ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umocan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,400
Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

uzun zamandır yazmak istediğim bir konu daha var, izninizle..
2.5 tonluk bir araç kullanıyoruz ve çoğumuz da (ben de dahil) arazi kullanımı avantajlarından dolayı A/T serisi %50/50 kullanım özelikleri sunan lastiklere geçiş yapıyoruz.
Bu lastiklerle ( ya da standart gelen 18" /255 Hancook v.s. lerle) bu aracı 160-200 km hızlarda kullanmak fren emniyeti açısından doğrudeğil diye düşünüyorum. Özellikle araç yüksüzken risk daha da büyüyor. Combo (doblo, transit v.s.) araçlarda ölümcül kazalara yol açıyor çünkü dengeli frenleme sistemi ticari araçlarda belli bir yükün olduğu ve bu yükün de aracın ağırlık merkezinde olacağı varsayımına göre düzenleniyor. Keza fren ayarı -aynı rot balans ayarları gibi - zaman ve yol şartlarına bağlı olarak bqkım / ayardan kısa bir zaman sonra dahi bozulmuş olabiliyor ve bu da yüksek hızda dengesiz frenleme ve savrulmalara yol açıyor. Yere yakın bir binek araçta yüksek hızda (ağırlığa da bağımlı olarak) kolayca tolare ya da kontrol edilebilen bu tür savrulmalar, bizim aracımızda çok daha vahim durumlara yol açabilir.
bu yıl araç muayenesi yaptırmadan önce elektronik fren testine soktum aracımı ve sağ ve sol frenlemeler arasında ciddi farklar çıktı. bu ayarları düzelterek girdim yoksa zaten muayeneden geçemiyorsunuz.
önerim;
, fırsat ve imkanınız varsa belli periyotlarda bu kontrolü yaptırın ve hidrolik tamamlama/ ayar v.s yaptırın
. 160-200 leri fazla düşünmeyin ki, bu hobiden uzun süre zevk alabilin ve burada oluşan bu gurupta paylaşımlarımızı sürdürebilelim.
sağlıcakla kalın
 

Etiketler
Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

monster crashed' Alıntı:
uzun zamandır yazmak istediğim bir konu daha var, izninizle..
2.5 tonluk bir araç kullanıyoruz ve çoğumuz da (ben de dahil) arazi kullanımı avantajlarından dolayı A/T serisi %50/50 kullanım özelikleri sunan lastiklere geçiş yapıyoruz.
Bu lastiklerle ( ya da standart gelen 18" /255 Hancook v.s. lerle) bu aracı 160-200 km hızlarda kullanmak fren emniyeti açısından doğrudeğil diye düşünüyorum. Özellikle araç yüksüzken risk daha da büyüyor. Combo (doblo, transit v.s.) araçlarda ölümcül kazalara yol açıyor çünkü dengeli frenleme sistemi ticari araçlarda belli bir yükün olduğu ve bu yükün de aracın ağırlık merkezinde olacağı varsayımına göre düzenleniyor. Keza fren ayarı -aynı rot balans ayarları gibi - zaman ve yol şartlarına bağlı olarak bqkım / ayardan kısa bir zaman sonra dahi bozulmuş olabiliyor ve bu da yüksek hızda dengesiz frenleme ve savrulmalara yol açıyor. Yere yakın bir binek araçta yüksek hızda (ağırlığa da bağımlı olarak) kolayca tolare ya da kontrol edilebilen bu tür savrulmalar, bizim aracımızda çok daha vahim durumlara yol açabilir.
bu yıl araç muayenesi yaptırmadan önce elektronik fren testine soktum aracımı ve sağ ve sol frenlemeler arasında ciddi farklar çıktı. bu ayarları düzelterek girdim yoksa zaten muayeneden geçemiyorsunuz.
önerim;
, fırsat ve imkanınız varsa belli periyotlarda bu kontrolü yaptırın ve hidrolik tamamlama/ ayar v.s yaptırın
. 160-200 leri fazla düşünmeyin ki, bu hobiden uzun süre zevk alabilin ve burada oluşan bu gurupta paylaşımlarımızı sürdürebilelim.
sağlıcakla kalın
Güzel bir konu,güzel öğütler,güzel tesbitler ve güzel temenniler....
 

Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

monster crashed' Alıntı:
uzun zamandır yazmak istediğim bir konu daha var, izninizle..
2.5 tonluk bir araç kullanıyoruz ve çoğumuz da (ben de dahil) arazi kullanımı avantajlarından dolayı A/T serisi %50/50 kullanım özelikleri sunan lastiklere geçiş yapıyoruz.
Bu lastiklerle ( ya da standart gelen 18" /255 Hancook v.s. lerle) bu aracı 160-200 km hızlarda kullanmak fren emniyeti açısından doğrudeğil diye düşünüyorum. Özellikle araç yüksüzken risk daha da büyüyor. Combo (doblo, transit v.s.) araçlarda ölümcül kazalara yol açıyor çünkü dengeli frenleme sistemi ticari araçlarda belli bir yükün olduğu ve bu yükün de aracın ağırlık merkezinde olacağı varsayımına göre düzenleniyor. Keza fren ayarı -aynı rot balans ayarları gibi - zaman ve yol şartlarına bağlı olarak bqkım / ayardan kısa bir zaman sonra dahi bozulmuş olabiliyor ve bu da yüksek hızda dengesiz frenleme ve savrulmalara yol açıyor. Yere yakın bir binek araçta yüksek hızda (ağırlığa da bağımlı olarak) kolayca tolare ya da kontrol edilebilen bu tür savrulmalar, bizim aracımızda çok daha vahim durumlara yol açabilir.
bu yıl araç muayenesi yaptırmadan önce elektronik fren testine soktum aracımı ve sağ ve sol frenlemeler arasında ciddi farklar çıktı. bu ayarları düzelterek girdim yoksa zaten muayeneden geçemiyorsunuz.
önerim;
, fırsat ve imkanınız varsa belli periyotlarda bu kontrolü yaptırın ve hidrolik tamamlama/ ayar v.s yaptırın
. 160-200 leri fazla düşünmeyin ki, bu hobiden uzun süre zevk alabilin ve burada oluşan bu gurupta paylaşımlarımızı sürdürebilelim.
sağlıcakla kalın

Sadece Ssangyong değil, bütün pickup'lar için güzel bir önerme.
 

Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

bu öneriler actyon sports harici pick-ü lar için daha çok geçerli olabilir.
-bizim araçlar zaten onlardan daha alçak
-arkalarda helezon yay ve 5 bağlantı noktası jeep lerdeki konforu ve sağlam yol tutuşu sağlıyor
-arka frenlerimiz disk....v.s.

ama yinede tedbirli araç sürmek her zaman gerekli ve araç bakımlarını aksatmamak.

ben araç boşken ve boş yolda deneme olsun diye 100-120 km süratte freni kökledim ve araç hiç sağa-sola savrulmadan yamulmadan
çokta makul mesafede durdu /// bunu yalnız giderken boş yol bulduğum zaman arasıra deniyorum... hepsinde mükemmel sonuç aldım. ( ki benim araç standarta göre 10 cm yüksek olmaına rağmen)
 

Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

Ediz bey,
ben de zaten forumlarda yazılmış bazı ibareler üzerine, aşağıdaki şartlar için uyarmak istemiştim. Bir de bu tip bir araca ve lastiğe ilk kez geçiş yapan arkadaşlar için.
"A/T serisi %50/50 kullanım özelikleri sunan lastiklere geçiş yapıyoruz.
Bu lastiklerle ( ya da standart gelen 18" /255 Hancook v.s. lerle) bu aracı 160-200 km hızlarda kullanmak fren emniyeti açısından ..."
Bunun dışında AS'un rakiplerine göre öne çıkan avantajları konusunda hemfikirim.
sağlıkla kalın
 



Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

devamlı 4 çeker olan araçlarda (AWD) orta diferansiyel mevcuttur. Bu ön ve arka tekerlerin farklı davranışlarını tölare eder. Bizim araçlarda orta diferansiyel yoktur. O yüzden 4 çekere attığımız zaman gücün %50 si öne %50 si arkaya gider ve keskin dönüşlerde kasılmalar olur. Bunu hızlıyken yaparsanız en zayıf neresiyse oradan kırar.

Hız sınırımız malesef 80 km fakat arka tarafa camlı kabin yapılarak aracı normal jeep görüntüse sokarsak bir ihtimal duble yollarda 110 ile jeep sınıfı zannedilip geçiş sağlanabilir..;D
 

Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

Otamatiklerde sanziman oranlari cok iyi 180 gidiyor sun devir 3200 de Yok Boyle Bir sey .....
Boylesine Surat yapip bu Kadar dusuk devirde gitmesi .. Cok iyi .. ....
 

Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

sabri yucel' Alıntı:
4 ceker modunda 80 km den fazla surat yapmamak lazım virajlarda ve keskin donuslerde arac biraz kasılabilir
Sabri Abi 4 çeker modunda; serviste ki arkadaş istediğin km ile git kardeşim sadece yakıtın biraz artar önemli olan low da 60 geçme yeter dedi.

Bence en önemlisi kullanıcı tecrübesi... Sen ne dersin abi; arazi modlarını sen nasıl kullanıyorsun,
Veya biraz daha genelleyelim herkes yardım etsin yoksa ayrı bi topik olarak açacm =4x4 kullanan arkadaşlar 4h ve 4l yi hangi durumlarda ve nasıl kullanıyorlar?
 


Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

Hırçın Karadeniz' Alıntı:
Sabri Abi 4 çeker modunda; serviste ki arkadaş istediğin km ile git kardeşim sadece yakıtın biraz artar önemli olan low da 60 geçme yeter dedi.

Bence en önemlisi kullanıcı tecrübesi... Sen ne dersin abi; arazi modlarını sen nasıl kullanıyorsun,
Veya biraz daha genelleyelim herkes yardım etsin yoksa ayrı bi topik olarak açacm =4x4 kullanan arkadaşlar 4h ve 4l yi hangi durumlarda ve nasıl kullanıyorlar?
Orçun bunları sana gerçekten servisteki arkadaş söylediyse onu yatırıp öpmek lazım. 4H modunda hız sınırı 80 km.....4L konumundaki hız sınırı azami 30 km.dir. 4H konumu karlı,buzlu,kaygan yolda ilerlerken 80 km.yi aşmamak kaydıyla kullanılır.....4L de ise çok zorlandığın herhangi bir arazi koşulunda kar,buz,çamur vs. de ağır devir olarak 30 km.yi geçememek kaydıyla kullanılır.
 



Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

celo53' Alıntı:
Orçun bunları sana gerçekten servisteki arkadaş söylediyse onu yatırıp öpmek lazım. 4H modunda hız sınırı 80 km.....4L konumundaki hız sınırı azami 30 km.dir. 4H konumu karlı,buzlu,kaygan yolda ilerlerken 80 km.yi aşmamak kaydıyla kullanılır.....4L de ise çok zorlandığın herhangi bir arazi koşulunda kar,buz,çamur vs. de ağır devir olarak 30 km.yi geçememek kaydıyla kullanılır.
Selim Abi benim pek mudanam yoktur onu için rahatlıkla konuşurum; Sakarya Adaşenden Derya hanımla konuştum benim rangeri verip üstüne ne kadarsa ekleyip alacaktım!
Özellikle üstüne basarak sorduğum birkaç şeyleri sıralayım.

1- Vergisinin total mı yoksa tek taksidi mi dedim.
Cvp: Total olduğunu belirtti. arka arkaya tekrarladım, hatta şakayla karışık bak fazla çıkarsa mmaşından ödersin dedim!

2- Vites kullanım modları hakkında detaylı bilgi vermesini istedim; lsd,porya,kilit, awd modu nasıl çalışıyo part time'ı açmasını istedim
Cvp: Ben bunları detaylı olarak öğrenip arayacam dedi 15 dk sonra döndü belirttiğim gibi anlattı bazen de yanından bir bey yardımcı oldu.

3- Yedek parça servis ve 10000 bakım maliyetlerini öğrenmek istedim
Cvp: Bunlarda da tatmin oldum.


Durum bu abi teşekkür ederim; ben galeriden çıksam daha Akçakoca'ya varmadan araba elimde kalacaktı.
Yardımlarınız için teşekkür edeim tekrar...
 

Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

Peki Abiler Ben otomatiğini bulamadığım için almadım;
Olsaydı çoktan aranızdaydım;
1 soru sormak istiyorum?
6AT de winter ve summer modları var. Bunlarım kullanım prensipleri neler?
Nerde ve nasıl kullanıyorsunuz, farklılıkları neler.
 

Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

4 ceker kullanmak dikkat ister ....
4 hi da kar buz camurlarda vs kullanmak uygun
4 low sanziman in son dislisini kucultur ve Cekis yuzde yuze yakin Artar cok dik yamaclardan inerken cikarken kumda derin camurda Kisaca daha cok guc gereken durumlarda kullanilir ...


Anya Mahruti ve vites oranlari Servis manuelde var bulursam paylasirim ...selamlar
 





Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????

Hırçın Karadeniz' Alıntı:
Sabri abicim tam anlamıyla anlamadım dersem bana kızar mısın? :(
Affına sığınarak...
Kış modunda araç ani kalkışlarda arbanızın savrulmasını engellemek için 2.vites ile kalkıyor
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,927
Mesajlar
1,525,895
Kayıtlı Üye Sayımız
166,706
Kaydolan Son Üyemiz
psikanak

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst