88 xj Revizyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozgursenyurt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,078
Ynt: 88 xj Revizyon

ATİ79' Alıntı:
özgür lastiklerin hayırlı olsun güle güle kullan aracına çok yakışmış.. arkadasların söyledikleri doğru km biraz düşük gösterir ve bir miktarda yakıtın artacaktır lastik ebatlarından ötürü.. ama hoş durmuş lastiklerin :smiley:
çok teşekkürler atılgan
valla bugün acayip zorladım araç 110 geçmiyor..Lpgden sandım benzine aldım değişen bişey olmadı...
şimdi aklıma takılan bu araç asfaltta bu kadar zorlanıyorsa arazi de 4 çeker de ne olur allahbilir....
 

Etiketler
Ynt: 88 xj Revizyon

ozgursenyurt' Alıntı:
çok teşekkürler atılgan
valla bugün acayip zorladım araç 110 geçmiyor..Lpgden sandım benzine aldım değişen bişey olmadı...
şimdi aklıma takılan bu araç asfaltta bu kadar zorlanıyorsa arazi de 4 çeker de ne olur allahbilir....

km saatin 110 gösteriyorsan takriben normalde süratin 120 - 130 civarı olması lazım diye biliyorum.. arazide güç konusanda çok fazla sıkıntı yaşamıyacaksındır baktın içine sinmedi ayna mahruti oranlarını değiştirsin.. o zaman araç rahatlar :smiley:
 

Ynt: 88 xj Revizyon

ATİ79' Alıntı:
km saatin 110 gösteriyorsan takriben normalde süratin 120 - 130 civarı olması lazım diye biliyorum.. arazide güç konusanda çok fazla sıkıntı yaşamıyacaksındır baktın içine sinmedi ayna mahruti oranlarını değiştirsin.. o zaman araç rahatlar :smiley:

yarın buji ve buji kablolarını değiştireceğim. bir de bor power atayım bakalım bir değişiklik olacak mı..
olmazssa dediğin gibi ayna mahruti oranları ile oynayayım...

senin araç ne zaman çıkacak boyadan?
 

Ynt: 88 xj Revizyon

ozgursenyurt' Alıntı:
yarın buji ve buji kablolarını değiştireceğim. bir de bor power atayım bakalım bir değişiklik olacak mı..
olmazssa dediğin gibi ayna mahruti oranları ile oynayayım...

senin araç ne zaman çıkacak boyadan?

yaklaşık 3 hafta sürecek boya işmlemleri...
 





Ynt: 88 xj Revizyon

km saati diskten okuyor olabilir bilgim yok o konuda. Arazide low vitese aldınızmı hiçbir dert kalmaz merak etmeyin. ;)
 



Ynt: 88 xj Revizyon

Özgür,
Senin jant ve lastikleri aldığın yeri biliyorum. hatta hangi gün aldığını da ;)
O lastikleri biz bi abimizin ZJ' sine alacaktık, sen önce davranmışsın, biz biraz bekleyeceğiz, sorun değil...
O jantlara da ben talip olmuştum. Hem 16 oldukları için, hemde kollarının jant topuklarına yaklaştığı yerdeki keskin çıkıntılar arazide sıkıntı yaratacağı için istememiştim. Göbeği 71.6 cm, 114.3X5 bijon jant bulmanda şans. bu aplikasyonlarda jant piyasada çok yok... olanlar ise (procomp v.s.) oldukça pahalı.
Ama jant' ta, lastikte çok şık. Cooper Stt ise çok doğru seçim. Güle güle kullan.
Sürtme yapacaktır ama 3.5 inch yükselteceğini söylemişsin. 3.5 inch ciddi sayılabilcek bi yükseltme. Sürtme sorunu ortadan kalkacaktır.
Xj' lerde en doğru yükseltme;
Ön için: Markalı olan, uzun helezonlarla, uzun ve nispeten daha sert amortisörlerle ve uzun olan salıncaklarla(kollar) orjinallerin değişimiyle,
Arka için: Markalı olan, daha fazla kavisli ve nispeten daha sert makasların orjinaller ile değişimiyle,
oluyor...

Ama sen markalı kit almayacaksan, öne helezonlar için get kullanabilirsin, makaslara makasçıda kavis verdirebilirsin.
Fakat,
Orjinale göre daha uzun salıncakları ve uzun sert amortisörleri markalı satın almalısın.
Veya, çok çok titiz tornacıya/ustaya üstündeki kolları uzattırabilir, üstündeki amortisörlerin bağlandığı yerleri değiştirebilir veya amortisörün ucuna ek yaptırabilirsin.

Ben sana ikinci yöntemi tavsiye etmem, uydurma kaydırma türk işi olacaktır. Ama titiz çalışmalarda verim alanıyor.
Paraya kıyıp skyjacker veya başka bilinen marka bi XJ 3.5 inch lift kit satın almanı öneririm.

Bide Track bar konusu var.
Bunun XJ' lerin 3.5 inch yükseltilmesinde uzatılıp uzatılmaması gerektiğini konusunda net bilgim yok. Fakat tahmin ediyorumki, bu kolu uzatmadan veya uzunu ile değiştirmeden yapılan 3.5 inch gibi fazla yükseltmelerde ön sabit aks salıncak fişeklerini kasarak sola kayıyor. Özellikle süratli virajlardaki esnemelerde sorun yaratacaktır ve bu kaymanın sonucunda şafttın aktarma şanzmanına ve dife girdiği yerlerdeki yanal açı değişeceği için zamanla ilgili kısımlar bozulacaktır.

Lastiklerin ebadını 275 olarak yazmışsın. O lastikler 245 75 16. Fotodada 275 olmadığı gözüküyor zaten. Galiba 245 yerine 275 yazdın.

Lastiğin çapı büyüdükçe;
Dönme dairesi artacak, buna bağlı olarak,
Sürat ve km ibren -ister teker arkasından, ister şanzmandan ölçülsün- dönme dairesinin arttığı oranda eksik gösterecek,
Vites büyültme devirlerin artacak, yani daha geç vites büyütecek,
Gaz pedalında hissettiğin güç düşecektir.

Mesala ben' ZJ' m de lastik çapı hemen hemen 28.5 inchten, 30 inche büyüdü. Orjinal ebatta navigasyon aletinde gözüken süratim, ibre ile aynı iken; lastikleri büyütünce, hemen hemen, navigasyon aleti gerçek süratimi 104 küsür göterirken, ibrem 100 km/h.

Bu lastik büyütme sonucunda ibrede gözüken max süratin eksik gözülecek, gerçekteki max sürattin (orjinal ebatla) aynı olacaktır. Yani gerçek maximum süratin değişmeyecektir.
Ama bu teoride, kağıt üstünde böyledir.
Pratikte iste, lastiğin kalınlığı ve çapı arttığı için, aksların/difin/motorun v.s. çevirdiği ağırlık artmıştır, kalınlıktan dolayı yola sürtünme yüzeyi (tension) de artmıştır.
Bu yüzden lastiklere gücü ileten mekanizmalar artık dahada zorlanacak buda pratikte performansını, son süratini ve akselerasyonunu düşürecektir.

Ben orjinal ebattaki AT lastiklerle 200 üstüne rahatlıkla çıkıp Q7' lere sellektör atıp yol istiyordum ;D. Güvenli max süratim ise 160 idi.
Şimdi,
Daha büyük/daha ağır/daha kalın/daha fazla dişli STT' ler ile max süratim 190 civarı. Güvanli süratim ise 160' dan 140' a düştü. 140' tan sonra bocuk boncuk terliyorum ;D

Fakat aracın 190hp(SAE normunda), buda Din normunda yaklaşık 160 hp felandır.
Bu güç oldukça yeterli ve fazla. lastik ebadını orjinale göre aşırı büyütmediğin için güçlü makinan sağlıklı olduğu taktirde kayıpları sana rahatsızlık verecek kadar hissettirmeyecek, bu kayıpları bayağı tolere edecektir.

Bide işin aerodinamik boyutu var.
Aracın -lastik çapı büyüdüğü için- yükseldi. Bu yüzden lastik tabanları karşıdan gelen havayı daha çok karşısına alacak, aracın altına daha fazla hava girecek ve alttaki hava geçimi bayağı bozulacak. Buda son süratini düşürecektir. Tabiki dişlerin sürate uygun olmaması, ağırlık merkezinin artması ve bu aerodinamik değişim yüzünden yol tutuşun hissedilir düşecek.Yakıtındaki artış -özellikle yüksek süratte- büyük ölçüde bu aerodinamik değişşim nedeniyle artacak.
Son bahsettiğim boyuttaki kayıpları 3.5 inch yükseltince daha çok hissedeceksin.

Bu yazdıklarımla seni korkutmayayım. Yazdığım negatifliklere rağmen tavsiyem bu lastik ve jantlarla devam etmen, 3.5 inch yükseltmendir. araç ne kadar araziye yaklaşırsa o kadar asfalttan uzaklaşır. Bu engel olunamayak bi gerçektir. Dolayısı ile hepimiz bu dezavantajları göze alarak/kabullenerek bu değişimleri yapıyoruz ve amacımız doğrultusunda daha çok keyifli kullanıyoruz makinalarımızı.

Mekanik farklılıklardan doğan sürat ve güç kayıplarını farklı oranlarda ayna mahruti kullanarak giderebilirsin. Ama ön Dana30 ve arka Dana35 için farklı oranlarda ayna mahriti bulman Türkiye de oldukça güç.
Amerika' da bu kayıpları çok rahat edinebildikleri farklı ayna mahrutilerle ve otomatik şanzmanın vites değişim oranlarına içeriden müdahale edilebilen bi modülle gideriyorlar. ama bizim için bu ürünleri edinmemiz çok güç.

yukarıda yazdığım gibi, aynen devam et kardeşim.... :smiley:

Eğer bana fabrikasyon lastik ebatlarını verirsen, sana ibre süratinde ve vites değişimlerindeki farkları hesaplayabilirim....

Kolay gelsin, güle güle kullan....
 



Ynt: 88 xj Revizyon

Alfonse
verdiğin bilgilere için çok teşekkür ederim.
ben bu konuda yolun çok başındayım.. hatta o kadar başındayım ki lastik ölçüsünü bile yanlış yazmışım ;D

Bildiğin üzere lastik ve jantı şaşmazdaki cooper bayisinden aldım. ;)
Hakikaten çok iyi ve konusuna hakim arkadaşlar ben çok jant araştırdım ilk de bu jantı gördüm ama beğenmedim.Ne de olsa daha güzel bir jant bulurum dedim ama dediğin gibi jantta bijon aralığı ve göbek uyumu göz önünde bulundurunca pek seçenek yokmuş. böyle olunca bu jantı aldım...

Yükseltemede dediğin gibi en temizi kit ile yükseltme fakat buna iyi para ödemek lazım. o nedenle get ile yükselticem belki 3" yükseltmem de 2" yükseltebilirim.

Benim xj ye lastik takılınca çekişi çok düşmüştü fakat bugün buji, buji kabloları ve tevzi makarasını değiştirdim. hakikaten benzin de çok çok iyi oldu Lpgde de fena değil. Lpg de çekişinin düşük olmasının nedeni aracın üstünde eski tip lpg var ondan galiba ;) ;)
xj nin son hızı zaten 140 dı. Bugün yapılanlarla lpg de 120 yapıyor bu da benim için yeterli ben en çok arazi performansını merak ediyorum ve ilk etkinliği iple çekiyorum.

Alfonse verdiğin bilgiler için tekrar teşekkürler kal sağlıcakla...
 

Ynt: 88 xj Revizyon

ozgursenyurt' Alıntı:
Alfonse
verdiğin bilgilere için çok teşekkür ederim.
ben bu konuda yolun çok başındayım.. hatta o kadar başındayım ki lastik ölçüsünü bile yanlış yazmışım ;D

Bildiğin üzere lastik ve jantı şaşmazdaki cooper bayisinden aldım. ;)
Hakikaten çok iyi ve konusuna hakim arkadaşlar ben çok jant araştırdım ilk de bu jantı gördüm ama beğenmedim.Ne de olsa daha güzel bir jant bulurum dedim ama dediğin gibi jantta bijon aralığı ve göbek uyumu göz önünde bulundurunca pek seçenek yokmuş. böyle olunca bu jantı aldım...

Yükseltemede dediğin gibi en temizi kit ile yükseltme fakat buna iyi para ödemek lazım. o nedenle get ile yükselticem belki 3" yükseltmem de 2" yükseltebilirim.

Benim xj ye lastik takılınca çekişi çok düşmüştü fakat bugün buji, buji kabloları ve tevzi makarasını değiştirdim. hakikaten benzin de çok çok iyi oldu Lpgde de fena değil. Lpg de çekişinin düşük olmasının nedeni aracın üstünde eski tip lpg var ondan galiba ;) ;)
xj nin son hızı zaten 140 dı. Bugün yapılanlarla lpg de 120 yapıyor bu da benim için yeterli ben en çok arazi performansını merak ediyorum ve ilk etkinliği iple çekiyorum.

Alfonse verdiğin bilgiler için tekrar teşekkürler kal sağlıcakla...

Rica ederim....
Hepimiz ilk başlarda hiç bişey bilmiyoruz, sonra kısa zamanda kapıyoruz işi. İlk öğrenmeye başladığımda bu işe sorduğum, araştırdığım şeyleri düşünüyorumda bazı geceler, kendime gülmekten yastığı yüzüme basıyorum... ;D

Bu tür konularda adlı sanlı biyerlere gelsem, ünlü felan olsam ;D ;D korkuyorum ilk başladığımda sorduğum soruları felan biyerlerden çıkaracaklarda televolelerde felan dalga geçecekler diye... ;D ;D

Evet, o bayideki oldukça bilinçli insanlar. Ama ne olursa olsun ben CDM-SUBARU Erkan abiden vazgeçmem ;)
Aklında bulunsun, bi lastik ihtiyacın, derdin, sorun olursa Erkan abi ile iletişime geçmeye çalış. Şahane birisi bence...

Ben XJ' leri çok çok iyi tanımıyorum, ama sitede bu konuda çok paylaşım var. İşin doğrusu yada ekonomik boyutunu sabırla araştırmanı tavsiye ederim. BNenim ciddi XJ' den anlayan arkadaşlarım var. Banada ulaşabilirsin. Çözeriz bi sıkıntı olursa... Ama ne yaptırırsan yaptır aklı başında titiz bi ustaya yaptır...

O jant bence çok çok şık... Ama işte o çıkıntılar biraz sorun olabilir, araca veya ortamlarda kunduz gibi akmana :smiley: engel olmasa bile, en azından oralar çamurda felan çok çizilir diye düşünüyorum...
Olsun, çok güzeller, güle güle kullan....
Zaten bizim aplikasyonlarda jant maalesef çok zor... Ben istediğim model ve aplikasyonlarda saç jant yaptırmeyı düşünüyorum Kenan beye, İstanbul' da...
İstersen konuşuruz, sanada ikinci bi takım yaptırırız birlikte, kış için, çamur için...

Son hızın önceden 140 olması ilginç, bence daha sağlam gitmeli o makine, sonuçta fazla ağır değil XJ ve 190hp iyi... O/D felan kapalı kalmış, O/D yayı felan kırılmış olmasın. 4 yapmıyor, 3' te gidiyordur makine....

Bende gidersem sarıalanda tanışırız. Çadırı, düğünü boşverin hanımla... Erken gidelim, güvenli bi ortam ayarlarız...

Görüşürüz, sağlıcakla...
 

Ynt: 88 xj Revizyon

Alfonse cumartesinden gelmeyi nasıl istiyordum bilemezsin :smiley:
Ama çok yakın arkadaşım cumartesi akşam evleniyor ben tarihi atlamışım hanım hatırlattı yani kaçarımız yok.. ;)
Artık Sabah 05:00 de Ankaradan Kartalkaya'ya hareket edicem. orada görüşürüz...
 

Ynt: 88 xj Revizyon

ozgursenyurt' Alıntı:
Alfonse cumartesinden gelmeyi nasıl istiyordum bilemezsin :smiley:
Ama çok yakın arkadaşım cumartesi akşam evleniyor ben tarihi atlamışım hanım hatırlattı yani kaçarımız yok.. ;)
Artık Sabah 05:00 de Ankaradan Kartalkaya'ya hareket edicem. orada görüşürüz...

Özgür, zaten Cumartesi ve Pazar sabahı 5-6 gibi yola çıkılacak galiba....
Görüşürüz, makina tamam dimi? Aracını yeni aldın, yenide toparladın...
Süpriz yapmaz sana ama, çalışır durumdaki eski sarf malzemelerini yanına almanı tavsiye ederim... (bujiler, kayış, buji kabloları, dist.kapağı, tevzii makarası, oto şanz. yağı, mtr. yağı, hidrolik, hava filtresi v.s.)

Strep' in yoksa bi yer tarif edeyim sana Ostimde....

Görüşürüz...
 

Ynt: 88 xj Revizyon

Alfonse' Alıntı:
Özgür, zaten Cumartesi ve Pazar sabahı 5-6 gibi yola çıkılacak galiba....
Görüşürüz, makina tamam dimi? Aracını yeni aldın, yenide toparladın...
Süpriz yapmaz sana ama, çalışır durumdaki eski sarf malzemelerini yanına almanı tavsiye ederim... (bujiler, kayış, buji kabloları, dist.kapağı, tevzii makarası, oto şanz. yağı, mtr. yağı, hidrolik, hava filtresi v.s.)

Strep' in yoksa bi yer tarif edeyim sana Ostimde....

Görüşürüz...
Alfonse çok teşekkürler hatırlatmaların için
strep ostimde nerde ben de ostime yakınım gidip alayım hatta bir kaç tanede mapa alayım
arabanın eskilerin hepini attık galiba ama yinede sanayiye gidip bir bakayım
bir de lpg eski tip bir türlü istediğim gibi olmadı şimdi iptal edip sıralıya çeviriyorum...
onun dışında arabayı iki haftadır acayip sıkıştırdım arıza yapcaksa ankarada yapsın diye.
Şimdiye kadar bir şey olmadı ama inşallah yola çıkınca bir süpriz yapmaz.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,437
Kayıtlı Üye Sayımız
166,581
Kaydolan Son Üyemiz
dr.cenkay

SON KONULAR



Geri
Üst