Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan şaban.usta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 887
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 198,102
Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

boxeralfa' Alıntı:
Bazı konularda, kesinlikle haklısınız. Bazı durumlarda da alıngansınız.
Kimse sizin müdürünüz yada patronunuz değil. Herkesin beyan ettiklerini uygulama gibi bir zorunluluğunuzda yok. Kimse sizin projenize ortakda değil. Kendinize özgü bir proje yapıyorsunuz.

Bence bu tip diyalogları bir kenara bırakıp, konu içerisinde arac hakkındaki gelişmelerini paylaşmaya devam etmek en mantıklısı ve yapıcı olanı.

Tabana zift, pütür vs. herhangibişey atacakmısınız?

kesinlikle haklısınız bende bunu istiyorum zaaten
+herkez öncelikle karşısındakininde bir birey bir insan olduğunu bilecek vede kendisinin kaldıramıyacağı ve alınacağı fikirleri ortaya atmıyacak ne o bir seviyedir gidiyor

zift olayını dediğiniz gibi sürtünmemin fazla olacağı yerlere uygulayacaız zaten uyguladığımız kumlama tekniği bunu zaten sizlerde bilirsiniz metalin üst zeminini kabartması vede ilk uygulnacak olan astar vs malzemenin uygulanması boyadaki kabuk olarak kalkmasını önliyen bir sistemdir sizin pütür dediğiniz eskiden meges denirdi metale yapışma özelliği çok güçlü olan elestik olması boyadaki sıyrılmaları önlemesi bakımından bu malzemeyi kullandık saygılar
 

Etiketler
Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

neyse biz işimize dönelim astarlama işi bitti

Fotoğraf0224.jpg


Fotoğraf0230.jpg
 


Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Vallahi ben teknik olarak işlerden pek anlamadığımdan, kenarda büyük keyifle izliyor ve merakla yürüyeceği ve bayırları aşacağı videoları merakla bekliyorum.
Pek müthiş bir eser çıkıyor ortaya hayırlısıyla inşallah... Allah tamamına erdirsin. :smiley:
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Şaban usta biraz geç olsa da tebrik ederim. Çok güzel bir iş çıkarıyorsunuz ama bu şasi ve donanım kesinlikle güzel bir V8'i hak ediyor. Takipteyiz. Umarım yürü halini de göreceğiz.

Bu arada söylemeden edemeyeceğim bazı yorumlar hakikaten komik hatta deneyim aktarma adına ciddi ego tatminleri okudum. Bu kabiliyette bir alet benim bildiğim Türkiyede hiç yapılmadı. 2 çeker var veya mevcut 4x4 araç şasisi ve yürür aksamı ile oynanarak yapılanlar var ama bu çok farklı bir klasman. Sonunda hakiakaten bir canavar çıkacak.
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

arkadaşlar ilgi ve alakanızdan ve son zamanlardaki olumsuzluklar epeği can sıkıcıydı sizlerde okumuşsunuz amma sizlerin bu projeyi takip ettiğinizi bilmek olumlu yorumlarınız biraz olsun moralimi düzeltti sağolun var olun sizinde dediğiniz gibi bazı yorum yazan arkadaşlar egomu diyelim başka bir şeymi diyelim artık onlarıda bu şekilde kabul edicez onlarda kendi fikirlerini belirtiyor bilemiyorum benmi tersim onların yorumlarınımı ters anlıyorum amma az kaldı canavarın araziyle buluşmasına sizlerde belirtiyorsunuz bu canavara en az V8 bir motor diyorsunuz amma bunu bu şekilde yürütücez arazideki sürüş teknikleri geliştirmek adına amma sizlere söz veriyorum bundan sonraki projede kesinlikle V 8 bir makina kullnıcam onda daha değişik bir versiyon uygulıyacam saygılar sevgiler sizlerin olsun

Fotoğraf0183.jpg
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

harika gidiyor şaban abi sen de görüyorsun ki bu proje artık gönüllerin projesi oldu, TR şartlarında böyle bir aracın olmadığını herkes biliyor yapılan tipleri de şükrü bey bir üst mesajda zaten özetlemiş.

keşke yapılan yorumlar daha yapıcı, destekleyici olsaydı, sonuçta bu araç herşeyi ile el emeği göz nuru. (bazı şeyleri fotolardan görmek yetmiyor aracı canlı canlı incelemek bambaşka ve aracın şasesinden difrensiyeline, kapısından direksiyonuna kadar ince ince işlendi işlenmeye de devam ediyor)
direksiyon sistemi( dümenden tekere kadar) TR de yok eşi benzeri de yok ayakta alkışlanacak bir kombinasyon
şasi estetik olarak, teknik olarak ortada ve harika. Araca yandan bakıldığında önden arkaya kadar aynı hatlar estetik şekilde devam ediyor, belki diyenler olacaktır ''ya boru şase ne estetiği'' ama gelin görün öyle değilse ondan sonra söyleyin.
amortisör sistemine söylenecek şey yok istenilen ortaya çıkana kadar 3 kere üretildi (ne çekildiğini şaban usta uzun uzun yazdı) artikulasyonu da fotolardan yine görmüştük, örümcek gibi birşey oldu.
soğutma sistemi keza öyle, tek tek her detayı inceleyerek konuşmak lazım diye düşünüyorum.

ama biz hala kaynak ve lastik olayında takılı kalıyoruz. eksikleri yermek yerine iyileri de biraz övsek ne güzel olurdu...
kolay gelsin iyi çalışmalar Şaban Abi
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

arkadaşlar sezgin bey çerkezköyden bu projeyi yakından takip eden ender bir kaç kişiden biri ve aracın en ince ayrıntısına kadar bilgi sahibidir yazdığı yorumuda bire bir doğrudur eleştirelecek bir yanı varsa eleştirmek hakkıdır diyorum çünkü buraya geldiğinde bire bir fikir teattisinde bulunuyoruz şu ana kadar yapılanlar ve ileride yapılacak olan sistemlerden haberdar yalnızca buraya yüklenen birkaç fotoya bakıp fikir sahibi olunmuyor malesef amma dediğim gibi artık her yorumu okuyup benim için bilmediğim bir kouda fikir veriyorsa değerlendirecem yoksa herhangi bir cevap yazmıyacam en azından boşa zaman harcamamış olurum hepinize saygılar
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şaban usta seni eleştirenlerin onda dokuzu yoktan varetmenin ne demek olduğunu bilmiyoruz,bende dahil.milletin hurda diye attıklarından sen bir yürür meydana getirdin isteyen DIY desin isteyen kendin pişir kendin ye.seni eleştiren ali deveci senin bu arabaya haracadığın parayı iki toprak etabı geçtikten sonra perte ayırdığı özel ralli lastiklerine harcıyor.arabayı bersini yapsın servisini yusuf aramacı versin cateringi filanca yapsın konaklama şu otelde olsun şimdi sponsor bulamıyorlar.sigara firmaları sponsor olamıyor.olanlarında çanına ot tıkadılar.bireysel yarışçılar dışında otomobil sporlarında en iyisini kullanalım en iyi marka olsun derken deniz bitti.
seninde böyle bir derya sahibi olduğun zannediliyor olabilir.lastikler panzer işmakinası lastiği olmasında symex olsun jantlar özel desen dizaynlı alaşım olsun,amortisörler ayarlı olsun,sanjman sequensil olsun,para ?
argoda bir laf var hem şoför yanı hem manzaralı olsun.bugün isoff yarışlarını izlemeye gittim.büyük paralar harcanmış çok havalı araçlar vardı.çoğu sapır sapır döküldü.birdeanlatılana göre iki yeni araba parası harcanmış bir buggy benzeri araç vardı.sahibi sadece amortisörlerine 15 bin dolar vermiş.motor cheeroke.yürüyen gene marka.daha önce hız yarışında izlemiştim.eleştirince o araba hız için değil mukavemet için hazırlandı dediler.bugün 500 metre gidip batak bir kapıda takıldı.etap ona göre değil dedi bilenler.
fikrim şudurki senin aracın yürüdüğünde büyük işler için büyük paralar değil büyük uğraşlar gerektiğini kanıtlayacaksın.sonra belki bir sponsorun olur kısmet V8 in sponsordan olur.42 inc lastiklere başkası sponsor olur.hayırlısıyla bitir bir gazla şu yeşil devle.azameti yeter
ellerine sağlık.2000 den beri ne ölü çalışmalar gördüm ben uzaktan izleyen bir offroad sever olarak ne paralar çöpe gitti mesela meşhur doblo 4x4 ne istanbulu ağlatan unimoglar okumadık burda.aynı şekilde kişisel çalışmalardan ortaya çıkan ne dirilmiş ölüler.sponsorsuz bunu başardın ya emeğine sağlık
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

[

işte olay budur yani kardeşim ben onu kullandım bunula bilmem nereye gittim olmaz arkadaşlar hazır son model son teknoloji araçlarla herkez yapar gider amma kendin imalatını yaptığın alın teri döktüğün uykularını terkedip gece yarılarına kadar kafa patlattığın araçla bunları yapmak insana büyük haz veriyor yarın bir gün belki o sizlerin öve öve dillendirdiğiniz araçların hiç geçemediği etapları veya zorlanarak geçebildiğiniz etaplarda bu alet iç zorlanmadan kaydırak gibi geçtiğini görürseniz o zamandamı beni yereceksiniz

bunu hep yazıyorum burada kaçıncıdır bilmiyorum ben bu çalışmayı şuncacık atölyemden dışarıya adım atmadan iç bir teknik destek bilgi dilenmeden kendi bilgi ve becerilerimle buraya getimişim adamlar hala yok bilgiye kapalıymışım yok boşa para harcıyacakmişım yani beni tanımıyor teknik kabiliyetimi bilmiyor karşıdan ahkam kesiyor arkadaş motor ustasıyım diyorum adam bana motorun tarifini yapıyor tornacıyım makinam var her işimi kendim kafama uyana kadar ince esaplıyarak yapıyorum soruyor işte bu işi tornacıdamı yaptırdın kapoırtacıyım diyorum hiç olmıyan kaportayı 1 mm lik saçtan kıvırıp büküp yapıyorum bunu eleştiriyor oto elektirik kople yeni tesisat yapıyorum boyasını kendim yapıyorum yahu türkiyede off road araçlarda hala bunu kulanmıyorlar yurt dışındaki araçlarda bu sistem yıllardır kullanıyor araçtan tam bağımsız % 100 hidrolik sistem bunu kurdum bu araca bu sistem üzerinde bilgisi tecrübesi olan biiri gelsin bu konuyu tartışalım daha ne yazayım bunları hepsi tek bir beyinde toplanmış hayata geçmiş hala sen bilgiye kapalısın diyorlar bilmediğim bir konuyla gelin tartışalım diyorum bu konudanda rahatsız olanlar yine klavyenin başına geçerler şimdi neyse herkeze sevgiler saygılar

ne tür işler le meşgul olduğumu merek edenler bu lınkten bakabilir


http://s1159.beta.photobucket.com/user/motoxteknik59/library/
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Ali bey, kendi adıma bu projede gördüğünüz yanlışları merak ediyorum. tek tek yazarsanız forumu takip eden herkes faydalanmış olur... eminim şaban ustada bunu ister. bilgiye bilgiyle cevap verir.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şaban.usta' Alıntı:
işte olay bu yani kardeşim ben bunu hep yazıyorum burada kaçıncıdır bilmiyorum ben bu çalışmayı şuncacık atölyemden dışarıya adım atmadan iç bir teknik destek bilgi dilenmeden kendi bilgi ve becerilerimle buraya getimişim adamlar hala yok bilgiye kapalıymışım yok boşa para harcıyacakmişım yani beni tanımıyor teknik kabiliyetimi bilmiyor karşıdan ahkam kesiyor arkadaş motor ustasıyım diyorum adam bana motorun tarifini yapıyor tornacıyım makinam var her işimi kendim kafama uyana kadar ince esaplıyarak yapıyorum soruyor işte bu işi tornacıdamı yaptırdın kapoırtacıyım diyorum hiç olmıyan kaportayı 1 mm lik saçtan kıvırıp büküp yapıyorum bunu eleştiriyor oto elektirik kople yeni tesisat yapıyorum boyasını kendim yapıyorum yahu türkiyede off road araçlarda hala bunu kulanmıyorlar yurt dışındaki araçlar bu sistemi kullanıyor araçtan tam bağımsız % 100 hidrolik sistem bunu kurdum bu araca bu sistem üzerinde bilgisi tecrübesi olan biiri gelsin bu konuyu tartışalım daha ne yazayım bunları hepsi tek bir beyinde toplanmış hayata geçmiş hala sen bilgiye kapalısın diyorlar bilmediğim bir konuyla gelin tartışalım diyorum bu konudanda rahatsız olanlar yine klavyenin başına geçerler şimdi neyse herkeze sevgiler saygılar

ne tür işler le meşgul olduğumu merek edenler bu lınkten bakabilir


http://s1159.beta.photobucket.com/user/motoxteknik59/library/

Bu fotoğrafları gördükten sonra kesinlikle bu aracı en azından bir kez ileri geri dahi olsa kullanmak istiyorum. Umarım sizin oralara yolum düşer.
 


Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

mergen' Alıntı:
Bu fotoğrafları gördükten sonra kesinlikle bu aracı en azından bir kez ileri geri dahi olsa kullanmak istiyorum. Umarım sizin oralara yolum düşer.
knucklelar ters çevirilse, denge kolu arka tarafa geçer, darbeden vs. korunur.Birde benimde hidroliğin gücünü knuckle'a verdiği ara parça hoşuma gitmedi, pistona fazla yanal yük verip gömlek ömrünü yer gibime geldi.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

AL1820' Alıntı:
Ali bey, kendi adıma bu projede gördüğünüz yanlışları merak ediyorum. tek tek yazarsanız forumu takip eden herkes faydalanmış olur... eminim şaban ustada bunu ister. bilgiye bilgiyle cevap verir.

kesinlikle doğru diyorsunuz yani uygulanan teknik konularda bir yalnışlık varsa bunu açık açık yazmasını bende istedim amma o lastik konusuna takıldı kaldı benim araştırmalarımda bu araçlar bu tür lasikleride sıkça kullanıyorlar
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

yavuz-çelikel' Alıntı:
knucklelar ters çevirilse, denge kolu arka tarafa geçer, darbeden vs. korunur.Birde benimde hidroliğin gücünü knuckle'a verdiği ara parça hoşuma gitmedi, pistona fazla yanal yük verip gömlek ömrünü yer gibime geldi.

Yavuz Bey, Arka tarafa almak pek mümkün değil gibi geliyor bana. Çünkü arka tarafta süspansiyon kollarının bağlantıları var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst