Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan şaban.usta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 887
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 197,660
Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Aynen onu diyorum, şaft yönlerini vs inceleyin, arka hafif çap gelîr ama ön tam gelir , ön porya kilitlerini devamlı kilitli tutarsınız. , 500-600 gibi bir paraya bulunur gibi def arazi kutusu, 1,69 luk kutu boldur.
 

Etiketler
Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Yavuz bey defender aktarma kutusu. Ortaya çıkan güçteki mukavemeti nasıl olur.
Defender kutusu ile değişim daha mantıklı geliyor.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şimdi benim kafam karıştı defındırın arazi şanzımanında difransiyel sistemi var bu olay normal dift sistemi gibi çalışıyorsa bizim ön arka difransiyellerin biri patinaja kalktı diğerine güç uygulamıycak boştamı kalacak kusura bakmayın defindır arazisinin özellikleri hakkında fazla bilgi sahibi değilim
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Defender arazi şanzumanı bildiğim kadarıyla390 nm tork'a dayanıyor.

Şaban ustam ; defender da motordan gelen hareket şanzumana oradan arazi şanzumanı içindeki merkezi diferansiyele geliyor. Yüke göre öne arkaya devir ve tork değişe biliyor bu sebepten .dengeli dağılmasını istediğinde tek bir levye ile kilitliyorsun.
Düşün bir tepeye ön tekeri koydun ama arkayı alamıyorsun yukarı. Ön boşa çıktığından arka itemez, o an kilitlediğinde arka döner ve çıkarsın.kilitli konumda öne arkaya eşit güç sağılır, şu andakimevcut kutu gibi.
Temelde h konumda 1'21 den başlayan redüksiyon sabit, l konumunda 3'9 redüksiyon var.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

yavuz bey buraya kadar tamam araziyi klitlemediğin sürece bizim diftler devamlı kilitli pozisyonda gidebiliyoruz arazi şanzımanın özelliğinden dolayı oran farkını yok ediyor aynı kilitsiz diftle gider gibi tamam pekiyi farzedelim arazı şanzımanını kilitledik diyelim bizim bu oran farkı yine sorun yaratacak mı benmi öyle düşünüyorum saygılar

şimdi bu gün her iki diftin ornlarını ölçtüm arka nın oranı 3,90 bunu 4 oranı baz alarak ve lastik 39 inç lik bir çapa 1,000 mm uyguladığın zaman arkada 98 mm fark çıktı ön difti aynı sistemle ölçtüm 470 mm lik bir fark çıkıyor bu ölçüleri 470 eksi 98 mm dediğn zamanda aradaki fark 1 turda 380 mm lik bir fark kalıyor ki bu lastiğin her turunda bu ilave farktan dolayı bizim sistem kendini kilitliyor az bir fark değil bunu araştırıyorum yok dift özel yağını koymasasan bunu yapar yok şu kilidi takarsan yapmaz diyenler var diftleri % yüz kilt direk kaynaklı diyorum kaçırma olayı yok bunun olmıyacapını söylüyorlar
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şaban.usta' Alıntı:
yavuz bey guraya kadar tamam araziyi klitlemediğin sürece bizim diftler devamlı kilitli pozisyonda gidebiliyoruz arazi şanzımanın özelliğinden dolayı oran farkını yok ediyor aynı kilitsiz diftle gider gibi tamam pekiyi farzedelim arazı şanzımanını kilitledik diyelim bizim bu oran farkı yine sorun yaratacak mı benmi öyle düşünüyorum saygılar
herhangi teker önden yada arkadan , patinaja düştüğünde kilitlersiniz hiçbir sorun olmaz.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

yavuz-çelikel' Alıntı:
herhangi teker önden yada arkadan , patinaja düştüğünde kilitlersiniz hiçbir sorun olmaz.

anlaşıldı bizim iş hangi yönden bakarsan bak eksileri artıları birbirine denk gelmiyor sonuç bizim ön difte bir takım ayna mahruti değiştirmiye karar verdim dana 44 ün 3,90 oranı takarsak tabiki bulabilirsek bizim iş fifti fifti olacak saygılar
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

selam şaban usta senin için en dogrusu ayna marti oranlarını denklemek ...... en dogrusu bencede ....
şanzuman deiştirmeyle bu performansı alamıcanı zannediyorum tamam makine güçlene bilir ama bu şekilde cok eksileri olur kanısındayım
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Doçlarda ön ile arkanın oranları farklı çıkıyor kare kasaların bazı modellerinde de var bu.Örnek vermek gerekirse benim araçta arka dana60 ön dana 44 var arkanın oranı 41/9 =4.555555 geliyor. Ön ise farklı 50/11 =4.545454 burda 0.01'lik bir fark doğuyor.Yani bu fark benim aracım için örnek verelim 3000 devirde 1. vites, low pozisyonundayken;

Ön tekerde;
3000/3.06 (1. vitesimin oranı) / 1.96 (np205, pw250'lerin arazi kutusunun ağır devir oranı) / 4.54 (ön diferansiyel oranı) = 110,176 tur/dakika
Arka tekerde;
3000/3.06/1.96/4.55 = 109,934 tur/dakika

Yani 1. vites lowdayken ön ile arka tekerim arasında 1 dakikada 110,176-109,934=0,242 tur fark oluşuyor yani nerdeyse 4'te 1 tur bile değil.

Onun için bu fark arazi şartlarında önemsenmeyecek bir farktır.Eğer sizin ayna mahrutileriniz arasında böyle bir fark varsa önemsenmez.Siz en iyisi ön ile arkayı sayıp yazın, belki sorun ayna mahruti oranında değildir.

Yavuz beyin söylediklerini de dikkate al bence;

Sizin kullandığınız arazi şanzımanı öne ve arkaya eşit derecede güç veriyor.Yani bizim orta kilit dediğimiz olay bu şanzımanlarda standart.

Yalnız defenderların arazi şanzımanında direk orta kilit yok.Öne ve arkaya aynı anda gücü veriyor ama eşit oranda değil.Zeminin şartlarına göre bu oran değişiyor.Sizin ön ve arka direk kilitli olduğundan 4 tekerde sürekli olarak aynı gücü alıyor ve virajlar olsun farklı zemin şartları olsun sürekli aynı turda dönüyor.Eğer Defender kutusu takarsanız duruma göre ön ve arkaya farklı tur dönebilir ancak istediğinizde de orta diferansiyel kilidini devreye alarak ikisini de aynı oranda dönmesini sağlayabilirsiniz.

Ayrıyetten bizim arazi şanzımanları High pozisyonunda 1 e 1 dir yani redüksiyon yoktur.Ancak Defenderların arazi şanzımanlarının serisinde de 3 farklı oran vardır.Yani eğer ayna mahruti yükseltme ihtiyacınız varsa 2 tane ayna mahruti almak yerine bir defender kutusuyla 3 farklı oranda redüksiyonu direk olarak almanız da mümkün.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

uğur bey sizin vermiş olduğunuz araçtaki fark benim anladığım kadarıla sizde esaplamışsınız 0,1 yani % ı e denk geliyorki bu zaten sorun çıkarmaz hani bizimde bu kadar fark olsa
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şaban.usta' Alıntı:
uğur bey sizin vermiş olduğunuz araçtaki fark benim anladığım kadarıla sizde esaplamışsınız 0,1 yani % ı e denk geliyorki bu zaten sorun çıkarmaz hani bizimde bu kadar fark olsa
asfaltta, beş dakikada kilitlenir araç, arka kaynaklı olduğundan, arkaya kumandalı bir kilit koysanız problem olmaz, ön iki diferansiyelin maliyewtinden daha ucuza çözülür defender arazisi ile bence sorun, 600-700 gibi bir paradır en fazla kutu.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

yavuz-çelikel' Alıntı:
asfaltta, beş dakikada kilitlenir araç, arka kaynaklı olduğundan, arkaya kumandalı bir kilit koysanız problem olmaz, ön iki diferansiyelin maliyewtinden daha ucuza çözülür defender arazisi ile bence sorun, 600-700 gibi bir paradır en fazla kutu.

anladım yavuz bey bir şekilde çözmiye çalışıcaz artık ilgilendiğiniz için teşekkür ederim saygılar
 


Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

merhaba şaban usta .valla şimdi olmuş usta videolarını youtup ta izledim.yine serzenişte bulundum.neden ben orada yoktum.yalnız insanın kendi eseriyle gururlanması kadar tatmin edici bir şey olamaz vallaha keyfin yüzünden okunuyor. ne güzel.sonunda oldu.benim en keyif aldığım video son videoydu.yanlış anlama hepside yeterli görselliği sunuyor.bundan sonra ne zaman araziye çıkacaksın diye takibini yapacağım. gerçekten güzel olmuş.çok güzel.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şaban usta.bundan sonraki videoları biraz daha dikkatli itinayı gösterek çekilirse daha iyi olur.bir aksilik olmazsa bende gelmek isterim.belki benim çekeceğim videolar daha izlenilir keyfi sunar.haber bekliyorum.
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

hudev' Alıntı:
şaban usta.bundan sonraki videoları biraz daha dikkatli itinayı gösterek çekilirse daha iyi olur.bir aksilik olmazsa bende gelmek isterim.belki benim çekeceğim videolar daha izlenilir keyfi sunar.haber bekliyorum.
hüseyin kusura bakma makinanın görücüye çıkacak pozisyona gelene kadar yalnız test etmeyi uygun gördük kötü imaj vermemek adına amma zaten olan biteni kimseden sakladığımız yokki burada ne olmuşsa paylaşıyoruz bu hafta sonu çerkezköy offroad gurubuyla çıkacağız buyur gel video konusunu sen halledersin saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst