750 Kg Altı Sıfır Çekme Karavan Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Burak DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 469,892
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Etiketler
"Frensiz karavan" terimini kullanmak bile istemiyorum. Karavan çeken, bu deneyime sahip kime sorarsanız sorun tartışmasız reddeder. Firmaların bunu opsiyon olarak sunması da ayrı bir tez konusu.

Frensiz karavan ile karayoluna çıkan bir sürücü, ya hayatında ilk kez karavan çekiyordur; ya da taammüden cinayet planlıyordur. Bu kadar da net yazıyorum.
 

28 Haziran 2009 tarih ve 27272 sayılı resmi gazetede yayınlanan "MOTORLU ARAÇLAR VE RÖMORKLARI TİP ONAYI YÖNETMELİĞİ"'nin linkini veriyorum. Yönetmeliğin en alt satırında "ekler için tıklayınız" yazan yere basılınca bilgisayarınıza ya da telefonunuza bir word belgesi iniyor. Belgeyi açıp arama kutusuna O1 yazıp aratırsanız, O1 sınıfı merkezi dingilli 750 kg. altı römorklar ile ilgili çok detaylı bir onay alma prosedürü çıkıyor.

Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
 

AB ülkelerinde tip onay belgesi olmayan araçların trafiğe çıkamayacakları net olarak belirtilmiş. Biz de bu müktesebata uygun davranmak zorundayız.

Ayrıca bu ülkelere tip onay belgesi olmayan araçların ihracatının da yapılamayacağı kesin dille hükme bağlanmış.

Sözün özü, kolay para kazanmıyoruz. Elimizdeki sınırlı bütçe ile hayallerimizi gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Karavan donanımı konusunda her birimiz farklı düşünebiliriz. Kimimiz minimal yaşamayı seçer, kimimiz evdeki alışkanlıklarımızı karavanımıza da taşımak isteriz. Bence bunları tartışmak yerine, asıl olan güvenliği göz ardı etmemeliyiz. Her ne marka ya da model karavan alırsak alalım, tip onay belgesiz ve de frensiz karavanı anında seçeneklerimiz arasından çıkaralım. Testi kırıldıktan sonra dövünmek kimseye yaramaz.
 

Römork İmalatında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Römork tip onay alacak firmaların dikkatine imalatçı firmalarımız alt konularda değindiğimiz hususlara dikkat etmesi ve özellikle de kullanacakları malzemelerin e ve CE belgeli olmasına dikkat etmelidir. Genelde imalatçı firmalarımız dingil ve fren sistemlerinde sorun yaşamaktadır. sıklıkla olmasa da aydınlatma donanımlarında hatalar çıkmaktadır.
Tüm Tip Onaylar için belge çıkarma süreçleri

1.Yapılacak olan İmalat veya Tadilatın hazırlanması
2.Belirlenen Direktiflere veya Regülasyonlara göre projenin hazırlanması
3.T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından Test kuruluşuna Yönlendirme yazısı alınması
4.Test kuruluşunun talep ettiği dokümanların ve evrakların hazırlanması
5.Testlerin yapılması
6.T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına Aksam onaylarının sunulması
7.T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına Tip Onay Başvurusu
8.T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından Tip Onay Belgesi Çıkarılması Süreci
9.T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından C.O.P Süreci
10.Ortalama Süreç 90 iş günüdür
Motorlu Araçlar Ve Römorkları Tip Onayı İşlemi İçin İstenen Belgeler

1.İmalatçı veya İthalatçı firma
2.Tip onayı başvuru dilekçesi
3.Firma yetkililerine ait imza sirküleri (Noter onaylı)
4.Yetkili mühendisin “Mühendis Yetki Belgesi” (Onaylı Sureti)
5.Yetkili mühendisin imza beyanı (Noter onaylı)
6.Firma ile mühendis arasında yapılan yetkilendirme sözleşmesi (firma onaylı suret) (Eğer yetkili mühendis firmada çalışıyorsa, firmanın mühendisi yetkilendirdiğine dair beyanı)
7.Firmanın Kuruluş Ticaret Sicil Gazetesi örneği
8.Kalite sistem belgesi (mecburi ve çalışacak)
DİKKAT: Ayrıca

1.Kullanılan Dingillerin Ce Belgesi
2.Kullanılan King Pim E Belgesi
3.Kullanılan Aydınlatmaların E Belgesi
4.Kullanılan Lastiklerin E Belgesi
5.Kullanılan Fren Sisteminin E Belgesi
Ve Bayisinden Alınan Fren Sistemi
Ve Dingil Körük Ortak Raporu İmalatçı Firma Adına Çıkartılır
6.Tampon Testi İçin Hidrolik Baskı Düzeneği
7.Fren Testi İçin Gerekli Alan ( Uzun Ve Temiz Bir Yol )
8.Marka Tescil
9.Kapasite Raporu
10.Vin Numarası (Uluslar Arası Şasi No
 




@velarenka

Yukarıda geçmişte yazdığım davranışı gördükten sonra bir daha arayıp, Camları şöyle yaparsak fiyat nedir demedim. Çünkü dediğim gibi hoş karşılamadım ve şuan için eledim.

Carpento hem vardı, yedek plandı. Şuan pahalı zaten hem fikiriz ve onu takip ediyorum. Eğer fiyatlarda nispeten biraz aşağıya düşerse (Ek donanım fiyatları) tadından yenmez olur. 80'e çıkmam ama 70 bandına düşerse bence çok güzel bir tercih olur.
 

VE hala bu devirde, 750 kg üstü 50.000 TL bedelli yattığımız karavanları frensiz öneriyorlar ve alıyoruz ya... Ben bunu hiç anlamıyorum. Ve bu frensiz alan kişiler birde çok bilir oluyorlar, biz bu işi bilmiyoruz...

Ya 250 kg tekne taşıdım arkamda. Acil fren yaptım durmadı tekne, fren mesafem 2 kat arttı. 750 kg da düşünemiyorum hele eğimde hiç düşünemiyorum o frensiz arkadaşları...
---------------------------------------------------------

Bu kadar NET..!!!
250 Kg. römork fren mesafesini bu kadar arttırıyorsa...

Benim biraz kırıcı olarak yazdığım,
ama gerçek olan bir hususu yine tekraralıyayım:

Sizin de içinde bulunduğunuz bir gurup arkadaşımız var ki,
ömründe karavan kullanmadan, veya ısmarladıkları ilk karavanın
daha satın alma evrakının mürekkebi kurumadan,
karavan konusunda çok net ve çook bilgili ahkamlar kesiyorlar.

Durun bir bakalım....
Durun..

Ya şu anda bindiğiniz arabanın düdüğünü çok çalıyorsunuz,
ya da binmeden beğendiğiniz arabanın düdük sesinin
çok harika olduğunu iddia ediyorsunuz.:mad:

Bu konuda Atiladi üstadımızdan yaptığım bir alıntı var,
sahadan açık oynayan arkadaşlarımızın okumasını öneririm..

4.80 m - 680 Kg. lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (İnşallah.. :) )

Bu önerileri dikkate alın, kazanırsınız..

Burada Demirak kardeşimizin,
son anda açıkladığı bir bilgi,
bu sınıftaki durumunu azıcık değiştiriyor;
o da yukarıda alıntı yaptığım mesajı..
En azından arkasında tekne römorku çekmiş ve
buna istinaden;
çok çok çok önemli bir ikazda bulunmuş.

ÇEKİ DEMİRİ FRENSİZ KARAVAN OLMAAAAZZZ.

Katloğunda şu kg a kadar çekebilir diyormuş..!
Bu otomobili imal eden firma çok meşhur şu firmaymış,
bu firmaymış hiç bir önemi yok.
İsterse uzaylı olsun!

Otomobil üreticilerinin verdiği hayali tüketim değerlerini
tutturabilmek mümkün mü...?
Gerçek kullanımla alakası olmayan farazi şartlarda gerçekleştirilmiş,
ama gerçek kullanımla alkası olmayan veriler...

Hele şehir içi kullanım değerlerini vermeyi,
bir mühendis olarak, mühendislik ucubesi olarak görüyorum.
Bulunduğunuz şehre,muhite, trafik yoğunluğuna, hava şartlarına v.s. v.s.
o kadar değişken şarta bağlı ki..
Şehir dışı için de bunun benzeri..

Toparlayalım..
Atiladı ustadın önerilerini dikkate alın derim.

Bir ara örnek vereyim,
4.25 Saly büyük bir özenle, bir takım ön şartlarla imal ettirdiğim ve
teslim alırken çok iyi kontrol ettiğim bir karavandı...

Daha önceki bir kaç mesajımda açıkladığım gibi,
4. kullanım senesi sonunda bazı sorunlar baş göstermeye başladı.
Saly nin sahibi Erdal Bey telefon ve whatsapp ile iletmeme rağmen,
en ufak bir alaka ve dönüş yok !!
" Harç bitti, yapı paydos !!!" misali..

Kullanım süresi,
doğru kanaate varmak için çok önemli..
4.sene sonunda bunu anlayabildim..

Şekle bakarak, içini fuarlarda görmekle,
o andaki şaşkınlıkla destekli hayranlıkla,
firma iddialarını doğru kabul etmekle,
karavanı satın alıp 2 günlük tecrübe ile fazlaca övmek,
karavan methetmek çok doğru değil.

Bu yüzeysel beğenin sonunda karavan satın almanın
ACI ÖRNEĞİNİ şuradan okuyun lütfen..

Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)


Bakın ben ki bu konuda oldukça tecrübeli ve imalat ve teslim
kontrolunda titiz birkaravan kullanıcısıyım,
aldığım son karavan konusundaki yargılarımı
4. sene sonunda yeniden gözden geçiriyorum.

Nasihat alan kazanır,
dinlemeyenin çok beğendiği düdük sesi,
bir müddet sonra kulağını tırmalayabilir...


Karavan seçimleriniz doğru ve hayırlı olsun..
düdükleri çok bağırtmayın !! :tearsofjoy:
 
Son düzenleme:


Ben nasihati severim genelde de uygularım. @AKMühendis üstadımız şahittir.

Benim de tavsiyem bu kadar ince eleyip sık dokumadan frenli ve tecrübeli bir üreticiden bir karavan alın bir an önce karavancılığa başlayın. Bu zehir damarlarınıza bulaştıysa zaten alıp 3-5 kamp ve 2-3bin km yol yaptıktan sonra asıl ihtiyaçlarınızın farkına varıp yeni bir arayışa geçeceksiniz.

Ha bir de kişisel olarak bir yorum yapayım konu ile alakasız. Başlıkta görüyorum ki opsiyonlarla 70-80 binli rakamlar havada uçuşuyor 3,5 4 metre karavanlar için. Yakın olduğu için 360DK'yı ele alalım. Günümüz kurunda bahsi geçen tüm opsiyonların fazlasıyla yer aldığı Adria 360DK modelinin 94bin olduğu yerde benim gözümde hiç bir yerli karavan o paraları maalesef etmiyor.
 




@velarenka

Yukarıda geçmişte yazdığım davranışı gördükten sonra bir daha arayıp, Camları şöyle yaparsak fiyat nedir demedim. Çünkü dediğim gibi hoş karşılamadım ve şuan için eledim.

Carpento hem vardı, yedek plandı. Şuan pahalı zaten hem fikiriz ve onu takip ediyorum. Eğer fiyatlarda nispeten biraz aşağıya düşerse (Ek donanım fiyatları) tadından yenmez olur. 80'e çıkmam ama 70 bandına düşerse bence çok güzel bir tercih olur.


Canhıraş savundugun ortizi elemen üzdü beni...Benim aslinda sana anlatmak istediğimde tam olarak buydu 750 kg alti karavanlarin 80-70binlerin istendigi bi yerde 750 kilo ustu bir karavan neden dusunmuyorsun..
 

Frensiz karavan mı?
Olmaz böyle şey...

Oluyor hocam.Mevzuatta 750 kg alti romorkler frensiz diye geciyor..
Frenli olmalı mı mutlaka olmalı, ben tercihimi o yonde yaptim..frensiz karavanı olanı da ayıplamam..cunku bu yasal bir durum..Alanda kullananda dikkatli kullansin muhim olan bu..Kimse canını sokakta bulmadı frensiz tercih eden kisi de hayati en az sizin benim kadar seviyor...
 

@AKMühendis

Sizin de içinde bulunduğunuz bir gurup arkadaşımız var ki,
ömründe karavan kullanmadan, veya ısmarladıkları ilk karavanın
daha satın alma evrakının mürekkebi kurumadan,
karavan konusunda çok net ve çook bilgili ahkamlar kesiyorlar.

Durun bir bakalım....
Durun..

Hocam, yıllar sair tecrübenize ve yaşınıza saygım sonsuz. Ama bu tecrübe yeri geliyor, karşınızdaki sanki hiçbir şey bilmiyormuş gibi davranmanıza ve "Dur bakalım, sen kimsin" durumuna düşürmenize sebep oluyor. Bu eleştiriyi de 32 yaşında bir kardeşiniz olarak ben size yapayım.

Doğrudur, karavan tecrübem yoktur. Ama yaklaşık 3 yıldır, okumadığım, araştırmadığım, canlı olarak bakmadığım karavan kalmamıştır. Buda yetmez, yolda karavan görür, sahipleri ile en az yarım saat durur, sohbet ederim.

Bunun dışında, tekne çekerim. Balığa çıkarım. 15 yaşımdan beri araç kullanırım, amatör yarış pilotuyum. Türkiye Chevrolet Kulübü kurucusuyum. (Hem klasikler hem yeniler.) Chevrolet araçları için motor kaputunun altına yatmadığım araç yoktur. Bu arada engelli olmadan önce, ayrıca motor da kullanırdım ama Annemin ricası üzerine motor kullanmayı bıraktım. Üniversiteden önce, bir garajda 3 yıl test pilotluğu yaptım. Tamire gelen araçları ben test ederdim. Spor arabasına kadar, SUV, hatta motokaravanına kadar her şeyi kullandım.

1 yıldır Çadır Kamp tecrübemde var. Ancak sağ kolumdan engelli olmam sebebiyle çok ağırlık kaldıramıyorum ve kolumun açılma açısından dolayı rahat kuramıyorum Çadırı ve kamp ekipmanlarını.

Sonuç olarak sadece çekme karavan taşımadım ve kullanmadım...
Dolayısıyla ben sizin gibi teknik olarak birşey yazmıyorum. Hatta görüş vermediniz ama sizin görüşünüzü de almıştım Ortiz ile ilgili. Ben sadece fiyat/sunulan karşılaştırması yapıyorum ve piyasadaki karavanları gidip inceliyorum. Ve kendime göre eleştirdiğim yanları yazıyorum.

Hepsi bu...
 

@pasolvon

Hocam bakın, ben şuan 750 kg altı karavana sıkışmış durumdayım. Kendi özelimde başka çarem yok. Çünkü engelliyim, özel kodlu ehliyetim var ve sadece otomatik vites araç kullanabilir durumdayım. Geçmişte her türlü aracı kullanırdım ama şimdi böyle değil...

Ayrıca, ticari kasalı araçta kullanamıyorum. Ayrıca BE ehliyette alamıyorum. Çünkü Kurul, sağ kolunda problem olan birisi 750 kg üstü karavanı çekip, çeki demirine nasıl alabilir diyip normal ehliyetimi de iptal etmesinden korkuyorum.

Motokaravanların %90'ı manuel olduğu için alamıyorum. Kiralamak istedim o bile olmuyor.
%10 duldum ama 300.000 TL istiyorlar, nasıl alayım?

Camper'larda yani 8+1 araçlarda otomatik versiyon daha fazla. Ama onlarda da 3 yatak üzerine çıkamıyorum. Tuvalet ve Banyo için tavan vb oynadığımda yine 200.000 TL de buluyorum kendimi.

750 kg üstü çekme alamıyorum BE ehliyetim yok.

Dolayısıyla şuan bütçeme uygun kullanabileceğim tek karavan 750 kg altı karavanlar. Ve onlarda avantajları gereği şuan fiyatları uçurmuş durumdalar. Bahsettiğiniz Aviva 360DK 750 kg altı mı?

Öyle ise direk ona bakayım dediğiniz gibi?
 



@velarenka

Dalga geçmeniz de beni bir hayli üzüyor. Yukarıda neden 750 kg altına kaldığımı anlattım. Ortizi can hıraş savunmadım. Aksine fiyatı Carpento'ya göre uygun O1 belgeli karavan geldi diye çok sevinmiştim. Ama bu kadar saçmalayacaklarını beklemiyordum...

Size artık yazmayacağım...
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,704
Mesajlar
1,522,463
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

SON KONULAR



Geri
Üst