750 Kg Altı Sıfır Çekme Karavan Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Burak DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 469,475
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yan
750kg altı için araştırdığım kadarıyla yasada büyük bir boşluk var. Tartı töleransı olarak 10% gibi bir değerden bahsediliyor ancak mevzuatta böyle bir töleransı ben göremedim. Tartı töleransı "ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK" de düzenleniyor. Burada belirtilen tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir.

Yani 740kg azami ağırlığı olan O1 sınıfı bir karavanın töleransı 740 + (740*0,0375) + 500 = 1267,75kg gibi bir töleransı oluyor. Bu kanun daha önceden %5'miş. 2012'de bu hale gelmiş.

Kaynak : Mevzuat Bilgi Sistemi

Velhasılı kelam ağırlıktan ülkem sınırları içinde ceza yeseniz bile bu yönetmelik ile neredeyse 1300kg'a kadar cezayı bozabilirsiniz. O1 belgenizin olması yeterli. Hey güzel ülkem benim :smiley: Ha tabi farkına varılıp kanun değişirse işler değişir.

Deveye sormuşlar; neren eğri? Nerem doğru ki demiş. O hesap olmuş bizim kanunlar.

Hukukçu bir arkadaşımız varsa kaçırdığım bir nokta söz konusu ise düzeltirse sevinirim.

%10luk durum 750 kg üzerinden baz alınıyor diye biliyorum..sizin dediğiniz gibi olsaydı karavan firmaları 750 kg altı cıkarıcam diye birbirleriyle yarismak zorunda kalmazdi..
 

Etiketler
Yan


%10luk durum 750 kg üzerinden baz alınıyor diye biliyorum..sizin dediğiniz gibi olsaydı karavan firmaları 750 kg altı cıkarıcam diye birbirleriyle yarismak zorunda kalmazdi..

Anladığım kadarıyla bu %10 durumu kulaktan dolma bir bilgiden ibaret. Varmış ama %10 olarak değil %5 olarak varmış 2012 öncesinde. Başka kaynak bulamadım aramalarıma rağmen. Benim verdiğim bilgi doğrudan mevzuatın kendisi.

Kaynak var da ben bulamadıysam orası farklı tabi.
 
Son düzenleme:

Yan


%10luk durum 750 kg üzerinden baz alınıyor diye biliyorum..sizin dediğiniz gibi olsaydı karavan firmaları 750 kg altı cıkarıcam diye birbirleriyle yarismak zorunda kalmazdi..

Tabi bir de şu var. İkisi farklı konular. Üreticinin O1 belgesi alabilmesi için karavanın ağırlığının 750 kg altında olması gerekiyor. Bu belge o kadar kolay alınabilen bir belge değil. Üretici bu belgeyi aldıktan sonra tartıdaki tölerans benim verdiğim bu değer. Yani birisi üretici tarafı birisi kullanıcı.
 

Tabi bir de şu var. İkisi farklı konular. Üreticinin O1 belgesi alabilmesi için karavanın ağırlığının 750 kg altında olması gerekiyor. Bu belge o kadar kolay alınabilen bir belge değil. Üretici bu belgeyi aldıktan sonra tartıdaki tölerans benim verdiğim bu değer. Yani birisi üretici tarafı birisi kullanıcı.

Alıntıdır..
1) O Sınıfı – Bir motorlu araç tarafından çekilen römork veya yarı römork motorsuz yük taşıma araçlarıdır.
1.1) O1 Sınıfı: Azami ağırlığı 0.75 tonu aşmayan motorsuz yük taşıma aracıdır.
1.2) O2 Sınıfı: Azami ağırlığı 0.75 tonu aşan, ancak 3.5 tonu aşmayan motorsuz yük taşıma aracıdır.

750 kg alti karavan diye dolasip olasi agirligin 1000kg cektigi durumlarda polisin bakacagi durum bundan ibarettir diye dusunuyorum
 

Değerli dostlar, yanılmayalım. Allah korusun, herhangi bir kaza anında; sigorta firmaları sigortalıda kusur aramaya meyillidirler. Bu da gayet doğaldır. Eğer bizler trafikte, elverişli olmayan ya da sınırları aşan araç/karavanlar ile herhangi bir kazaya karışırsak haklı iken haksız duruma düşeriz. Konu ağırlık aşımı yüzdesi de değil, trafik kontrollerinde idare edilmemiz de. Teminatlarımızı yakmamak ve ezici yasal sorumlulukları üstlenmemek adına; ağırlık konusu ile ilgili üreticilerin hafif ve kaliteli karavanları üretmelerini sağlayacak baskıyı oluşturmamız gerek. Bu hem bizleri hem de üreticileri memnun edecek tek çözüm bence. Elbette kalite artınca fiyat da artacak. Ancak karavan keyif için alınan bir ürün, zorunlu ihtiyaç değil. Bütçemizi de ona göre oluşturmamız gerekecek.
 



@pasolvon

Aslında haklısın, hiç mevzuata bakmadım bende bu konuda. Hep uzman arkadaşlar %10 dedi ve öyle yorumladık.

Normalde "KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ"nde herhangi bir ek sınır yok. 750 kg hatta 750 kg dahil her türlü römörk ile ilgili hükümler açık ve net.

Ama burada bana göre bir hata yapıyoruz. Ben şimdi normal bir otomobil aldım. 1.5 ton varsayalım. Bu ağırlık üzerine hesaplamalar yapılıyor hatta bu ağırlık ruhsata yazılıyor. Birde çekme ağırlığı verilmiş. Ona da 500 kg diyelim. Sen eğer 2 ton üzerinde aracı yüklersen burada başın ağrıyor. Buda sizin verdiğiniz yönetmeliğe göre %20. Yani 2 ton yükleme kapasiteli aracı sen en fazla 2.2 ton yüklersin diyor, yoksa cezası var.

Yine sizin verdiğiniz yönetmeliğe göre, Örneğin karavanımız 740 kg. Elimde resmi belge var. Ama ben o karanı yükledim. Eşyamı koydum, tüp koydum, işte battaniye koydum, branda koydum vb. Çekti ve tartıya aldı aracı ve 900 kg çıktı. Bende yüklü araç diyeceğim. Bu sefer fazla yüklemişsin derse, %20 limit yokmu diyeceğim buda 890 kg yapıyor :smiley:

Yani nereden çekerseniz, farklı bir yorum çıkıyor. Bu yüzden resmi olarak O1 belgesi olması bence önemli. Diğer hususlarda siz mahkemeye de taşınsa, şahsi eşyalarınızın olduğu, yaşamak için tüp/su gibi şeylerin karavanda olduğunu söyleyip bana göre %20'ye kadar durumu açıklar hukuki olarak haklı olursunuz. Ama kalkıp 740 kg tip onaylı karavanı 1 ton çıkarırsanız bunu %20 yükleme opsiyonu gibi şahsi eşyalarım var diye bana göre açıklayamazsınız...

Araçların yüklenmesine ilişkin usuller

(6) Azami yüklü ağırlığın % 20'den fazla aşılması halinde fazla yük, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine uygun hale getirilmeden aracın yola devam etmesine denetimle görevli olanlar tarafından izin verilmez.
 

@pasolvon

Aslında haklısın, hiç mevzuata bakmadım bende bu konuda. Hep uzman arkadaşlar %10 dedi ve öyle yorumladık.

Normalde "KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ"nde herhangi bir ek sınır yok. 750 kg hatta 750 kg dahil her türlü römörk ile ilgili hükümler açık ve net.

Ama burada bana göre bir hata yapıyoruz. Ben şimdi normal bir otomobil aldım. 1.5 ton varsayalım. Bu ağırlık üzerine hesaplamalar yapılıyor hatta bu ağırlık ruhsata yazılıyor. Birde çekme ağırlığı verilmiş. Ona da 500 kg diyelim. Sen eğer 2 ton üzerinde aracı yüklersen burada başın ağrıyor. Buda sizin verdiğiniz yönetmeliğe göre %20. Yani 2 ton yükleme kapasiteli aracı sen en fazla 2.2 ton yüklersin diyor, yoksa cezası var.

Yine sizin verdiğiniz yönetmeliğe göre, Örneğin karavanımız 740 kg. Elimde resmi belge var. Ama ben o karanı yükledim. Eşyamı koydum, tüp koydum, işte battaniye koydum, branda koydum vb. Çekti ve tartıya aldı aracı ve 900 kg çıktı. Bende yüklü araç diyeceğim. Bu sefer fazla yüklemişsin derse, %20 limit yokmu diyeceğim buda 890 kg yapıyor :smiley:

Yani nereden çekerseniz, farklı bir yorum çıkıyor. Bu yüzden resmi olarak O1 belgesi olması bence önemli. Diğer hususlarda siz mahkemeye de taşınsa, şahsi eşyalarınızın olduğu, yaşamak için tüp/su gibi şeylerin karavanda olduğunu söyleyip bana göre %20'ye kadar durumu açıklar hukuki olarak haklı olursunuz. Ama kalkıp 740 kg tip onaylı karavanı 1 ton çıkarırsanız bunu %20 yükleme opsiyonu gibi şahsi eşyalarım var diye bana göre açıklayamazsınız...

Araçların yüklenmesine ilişkin usuller

(6) Azami yüklü ağırlığın % 20'den fazla aşılması halinde fazla yük, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine uygun hale getirilmeden aracın yola devam etmesine denetimle görevli olanlar tarafından izin verilmez.


Doğru. Bu maddeye göre O1 sınıfı için %20 üst limit oluyor. O1 konusu tartışmasız bir gereksinim. Kesinlikle olması lazım, hatta tüketici olarak belgeyi teslim edemeyen üreticinin ödemesini bekletmek gerekli. Velhasıl parmak basmaya çalıştığım konu kanunlarımızdaki tutarsızlıktı. Kim bilir hangi lojistikçi kodoman iş adamımızın ricasıyla bu kanun maddesi %5'ten bu şekle evrildi.

Ancak @udisa bu konuda güzel bir güdümleme yapmış aslında. Bence biz bunları hiç konuşmamış olalım :smiley: Karavan kültürü yavaş yavaş büyümeye başlamışken üreticiler de daha kaliteli ve hafif üretim için ellerinden geleni yapsınlar. Aksi halde ilerleme olmayacak sektörde.
 
Son düzenleme:

Evet, son durumda listemiz bu şekildeydi. (Alfabetik sıraya göre sıraladım.)

Ağırlık konusunda O1 belgemiz olduğu sürece çok takılmıyorduk ama 700 kg bizim için idealdi.

Boy konusunda Güney Karavan Maxi, Erba 4.10 ve Ortiz 3.90, 4 metreye yakın ve üzerindeki karavanlar.

En küçük karavanda 3.25 boyu ile Saly Carabinata.

Paranız olduğu sürece hepsi istediğiniz donanımı ekletiyor. Bu durumda Donanım/Fiyat ortalamasında May ile Saly yarışıyor gibiler.

Ancak tasarım benim için önemli, gerisi hallolur diyorsanız, genel kanı Carpento'nun farklı ve başarılı olduğu. EKS, Erba, Güney Karavan ve May hemen hemen benzer tasarımlara sahipler.

Ancak tasarım beraberinde fiyat yükselişini getiriyor. Şuanda bu karavanlarda en pahalı yine Carpento çıkıyor. Sonrsında Caretta geliyor.

Ama ortalama olarak 30.000 TL ile 70.000 TL arasına tek başına yetebilecek donanımlarda karavanlar alınabilir.

Bugün Foça'da ortalama 1 aylık yazlık kiralamak için 6-10.000 TL para isteniyor. Otellerde 1 kişi oda kahvaltı ortalama 100 TL düşünürsek, 4 kişilik bir ailenin günlük otel masrafı yaklaşık 400 TL lere geliyor. Yılda 15 gün bu şekilde otelde kalındığında 6.000 TL, 5 yılda 30.000 TL yapıyor. (Otel fiyatlarının aynı kaldığını varsaydım.)

Gerek maddi gerekse özgürlük anlamında Karavanlar çok anlamlı oluyor.

1- Caretta - Uncle 370 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 735 kg)
ve Junior (2 Kişilik)

2- Carpento - 360 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 680 kg) ve 310 (2 Kişilik)

3- Eks - 3600 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 710 kg)

4-Erba - 4.10 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: X )
ve 3.40 (2 Kişilik)

5- Güney Karavan - Maxi 4.40 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 750 kg)
ve Midi (3 Kişilik) ve Mini (2 Kişilik)

6- May - 360 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)

7- Ortiz Karavan - 3.90 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)

8- Saly - Carabinata 3.25 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 650 kg)
ve 3.25 Petite S (2 Kişilik)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

9-Aydos- Niewiadow Nt 126 (İthal) (2 Kişilik)

10-Dolly - Weekend (2 Kişilik)

11-Hymer Eriba - Touring (İthal) (2 Kişilik)

12- Leyli-2.40 (2 Kişilik)

13-Pino - P280 Cacholete (2 Kişilik + 1 Çocuk) - 3 Metre
 

Merhabalar, 2-3 aydır araştırma yapıyorum. Bir karavan almak istiyorum. Sizce Gündoğdu karavanın leyli 2.40 modeli nasıldır ? Fiyat/performans anlamında düşündüğüm için çok yüksek bütçem yok. Son olarak 2. El 750 kg altı karavan alırken satış nasıl yapılıyor ? Ruhsat vs. olmadığı için sözleşme mi yapmamız gerek ?
 

Tıp onay belgesi 2008 yılında çıkmış 1997 model karavanda olması çok zor burda olması gereken durum nedir
 



Evet, son durumda listemiz bu şekildeydi. (Alfabetik sıraya göre sıraladım.)

Ağırlık konusunda O1 belgemiz olduğu sürece çok takılmıyorduk ama 700 kg bizim için idealdi.

Boy konusunda Güney Karavan Maxi, Erba 4.10 ve Ortiz 3.90, 4 metreye yakın ve üzerindeki karavanlar.

En küçük karavanda 3.25 boyu ile Saly Carabinata.

Paranız olduğu sürece hepsi istediğiniz donanımı ekletiyor. Bu durumda Donanım/Fiyat ortalamasında May ile Saly yarışıyor gibiler.

Ancak tasarım benim için önemli, gerisi hallolur diyorsanız, genel kanı Carpento'nun farklı ve başarılı olduğu. EKS, Erba, Güney Karavan ve May hemen hemen benzer tasarımlara sahipler.

Ancak tasarım beraberinde fiyat yükselişini getiriyor. Şuanda bu karavanlarda en pahalı yine Carpento çıkıyor. Sonrsında Caretta geliyor.

Ama ortalama olarak 30.000 TL ile 70.000 TL arasına tek başına yetebilecek donanımlarda karavanlar alınabilir.

Bugün Foça'da ortalama 1 aylık yazlık kiralamak için 6-10.000 TL para isteniyor. Otellerde 1 kişi oda kahvaltı ortalama 100 TL düşünürsek, 4 kişilik bir ailenin günlük otel masrafı yaklaşık 400 TL lere geliyor. Yılda 15 gün bu şekilde otelde kalındığında 6.000 TL, 5 yılda 30.000 TL yapıyor. (Otel fiyatlarının aynı kaldığını varsaydım.)

Gerek maddi gerekse özgürlük anlamında Karavanlar çok anlamlı oluyor.

1- Caretta - Uncle 370 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 735 kg)
ve Junior (2 Kişilik)

2- Carpento - 360 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 680 kg) ve 310 (2 Kişilik)

3- Eks - 3600 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 710 kg)

4-Erba - 4.10 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: X )
ve 3.40 (2 Kişilik)

5- Güney Karavan - Maxi 4.40 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 750 kg)
ve Midi (3 Kişilik) ve Mini (2 Kişilik)

6- May - 360 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)

7- Ortiz Karavan - 3.90 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)

8- Saly - Carabinata 3.25 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 650 kg)
ve 3.25 Petite S (2 Kişilik)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

9-Aydos- Niewiadow Nt 126 (İthal) (2 Kişilik)

10-Dolly - Weekend (2 Kişilik)

11-Hymer Eriba - Touring (İthal) (2 Kişilik)

12- Leyli-2.40 (2 Kişilik)

13-Pino - P280 Cacholete (2 Kişilik + 1 Çocuk) - 3 Metre


Merhabalar,

Başoğlu Karavan olarak 750 KG altı tasarladığımız ürünlerimizle sizlere hizmet vermekteyiz. Bu forma sizlere daha iyi bilgi vermek için üye olduk. Uncle modelimiz ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca bizleri arayarak hem fiyat hem de donanım bilgilerini edinebilirsiniz.
Ürünlerimizle ön plana çıkmamızın yanı sıra satış sonrası verdiğimiz destek ve hizmetlerle de sizlerin yanında olmak isteriz. Caretta ailesine katılmak isterseniz, aramalarınızı bekliyoruz.
Her türlü sorularınızı cevaplamaktan büyük bir mutluluk duyacağız. Bizlere sorularınızı WhatsApp üzerinden de iletebilirsiniz. WhatsApp numaramız aşağıdadır.

Web Sitelerimiz: Caretta Uncle Başoğlu Karavan
WhatsApp: 05496773600
e-mail: iletisim@basoglucaravan.com.tr
 

Merhabalar, 2-3 aydır araştırma yapıyorum. Bir karavan almak istiyorum. Sizce Gündoğdu karavanın leyli 2.40 modeli nasıldır ? Fiyat/performans anlamında düşündüğüm için çok yüksek bütçem yok. Son olarak 2. El 750 kg altı karavan alırken satış nasıl yapılıyor ? Ruhsat vs. olmadığı için sözleşme mi yapmamız gerek ?

Leyli alan arkadaşlar vardı. Ben biraz farklı düşünüyorum. Donanım vb herşey hallolur ama boyutlar hallolmaz. Emin olun biz insan oğlu olarak aldığımız herşey belli bir süreden sonra bize küçük geliyor, bu sefer keşke diyoruz...

750 kg altına sıkıştığımız için tam sınırda boyutları nispeten geniş bir karavan almanızı öneririm. Bu şekilde pişman olmazsınız.

2. El ruhsatsız yani O1 karavanları satışları 2 türlü. Birincisi aranızda bir sözleşme ama ben önermiyorum. (Sigorta vb sıkıntı olmaması için) İkincisi noterden değerli eşya gibi satış. Bu şekilde 750 kg üstü ruhsatlı karavanlara göre yaklaşık 2 kat daha fazla noter masrafı oluyor ama en sağlamı bu.
 

@Basoglu_Karavann

Öncelikle ince mesajınız için teşekkürler. Bu şekilde listeler yaparak bu sektörün gelişmesini ve doğa severler olarak özgürce memleketimizin her karış toprağını görmeyi, ranta kurban gitmemeyi arzu ediyoruz.

Sizin gibi yıllara sair tecrübe ile bu işi yapan üreticilerden de yegane beklentimiz katkınızı sürdürmenizdir.

Benim naçizane Önerim, şuan pahalılıkta Carpento markası ile yarıştığınız ürününüzde ya fiyat azalışı ya da farklı bir pazarlama politikası izlemenizdir.

İyi çalışmalar dilerim.
 

Leyli alan arkadaşlar vardı. Ben biraz farklı düşünüyorum. Donanım vb herşey hallolur ama boyutlar hallolmaz. Emin olun biz insan oğlu olarak aldığımız herşey belli bir süreden sonra bize küçük geliyor, bu sefer keşke diyoruz...

750 kg altına sıkıştığımız için tam sınırda boyutları nispeten geniş bir karavan almanızı öneririm. Bu şekilde pişman olmazsınız.

2. El ruhsatsız yani O1 karavanları satışları 2 türlü. Birincisi aranızda bir sözleşme ama ben önermiyorum. (Sigorta vb sıkıntı olmaması için) İkincisi noterden değerli eşya gibi satış. Bu şekilde 750 kg üstü ruhsatlı karavanlara göre yaklaşık 2 kat daha fazla noter masrafı oluyor ama en sağlamı bu.
Leyli alan arkadaşlar vardı. Ben biraz farklı düşünüyorum. Donanım vb herşey hallolur ama boyutlar hallolmaz. Emin olun biz insan oğlu olarak aldığımız herşey belli bir süreden sonra bize küçük geliyor, bu sefer keşke diyoruz...

750 kg altına sıkıştığımız için tam sınırda boyutları nispeten geniş bir karavan almanızı öneririm. Bu şekilde pişman olmazsınız.

2. El ruhsatsız yani O1 karavanları satışları 2 türlü. Birincisi aranızda bir sözleşme ama ben önermiyorum. (Sigorta vb sıkıntı olmaması için) İkincisi noterden değerli eşya gibi satış. Bu şekilde 750 kg üstü ruhsatlı karavanlara göre yaklaşık 2 kat daha fazla noter masrafı oluyor ama en sağlamı bu.

Öncelikle mesajınız için çok teşekkür ederim. 750 kg altı carpento,ortis,pino,caretta uncle vb. karavanlar benim bütçemi aşıyor. Güney karavanı yerinde inceledim ve o fiyata işçilik ve kalite çok düşük buldum (kendi görüşüm). NK karavan ise çok şikayet almış. Geriye May 3600 modeli kalıyor. Şuan için bu modele bakıyorum ama yine benim bütçemin bir tık üstü olmak ile beraber leyli ye göre 1.20 metre daha uzun olması ve daha yüksek olması artıları. Ayrıca may 3600 de alko frenli sistem var diğer 750 kg altı karavanların çoğunda bu yok olanlar 10 bin tl ekstra koymuş.

750 kg altı için sigorta vb sıkıntısından bahsetmişsiniz. Bildiğim kadarıyla 750 kg için sigorta ruhsat vergi muayene gerekmiyor (bu yüzden tercih sebebim). Bu sigortadan kasıt yurt dışı seyahatler İçin gerekli olacak yeşil sigorta mı acaba ?
 

@tncybttl

MAY Karavan, Manisa'da Aile işletmesi. Ve ben başarılı buluyorum. Sosyal medya hesaplarını ustanın eşi kullanıyor ve mümkün mertebe her türlü şeye cevap veriyor. Ben sadece tasarım konusunda eleştiriyorum. Onun dışında başarılı bir karavan olduğunu düşünüyorum.

750 kg altı karavanlarda biliyorsunuz kaskoda ek aksesuar olarak eklersiniz. Ama yarın bir hasar durumunda bu karavan sizin mi değil mi, bu sözleşme geçersiz vb. yokuşa sürmek kaynaklı bir şeyler duyabilirsiniz Sigorta'dan.

Trafik sigortası içinde benzer şeyler olabilir Kasko'ya göre daha düşük ihtimalli olsa da.

Ruhsatlı olmadığı için elinizde O1 belgesi ve belki fatura dışında başka bir resmi belge olmayacak. Ama bu şekilde aldığınız/sattığınız tarih vb herşey noter onaylı elinizde olacak.
 



İyi günler. Satın almak istediğimiz takdirde 750 kg altı karavan ne kadar sürede kullanıma hazır olur (üretim vb geçen süre)?
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,226
Kayıtlı Üye Sayımız
166,537
Kaydolan Son Üyemiz
emrecnblat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst