Araba Ile Avrupa Tur Hazırlığı (nisan-mayıs 2017)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kumita45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 165
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 57,387
dönüş yolu için deniz kıyısından yunanistana hatta balkanlarla beraber biraz uzun ve sıkıştırılmış olabilir.Okuduğum kadarı ile bu güzergahta yollar dar ve virajlı hız düşük .Ben bir sonraki yıl yunanistan ohrid balkanlar kotor budva dubrovnik kısmında deniz tatili gibi gitmeyi planlıyorum 15 gün kadar ancak bu bölgeye yeter diye düşünüyorum.Malum uzun yolculuklar hem maddi hemde fiziki olarak yorucu olabiliyor.Şimdiden iyi yolculuklar.
 

Etiketler
Merhaba şimdi vfsglobal'i aradım vize başvuru esnasında şu Beynelmilel ehliyet konusunu sordum yeni tip ehliyetin fotokopisinin ibraz edilmesi yeterli cevabını aldım, ama yine kafamı karistirdilar, en çok İtalya'da kalacağımız için vize başvurusunun İtalya üzerinden yapılması gerekiyor cevabı aldım, siz ne diyorsunuz...?

W204 C180K
 

Merhaba

Kesinlikle Salzburg olmalı, kaleleri, kelerleri, tarih dolu ara sokakları ve nehir kıyısı gezileriyle harika bir yer. Graz ise minik bir şehir güzel olsa da.

SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Daha önce italyadan almıştık.Aynı evraklar gerekiyor ama italyada otel rezervesi ve gidiş dönüş gemi biletlerini istiyorlar.Ankarada idata bakıyor ve gitmeden internet üzerinden randevu alnak gerek.
 

Merhaba
Linz de5-6 gün konakadığımda erkenden günü birlik salzburg başka bir gün hallstat passau belki münih yapabilirim.
Sormak istediğim dönüşte erkenden linz den ayrılınca bled gölüne uğrayıp zagrep gitmek için yine salzburg tarafımı yoksa graz tarafımı daha hızlı ve kolay olur.
 



Balkan gezisini kısmetse seneye yapmayı düşünüyoruz.Kıyı kesimlerden gezerek farklı bir tur yapmayı düşünüyoruz.Bu yıl aslında sadece Almanya'yı gezmeyi düşündük.Birçok şehrinde akrabalarımız olunca hepsini dolaşalım dedik.Baktık yol üstünde gezilecek yerler var birer gün hem orları görmüş oluruz biraz da tecrübe kazanırız diye düşündük.Belgrad,Budapeşte ve Viyana giderken konaklayıp gezeceğimiz yerler.Hatta Bratislava Viyana'ya çok yakın.Budapeşte'den direk Bratislava'ya gidip biraz orayı gezip Viyana'ya geçtikten sonra Münih'e gideceğiz.Salzburg'a mutlaka gitmek istiyoruz.Hollanda sınırına yakın akrabalarımız var günübirlik Efteling park ve başka bir gün Amsterdam'a gideceğiz.Almanya dönüş güzergahı olarak Avusturya üzerinden Slovenya,Hırvatistan ve Bosna'ya hiç girmeden Sırbistan üzerinden Türkiye'ye dönmeyi düşünüyoruz.Zaman yetmediği için Bosna ve kıyı kesimleri seneye gezeceğiz.Bulgaristandan gece geçmeyin uyarıları nedeniyle bir yerde konaklayıp Bulgaristan'dan gündüz geçmeyi düşünüyoruz.
 

İstanbul çıkışlı 2 söför ile dönüşümlü çok rahat Budapeşte'ye varırsınız. Yaklaşık 16 saat sürer (2 yemek molası ama uzatmadan) Yalnız Belgrad'dan geçerken iş saatlerine gelmemesine dikkat ediniz, Istanbul trafiğine benzer bir sıkışıklık gerçekten uzun yolda olan birisini yıpratıyor.

Eylül2016'da biz iki söför bir solukta 26 saatte Düsseldorf'a girmiştik
 

yeni ehliyetiniz var ise Turing ehliyetine gerek kalmadı
 


Herkese merhabalar son gelişmeler hakkında kısa bir bilgilendirme geçeyim, yol arkadaşlarımız Yunanistan'dan salı günü çok girişli vize başvurusu yapmak için İzmir vfsglobal'e gittiler ama bir kısım evrak eksiklikleri ve rotamizi direk paylaştığımız ve İtalya'da altı gün kalacağımız için ilk giriş değilde en çok kalınacak ülke olan italya'dan vize alınması yönünde yönlendirildiler, evraklar tekrar düzenlendi tamamlandı bugün başvuruyu yapacaklar, eksik ve yanlış evrak konusunda sadece anlamadığım, beş yaşındaki kızları nikahlı anne ve babaları ile seyahat etmelerine rağmen noterden muvafakat name istediler, artık bilemiyorum.

Sağlıcakla kalın.



W204 C180K
 



İtalya veya Almanyadan vize alındığı halde Yunanistan karayolu ile giriş yapılabiliyormu ? Vize nerden alındıysa , direkt ordan girilmesi zorunlu değilmi .
 

İtalya veya Almanyadan vize alındığı halde Yunanistan karayolu ile giriş yapılabiliyormu ? Vize nerden alındıysa , direkt ordan girilmesi zorunlu değilmi .
Araba ile yolculuk ediyoruz, dediğiniz uçak ile yapılan yolculuklar için geçerli.
Araba ile yolculuk yaparken ya ilk giriş yapılacak ülkeden yada en çok kalınacak ülke den vize almanız gerekiyor. Vfsglobal bu şekilde yönlendiriyor. Ama aklıma takıldı arkadaşları uyarıyorum ısrarla sorsunlar.

W204 C180K
 

Karayolundan gidilecekse farklı.2014 ve 2016 da İtalya da işimiz olduğu için vizemizi İtalya dan aldık , ama karayolundan Yunanistan üzerinden gittik.
Hangi ülkeden vize alınacağı ise farklı bir konu.Eğer Yunanistanda konaklamayacak sadece transit geçecekseniz tabiiki kalacağınız,konaklayacağınız ülkeden vize isteyeceksiniz.Eğer Yunanistan da konaklayacaksanız ordan da vize isteyebilirsiniz ,ancak ilk seferde en fazla bir ay vize alabilirsiniz.Yoksa karayolundan tura çıktık, Yunanistan da 2 gün ,İtalyada 3 gün ,Macaristan da 4 gün kalınacak o zaman vize Macaristan dan alınacak diye bir şey yok.
İlk İtalya vizemiz için idata ya başvurduğumuzda ,ki iş için davetli gidiyorduk, madem Yunanistan dan gireceksiniz vizenizi ordan alın dediler.Bizde işimiz İtalyada ,davetimiz ordan,konaklamamız orda ,Yunanistanı sadece transit geçeceğiz niye onlardan isteyelim dedik ve başvurumuzu kabul ettirdik ve vizeyi İtalya dan aldık.
 


Dostlar,

is icin surekli Avrupa'ya TR plakali arac ile gidiyorum.

Vize : gecerli bir schengen vizesi ile vizeyi kabul eden her ulkeye girip cikabilirsiniz. Yani hangi ulkeden alirsaniz alin bu bir sorun degildir. Sorun olan bir sonraki vize basvurunuzda ortaya cikar, yani aldiginiz ulkeye gittiniz mi, ne kadar kaldiniz vs.

Ehliyet : eski ehliyet ise turingten uluslarasi, yeni ehliyet ise hic birseye gerek yok

Yesil kart : fiyati heryerde aynidir, ister burda ister sinir kapisinda isterseniz giris yaptiginiz ulkede. Degisen o ulkenin euro para birimine uyguladigi kur nedenli kucuk farklardir.

Arac ekipman : 2016 yilinda 25.000 km ve bu sene 4.500 km yol yaptim. Almanya dan Italya ya, Romanya da Yunanistan a... ufak tefek polis kontrolunde ozellikle yesil kart ve ehliyet sorulmakta. Reflektorlu yelek, saglik cantasi vs gibi soran yok. Ama unutulmamali ki olumsiz bir durumda bunlarin olmamasi cok ciddi cezalarla karsilasmaniza neden olur.

Herkesin yolu acik olsun.

Bu ulkelerden bir kac kamp resim koyuyorum.




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 


Merhaba

Konu başlığının dışında olacak ama fotoları görünce yazmadan edemedim


Sizin aracın aynısından bende de var.Ve aynı marka çadırı alma arefesindeyim.Sormak istediğim;

-Araç üstünde yüksek hızlarda uğultu yapıyor mu?
-Açması ve katlaması kolay mı?
-Yoğun yağmur altında ne kadar başarılı ?




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 




Selamlar

Cadiri izmir den gipsy cadir Serkan Bey den aldim. Fiyat fayda olarak cok mantikli. Cadir waterproof degil ! Hatta nem proof ta degil
fiyat fayda mukemmel. Ama nemli (%70 uzeri) ortamlarda koruyucu su gecirmez guneslik tentesi ana cadira yapistigindan icerisi nemleniyor. Yogun yagmur ruzgarsiz ise ustunden akar ama ruzgarli ise yan duvarlar islanir. Benim satin aldigim donemde kabaca ithal waterproof ile arasindaki fiyat farki x3 idi. Dolayisiyla ne aradiginiza bagli olarak Gipsy Serkan Bey in urunu gayet faydali !

Montaj yeri : (7.000 km lik Istanbul - Dusseldorf - Ancona - Venedik - Istanbul hatti sonrasi)

Bu konuda once harcadigim onlarca fazla litre mazottan sonra buldugum (internet resimlerinden) cozum ile ;

Tum seyahat max 120 km/h hiz ile yapilmistir.

1- mevcut tavan raylariniza takarsaniz her 2.000 km tavan tay vidalarinizi sikmaniz gerekiyor. Orjinal vidali Nissan Navara icin. Sonradan takma yapistirma modeller icin muhtemelen yolda kopar!

2-110-120km/h max hiz ile 8,2 lt/100km yakit yerine tavan raylarina takilan cadir ile 9,8lt/100km yakit harcadim.

3-Sizin yuksek hiz tabirinizi bilmedigimden tavan raylarindaki cadir ile 130km/h hizi gecmeye cesaret edemedim. (B sinifi lisansli rallycross kosmama ragmen)

4- yeni resimlerde goreceginiz sekilde yaptigim yeni montaj ile - 400 tl profiller - yakit tuketimini yeniden 8,2 lt/100km ye indirdim. (Su anda Romanya dayim. Gecen hafta da Alexandropoli ye gittim. Yani 1.400 km yol yaptim)

5-tavan raylarina montaj ile ilgili yeterince olumsuzluk yazdim ama yaptigi ses herhalde en son aklima gelendi


6-acma 5 dk, toplama 10 dk. Ama en az 10 kere acip kapatinca
yoksa ilk acip kapamayi sormayin bile...




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

BENZER KONULAR