udisa
Kamp II
Bu arada, yine forumda bir yerlerde okumuştum yakın zamanda. AB ülkelerinde katar ağırlığı 3.500 kg'ı geçmedikten sonra, karavan ağırlığı 750 kg'ı geçse bile B sınıfı ehliyet ile kullanabilecek değişiklik yapılmış yakın zamanda.
Aynen dediğimiz gibi sırf insanları markalarına çekebilmek için yapılmış satış hileleri olarak düşünüyorum 750 kg altı bir karavan istiyorsanız saly carabinata ya bakmanızı öneririm 680 kgOrtiz 3.90 alma aşamasındayım telefonla murat beyle gorustugumde ekstralari haric 730 kg geldigi ranza camlari, acilabilen ön cam (tavan cami haric- hem acilmiyor hem de 2500 lira gibi bi fiyati var) birlikte 750 kiloyi gececegini soyledi.Ama O1 onay belgesini 730kg olarak vereceklerini de belirti.. ayrica 1 tonluk alko sasi kullandiklarini belirtiyorlar..Beni muallakta birakan kitabina uydurma işi..Ayni zamanda m a y karavanı da cok begeniyor isciligine guveniyorum daha sade ve ferah..Ama gorsellik bakimindan ortiz nazarimda daha onde bu da fiyat olarak 8 bin lira gibi fark ediyor..ikisi arasinda hangisi tercih edilebilir
Aynen dediğimiz gibi sırf insanları markalarına çekebilmek için yapılmış satış hileleri olarak düşünüyorum 750 kg altı bir karavan istiyorsanız saly carabinata ya bakmanızı öneririm 680 kg
Durumun sıkıntısı şu dur istihap haddi %10 aşımı ile birlikte 825 kg son limittir yarın öbürgün denetimler sıkılaşırsa çok sıkıntı yaşanır karavanı boş olarak götürmeyeğiz haliyle kap kacak kıyafet ıvır zıvır boş tüp bisiklet derken 100 kg kesin olacak su deposu boş olacak kesinlikle 730 kg da limiti aşmamak mümkün değil saly de 140 kg kapasite son limit olacaktır durumu bu olaya göre güncellemenizi tavsiye ederim Erba karavanda 410 td modelini piyasaya sürdü kesin bilgi olmamakla beraber aradığımda daha tonajı tartmadıklarını söylediler benim tahminin oda 730 kg'da olacağı yönünde o sebepten kg kesinleşirse Erba dan vazgeçip saly carabinataya yönelmeyi düşünüyorum.
VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Değerli dostum velarenka lütfen söylemin yanlış anlaşılmasın amacım size saly aldırmak değil kg dan dolayı örneklemenin uygun olduğunu düşündüğüm içindir
VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selamlar,
Beraberce oluşturduğumuz listemizde kg ile ilgili kısaca bilgi verelim isterseniz.
1- Caretta - Uncle 370 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 735 kg) ve Junior (2 Kişilik)
2 - May - 360 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)
3- Saly - Carabinata 3.25 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 650 kg) ve 3.25 Petite S (2 Kişilik)
4- Carpento - 360 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 680 kg) ve 310 (2 Kişilik)
5- Eks - 3600 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 710 kg)
6- Güney Karavan - Maxi 4.40 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 750 kg) ve Midi (3 Kişilik) ve Mini (2 Kişilik)
7-Erba - 4.10 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: X ) ve 3.40 (2 Kişilik)
8- Ortiz Karavan - 3.90 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)
9-Pino - P280 Cacholete (2 Kişilik + 1 Çocuk) - 3 Metre
10- Leyli-2.40 (2 Kişilik)
11-Dolly - Weekend (2 Kişilik)
12-Aydos- Niewiadow Nt 126 (İthal) (2 Kişilik)
13-Hymer Eriba - Touring (İthal) (2 Kişilik)
-----------------------------------------------------
Bu durumda ağırlık konusunda en iddialı Carabinata ile Carpento. 825 kg üst limiti düşünürsek, yaklaşık 150 kg bir opsiyon sunuyor bu karavanlar. Ancak fiyat listelerine baktığınız zaman 60.000 TL lere yakın gözüküyor.
Yani bu durumda en pahalı karavanlar en hafif gibi gözüküyor. Ancak Carabinata, 4 kişilik karavanlarda boyut ölçülerinde en küçük karavan olarak karışımıza çıkıyor. (3.25 metre)
Carabinata'da görsel olarak tek sıkıntı kapının arkada olması sebebiyle güvenlik zafiyeti yaratması. Tenteyi kavanın yanına kurup, dışarıda oturduğunuzda mutlaka arka kapıyı kilitlemeniz gerekiyor.
Carpento ile ilgili daha kimse almadı, bilmiyoruz derken bir ailemiz aldı ve şuan Çeşme bölgesinde kamptalar. Ben İntagramdan takip ediyorum. Arada bana yorum yazıyorlar: Karavandan memnunlarmış. Üst tavan hekileri büyütmüşler ve ısıdan çok memnunlarmış. Güneş paneli takmışlar ve ön bölüme çok estetiği bozmadan dolap yaptırmışlar. Yani uygulama da da memnun bir müşteri dönüşü var. Anlata anlata bitiremiyorlar...
Sadece fiyatı bir miktar yüksek kalıyor...
Bu segmente yeni giren Ortiz'e önerim, biraz kilosunu azaltması (3.90 değilde 3.60 uzunluğa gelerek kg azaltabilirler ve camları standart donanım yapması. (Ön cam ı yapmasa da yan camları yapmasını öneriyorum.)
Selamlar,
Beraberce oluşturduğumuz listemizde kg ile ilgili kısaca bilgi verelim isterseniz.
1- Caretta - Uncle 370 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 735 kg) ve Junior (2 Kişilik)
2 - May - 360 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)
3- Saly - Carabinata 3.25 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 650 kg) ve 3.25 Petite S (2 Kişilik)
4- Carpento - 360 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 680 kg) ve 310 (2 Kişilik)
5- Eks - 3600 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 710 kg)
6- Güney Karavan - Maxi 4.40 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 750 kg) ve Midi (3 Kişilik) ve Mini (2 Kişilik)
7-Erba - 4.10 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: X ) ve 3.40 (2 Kişilik)
8- Ortiz Karavan - 3.90 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)
9-Pino - P280 Cacholete (2 Kişilik + 1 Çocuk) - 3 Metre
10- Leyli-2.40 (2 Kişilik)
11-Dolly - Weekend (2 Kişilik)
12-Aydos- Niewiadow Nt 126 (İthal) (2 Kişilik)
13-Hymer Eriba - Touring (İthal) (2 Kişilik)
-----------------------------------------------------
Bu durumda ağırlık konusunda en iddialı Carabinata ile Carpento. 825 kg üst limiti düşünürsek, yaklaşık 150 kg bir opsiyon sunuyor bu karavanlar. Ancak fiyat listelerine baktığınız zaman 60.000 TL lere yakın gözüküyor.
Yani bu durumda en pahalı karavanlar en hafif gibi gözüküyor. Ancak Carabinata, 4 kişilik karavanlarda boyut ölçülerinde en küçük karavan olarak karışımıza çıkıyor. (3.25 metre)
Carabinata'da görsel olarak tek sıkıntı kapının arkada olması sebebiyle güvenlik zafiyeti yaratması. Tenteyi kavanın yanına kurup, dışarıda oturduğunuzda mutlaka arka kapıyı kilitlemeniz gerekiyor.
Carpento ile ilgili daha kimse almadı, bilmiyoruz derken bir ailemiz aldı ve şuan Çeşme bölgesinde kamptalar. Ben İntagramdan takip ediyorum. Arada bana yorum yazıyorlar: Karavandan memnunlarmış. Üst tavan hekileri büyütmüşler ve ısıdan çok memnunlarmış. Güneş paneli takmışlar ve ön bölüme çok estetiği bozmadan dolap yaptırmışlar. Yani uygulama da da memnun bir müşteri dönüşü var. Anlata anlata bitiremiyorlar...
Sadece fiyatı bir miktar yüksek kalıyor...
Bu segmente yeni giren Ortiz'e önerim, biraz kilosunu azaltması (3.90 değilde 3.60 uzunluğa gelerek kg azaltabilirler ve camları standart donanım yapması. (Ön cam ı yapmasa da yan camları yapmasını öneriyorum.)
Ortiz 3.90 alma aşamasındayım telefonla murat beyle gorustugumde ekstralari haric 730 kg geldigi ranza camlari, acilabilen ön cam (tavan cami haric- hem acilmiyor hem de 2500 lira gibi bi fiyati var) birlikte 750 kiloyi gececegini soyledi.Ama O1 onay belgesini 730kg olarak vereceklerini de belirti.. ayrica 1 tonluk alko sasi kullandiklarini belirtiyorlar..Beni muallakta birakan kitabina uydurma işi..Ayni zamanda m a y karavanı da cok begeniyor isciligine guveniyorum daha sade ve ferah..Ama gorsellik bakimindan ortiz nazarimda daha onde bu da fiyat olarak 8 bin lira gibi fark ediyor..ikisi arasinda hangisi tercih edilebilir