95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Mad-Line Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 134
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,871
Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

DRRD' Alıntı:
mustafa bey aracım 97 model 5.2 ve üzerinde 44 şanzuman var büyük lastik koymak ve arazi için 46 daha uygun olduğu söyleniyor nedersiniz değiştireyimmi suriyede maaliyet yaklaşık 500 tl gibi benim şanzuman çok tamir gördüğü söylendi saygılar

merhaba yazınızı yeni gördüm işlerin yoğunluğu sebebiyle çok sık internete giremez oldum, benim de aracımda 46 var ama o konu hakkında bir bilgim yok bişey söylemem yanlış olur fakat şanzımanınızdan şikayetiniz yoksa şimdilik şanzıman değişimini erteleyin taki sorun yaşayana kadar tamir görmüş olabilir tamir takımı gelir sıfırlanır olur biter dediğim gibi sıkıntı yoksa kullanmaya devam edin, ana şanzımanı rahatlatmak adına zaten difransiyel ayna mahrutilerini değiştireceksiniz
 

Etiketler


Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

welcome to Gayseri... :smiley:))

bu taraflardan geçersen beklerim muhakkak...
 

Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

mustafa hoşgeldin benim araca benzin pompası gerekli bunu en uygun nereden bulabiliriz saygılar
 




Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

hebelub' Alıntı:
mustafa hoşgeldin benim araca benzin pompası gerekli bunu en uygun nereden bulabiliriz saygılar

aşağı yukarı maliyeti sadece pompa ve aparatları ile 60-70 dolar arasında ya internetten sipariş yada parçacılardan bulamazsanız birkaç adres vereyim
 



Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

mustafa bey merhaba 5.2 zj 1996 model için 35 lastik koymak için ön diferansiyele ne tavsiye edersiniz saygılar
 



Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

DRRD' Alıntı:
mustafa bey merhaba 5.2 zj 1996 model için 35 lastik koymak için ön diferansiyele ne tavsiye edersiniz saygılar

Merhaba,

öncelikle ön ve arka difransiyelinize 4.56 ayna mahruti takım taktırmanız gerekecek, aracınızın arka difransiyeli dana44hd ona bişey yapmanıza gerek yok ama ön difransiyelinizin akslarını 30 freze chromolly akslarla değiştirmeniz gerekecek tabiki 30 freze aks takmanız içinde 30 freze ön kilit takmak zorundasınız, bu kadar değişiklikten sonra arka difransiyelinizinde LSD sini yenilerseniz mükemmel olur, gaza temkinli basar olur olmaz yerde zorlamazsanız aracı 37 bile koyarsınız
 

Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

aşağı yukarı maliyeti sadece pompa ve aparatları ile 60-70 dolar arasında ya internetten sipariş yada parçacılardan bulamazsanız birkaç adres vereyim


adres alabilir miyim ? Mustafa saygılar
 

Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

hebelub' Alıntı:
aşağı yukarı maliyeti sadece pompa ve aparatları ile 60-70 dolar arasında ya internetten sipariş yada parçacılardan bulamazsanız birkaç adres vereyim


adres alabilir miyim ? Mustafa saygılar

kusura bakmayın internete çok sık giremiyorum mesajınızı çok geç gördüm
 

Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

Fotoraf0009


bu yaz elim falza değmedi ama snorkeli taktık dodikleri aracoın rengine boyatıp taktık birkaç güne de lastikleri ve difransiyelleri koyuyorum aracın üzerine

dodikleri idareten bushwacker yaptık 2012 den sonra yeni ürününü beklediğim ICELAND OFFROAD'tan fiber dodik takımını sipariş edicem, daha çok yakıştığını düşünüyorum
 

Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

bir başlangıç yapalım baştan sonra başımıza ne gelmiş neler yapmışız yazıya dökelim ki bizim gibi biri daha çıkarsa yanlış yoldan gitmesin yıpranmasın hırpalanmasın :D :D :D :D :D :D önceden tüm parçalarımızı temin etmiştim ayna mahruti oranlarını da 4.56 olarak belirleyip siparişi vermiştim master install kitleri ile birlikte, difransiyel seçimini de HP Dana 30 ve Ford 8.8 den yana kullndım ama bunun kararını uzun araştırmalarım sonucu, geceler boyu forum kurtluğu yaparaktan, kullananlardan tecrübelerini alaraktan vermiştim.

Fotoraf0013

Fotoraf0014

Fotoraf0017


bilindiği gibi ön difransiyelimi kod adı HP Dana 30'umu kıbrıstan hurdacıdan 89 model bir 4.0 Laredo dan almıştım, arka difransiyeli de Kıbrıs ta bulamayınca nasılsa memlekette bulurum diyerekten içim rahat memlekete döndüm arayış içine girdim Ankara da Ali ustada vardı telefondan görüştük ama tam anlaşamadık bende dedim başka bir proje için parça bakmaya Ankara ya nasılsa gidecez orda bu işi bitiririz :smiley: ama sonuç istediğimiz gibi olmadı iletişim kopukluğu yüzünden Ankara da Ford 8.8 işini bitiremedik daha önceden bir de İstanbul da bulmuştum ama Ankara yakın diye pek üstüne düşmemiştim fiyat olarak ta biraz pahalıydı eee hal böyle olunca Ankara dan hemen Ejder abiyi aradım ve bu işi bitirelim abi dedim Ejder abi de sağolsun hemen işi bitirip difransiyeli hemen kargolattı (Ejder abi sağolsun proje boyunca sürekli yardımlarını elini emeğini üzerimizden çekmedi çok nazımızı çekti :smiley: )

HP Dana 30 a gelince Kıbrıs tan bunu alırken bilmiyordum bunlarda vakum olayı varmış vacuum disconnect (aşağıdaki resimden görünebilir) denen bir durum bu vacuum disconnect denen şey havayla çalışan bir pompa arazi şanzımanı NP242 ve NP231 olan yani 2 çeker özelliği bulununan modellerde bunu koymuşlar, bu pompa aracı iki çekere aldığımızda ön difransiyelin yolcu kısmındaki aksı devre dışı bırakıyor difransiyelden yükü alıyor, vacuum disconnect tipi olan HP Dana 30 ların yolcu kısmındaki uzun aks iki parçadan oluşuyor difransiyelin üzerindeki bu pompa ile aksı tek parça yapıyor gücü veriyor istediğimiz zaman da bu gücü difransiyelin üzerinden alıyoruz,

Fotoraf0043

neyse biz bunu iptal ettik çünkü bu sistem bizim kullanım amacımıza bakınca bizlere çokta iyi hizmet veremiyor, biz bu pompayı burdan söktük, difransiyel üzerindeki açık olan kısmada tornacıdan bir kapak yaptırıp conta kestirip kapattık sonra da sıra geldi tek parça uzun aksımızı bulmaya gelmişti bunu da Ejder abi İstanbul'dan hemen temin edip yolladı, ön difransiyel ile ilgili eksiğimiz ön Y kolun HP Dana 30 için üretilen tipini de temin etmiştik önceden Ejder abinin kiti ile birlikte, ön difransiyelin içini açtık (ustam ismi Zafer kendisi de offroadla hayli haşır neşir Suzuki Samurai ve Nissan Patrol'u var) ayna mahruti değişimine başladık;

(Ayna mahruti de marka olarak USA Standart Gear seçtim kampanya vardı fiyatı uygun geldi hem de 3 yıl garantili)

Fotoraf0021

Fotoraf0020

Fotoraf0022

Mafsallı akslarımın mafsallarını değiştirmeyi uygun gördüm (uygun gördüm derken kuru sıkı atma olmasın onuda önceden araştırmıştım :D çok yaygın bir modifiye ) 297-X lerin yerine daha büyük ve daha sağlam olan 760-X mafsalları koyduk, bu 760-X mafsal Dana44'un mafsallarından da kuvvetli ve büyük, fiyat olarak 30 Lira çifti 60 Lira tüm S100 parçacılarından alınabilir :D

Fotoraf0014

Fotoraf0016

Difransiyeli temizleyip kumlattık boyadık kenara koyduk sıfır oldu tertemiz 4.56 oranlı 760-X mafsallı bir canavar ama kilidi eksik oda olucak :D

Fotoraf0028

Arka difransiyelin macerasına başlayalım bu difransiyeli tanıtalım anlatalım sonrasında da bizim yaptıklarımıza bakalım :smiley: övmek gibi olmasın kendisi bizim araçlar için biçilmiş kaftan 1.5 cm kısa ama sorun mu tabiki değil o kadar çok artısı var ki ooo anlatmayla bitmez adamlar harbiden yapmışlar, 31 freze aksları var kovanı çok sağlam ve kemikli örnek verecek olursak bu Dana55.5 a denk geliyor :D Dana 60 dan biraz zayıf Dana44 ten biraz güçlü, rahatlıkla ve ucuza 35 freze performans aksları koyulabiliyor. Dana 44 ile olan resimleri bulamadım ama Dana 30 Dana 35 ile olan resimlerini buldum ekliyorum :smiley:

1znv03b

1zxqr8j

2hcnt43

Şimdiki koyacağım resimler ise Dana35 olan resimler;

Pumpkincompares1

Pumpkincompares2

Spidercompares

bizim maceramıza gelecek olursak; dedim 350 dolar vermeyeyim bunu memlekette lazerde kestireyim bu dediğim bağlantı ayakları :smiley: olmadı uğraşmak istemediler benimde zamanım kısıtlı olduğu için ve artık çok yorulduğum için çok fazla yer gezemedim, bu arada tabi Özcan abi'ye sordum dedim abi nedir nasıl yaparız o da dedi elimde sökülmüş arka difransiyel olsa ben burda hallettiririm ama sökülmüşü olmadığı için tam bişey de ortaya koyulamıyor sonra sağolsuın Özcan abi Bursa'da hurdacılardan araştırdı hasarlı kovan bulursak onu alalım dedik ama Bursa'da çıkmadı sonrasında hemen kurtarıcım Ejder abiyi aradım ahhh ahh Ejder abi olmasan ne yapardım bilmiyorum sinir kat sayılarım tavanda gezerdim artık :smiley: Ejder abi ordan buldu ve yolladı tabi İstanbul'da da hasarlı kovan yoktu komple kovan parçaladık ve kollarını aldık ayakları ile birlikte :D

Fotoraf0018

Bağlantı ayaklarını güzelce kolların üzerinden aldık bir güzel Ford 8.8'in üzerindeki bağlantıları temizledik ve gelen bağlantı ayaklarımızı Ford 8.8'in üzerine koyduk ölçülendirdik biçtik düşündük koyduk mis gibin oldu :smiley:

Fotoraf0046

Fotoraf0048

Bu arada unutmuşum kovanın içini önceden halletmiştik ayna mahrutilerini yerleştirdik ayarlarını yaptık kapadık birkaç resimde onlardan ekleyeyim bari;

Fotoraf0031

Fotoraf0030

Fotoraf0027

Fotoraf0034

Fotoraf0035

Bundan sonrası difransiyellerin araca yerleştirilmesi bu kısımda fazlaca aracın başında duramadım çok fazla resim çekemedim bir kaç kare :D

Fotoraf0042

Fotoraf0041
 



Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu

Aracın üzerine eşşeği koyduktan sonra Ford 8.8'in arka şaft flanşı kalmıştı bunu da buluruz demiştim sipariş etmemiştim ve bulduk Ford Transitlerin flanşıydı aradığımız onuda bulduk ve taktık buyrun resmi ;

Fotoraf0050

buraya kadar tamam difransiyelleri aracın üzerine koyduk bitti bir kare de fotoğrafı unutmadım 33 lerle bir macera da bundan sonra başlayacak ona da sıra gelecek :smiley:

Fotoraf0051

Sıra geldi 38'' leri giydirmeye :D :D :D :D

Yavuz abinin başını zaten ağrıtıyordum lastik lastik diye o kadar işinin arasında benide unutmadı sağolsun yoksa ben lastik işini yetiştiremeyecektim direk geçecektim Kıbrıs'a Erkan abiyle görüşmelerimiz olmuştu lastik konusun da ama ben bir türlü durumları düzeltip Erkan abiye dönemedim, imdadıma Yavuz abi yetişti :D nede olsa bize bu işleri aşılayan insan :lol: :lol: :lol: Yavuz Ç abim de gönderimini yaptı o kadar işinin arasında teşekkür ederim Yavuz Ç seninde başını ağrıttık abi şöyle bi baktım da yazdıkca ne çok şey yapmışım düşündükçe bi daha mı tövbe diyorum ama işte inanasım gelmiyor :D

Lastikler geldi 33 lerle yan yana görünce dedim bu iş olmaya olacak ama nasıl olacak düşündüm oturdum yarım saat :D yükseltme kitim 39.5 lastiğe kadar sorunsuz destek veriyor ama çamurluklar o desteği vermiyor :D :D :D :D

Biz lastikleri giydirdik birde baktık o ne ön de manevra sıfır Ahmet abi dedi ki (Ahmet Tiryakioğlu AS-LAS abimiz, burda da Ahmet abinin torna tezgahında işleniyoruz kolaymı :smiley: ) dedi ya bunu çözecen yada sökecen bunları 35 takacaz geçip gidecen bütün ayarları 37-38'e göre yaptık hadi sen sür çık şurdan bi kabortacıya git ön takımcıya git kitin ayarıyla birşeyler yapabilimiyiz, tabi ben çıktım ama nasıl bir çıkmadır manevra yok ki üç kez git gel yapıyorum koca koca yollarda :D :D :D :D :D

Fotoraf0056

Fotoraf0057

Kabortacıma geçtim dodikleri takmıştık birlikte dedim bu lastik burda dönecek gördüm ya lastikleri aracın üzerinde geri adım atarmıyım :D :D :D :D dodikleri az daha geriye çekecez çamurluk içlerine tadilat yapacaz oda dedi güzel çok güzel sök o zaman o lastikleri bakim hemen üstümü başımı çıkardım aldım elime bijon anahtarını söktüm lastikleri aldım aracı dükkan önünde krikoya başladık işlemeye içinin tadilatını bitirdik usta dedi benim işim var sen takıl montajla yap işte usta gitti anaaa kaldı tüm iş başıma gittim ice aldım tadilat gören yerleri güzelce ice ile kapladım üç kat ice yaptım sonra da boyadım güzelce sprey boya ile, lastikleri taktım (tabi öyle hemen tadilat olmadı o lasitkler üç dört kez söktüm taktım manevrayı görmek için) sıra geldi dodiklere dodikleri de alabildiğimiz kadar geriye aldım ve vidaladım gerekirse dodiğin iç kısımlarını da kesecektim ama gerek kalmadı güzelce bastırdık destekledik, artık manevram harikaydı tam sağ tam sol sürtme yoktu :smiley:

Kabortacının önü sökülmeden önce;

Fotoraf0058

Fotoraf0059

Başka biyerde bişeyler sorarken;

Fotoraf0065

Neyse çıktım kabortacıdan akşam oldu döndüm Ahmet abinin dükkana orda ufak bir test yapalım dedik tek tekeri aldım rampaya arka teker oturdu arka tamponun dodik kısmına anladım ki artikülasyonda orası olmamış :D ya çelik tampon yaptıracaz yada dodiğin parçasını ordan alıp güzelce traşlayacaz :smiley: henüz karar veremedim... Ön tamponu çok önceden lastik takılmadan önce sökmüştüm tamponun ilk alt boğumundan testirdim hazır ettim onuda yarın takacam tam yerinden işlem yaptık sürtme olmayacak,

ilk deneme resimlerinden;

Fotoraf0068

Fotoraf0067

Dodikten bahsetmek istiyorum ben bushwackerları sökecem hemen Kıbrıs'a geçer geçmez icelandoffroad'tan dodiklerimi isteyecem hareket alanımı mükemmel yapacam o zaman orjinal arka tamponumuda kullanabilecem ne varsa icelandoffroad ta var :smiley:

Bugün rot balansçıya gittimm arka difransiyel kapı kısmına çok yakındı, arka difransiyeli 1cm geriye aldık ayarlı arka kollarım sayesinde, rot balans olayını hallettik sornasında ustam dedi ki bir direksiyon amartisörü daha takalım ters taraftan alt rot koluna direksiyon kutusunun stresini alalım dalma yapmasın destek olsun stresini alsın :D bende dedim derhal yarın yapalım yarın ki işim de ikinci direksiyon amartisörünü takmak ve ön tamponumu takmak sonra işim bitiyor :smiley: bu arada yukarda bahsetmeyi unuttum bugun arka difransiyelin farkı için flanşıda yaptırdım koydum:smiley:

Bunlarda bu akşam rot balansçıya girerken ki resimlerim çıkarken ki resimleri yok hava kararmıştı :smiley:

Fotoraf0071

Fotoraf0073

Fotoraf0074

devam yarın gelecek şimdilik bu kadar :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,621
Mesajlar
1,521,169
Kayıtlı Üye Sayımız
172,266
Kaydolan Son Üyemiz
tomas1984.cat@gmail.

SON KONULAR



Geri
Üst