monster crashed
Yeni Üye
- Mesajlar
- 17
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: ACTYON SPORTS İLE NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI????
uzun zamandır yazmak istediğim bir konu daha var, izninizle..
2.5 tonluk bir araç kullanıyoruz ve çoğumuz da (ben de dahil) arazi kullanımı avantajlarından dolayı A/T serisi %50/50 kullanım özelikleri sunan lastiklere geçiş yapıyoruz.
Bu lastiklerle ( ya da standart gelen 18" /255 Hancook v.s. lerle) bu aracı 160-200 km hızlarda kullanmak fren emniyeti açısından doğrudeğil diye düşünüyorum. Özellikle araç yüksüzken risk daha da büyüyor. Combo (doblo, transit v.s.) araçlarda ölümcül kazalara yol açıyor çünkü dengeli frenleme sistemi ticari araçlarda belli bir yükün olduğu ve bu yükün de aracın ağırlık merkezinde olacağı varsayımına göre düzenleniyor. Keza fren ayarı -aynı rot balans ayarları gibi - zaman ve yol şartlarına bağlı olarak bqkım / ayardan kısa bir zaman sonra dahi bozulmuş olabiliyor ve bu da yüksek hızda dengesiz frenleme ve savrulmalara yol açıyor. Yere yakın bir binek araçta yüksek hızda (ağırlığa da bağımlı olarak) kolayca tolare ya da kontrol edilebilen bu tür savrulmalar, bizim aracımızda çok daha vahim durumlara yol açabilir.
bu yıl araç muayenesi yaptırmadan önce elektronik fren testine soktum aracımı ve sağ ve sol frenlemeler arasında ciddi farklar çıktı. bu ayarları düzelterek girdim yoksa zaten muayeneden geçemiyorsunuz.
önerim;
, fırsat ve imkanınız varsa belli periyotlarda bu kontrolü yaptırın ve hidrolik tamamlama/ ayar v.s yaptırın
. 160-200 leri fazla düşünmeyin ki, bu hobiden uzun süre zevk alabilin ve burada oluşan bu gurupta paylaşımlarımızı sürdürebilelim.
sağlıcakla kalın
uzun zamandır yazmak istediğim bir konu daha var, izninizle..
2.5 tonluk bir araç kullanıyoruz ve çoğumuz da (ben de dahil) arazi kullanımı avantajlarından dolayı A/T serisi %50/50 kullanım özelikleri sunan lastiklere geçiş yapıyoruz.
Bu lastiklerle ( ya da standart gelen 18" /255 Hancook v.s. lerle) bu aracı 160-200 km hızlarda kullanmak fren emniyeti açısından doğrudeğil diye düşünüyorum. Özellikle araç yüksüzken risk daha da büyüyor. Combo (doblo, transit v.s.) araçlarda ölümcül kazalara yol açıyor çünkü dengeli frenleme sistemi ticari araçlarda belli bir yükün olduğu ve bu yükün de aracın ağırlık merkezinde olacağı varsayımına göre düzenleniyor. Keza fren ayarı -aynı rot balans ayarları gibi - zaman ve yol şartlarına bağlı olarak bqkım / ayardan kısa bir zaman sonra dahi bozulmuş olabiliyor ve bu da yüksek hızda dengesiz frenleme ve savrulmalara yol açıyor. Yere yakın bir binek araçta yüksek hızda (ağırlığa da bağımlı olarak) kolayca tolare ya da kontrol edilebilen bu tür savrulmalar, bizim aracımızda çok daha vahim durumlara yol açabilir.
bu yıl araç muayenesi yaptırmadan önce elektronik fren testine soktum aracımı ve sağ ve sol frenlemeler arasında ciddi farklar çıktı. bu ayarları düzelterek girdim yoksa zaten muayeneden geçemiyorsunuz.
önerim;
, fırsat ve imkanınız varsa belli periyotlarda bu kontrolü yaptırın ve hidrolik tamamlama/ ayar v.s yaptırın
. 160-200 leri fazla düşünmeyin ki, bu hobiden uzun süre zevk alabilin ve burada oluşan bu gurupta paylaşımlarımızı sürdürebilelim.
sağlıcakla kalın