1si. dediğiniz biryere kadar doğru fakat; max. 80 km. yapılmalıdır diye birşey yok, bunlarda orta diferansiyel olmadığı için ön dif. ile arka dif. aynı turda dönmek durumunda kalıyor. eğer zemin yumuşak değilse yani dif.lerin dönme farklılıklarını absorbe edecek kadar yumuşak değilse, bırakın 80km/h.yi, 8km/h de bile zarar verebilirsiniz. Çamur, kar gibi yumuşak zeminlerde tavsiye edilir.
2.si 4L seçeneğinde ise sadece vites dişli oranı değişmektedir. Yani aracın torku yükselirken son sürati düşmektedir. Hatırladığım kadarıyla 50 km. hıza çıktığında 5nci viteste 3000d/d çeviriyor motor. İsterseniz daha da basabilirsiniz motor devri elverdiğince. ama tavsiye edilmez. Zira normal 2H de giderken 1nci viteste basmak, 2 ye atmamak gibi birşey... (Bu arada zarar görmemesi için zemin yumuşak olacak daha önce dediğim gibi)
N seçeneği ise aracı çekme veya motordan tahrik alan aparatlar eklendiğinde kullanılmak üzere kullanılır.
Ayrıca diğer sorulara cevaben; geri gidilmezse arkadaşların dediği gibi ön dif.e hareket gitmez fakat araç yol aldığından kilitli kalan ön akslar tekerle birlikte dönecek ve aşağı yukarı 4 çekerde gidiyormuş gibi bir kısım enerjiyi yutacaktır, bu da size az da olsa yakıt sarfiyatı olarak dönecektir. ama araca zarar vermesi gibi bir durum yoktur. yoksa 4 çekerde giderken de dönmektedir. (Zarar diye kastedilen şey; hiç dönmemesi ile dönmesi arasındaki sürtünme/aşınma zararıdır).
Eğer yanlışım varsa üstadlar düzeltsin ama ben baya bi araştırdım zamanında...