Ynt: 95 Model ZJ Antar'ın Yeniden Doğuşu
bir başlangıç yapalım baştan sonra başımıza ne gelmiş neler yapmışız yazıya dökelim ki bizim gibi biri daha çıkarsa yanlış yoldan gitmesin yıpranmasın hırpalanmasın
önceden tüm parçalarımızı temin etmiştim ayna mahruti oranlarını da 4.56 olarak belirleyip siparişi vermiştim master install kitleri ile birlikte, difransiyel seçimini de HP Dana 30 ve Ford 8.8 den yana kullndım ama bunun kararını uzun araştırmalarım sonucu, geceler boyu forum kurtluğu yaparaktan, kullananlardan tecrübelerini alaraktan vermiştim.
bilindiği gibi ön difransiyelimi kod adı HP Dana 30'umu kıbrıstan hurdacıdan 89 model bir 4.0 Laredo dan almıştım, arka difransiyeli de Kıbrıs ta bulamayınca nasılsa memlekette bulurum diyerekten içim rahat memlekete döndüm arayış içine girdim Ankara da Ali ustada vardı telefondan görüştük ama tam anlaşamadık bende dedim başka bir proje için parça bakmaya Ankara ya nasılsa gidecez orda bu işi bitiririz
ama sonuç istediğimiz gibi olmadı iletişim kopukluğu yüzünden Ankara da Ford 8.8 işini bitiremedik daha önceden bir de İstanbul da bulmuştum ama Ankara yakın diye pek üstüne düşmemiştim fiyat olarak ta biraz pahalıydı eee hal böyle olunca Ankara dan hemen Ejder abiyi aradım ve bu işi bitirelim abi dedim Ejder abi de sağolsun hemen işi bitirip difransiyeli hemen kargolattı (Ejder abi sağolsun proje boyunca sürekli yardımlarını elini emeğini üzerimizden çekmedi çok nazımızı çekti
)
HP Dana 30 a gelince Kıbrıs tan bunu alırken bilmiyordum bunlarda vakum olayı varmış vacuum disconnect (aşağıdaki resimden görünebilir) denen bir durum bu vacuum disconnect denen şey havayla çalışan bir pompa arazi şanzımanı NP242 ve NP231 olan yani 2 çeker özelliği bulununan modellerde bunu koymuşlar, bu pompa aracı iki çekere aldığımızda ön difransiyelin yolcu kısmındaki aksı devre dışı bırakıyor difransiyelden yükü alıyor, vacuum disconnect tipi olan HP Dana 30 ların yolcu kısmındaki uzun aks iki parçadan oluşuyor difransiyelin üzerindeki bu pompa ile aksı tek parça yapıyor gücü veriyor istediğimiz zaman da bu gücü difransiyelin üzerinden alıyoruz,
neyse biz bunu iptal ettik çünkü bu sistem bizim kullanım amacımıza bakınca bizlere çokta iyi hizmet veremiyor, biz bu pompayı burdan söktük, difransiyel üzerindeki açık olan kısmada tornacıdan bir kapak yaptırıp conta kestirip kapattık sonra da sıra geldi tek parça uzun aksımızı bulmaya gelmişti bunu da Ejder abi İstanbul'dan hemen temin edip yolladı, ön difransiyel ile ilgili eksiğimiz ön Y kolun HP Dana 30 için üretilen tipini de temin etmiştik önceden Ejder abinin kiti ile birlikte, ön difransiyelin içini açtık (ustam ismi Zafer kendisi de offroadla hayli haşır neşir Suzuki Samurai ve Nissan Patrol'u var) ayna mahruti değişimine başladık;
(Ayna mahruti de marka olarak USA Standart Gear seçtim kampanya vardı fiyatı uygun geldi hem de 3 yıl garantili)
Mafsallı akslarımın mafsallarını değiştirmeyi uygun gördüm (uygun gördüm derken kuru sıkı atma olmasın onuda önceden araştırmıştım
çok yaygın bir modifiye ) 297-X lerin yerine daha büyük ve daha sağlam olan 760-X mafsalları koyduk, bu 760-X mafsal Dana44'un mafsallarından da kuvvetli ve büyük, fiyat olarak 30 Lira çifti 60 Lira tüm S100 parçacılarından alınabilir
Difransiyeli temizleyip kumlattık boyadık kenara koyduk sıfır oldu tertemiz 4.56 oranlı 760-X mafsallı bir canavar ama kilidi eksik oda olucak
Arka difransiyelin macerasına başlayalım bu difransiyeli tanıtalım anlatalım sonrasında da bizim yaptıklarımıza bakalım
övmek gibi olmasın kendisi bizim araçlar için biçilmiş kaftan 1.5 cm kısa ama sorun mu tabiki değil o kadar çok artısı var ki ooo anlatmayla bitmez adamlar harbiden yapmışlar, 31 freze aksları var kovanı çok sağlam ve kemikli örnek verecek olursak bu Dana55.5 a denk geliyor
Dana 60 dan biraz zayıf Dana44 ten biraz güçlü, rahatlıkla ve ucuza 35 freze performans aksları koyulabiliyor. Dana 44 ile olan resimleri bulamadım ama Dana 30 Dana 35 ile olan resimlerini buldum ekliyorum
Şimdiki koyacağım resimler ise Dana35 olan resimler;
bizim maceramıza gelecek olursak; dedim 350 dolar vermeyeyim bunu memlekette lazerde kestireyim bu dediğim bağlantı ayakları
olmadı uğraşmak istemediler benimde zamanım kısıtlı olduğu için ve artık çok yorulduğum için çok fazla yer gezemedim, bu arada tabi Özcan abi'ye sordum dedim abi nedir nasıl yaparız o da dedi elimde sökülmüş arka difransiyel olsa ben burda hallettiririm ama sökülmüşü olmadığı için tam bişey de ortaya koyulamıyor sonra sağolsuın Özcan abi Bursa'da hurdacılardan araştırdı hasarlı kovan bulursak onu alalım dedik ama Bursa'da çıkmadı sonrasında hemen kurtarıcım Ejder abiyi aradım ahhh ahh Ejder abi olmasan ne yapardım bilmiyorum sinir kat sayılarım tavanda gezerdim artık
Ejder abi ordan buldu ve yolladı tabi İstanbul'da da hasarlı kovan yoktu komple kovan parçaladık ve kollarını aldık ayakları ile birlikte
Bağlantı ayaklarını güzelce kolların üzerinden aldık bir güzel Ford 8.8'in üzerindeki bağlantıları temizledik ve gelen bağlantı ayaklarımızı Ford 8.8'in üzerine koyduk ölçülendirdik biçtik düşündük koyduk mis gibin oldu
Bu arada unutmuşum kovanın içini önceden halletmiştik ayna mahrutilerini yerleştirdik ayarlarını yaptık kapadık birkaç resimde onlardan ekleyeyim bari;
Bundan sonrası difransiyellerin araca yerleştirilmesi bu kısımda fazlaca aracın başında duramadım çok fazla resim çekemedim bir kaç kare