Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı
Doçlarda ön ile arkanın oranları farklı çıkıyor kare kasaların bazı modellerinde de var bu.Örnek vermek gerekirse benim araçta arka dana60 ön dana 44 var arkanın oranı 41/9 =4.555555 geliyor. Ön ise farklı 50/11 =4.545454 burda 0.01'lik bir fark doğuyor.Yani bu fark benim aracım için örnek verelim 3000 devirde 1. vites, low pozisyonundayken;
Ön tekerde;
3000/3.06 (1. vitesimin oranı) / 1.96 (np205, pw250'lerin arazi kutusunun ağır devir oranı) / 4.54 (ön diferansiyel oranı) = 110,176 tur/dakika
Arka tekerde;
3000/3.06/1.96/4.55 = 109,934 tur/dakika
Yani 1. vites lowdayken ön ile arka tekerim arasında 1 dakikada 110,176-109,934=0,242 tur fark oluşuyor yani nerdeyse 4'te 1 tur bile değil.
Onun için bu fark arazi şartlarında önemsenmeyecek bir farktır.Eğer sizin ayna mahrutileriniz arasında böyle bir fark varsa önemsenmez.Siz en iyisi ön ile arkayı sayıp yazın, belki sorun ayna mahruti oranında değildir.
Yavuz beyin söylediklerini de dikkate al bence;
Sizin kullandığınız arazi şanzımanı öne ve arkaya eşit derecede güç veriyor.Yani bizim orta kilit dediğimiz olay bu şanzımanlarda standart.
Yalnız defenderların arazi şanzımanında direk orta kilit yok.Öne ve arkaya aynı anda gücü veriyor ama eşit oranda değil.Zeminin şartlarına göre bu oran değişiyor.Sizin ön ve arka direk kilitli olduğundan 4 tekerde sürekli olarak aynı gücü alıyor ve virajlar olsun farklı zemin şartları olsun sürekli aynı turda dönüyor.Eğer Defender kutusu takarsanız duruma göre ön ve arkaya farklı tur dönebilir ancak istediğinizde de orta diferansiyel kilidini devreye alarak ikisini de aynı oranda dönmesini sağlayabilirsiniz.
Ayrıyetten bizim arazi şanzımanları High pozisyonunda 1 e 1 dir yani redüksiyon yoktur.Ancak Defenderların arazi şanzımanlarının serisinde de 3 farklı oran vardır.Yani eğer ayna mahruti yükseltme ihtiyacınız varsa 2 tane ayna mahruti almak yerine bir defender kutusuyla 3 farklı oranda redüksiyonu direk olarak almanız da mümkün.