VE hala bu devirde, 750 kg üstü 50.000 TL bedelli yattığımız karavanları frensiz öneriyorlar ve alıyoruz ya... Ben bunu hiç anlamıyorum. Ve bu frensiz alan kişiler birde çok bilir oluyorlar, biz bu işi bilmiyoruz...
Ya 250 kg tekne taşıdım arkamda. Acil fren yaptım durmadı tekne, fren mesafem 2 kat arttı. 750 kg da düşünemiyorum hele eğimde hiç düşünemiyorum o frensiz arkadaşları...
---------------------------------------------------------
Bu kadar NET..!!!
250 Kg. römork fren mesafesini bu kadar arttırıyorsa...
Benim biraz kırıcı olarak yazdığım,
ama gerçek olan bir hususu yine tekraralıyayım:
Sizin de içinde bulunduğunuz bir gurup arkadaşımız var ki,
ömründe karavan kullanmadan, veya ısmarladıkları ilk karavanın
daha satın alma evrakının mürekkebi kurumadan,
karavan konusunda çok net ve çook bilgili ahkamlar kesiyorlar.
Durun bir bakalım....
Durun..
Ya şu anda bindiğiniz arabanın düdüğünü çok çalıyorsunuz,
ya da binmeden beğendiğiniz arabanın düdük sesinin
çok harika olduğunu iddia ediyorsunuz.
Bu konuda Atiladi üstadımızdan yaptığım bir alıntı var,
sahadan açık oynayan arkadaşlarımızın okumasını öneririm..
4.80 m - 680 Kg. lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (İnşallah.. :) )
Bu önerileri dikkate alın, kazanırsınız..
Burada Demirak kardeşimizin,
son anda açıkladığı bir bilgi,
bu sınıftaki durumunu azıcık değiştiriyor;
o da yukarıda alıntı yaptığım mesajı..
En azından arkasında tekne römorku çekmiş ve
buna istinaden;
çok çok çok önemli bir ikazda bulunmuş.
ÇEKİ DEMİRİ FRENSİZ KARAVAN OLMAAAAZZZ.
Katloğunda şu kg a kadar çekebilir diyormuş..!
Bu otomobili imal eden firma çok meşhur şu firmaymış,
bu firmaymış hiç bir önemi yok.
İsterse uzaylı olsun!
Otomobil üreticilerinin verdiği hayali tüketim değerlerini
tutturabilmek mümkün mü...?
Gerçek kullanımla alakası olmayan farazi şartlarda gerçekleştirilmiş,
ama gerçek kullanımla alkası olmayan veriler...
Hele şehir içi kullanım değerlerini vermeyi,
bir mühendis olarak, mühendislik ucubesi olarak görüyorum.
Bulunduğunuz şehre,muhite, trafik yoğunluğuna, hava şartlarına v.s. v.s.
o kadar değişken şarta bağlı ki..
Şehir dışı için de bunun benzeri..
Toparlayalım..
Atiladı ustadın önerilerini dikkate alın derim.
Bir ara örnek vereyim,
4.25 Saly büyük bir özenle, bir takım ön şartlarla imal ettirdiğim ve
teslim alırken çok iyi kontrol ettiğim bir karavandı...
Daha önceki bir kaç mesajımda açıkladığım gibi,
4. kullanım senesi sonunda bazı sorunlar baş göstermeye başladı.
Saly nin sahibi Erdal Bey telefon ve whatsapp ile iletmeme rağmen,
en ufak bir alaka ve dönüş yok !!
" Harç bitti, yapı paydos !!!" misali..
Kullanım süresi,
doğru kanaate varmak için çok önemli..
4.sene sonunda bunu anlayabildim..
Şekle bakarak, içini fuarlarda görmekle,
o andaki şaşkınlıkla destekli hayranlıkla,
firma iddialarını doğru kabul etmekle,
karavanı satın alıp 2 günlük tecrübe ile fazlaca övmek,
karavan methetmek çok doğru değil.
Bu yüzeysel beğenin sonunda karavan satın almanın
ACI ÖRNEĞİNİ şuradan okuyun lütfen..
Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)
Bakın ben ki bu konuda oldukça tecrübeli ve imalat ve teslim
kontrolunda titiz birkaravan kullanıcısıyım,
aldığım son karavan konusundaki yargılarımı
4. sene sonunda yeniden gözden geçiriyorum.
Nasihat alan kazanır,
dinlemeyenin çok beğendiği düdük sesi,
bir müddet sonra kulağını tırmalayabilir...
Karavan seçimleriniz doğru ve hayırlı olsun..
düdükleri çok bağırtmayın !!