Sedat aslında dün düşünüyordum, Disco I i ben hiç kıramadım, Defenderi kırılmaz yapabilirim hatta parçalarım hazır zaten kırılmaz olacak, fakat hep alyt yapı aynı diyoruz ama aslında çok ince farklar var, Defender larımız eski, çoğunluk 94 model altı, 94 sonrasında aslında göze batmayan çok şey değişmiş, birbirlerine uyuyorlar ama aynı değiller.
Arkası Disk frenli defender sayısı piyasadakilerin %1 i, disk fren deyip geçmemk lazım, disk fren için kullanılan kovan ve aks yapısı , aks kapakları, diferansiyelin içi bile farklı , Disco I de bunlar bize standart geliyor, Defenderda bunları yapmak için 4500 tl yi gözden çıkarmak lazım, yada ikinci el 1000-1500 TL , Aynı farklılıklar öndede var oda bir okadar tutar, ama Discoda bunlar standart, ana şanzıman zaten konuşmaya gerek yok yağ soğutucusuna kadar üzerinde rn380 , Defenderda yine bir okadar harcamak lazım , motor defenderlarda hep eski 2,5 benzin veya dizel 30 yıl öncesinin teknolojisi sözüm ona devlet ekonomik olsun diye sadece bu iki motoru almış, ama Discoda herkül gibi v8 bize standart geliyor.
Yol performansı ve konforu hiç konuşmyorum zaten kıyaslanmaz, Sözün özü Disco I bence en iyi alternatiflerden biri, Fiyat uygun parça uygun ve bulunabilir, modifkasyonda sınır yok daha ne olsun.