KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Yarım yamalak bilgimle birşey sormak istiyorum.
Diff içine yapılan kaynağın oksijen kaynağı ile sarı kaynağı yapılması daha uygun olmazmı. Mukamet ve diflerin metal yapısının bozulmaması açısından.
ilhan kardeşim oraya oksijenle sarı kaynak yapman için o dişlileri komple kızartman gerekir ki buda o dişlinin sertliğinin yok olması demekrit oradaki malzemeye kaynak işleminden önce oraya uygulanacak kaynağın oluşturacağı ısıyı kaynaktan önce oksijenle ısıtarak bulman lazımki yapmış olduğun kaynak malzemeyi sementeleştirp kırılmaların önüne geçmiş oluyoruz
merhaba arkasaşlar epeğidir bir durgunluk oldu yeni nesil ikinci torunda dünyaya merhaba dedi ondandır biraz ara verdik fakat bundan sonra tam gaz gideriz artık mekanik aksamlara özel bir astar uyguluyoruz bu hafta sonu bunların boyasınıda yapıcaz biraz hızlanalım kış geliyor bir iki test edelim değilmi
O kaynak için kendi şahsi fikrimi söylemek isterim bir araç dönüş yaptığı sırada aracın tekerlerinin tur sayıları farklı olur o kaynatılan ıstavrozların görevide budur zaten. Detroit %100 kilit düz giderken evet %100 kilitli devrededir ama dönüş sırasında devreden çıkar. Bu araç büyük ihtimalle dönüş yapamicak direksiyonu kırdığınız zaman arka tekerler ön tekeri ileri doğru itecek en basit anlatımıyla. İşallah yanılıyorumdur.
Projenize gelirsek her zaman hayalimde olan bir proje elinize sağlık
O kaynak için kendi şahsi fikrimi söylemek isterim bir araç dönüş yaptığı sırada aracın tekerlerinin tur sayıları farklı olur o kaynatılan ıstavrozların görevide budur zaten. Detroit %100 kilit düz giderken evet %100 kilitli devrededir ama dönüş sırasında devreden çıkar. Bu araç büyük ihtimalle dönüş yapamicak direksiyonu kırdığınız zaman arka tekerler ön tekeri ileri doğru itecek en basit anlatımıyla. İşallah yanılıyorumdur.
Projenize gelirsek her zaman hayalimde olan bir proje elinize sağlık
timuçin bey kardeşim bu bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim bu difransiyel konusunu o cer dişlilerin ne işe yaradığını bilmiyordum sayenizde öğrenmiş oldum amma bu araç asfaltta değilde devamlı arazide kullanılacağı için tekerleklerin tur farkını kaydırarak minimize edecektir sanırım
Merhaba Temucin kardes ve Saban Ustam
Cok hizli ve keskin dönüslerde sorun cikabilir,tekerlek jant tan cikabilir buda jant a kasnak(kasnak isini saban usta zaten düsünmüstür zannedersem) takilarak hallolur diye düsünüyorum,ben sahsen böyle bir tecrübe yasadim.
Selamlar
Muzaffer Kargu
benim yaşadığım tecrübe şöyle olmuştu yeni almıştım o zaman kilitlerimi ( OX locker ) manuel %100 kilit ilk kullandığım zamanlardı kar da offroad yaparken viraja geldim aracım dönmüyordu düz gidiyordu bir çok kez denedim olmadı daha sonra farkettim kilitleri aktif bıraktığımı. kilidi devre dışı bırakır bırakmaz hemen dönüşümü yapıp devam ettim. Sadece arazide dahi kullanıyor olsanız ordada sonuçta virajlar olacak ve bu bir sorun olacak kanımca.
şimdi arkadaşlar bu tür bir araç kullananınız oldumu bilmiyorum yutubta izlerseniz bu araçlarda %100 kilitli dift kullanıyor epsi bir senedir bunları inceliyorum bu zamana kadar böyle bir sorunden dolayı viraj problemi yaşıyanı görmedim bunu test edip sonucu sizlerle paylaşıcam saygılar
şimdi arkadaşlar bu tür bir araç kullananınız oldumu bilmiyorum yutubta izlerseniz bu araçlarda %100 kilitli dift kullanıyor epsi bir senedir bunları inceliyorum bu zamana kadar böyle bir sorunden dolayı viraj problemi yaşıyanı görmedim bunu test edip sonucu sizlerle paylaşıcam saygılar
Şaban usta Videodaki aracın veya benzeri araçların arka difleri %100 kilitli olanlarında arka tekerlekler akslardan sabit değil. dönüşleri kolaylaştırmak için şöför arka tekerlekleri de sağa sola hareket ettirebiliyor. Arkada kaynak olması dönüşlerde elbette dez avataj olur fakat lastikler yere sağlam tutunduğu taktirde hissetirmeyecektir. Sizin araçtaki amortisörler dönşleri biraz daha rahatlatacağını düşünüyorum.
ilhan kardeşim bu araçların bazılarında arka dingillerindede hdrolik sistemle kumanda edilebilenleri olduğu gibi bizim uyguladığımız sistemde çalışanlarıda mecut bu arada dönüşlerin amortüsör lerle ne ilgisi var bunu çözemedim
çok gecikmiş bir takip allah kolaylık versin.yapılanların hepsini okudum. benim gibi buggy yapma düşüncesi olanlara cesaret veriyor. bunun için de teşekkürler.
ilginizden dolayı teşekkür ederim bizde bu işe başlamadan önce epeği düşündük işin altından kalkabilirmiyiz diye maddi açıdan düşününce amma kar olmasın nam olsun dedik ve başladık çalışmıya buraya kadar geldik az bir mesafe kaldı ipi göğüslemiye bakalım emeğimizin sonucunu hele bir maksimum güç testlerini yapalım beraberce sonucu görecez
Saban usta boyle arac kullanan oldumu diye sormussunuz valla cok cok sahanelerini kullandim.100% kilit toprakta olsa asfaltta olsa kullanmasi son derece zor bir seydir.bu gun pek tavsiye edilen bir sey degil.motorunuz torklumudur kac beygir bilmiyorum bastan takip etmedim ama zaten alti uzerinden agir olmus dolayisiyla zayif ise cok zorluk cekmeyebilirsiniz.timucin beyin dedigi gibi virajlarin hepsinde duz gitmek isteyecek sizde devamli duzeltmek isteyeceksiniz gaz kontra pandul vs ile yani kullanimi kolay olmayacak.amortisor konusuna gelince eger suspansiyonunuz nispeten yumusak ise donuslerde bu sebeple body roll olursa o zaman bu yumusakliktan dolayi beygirinizde az ise daha az donmeme sorunu yasayacaksiniz amortisor konusuna deginen arkadasimiz galiba boyle demek istedi.boyle bir buggy de tercihan torklu cok beygirli olmayan kisa vites arali son surati fazla olamayan eger sabit kilit ise 100%75 orani gecmeyen kilite sahip uzun suspansiyon traveli olan bir suspansiyon ve herhalde degistireceksiniz is makinasi lastigi olmayan bir arac daha dogru olur kanisindayim.
Saygilar
sayın motogezgin öncelikle selamlar.bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşk.sizde de buggy var mı, varsa kendiiniz mi yaptınız, yaptıysanız bilgi ve tecrubeleriniz için irtibata geçmek isterim