler arazi vitesinden geri vitese takıp az ilerliyerek çıkmakta fayda varmış servise sordum dogru dediler bilginiz olsun :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,699
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst