Adım Adım Karavan'a Doğru

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 419
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 100,976

Etiketler
ben plaka üzeri kamerayı kullanmanın bu boyuttaki araçlar için ikinci-üçüncü seçenek olması gerektiğini düşünüyorum. daha geniş ve üstten bir görüntü için ben araçta büyük ve gece görüşü daha iyi bir kamera tercih ettim.

Araçta hangi sırayla olsa da bir arka kameranın faydası tabi kesin tartışmasız.
Fakat ben ~10 senedir park sensörüyle de sıkıntı çekmedim.
Ama hepsinden önce, araç sürücüsü için aparat yardımı olmadan geri sürebilme, en küçük ortak payda durumunda. Zaten ehliyet sınavında ve marka karavancıların üretiminde yeri olmaması da sanırım ayni temel prensip yüzünden olmalı ?

Bu gün navigatörsüz yola çıkmıyoruz. Şimdi hanımla eskiden yollarda yaptığımız kavgaları özlüyorum desem iki yüzlülük olurdu..:yum:
Fakat navigatör bozulursa ayni kalitede yolumuzu bulacağımdan da açıkcası artık emin değilim. Bu da alışkanlığın diğer yüzü..
 
Son düzenleme:

Dün kamera sisteminin tesisatını toparlattım. Bir tek arka tavan stop lambası üzerine ilave kamera ve geri vites sensörü ilave ettik.
Arada soket var ve ön tarafa kadar tüm kablolar spiral kanaldan ilerliyor. Montaj sırasında olabilecek sıkıntıya ve sonra ihtiyaç olacak tamirlere dikkat ederek düzenledik.


Bugünde araçtaki tesisat sıkıntısını çözemedik. Turkiyede kurulu oto sanayi sistemin de aslında sorun çözmek bir şans işi.
Ustaların telefonu hiç susmuyor, arada başka bir konu ile ilgili soru sorarak araya giren müşterinin.haddi hesabi yok, zahmetli ve zaman isteyen tamirler istenmiyor yapılsa da baştan savma ve göstermelik geçici çözümler...
Aldığım aracın bakımını altı yıldır yapan, Istanbul da bir cok karavancı arkadaşımızın ve serviscilerin tavsiye ettiği yer, aracı hatırlamadığı gibi. kayıtlara girip neler olmuş geçmişte bu arabada diyebileceği bir düzende yok. Tutulan bir tek not hangi malzeme kullanıldı..
Kısaca aracı evin önüne bir çekebilsek bu sıkıntıları dert etmeden biraz meşgul olacağız ama olmadı.
Macera sürprizler ile eğlenceli bir şekilde devam ediyor.
Sanıyorum araç yakıt kesmesi yapıyor. Aracı tanımamakla birlikte bence öncelikli yakıt selonoidi ve depo yakıt pompası kablolarını iyi bir elektrikçiye kuru çek yaptırın. Muhtemelen bir yerde gevşek bağlantı yada şase var gibi geliyor bana.
 

geçmiş olsun üstadım... bakalım biz neler yaşayacağız bodoslama karavanda.. :oops:
Bu tür sıkıntıların en başta olması iyi oluyor, toparlaya toparlaya gidiyoruz. Hiç tanımadığımız aracı ilgili yerde öğrenmek keyifli.
Tabi işsiz bir emekliyi kovmazlarsa.
Bugün arıza kendini tekrar belli etsin diye test sürüşü yaptım, geri çekiciye kaldırırken el frenimizin de yeterli olmadığı ve bakım istedigi ortaya cıktı.
Araçta hangi sırayla olsa da bir arka kameranın faydası tabi kesin tartışmasız.
Fakat ben ~10 senedir park sensörüyle de sıkıntı çekmedim.
Ama hepsinden önce, araç sürücüsü için aparat yardımı olmadan geri sürebilme, en küçük ortak payda durumunda. Zaten ehliyet sınavında ve marka karavancıların üretiminde yeri olmaması da sanırım ayni temel prensip yüzünden olmalı ?

Bu gün navigatörsüz yola çıkmıyoruz. Şimdi hanımla eskiden yollarda yaptığımız kavgaları özlüyorum desem iki yüzlülük olurdu..:yum:
Fakat navigatör bozulursa ayni kalitede yolumuzu bulacağımdan da açıkcası artık emin değilim. Bu da alışkanlığın diğer yüzü..
Ben navigasyon ile yarışsam da gelecek ne gösterir bilemiyorum. Eşim zaten sıkıştıgında navigasyon ile ugrasmiyor direk beni arayarak, bekliyorum diyor. Konumlarımız kendi telefonlarimızda birbirimize paylaşıma acık olduğundan dünyanın neresinde olursa olsun istediği yere , istedigi vasıta ile yönlendirmesini yapiyorum.
Diğer taraftan uzun yılların ticari araç şoförlerinin bile geri kameralarına alıştıktan sonra arıza olduğunda zorlandıkları ve kendilerini huzursuz hissettikleri bir gerçek.
Sanıyorum araç yakıt kesmesi yapıyor. Aracı tanımamakla birlikte bence öncelikli yakıt selonoidi ve depo yakıt pompası kablolarını iyi bir elektrikçiye kuru çek yaptırın. Muhtemelen bir yerde gevşek bağlantı yada şase var gibi geliyor bana.
Bizde sökümler yaptık, birkaç cihaz iptal oldu . Soylediğiniz gibi bir gevşek nokta yada şase problemi var. Ama elektrikte bu arama ve sorunu bulmak sıkıntılı oluyor. Sonuç ta çözülecek biraz zaman kaybını sorun etmiyoruz. Yuksek maliyet cikarmamasida tercih sebebi 😀
Sanayide her uğrayanın karavan mı yapacaksın, nasıl olacak soruları da aynı hızla devam ediyor...


Bugün tavan havalandırmayı söktürüp , problemli hale dönüşmüş silikonlari kazıtmak ve tekrar monte ettirmek, aynı zamanda arka bölmenin sol ikinci camı sürgülü yapmak için birkac yere uğradım. Hazır cam mevcut da bulamadım, geldiginde bilgi verecekler.
Havalandırma için bu bir günlük iş diyerek pek istekli davranmadılar. Ayrıca slikon kazınırken alttaki boyanın durumu, yapıştırmadan önce yüzeyin temizligi ve Türkiyede ki tüm benzer işlerin çözümü joker Dayson söz konusu olunca , başlarında sözümüzde dinlenmeyecegi için bu iste adres bizden tarafa dogru yönleniyor...

🖐🖐🖐
 

Dün kamera sisteminin tesisatını toparlattım. Bir tek arka tavan stop lambası üzerine ilave kamera ve geri vites sensörü ilave ettik.
Arada soket var ve ön tarafa kadar tüm kablolar spiral kanaldan ilerliyor. Montaj sırasında olabilecek sıkıntıya ve sonra ihtiyaç olacak tamirlere dikkat ederek düzenledik.


Bugünde araçtaki tesisat sıkıntısını çözemedik. Turkiyede kurulu oto sanayi sistemin de aslında sorun çözmek bir şans işi.
Ustaların telefonu hiç susmuyor, arada başka bir konu ile ilgili soru sorarak araya giren müşterinin.haddi hesabi yok, zahmetli ve zaman isteyen tamirler istenmiyor yapılsa da baştan savma ve göstermelik geçici çözümler...
Aldığım aracın bakımını altı yıldır yapan, Istanbul da bir cok karavancı arkadaşımızın ve serviscilerin tavsiye ettiği yer, aracı hatırlamadığı gibi. kayıtlara girip neler olmuş geçmişte bu arabada diyebileceği bir düzende yok. Tutulan bir tek not hangi malzeme kullanıldı..
Kısaca aracı evin önüne bir çekebilsek bu sıkıntıları dert etmeden biraz meşgul olacağız ama olmadı.
Macera sürprizler ile eğlenceli bir şekilde devam ediyor.

Neden geri görüş kamerasını sadece geri vites konumunda kullanıyorsunuz ve buna göre tesisatı düzenliyorsunuz?
Araç konsolun uygun yerine bir mandallı on-off anahtarla istenildiğinde sürekli kullanım imkanını neden düşünmüyorsunuz?
 



Neden geri görüş kamerasını sadece geri vites konumunda kullanıyorsunuz ve buna göre tesisatı düzenliyorsunuz?
Araç konsolun uygun yerine bir mandallı on-off anahtarla istenildiğinde sürekli kullanım imkanını neden düşünmüyorsunuz?

Geri görüş kamerasını 10 yıldan fazla bir zamandır yolda devamlı kullanırım. Arkadaki trafiği devamlı görebilmek bence de faydalı. Tek sorun kamerayı devamlı kullanınca ömrü azalıyor. Şu anda araçta sanıyorum 3.kamera var.
 

Pazartesi yolculuk sırasında araç yakıt kesikliği oluyormuş gibi darbeli gidişler yapmaya başladı. Bir süre sonra sıklaştı ve servise gitmeye karat verdim. Vardığımda son yüz metreyi zor gidebildim.

Sorunun basitten zora ,ucuzdan masraflıya bir çok neden ve çözümü var.
Fakat ,paranızı ve zamanınız çalmayacak ve sorunu doğru teşhis edecek bilgili usta bulmak en zoru.
Allah iyi usta bulma şansı ve sabırı versin size
 

Neden geri görüş kamerasını sadece geri vites konumunda kullanıyorsunuz ve buna göre tesisatı düzenliyorsunuz?
Araç konsolun uygun yerine bir mandallı on-off anahtarla istenildiğinde sürekli kullanım imkanını neden düşünmüyorsunuz?

Ben yıllardır bu şekilde kullanıyorum, arkada asılı bisiklet veya motosikletin arada bir ne durumda olduklarına bakıyorum, ihtiyaç zamanı geri manevralarda kullanıyorum,

Bu tür sıkıntıların en başta olması iyi oluyor, toparlaya toparlaya gidiyoruz. Hiç tanımadığımız aracı ilgili yerde öğrenmek keyifli.
Tabi işsiz bir emekliyi kovmazlarsa.
Bugün arıza kendini tekrar belli etsin diye test sürüşü yaptım, geri çekiciye kaldırırken el frenimizin de yeterli olmadığı ve bakım istedigi ortaya cıktı.

geçmiş olsun, dediğiniz gibi şimdi arıza yapması bir şans bence, karavan bitip gezi başlangıcında yapsaydı bu arızayı büyük hayal kırıklığı olurdu
 

Neden geri görüş kamerasını sadece geri vites konumunda kullanıyorsunuz ve buna göre tesisatı düzenliyorsunuz?
Araç konsolun uygun yerine bir mandallı on-off anahtarla istenildiğinde sürekli kullanım imkanını neden düşünmüyorsunuz?
@kartalveat, sizin dediginiz gibi sürüş anında da kullanıyoruz. Bu mod da ister 4 kamera aynı ekranda , istendiğinde farklı modlar seçiliyor. Geri vites durumunda yalnız geri kamera devrede... Aracı aldığında sistem kısmen kuruluydu, kendimize uygun hale dönüştürdük.
 

Aldığım aracın bakımını altı yıldır yapan, Istanbul da bir cok karavancı arkadaşımızın ve serviscilerin tavsiye ettiği yer, aracı hatırlamadığı gibi. kayıtlara girip neler olmuş geçmişte bu arabada diyebileceği bir düzende yok. Tutulan bir tek not hangi malzeme kullanıldı..

Ben her aracım için bir dosya tutarım. Servis formu varsa onu eklerim. Yoksa bir liste halinde hangi tarihte, kaç km.de neler yapılmış, hangi usta yapmış tek tek yazarım. Ayrıca bir de lastikler için takip listesi tutarım. Yaz ve kış lastiklerinin değiştiği tarihleri, km.leri yazarım. Böylece hangi lastiği kaç sene ve kaç km. kullandığımı takip etme imkanım olur. Tabii ayni şeyi aldığım yakıtlar için de yaparım. Hemen her zaman uyarı ışığı yanınca benzinciye girer, pompa atıncaya kadar doldurturum. Sonra da km.yi yazıp 100 km.de ne kadar yaktığımı takip ederim. Size de tavsiye ederim.
 



Ben her aracım için bir dosya tutarım. Servis formu varsa onu eklerim. Yoksa bir liste halinde hangi tarihte, kaç km.de neler yapılmış, hangi usta yapmış tek tek yazarım. Ayrıca bir de lastikler için takip listesi tutarım. Yaz ve kış lastiklerinin değiştiği tarihleri, km.leri yazarım. Böylece hangi lastiği kaç sene ve kaç km. kullandığımı takip etme imkanım olur. Tabii ayni şeyi aldığım yakıtlar için de yaparım. Hemen her zaman uyarı ışığı yanınca benzinciye girer, pompa atıncaya kadar doldurturum. Sonra da km.yi yazıp 100 km.de ne kadar yaktığımı takip ederim. Size de tavsiye ederim.
Araç kayıtları için bende de benzer dosya var. Ayrıca artık bir aplikasyon kullanıyorum tüm yakıt, bakım, yapılan işlemler ve servisler kanıtlanıyor.
Lâstik konusunu da beğendim.. Ilave ediyoruz.👏
🖐🖐🖐
 


hayırlı olsunnn benimde var bi hayalim

Bence hayallerinizi fazla ertelemeyin. İçinde yatabileceğiniz herhangi bir aracın içine atın bir uyku tulumu (çok rahata düşkünseniz bir de şişme yatak), bir küçük tüp, bir de musluklu bidon; olsun size karavan.

Ama temel şart, hanımın bu işe olur vermesi. Yoksa bütün hayalleriniz rüya olur.
 


Karavan bölümü için Exide Siprinter XP 12V3000 ( C10-93Ah) ( C20 -105Ah ) iki adet AGM akü kullanacağız.
Araç üzerinde Mutlu akü var , elde ettiğim araç evraklarında 2016 yılında alinmiş. Uzun sürede kullanılmadan beklediği gibi bir durumda ortada.
Yeni akü, alternatircsarji da düşünüldüğünde ( Victron Orion Tr Smart ile beraber ) araç aküsü için tercihimizi hangi türden yapmak daha iyi bir seçim olur...

Screenshot_20210527-173042_WhatsApp.jpg
 



Karavan bölümü için Exide Siprinter XP 12V3000 ( C10-93Ah) ( C20 -105Ah ) iki adet AGM akü kullanacağız.
Araç üzerinde Mutlu akü var , elde ettiğim araç evraklarında 2016 yılında alinmiş. Uzun sürede kullanılmadan beklediği gibi bir durumda ortada.
Yeni akü, alternatircsarji da düşünüldüğünde ( Victron Orion Tr Smart ile beraber ) araç aküsü için tercihimizi hangi türden yapmak daha iyi bir seçim olur...
Bu konu bilgi beklemeye devam ediyor...


Bugün aracı bakımdan aldım ve sonunda aracımız gerçek evine ulaştı.
Artık Duzcedeyiz...
Sorunun kaynağı yağmur suyu kanallarının silecek altın da uzun beklemeden tıkanması sonucu suyun motor bölümüne akmasi. Burada sigorta kutusu ve beyin kısmındaki bölüme sızma sonucu bir cok oksitlenmenin oluşması sorunun kaynaği .

Servis dönüşü evin önünde biraz temizlik yapmaya devam ettim. Bulundugumuz yerde üç özel okul olduğu için öğretmen ve bazı öğrenciler için servis hareketi oluyor, görende karavan mı yapıyorsun sorusu ile sohbete başlıyor. Bugün yanıma gelen ve kendi araçlarını da satmayı düşünen iki Citroen sahibi karavan sohbeti sonrası araç hakkında bilgiler verdiler. Ben daha hiç ağzımı açmadan araçda söylenen bölgede oksitlenmenin başlıca problem olduğunu önlem almami söylediler. Bir tanesi aracını alır almaz bu bölgeye naylon kapladığını söyledi banada,tavsiye etti..
Velhasıl evin önünde daha neler öğreneceğiz.
Üç gündür sanayideki sohbetlerde öğrendiğimiz ve yazışmallarımızı okuyup arayıp bilgi verenlerin notlarını da kaydediyoruz..
Acele etmeden , kollektif bir karavan dönüşümü keyifli oluyormuş.
Dönüşüm sonrası kendilerini ziyaret etmek ve tanışmak da artık bir gereklilik oldu.
🖐🖐🖐

20210528_214601.jpg
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst