Ynt: aracı arazi vitesinden çıkartmak
Araçların ön ve arka tekeri aynı büyüklükte değildir. yanlış anlamayın ölçüler aynıdır ama mesela CJ arka çekişlidir bu yüzden arka lastikler tez eskir gözle anlamazsınız ama mm fark olsada uzun yol yapınca ön teker ile arka teker arasındaki mesafe farkı büyür. sadece lastik eskimesi değil lastik havaları da etkilidir.
yani 4 çekere aldığımızda ön teker ile arka teker eşit turlarda döner. ama dediğim gibi lastik boyutları arasında en ufak bi fark olunca ki mecbur fark olacak; lastiğin 100 tur döndüğünü düşünün lastik ölçülerinde 1 mm fark olsa bu sefer büyük olan lastik küçüğe göre 10 cm fazla yol yapmak isteyecek....
eee ne olacak peki önler ayrılıp arka tekerle arayı açacak hali yok ya
bu sefer araçta bir kasılma olacak bu kasılmayı da aracın bütün yürür parçaları çekecektir. Defransiyel, şanzuman, şaftlar, lastikler dahil.... Şanzuman da kasıldığı için arazi vitesini bırakmayacaktır....
Yalnız yeni nesil araçlarda orta defransiyel vardır. Orta defransiyel ön ve arka teker arasındaki kasıntıyı engeller. Bu sorun onlarda olmaz...
Bu yüzden bu aradaki kasılmayı azaltmak için bir miktar geri gitmekte fayda var. ne kadar olduğu araca göre değişir. Şu kadar geri gidilmesi lazım demek yanlış olur...
Dilim döndüğü kadar anlatmaya çalıştım... Saygılar...