umutcelikel
No pain no gain...
Daha önce konuyla ilgili başlık açmıştım ancak özet olarak aracın son halinin resimleriyle beraber bu konuyu açayım dedim.
Bu önceki 31" lastiklerle standart yükseklikteki hali ;D
Normalde şirket arabası kullandığımdan ve bu aracı zaten hobi amaçlı haftasonları ve tatilde uzun yolda kullandığımdan ötürü böyle bir yükseltme işine soyunacak cesareti buldum ;D Daha önceki Hilux 2.8 aracımda makaslar aksların üstündeydi. Landcruiserda ise makaslar aksların altında. İnternetten yaptığım araştırmalar sonucu SOA-Spring Over Axle, yani makası aksın üstüne taşıma kitlerinde bir numara olmadığını gördüm. Maharet yine bu işi yapacak ustada bitiyordu. Ustayla görüşüp kendisinin daha önce birkaç makaslı araca bu işlemi yaptığını öğrenince direk işe soyunduk.
Lastikleri 35x12.50x15 Cooper STT bulduk. Jantları istediğimiz offsette İstanbulda 15x10 ölçüsünde yaptıracaktık. Ancak hem jantçı çok naz yaptı, hem yapma jantlar hakkında kötü referanslar duydum, hem de Amerikada hazır cillop boyalı jantların 65 USD civarında olduğunu görünce Amerikadan jant sipariş ettik. Tanesi 130 USD civarına geldi ithalatçı vasıtasıyla. (Yapma jant parası aynen)
Aracın orjinal 4.11 olan ayna mahruti oranını daha yaptığım hesaplar sonucu 5.29 ile değiştirme kararı aldık. Böylece çekişi tamamen fabrika standardında kalacaktı. Ancak ülkemin sevgili hurdacılarında bu oran yoktu ve benim aynı oran ayna mahrutinin tanesine 1000 TL istediler. Ben yine ebayden kendim sipariş ederek 2 adet 5.29 ayna mahrutiyi 1100 TLye mal ettim. ;D ;D ;D Hemi de sıfır. ;D Jantı ithal eden arkadaşa ayrıca Specter Offroaddan 4 adet 2.5" kırılmaz plastik Duraflare dodik sipariş ettim. Tüm parçalar 20 gün gibi bir sürede geldi.
Tüm ön arka aks ve parçaları söküldü. Hafif yukarı açılı olarak akslar makasın altına gelecek şekilde ayak kaynatılarak montajlandı. Artikülasyonu kısıtlamaması için öne ve arkaya uzun ve sert amortisörler bulunarak ayak yerleri yapılarak takıldı. Fren ve aks havalandırma hortumları uzatıldı. Şaftlarda her hangi bir uzatma yapmak gerekmedi. En korktuğum direksiyon sistemi (HiSteer işlemi) sağolsun ustam tarafından süper sağlıklı şekilde halloldu. (Direksiyon rotunun aynısından eskisinin üstüne civata uzatarak bağlantı yaptı. Yani orjinal parçayı Y şekline getirdi kısaca)
Şu an toplam 15 cm akslardan, 15 cmde lastiklerden olmak üzere toplam 30 cm civarında araç yükseldi. İz açıklığı 15 cm civarında genişledi. Dodikler ve lastikler tam aynı hizada duruyor. Çekiş mükemmel, hatta 31 lastikler bile orjinal ebattan büyük olduğundan 5.29 ve 35" lastik kombinasyonu tam tamına fabrika çekişine döndürdü aracı. Gariptir eskiden takır tukur çalışan Powertraxx kilidim manyak sessiz çalışmaya başladı ;D ;D Lastik boyuyla bir alakası var mı teknik olarak bilemiyorum.
Bunlardan başka öndeki dandik sislerimi 130 mm Hellalarla değiştirdim. Arka Hella worklamp takıldı. Ayrıca debriyaj balatam değişti.
1-2 hafta kontrol edeceğim, gezme çok çok çok az gibi şu anda. Daha doğrusu gezme yok ancak abartı yükseklikten ötürü doğal olarak sürüş karakteri hafif değişmiş. Onun dışında mükemmel. Yana yatması vs herşeyi çok sağlıklı duruyor.
Son resimleri:
Bu önceki 31" lastiklerle standart yükseklikteki hali ;D
Normalde şirket arabası kullandığımdan ve bu aracı zaten hobi amaçlı haftasonları ve tatilde uzun yolda kullandığımdan ötürü böyle bir yükseltme işine soyunacak cesareti buldum ;D Daha önceki Hilux 2.8 aracımda makaslar aksların üstündeydi. Landcruiserda ise makaslar aksların altında. İnternetten yaptığım araştırmalar sonucu SOA-Spring Over Axle, yani makası aksın üstüne taşıma kitlerinde bir numara olmadığını gördüm. Maharet yine bu işi yapacak ustada bitiyordu. Ustayla görüşüp kendisinin daha önce birkaç makaslı araca bu işlemi yaptığını öğrenince direk işe soyunduk.
Lastikleri 35x12.50x15 Cooper STT bulduk. Jantları istediğimiz offsette İstanbulda 15x10 ölçüsünde yaptıracaktık. Ancak hem jantçı çok naz yaptı, hem yapma jantlar hakkında kötü referanslar duydum, hem de Amerikada hazır cillop boyalı jantların 65 USD civarında olduğunu görünce Amerikadan jant sipariş ettik. Tanesi 130 USD civarına geldi ithalatçı vasıtasıyla. (Yapma jant parası aynen)
Aracın orjinal 4.11 olan ayna mahruti oranını daha yaptığım hesaplar sonucu 5.29 ile değiştirme kararı aldık. Böylece çekişi tamamen fabrika standardında kalacaktı. Ancak ülkemin sevgili hurdacılarında bu oran yoktu ve benim aynı oran ayna mahrutinin tanesine 1000 TL istediler. Ben yine ebayden kendim sipariş ederek 2 adet 5.29 ayna mahrutiyi 1100 TLye mal ettim. ;D ;D ;D Hemi de sıfır. ;D Jantı ithal eden arkadaşa ayrıca Specter Offroaddan 4 adet 2.5" kırılmaz plastik Duraflare dodik sipariş ettim. Tüm parçalar 20 gün gibi bir sürede geldi.
Tüm ön arka aks ve parçaları söküldü. Hafif yukarı açılı olarak akslar makasın altına gelecek şekilde ayak kaynatılarak montajlandı. Artikülasyonu kısıtlamaması için öne ve arkaya uzun ve sert amortisörler bulunarak ayak yerleri yapılarak takıldı. Fren ve aks havalandırma hortumları uzatıldı. Şaftlarda her hangi bir uzatma yapmak gerekmedi. En korktuğum direksiyon sistemi (HiSteer işlemi) sağolsun ustam tarafından süper sağlıklı şekilde halloldu. (Direksiyon rotunun aynısından eskisinin üstüne civata uzatarak bağlantı yaptı. Yani orjinal parçayı Y şekline getirdi kısaca)
Şu an toplam 15 cm akslardan, 15 cmde lastiklerden olmak üzere toplam 30 cm civarında araç yükseldi. İz açıklığı 15 cm civarında genişledi. Dodikler ve lastikler tam aynı hizada duruyor. Çekiş mükemmel, hatta 31 lastikler bile orjinal ebattan büyük olduğundan 5.29 ve 35" lastik kombinasyonu tam tamına fabrika çekişine döndürdü aracı. Gariptir eskiden takır tukur çalışan Powertraxx kilidim manyak sessiz çalışmaya başladı ;D ;D Lastik boyuyla bir alakası var mı teknik olarak bilemiyorum.
Bunlardan başka öndeki dandik sislerimi 130 mm Hellalarla değiştirdim. Arka Hella worklamp takıldı. Ayrıca debriyaj balatam değişti.
1-2 hafta kontrol edeceğim, gezme çok çok çok az gibi şu anda. Daha doğrusu gezme yok ancak abartı yükseklikten ötürü doğal olarak sürüş karakteri hafif değişmiş. Onun dışında mükemmel. Yana yatması vs herşeyi çok sağlıklı duruyor.
Son resimleri: