TA2RX
Müzmin öğrenci
Aracın ön hazırlığı için bu kadar emek ve çabayı gördükten sonra iyi ki minibüs yerine panelvan alıp yapmışım diyorum.
@ccingiler Söküm işlemini servis işiyle ilgilenen , aynı zamanda oto tamiri ile de ilgilenen bir arkadaşımız ile yaptık. Koltuklarımizi değerlendirelim dedim, önce kılıfları sökerek sokaga dizdik, fotolarını kendi gruplarına attı. Bana koltukların markasını, yenilerin güncel değerini ve bunkarin mevcut halkerini degerlendirdi. 2200tl fiyat belirledik. Telefonlar ve sorular bir süre sonra çalışmamıza engel olmaya başladı şehir dışından dahi aranmaya başladık. Sonuç ta öğleden sonra 2000tl fiyata sattık.Muhteşemsin reis.. sokak mağazasında koltuk satmak efsane olmuş.. bizimkiler hurdaya gidecek.
@buralpdi Levent kardeş bizde benzer düşünüyoruz.Bizim araçlardaki kullanılan sac kaynak gördüğü zaman çok çabuk çürüyor, alttan ve üstten mastik en iyi çözüm
İkinci bir uyarı camları kapatmadan taşlama yapıyorsunuz buda cam yüzeyinde çapak yapışmasına neden olur ve çıkmaz
@Doğrucu Davut Mesut bey Forumdaki ilk zamanlarımızda tersanelerde iş yapan Koray bey'in karavan yapımında MS,Polimer kararını vermiştim. Soudal High Tack All Fix , yerli muadili Akfix High Tack ve her doğru kullanımda iyi sonucu veren Sikaflex ürunleri ile çalışacagız..
Sanırım Türkiye'de "Silikon" kelimesi yapıştırıcı macun anlamında kullanılıyor. Yani tüm ısıtıcılara Webasto denildiği gibi.
Silikon aslında bir dolgu maddesi cinsi ve bu işlevi için gerektiği kadar yapışkanlığı olsa da asıl kullanım alanı bu değil. Üstelik zamanla %25 e kadar çekebilme ve küf yapma dezavantajları yanında, yeterli titreşim sönümleyici esnekliği de yok.
Bildiğim kadarıyla artık marka çekme karavanlarda bile kullanılmamakta.
Tek istisna ise değişimi kolay olduğundan heki montajında dolgu maddesi olarak kullanılması. Biliyorsunuz hekilerin tutuculuğunu ekstra vidalar üzerine almakta. Belki karavanını kendi yapanlar için zaten kaçacak yeri olmayan taban çıtalarını sabitlemekte de uygulama bulabilirlerdi ?
Panelvan yapımında universal ve en uygun yapıştırıcı ise "MS Polimer" sınıfı malzemeler. Bu yapıştırıcı, metali diğer metal ve çeşitli yüzeylere uygun ısı aralıklarında kolayca yapıştırması yanında, esnekliği, neredeyse boyut değiştirmemesi ama en önemlisi silikonu oldukça geçen tutuculuğu ile gereksinimlerimize tam istediğimiz cevabı vermekte. Tek dezavantajları silikondan az daha pahalı olmaları.
Çalışması daha zor çift kompenentli epoksit yapıştırıcıların gereksinim üstü tutuculuğu için verilecek ücret ise anlamsız. Almanya'da bile solar braketleri için artık MS Polimer yapıştırıcılar kullanılmakta.
@TA2RX Bekir Bey Biz memnunuz, hiç bilmediğimiz bir araç öğreniyoruz , tanıyoruz. Bunda vakit problemimizin olmaması da etkili.Aracın ön hazırlığı için bu kadar emek ve çabayı gördükten sonra iyi ki minibüs yerine panelvan alıp yapmışım diyorum.
@ccingiler Söküm işlemini servis işiyle ilgilenen , aynı zamanda oto tamiri ile de ilgilenen bir arkadaşımız ile yaptık. Koltuklarımizi değerlendirelim dedim, önce kılıfları sökerek sokaga dizdik, fotolarını kendi gruplarına attı. Bana koltukların markasını, yenilerin güncel değerini ve bunkarin mevcut halkerini degerlendirdi. 2200tl fiyat belirledik. Telefonlar ve sorular bir süre sonra çalışmamıza engel olmaya başladı şehir dışından dahi aranmaya başladık. Sonuç ta öğleden sonra 2000tl fiyata sattık.
@Doğrucu Davut Mesut bey Forumdaki ilk zamanlarımızda tersanelerde iş yapan Koray bey'in karavan yapımında MS,Polimer kararını vermiştim. Soudal High Tack All Fix , yerli muadili Akfix High Tack ve her doğru kullanımda iyi sonucu veren Sikaflex ürunleri ile çalışacagız.
Dostlara 🖐🖐🖐
Gayet iyi fiyata gitmişler.. Hangi satış sistemi üzerinden koltukları satttınız ? Bende de 1 5 li 1 3 lü, 2 2 li 4 tanede tekli koltuk var.. Onları satıp araç içinde yer açmam gerekiyor.. Aracın içi, tepeleme koltuk dolu.. koyacak yerimde yok.. Orjinal 3 tane 2 li koltuğu elimde tutacağım..@ccingiler Söküm işlemini servis işiyle ilgilenen , aynı zamanda oto tamiri ile de ilgilenen bir arkadaşımız ile yaptık. Koltuklarımizi değerlendirelim dedim, önce kılıfları sökerek sokaga dizdik, fotolarını kendi gruplarına attı. Bana koltukların markasını, yenilerin güncel değerini ve bunkarin mevcut halkerini degerlendirdi. 2200tl fiyat belirledik. Telefonlar ve sorular bir süre sonra çalışmamıza engel olmaya başladı şehir dışından dahi aranmaya başladık. Sonuç ta öğleden sonra 2000tl fiyata sattık.
Servisçilerin kendi aralarındaki whatsapp grupları..Gayet iyi fiyata gitmişler.. Hangi satış sistemi üzerinden koltukları satttınız ? Bende de 1 5 li 1 3 lü, 2 2 li 4 tanede tekli koltuk var.. Onları satıp araç içinde yer açmam gerekiyor.. Aracın içi, tepeleme koltuk dolu.. koyacak yerimde yok.. Orjinal 3 tane 2 li koltuğu elimde tutacağım..
Dediğinizden cesaret alarak, yukarıda yapıştırıcılardan bahsetmiştim.Önemli olan dönüşüm yolculugu devam ederken, farklı görüşlerin , yeni ürün ve uygulamaların ortaya çıkabileceği bir sohbet tadında devam etsin. Sayfada ne kadar çok farklı bilgi toplanırsa o kadar zenginleşir.
Reis sende taksit taksit veriyorsun tüyoları ya..Dediğinizden cesaret alarak, yukarıda yapıştırıcılardan bahsetmiştim.
Şimdi de araç altına yapılan yamaların Levent beyin de dikkati çektiği üzere pastan korunması üzerine, düşüncemi söylemek istiyorum.
Bu tamirli alanların sadece boya ile korunması özellikle taş darbelerine karşı yetersiz kaldığından üzerlerinin,
* gres yağı,
* % 10 balmumu + % 90 vazelin karışımı veya
* MS Polimer ile 1mm den az olmamak üzere kaplanmasının faydası olmalı..
İlk iki malzemenin boşluklara akabilme özelliği var.
Pasa dayanıklı aluminium veya engebeli yerlere daha kolay uyabilen bakır levha kullanımında ise eloktrolize yol açmaması amacıyla, metal metal temasından kaçınmak yerinde olurdu..
Fakat siz de forumu taksit taksit bile okumuyor hatta verilen trimleri teğet dinliyorsunuz.Reis sende taksit taksit veriyorsun tüyoları ya..
Reis reis menzil uzun zaman az yapacak bir şey yokFakat siz de forumu taksit taksit bile okumuyor hatta yazılan trimleri teğet dinliyorsunuz.
Biz rotanızı pupa yelken gidebilmeniz için arkanızdan üflesek de, siz orsa alabanda tremola da ısrarcısınız. Tabi konuya bodoslama girince olacağı buydu..
Tarzınız biraz yel yeperek yelken kürek olduğundan, bumbanın ara sıra başınıza çarpması da normal.
Alın rüzgarı arkaya, açın flogu ki kelebek kelebek gidelim...
Aman ha kavancaya dıkkat bunba o zaman tam ısırırFakat siz de forumu taksit taksit bile okumuyor hatta verilen trimleri teğet dinliyorsunuz.
Biz rotanızı pupa yelken gidebilmeniz için arkanızdan üflesek de, siz orsa alabanda tremola da ısrarcısınız. Tabi konuya bodoslama girince olacağı buydu..
Tarzınız biraz yel yeperek yelken kürek olduğundan, bumbanın ara sıra başınıza çarpması da normal.
Alın rüzgarı arkaya, açın flogu ki kelebek gibi gidelim...
Konu içine na kadar farklı uygulama detayı ve ürün bilgisi girerse o kadar faydalı olur.Dediğinizden cesaret alarak, yukarıda yapıştırıcılardan bahsetmiştim.
Şimdi de araç altına yapılan yamaların Levent beyin de dikkatimizi çektiği üzere pastan korunması üzerine, düşüncemi söylemek istiyorum.
Bu tamirli alanların sadece boya ile korunması özellikle taş darbelerine karşı yetersiz kaldığından üzerlerinin,
* gres yağı,
* % 10 balmumu + % 90 vazelin karışımı veya
* MS Polimer ile 1mm den az olmamak üzere kaplanmasının faydası olmalı..
İlk iki malzemenin boşluklara akabilme özelliği var.
Pasa dayanıklı aluminium veya engebeli yerlere daha kolay uyabilen bakır levha kullanımında ise eloktrolize yol açmaması amacıyla, metal metal temasından kaçınmak yerinde olurdu..
Sanırım ince dişli bir tarak spatula yardımcı olabilir diye düşünüyorum..
Janberk bey bir mm hem tahminiydi hem de en az olarak yazmıştım. Daha kalın kaplamanın zararı olmamalı..