ben plaka üzeri kamerayı kullanmanın bu boyuttaki araçlar için ikinci-üçüncü seçenek olması gerektiğini düşünüyorum. daha geniş ve üstten bir görüntü için ben araçta büyük ve gece görüşü daha iyi bir kamera tercih ettim.
Sanıyorum araç yakıt kesmesi yapıyor. Aracı tanımamakla birlikte bence öncelikli yakıt selonoidi ve depo yakıt pompası kablolarını iyi bir elektrikçiye kuru çek yaptırın. Muhtemelen bir yerde gevşek bağlantı yada şase var gibi geliyor bana.Dün kamera sisteminin tesisatını toparlattım. Bir tek arka tavan stop lambası üzerine ilave kamera ve geri vites sensörü ilave ettik.
Arada soket var ve ön tarafa kadar tüm kablolar spiral kanaldan ilerliyor. Montaj sırasında olabilecek sıkıntıya ve sonra ihtiyaç olacak tamirlere dikkat ederek düzenledik.
Bugünde araçtaki tesisat sıkıntısını çözemedik. Turkiyede kurulu oto sanayi sistemin de aslında sorun çözmek bir şans işi.
Ustaların telefonu hiç susmuyor, arada başka bir konu ile ilgili soru sorarak araya giren müşterinin.haddi hesabi yok, zahmetli ve zaman isteyen tamirler istenmiyor yapılsa da baştan savma ve göstermelik geçici çözümler...
Aldığım aracın bakımını altı yıldır yapan, Istanbul da bir cok karavancı arkadaşımızın ve serviscilerin tavsiye ettiği yer, aracı hatırlamadığı gibi. kayıtlara girip neler olmuş geçmişte bu arabada diyebileceği bir düzende yok. Tutulan bir tek not hangi malzeme kullanıldı..
Kısaca aracı evin önüne bir çekebilsek bu sıkıntıları dert etmeden biraz meşgul olacağız ama olmadı.
Macera sürprizler ile eğlenceli bir şekilde devam ediyor.
Bu tür sıkıntıların en başta olması iyi oluyor, toparlaya toparlaya gidiyoruz. Hiç tanımadığımız aracı ilgili yerde öğrenmek keyifli.geçmiş olsun üstadım... bakalım biz neler yaşayacağız bodoslama karavanda..
Ben navigasyon ile yarışsam da gelecek ne gösterir bilemiyorum. Eşim zaten sıkıştıgında navigasyon ile ugrasmiyor direk beni arayarak, bekliyorum diyor. Konumlarımız kendi telefonlarimızda birbirimize paylaşıma acık olduğundan dünyanın neresinde olursa olsun istediği yere , istedigi vasıta ile yönlendirmesini yapiyorum.Araçta hangi sırayla olsa da bir arka kameranın faydası tabi kesin tartışmasız.
Fakat ben ~10 senedir park sensörüyle de sıkıntı çekmedim.
Ama hepsinden önce, araç sürücüsü için aparat yardımı olmadan geri sürebilme, en küçük ortak payda durumunda. Zaten ehliyet sınavında ve marka karavancıların üretiminde yeri olmaması da sanırım ayni temel prensip yüzünden olmalı ?
Bu gün navigatörsüz yola çıkmıyoruz. Şimdi hanımla eskiden yollarda yaptığımız kavgaları özlüyorum desem iki yüzlülük olurdu..
Fakat navigatör bozulursa ayni kalitede yolumuzu bulacağımdan da açıkcası artık emin değilim. Bu da alışkanlığın diğer yüzü..
Bizde sökümler yaptık, birkaç cihaz iptal oldu . Soylediğiniz gibi bir gevşek nokta yada şase problemi var. Ama elektrikte bu arama ve sorunu bulmak sıkıntılı oluyor. Sonuç ta çözülecek biraz zaman kaybını sorun etmiyoruz. Yuksek maliyet cikarmamasida tercih sebebiSanıyorum araç yakıt kesmesi yapıyor. Aracı tanımamakla birlikte bence öncelikli yakıt selonoidi ve depo yakıt pompası kablolarını iyi bir elektrikçiye kuru çek yaptırın. Muhtemelen bir yerde gevşek bağlantı yada şase var gibi geliyor bana.
Dün kamera sisteminin tesisatını toparlattım. Bir tek arka tavan stop lambası üzerine ilave kamera ve geri vites sensörü ilave ettik.
Arada soket var ve ön tarafa kadar tüm kablolar spiral kanaldan ilerliyor. Montaj sırasında olabilecek sıkıntıya ve sonra ihtiyaç olacak tamirlere dikkat ederek düzenledik.
Bugünde araçtaki tesisat sıkıntısını çözemedik. Turkiyede kurulu oto sanayi sistemin de aslında sorun çözmek bir şans işi.
Ustaların telefonu hiç susmuyor, arada başka bir konu ile ilgili soru sorarak araya giren müşterinin.haddi hesabi yok, zahmetli ve zaman isteyen tamirler istenmiyor yapılsa da baştan savma ve göstermelik geçici çözümler...
Aldığım aracın bakımını altı yıldır yapan, Istanbul da bir cok karavancı arkadaşımızın ve serviscilerin tavsiye ettiği yer, aracı hatırlamadığı gibi. kayıtlara girip neler olmuş geçmişte bu arabada diyebileceği bir düzende yok. Tutulan bir tek not hangi malzeme kullanıldı..
Kısaca aracı evin önüne bir çekebilsek bu sıkıntıları dert etmeden biraz meşgul olacağız ama olmadı.
Macera sürprizler ile eğlenceli bir şekilde devam ediyor.
Neden geri görüş kamerasını sadece geri vites konumunda kullanıyorsunuz ve buna göre tesisatı düzenliyorsunuz?
Araç konsolun uygun yerine bir mandallı on-off anahtarla istenildiğinde sürekli kullanım imkanını neden düşünmüyorsunuz?
Pazartesi yolculuk sırasında araç yakıt kesikliği oluyormuş gibi darbeli gidişler yapmaya başladı. Bir süre sonra sıklaştı ve servise gitmeye karat verdim. Vardığımda son yüz metreyi zor gidebildim.
Neden geri görüş kamerasını sadece geri vites konumunda kullanıyorsunuz ve buna göre tesisatı düzenliyorsunuz?
Araç konsolun uygun yerine bir mandallı on-off anahtarla istenildiğinde sürekli kullanım imkanını neden düşünmüyorsunuz?
Bu tür sıkıntıların en başta olması iyi oluyor, toparlaya toparlaya gidiyoruz. Hiç tanımadığımız aracı ilgili yerde öğrenmek keyifli.
Tabi işsiz bir emekliyi kovmazlarsa.
Bugün arıza kendini tekrar belli etsin diye test sürüşü yaptım, geri çekiciye kaldırırken el frenimizin de yeterli olmadığı ve bakım istedigi ortaya cıktı.
@kartalveat, sizin dediginiz gibi sürüş anında da kullanıyoruz. Bu mod da ister 4 kamera aynı ekranda , istendiğinde farklı modlar seçiliyor. Geri vites durumunda yalnız geri kamera devrede... Aracı aldığında sistem kısmen kuruluydu, kendimize uygun hale dönüştürdük.Neden geri görüş kamerasını sadece geri vites konumunda kullanıyorsunuz ve buna göre tesisatı düzenliyorsunuz?
Araç konsolun uygun yerine bir mandallı on-off anahtarla istenildiğinde sürekli kullanım imkanını neden düşünmüyorsunuz?
Aldığım aracın bakımını altı yıldır yapan, Istanbul da bir cok karavancı arkadaşımızın ve serviscilerin tavsiye ettiği yer, aracı hatırlamadığı gibi. kayıtlara girip neler olmuş geçmişte bu arabada diyebileceği bir düzende yok. Tutulan bir tek not hangi malzeme kullanıldı..
Araç kayıtları için bende de benzer dosya var. Ayrıca artık bir aplikasyon kullanıyorum tüm yakıt, bakım, yapılan işlemler ve servisler kanıtlanıyor.Ben her aracım için bir dosya tutarım. Servis formu varsa onu eklerim. Yoksa bir liste halinde hangi tarihte, kaç km.de neler yapılmış, hangi usta yapmış tek tek yazarım. Ayrıca bir de lastikler için takip listesi tutarım. Yaz ve kış lastiklerinin değiştiği tarihleri, km.leri yazarım. Böylece hangi lastiği kaç sene ve kaç km. kullandığımı takip etme imkanım olur. Tabii ayni şeyi aldığım yakıtlar için de yaparım. Hemen her zaman uyarı ışığı yanınca benzinciye girer, pompa atıncaya kadar doldurturum. Sonra da km.yi yazıp 100 km.de ne kadar yaktığımı takip ederim. Size de tavsiye ederim.
hayırlı olsunnn benimde var bi hayalim
Bu konu bilgi beklemeye devam ediyor...Karavan bölümü için Exide Siprinter XP 12V3000 ( C10-93Ah) ( C20 -105Ah ) iki adet AGM akü kullanacağız.
Araç üzerinde Mutlu akü var , elde ettiğim araç evraklarında 2016 yılında alinmiş. Uzun sürede kullanılmadan beklediği gibi bir durumda ortada.
Yeni akü, alternatircsarji da düşünüldüğünde ( Victron Orion Tr Smart ile beraber ) araç aküsü için tercihimizi hangi türden yapmak daha iyi bir seçim olur...