3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 148
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,243
Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Merhaba Mobidik..Şenol Bey ' i n yaptığı açıklamaya aynen katılıyorum. Burada amaç helezon ve amortisör ölçüsü değiştirmeden , yükseltme yapmaya yönelik bir uygulamadır. Belki güvenlik bakımından sakıncalı olabilir diye demiş olabilirsiniz. Ama o kısım zaten yükseltilmiş tüm araçlar için geçerli bir durum. Diğer kitlerle yapılmış yükseltmede de güvenlikten uzaklaşmış oluyorsunuz. Konuyu başından beri okuduysanız Şenol Bey en fazla 1 1/4 '' ölçüsünde yükseltmeye kadar GET malzemesi kullanmanın sağlıklı olacağını söylüyor. Fakat benim de daha önceden yapmış olduğum yabancı sitelerdeki araştırmalarımda, bu tarz uygulamalarla 2'' e kadar yükseltilen araçlar olduğunu gördüm. Belki burada helezon ve amortisör ölçüleri değiştiriliyordur.Bu yüksekliklerde Şaft uzatması bilmem ne eklenmesi gibi şeyler oluyor. Bence bu en ucuz ve en basit yöntem. Bizimkisi ortadirek işi :D ;D ve işe yarayan bir uygulama. Ben 1 '' yükselttim Mustafa Bey ise 1 1/4 '' yükseltme yapmış. Ben korkumdan 1 inç istedim. Şimdi diyorum ki keşke 1/1/4 yaptırsaydım. Lastikleride 235/75/15 yaptın mı araç tamamen değişiyor. En ucuza yapılan yükseltme bu .. ;)
Ustanın telefonunu özelden isteyen arkadaşlara veriyorum. Trooper64 arkadaşımıza da özelden telefon numarasını mesaj attım.Çünkü tel i ben de özelden almıştım.Belki bir sebebi vardır diye ben de yazmıyorum..Kimse telefonu açıkça forumda yazıp vermemiş. O yüzden ben de özelden veriyorum.
 

Etiketler
Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

schweps' Alıntı:
Sn Mobidik,
Görüşlerini paylaştığın iyi olmuş ancak keşke biraz daha araştırsaydın.
Get ile yapılan yükseltme aslında tam da, helezon ve amortisörleri değiştirmemek adına yapılan uygulamadır.


Bana bu gerekliliği izah edebilirsen çok memnun olurum.
Aks eksen bozukluğunu telafi etmek için lastiği ne kadar büyütmek gerekir sence?

şenol ustam.ben bu konuda iddialı değilim.sizin ustalığınızada dediğim yok.sadece şunu demek istedim.araç üretilirken o yukseklikte yaylanma hareketini orantılı yapacak ölçülerde helezon üeretilir.yükseltmeye orantılı lastik büyütme yapılmazsa yere paralel olan akslar 180 dereceden daha dar açıyla tekerlekleri çevirdiği için orantısız aks aşınması olabiliyor.bü yüzden lastik çaplarının büyümesi gerekiyor.ayrıca küçük lastiklerde ,yükseltmeden sonra ,aşağıya doğru kapanan lastikleri rot kollarından ayarladığınız zaman son sınırlara gelip risk taşıyor.bu yüzden rot kollarıda uzunları ile değiştiriliyor,,,,diye biliyorum.dediğim gibi siz daha iyi biliyor olabilirsini,bizde sizin bilgilerinizden faydalanabiliriz...
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Bağımsız süspansiyonlu araçlarda ön akslar zaten yere paralel çalışmıyor. Mafsallar buna imkan tanıyor. Ama get ile yükseltmede bu açının daha da arttığına katılıyorum ve o yüzden 1 1/4" üzerini önermiyorum.
Ne var ki lastik çapının büyümesinin bu durumu düzeltme adına hiç bir faydası olamaz.
Detaylı izahat için aşağıdaki başlığa gözatınız.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25764.0

MOBİDİK' Alıntı:
yükseltmeye orantılı lastik büyütme yapılmazsa yere paralel olan akslar 180 dereceden daha dar açıyla tekerlekleri çevirdiği için orantısız aks aşınması olabiliyor.bü yüzden lastik çaplarının büyümesi gerekiyor.


MOBİDİK' Alıntı:
şenol ustam.ben bu konuda iddialı değilim.sizin ustalığınızada dediğim yok.sadece şunu demek istedim.araç üretilirken o yukseklikte yaylanma hareketini orantılı yapacak ölçülerde helezon üeretilir.yükseltmeye orantılı lastik büyütme yapılmazsa yere paralel olan akslar 180 dereceden daha dar açıyla tekerlekleri çevirdiği için orantısız aks aşınması olabiliyor.bü yüzden lastik çaplarının büyümesi gerekiyor.ayrıca küçük lastiklerde ,yükseltmeden sonra ,aşağıya doğru kapanan lastikleri rot kollarından ayarladığınız zaman son sınırlara gelip risk taşıyor.bu yüzden rot kollarıda uzunları ile değiştiriliyor,,,,diye biliyorum.dediğim gibi siz daha iyi biliyor olabilirsini,bizde sizin bilgilerinizden faydalanabiliriz...
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Şenol Bey merhabalar. Tekrar olacak kusura bakmayın ama ben sadece helezonlara get koymak istiyorum, diferansiyel ve amortisörlere dokunmak istemiyorum, bu mümkün mü? Mümkünse kaç inch olmalı ve bu şekilde fiyat nedir. Saygılarımla. Selamlar.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Abdullah bey merhaba,
Amortisör silindirinin içerisindeki pistonun yukarı-aşağı çalışması için belirli bir boşluğa ihtiyacı vardır.
Şöyle anlatmaya çalışayım;
Amortisörün sökülmüş vaziyette elinizde olduğunu düşünün. Tam açık ve tam kapalı hali arasında 35cm fark olduğunu ölçtünüz. Tabi bunun hepsi artikülasyonda kullanılamayacaktır. Araca montajlı halinde sistemin müsaade ettiği yukarı aşağı hareketi 30cm ölçtüğünüzü varsayalım. Harekette kullanılabilecek 5cm bir pay vardır ama bunun yukarı ve aşağı harekette eşit olarak mı pay edildiğini, tek tarafa mı verildiğini tespit etmek gerekir. Kötü senaryoyu düşünelim. Boşluğun çoğu aşağıya verilmiş olsun, helezonun üstüne get koyarak sistemi daha da aşağı ötelediğinizde maksimum artikülasyonda (aşağı yönde) piston, silindirin üst noktasına çarpma riski olacaktır. Rakamlar tamamen afakidir.
Ekteki resim daha açıklayıcı olur herhalde.

[attachment=1]

Siz amortisörlerin tam açık ve kapalı ölçüsünü alıp yukarıda kullanılabilecek daha ne kadar boşluk olduğunu bildirirseniz get ölçüsünü belirleyebiliriz. Bununla uğraşmamak için aslında amortisörün normalde çalıştığı yere taşımak adına ona da müdahale ediliyor.


veteriner' Alıntı:
Şenol Bey merhabalar. Tekrar olacak kusura bakmayın ama ben sadece helezonlara get koymak istiyorum, diferansiyel ve amortisörlere dokunmak istemiyorum, bu mümkün mü? Mümkünse kaç inch olmalı ve bu şekilde fiyat nedir. Saygılarımla. Selamlar.

car-suspension-8.gif
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

slm aranıza yeni katıldım. 2000 mod. jlx 5 kapı vitaram var.%80 asvalt %20 istrvize kulanıyorum genelde hafta sonları av, balık gezinti, vb bazen çamurlada karsı karsıya gelebiliyorum. 1'' kadar yükseltmek istiyorum.öğrenmek istediğim 1'' yükselttiğimde 235 lastik kulanırsam ne kadar yükselir ve tekerleğin çamurluğa sürtme sorunu olur mu?

Photo-0017A.jpg
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Merhaba Salih bey,
Öncelikle hoşgeldiniz.
Lastik ölçülerinizden bahsetmemişsiniz ancak benim uygulamadan yola çıkarak aynı ebatlar olduğunu varsayıyorum.
195/80R15 ve 235/75R15 lastiklerin karşılaştırmasını ekli resimde görebilirsiniz. Lastiklerin taban genişliğinden dolayı içeri ve dışarı ikişer cm ve yarıçapta da 2cm büyümesi sözkonusu. Detaylı çalışmak isterseniz sitenin adresi şöyle;
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
Lastikten dolayı 2cm ve ilave olarak düşündüğünüz yükseltme miktarı 2,5cm, aracınızın en alt noktası mevcut duruma göre toplam 4,5cm yükselecektir.
Direksiyonun tam turlarında lastik iç yanakları davlumbaza veya şaseye sürtebiliyor, limitleyicinin ayar vidalarıyla önlenebiliyor. Minimum dönme yarıçapınız azalıyor haliyle.
Bu başlıkta da bahsettim diye hatırlıyorum. Ben aynı lastiği 3K aracımda yükseltme yapmadan bir sezon kullandım.

[attachment=1]



salih_39' Alıntı:
slm aranıza yeni katıldım. 2000 mod. jlx 5 kapı vitaram var.%80 asvalt %20 istrvize kulanıyorum genelde hafta sonları av, balık gezinti, vb bazen çamurlada karsı karsıya gelebiliyorum. 1'' kadar yükseltmek istiyorum.öğrenmek istediğim 1'' yükselttiğimde 235 lastik kulanırsam ne kadar yükselir ve tekerleğin çamurluğa sürtme sorunu olur mu?

195 vs 235.jpg
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

teşekkürler şenol bey
şu an 195/80 R15 yani orjinal ölçü lastik kullanıyorum fakat ömrü doldu gibi yaza değisiklik yapıcam.bunu yaparkan orjinalliğini bozmadan 1'' veya 1 1/4 oranında get +215/80 R15 yada 235 lastik ile 4-5 cm kadar yükselmiş olur diye düsünüyorum.bu getleri sizden temin etme imkanım olur mu?
fiyat verebirmisiniz ? uygulamayı kendim yapacağım.yardımcı olursanız memnun olurum
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

1" yükseltme için malzemeler 235tl, (arka diferansiyel takozu için 25 tl ilaveyle 260tl) ye
1 1/4" yükseltme için malzemeler 240tl, (arka diferansiyel takozu için 30 tl ilaveyle 270tl) ye temin edebilirsiniz.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

şenol bey bu gün yaptıklarınızı tekrar inceledim. fakat kafam biraz karıştı benim araçta süspansiyon kiti ve get yok 195/80 R15 lastik buna rağmen sizin fotodaki ölçü aldığınız yerden çamurlukları ölçtüğümde ön ve arka 86.5 cm geldi. difte takozda yok
bunların orjinal ölçüsü nedir?yada benimkinin önceki sahibi helezonları değiştirmiş olabilirmi (daha yüksek gibi)
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Merhaba,
İlk mesajınızda gözüken fotoğraftaki araç ise ölçtüğünüz, 86,5cm gelebileceğini pek düşünemiyorum.
76,5cm olmasın?

salih_39' Alıntı:
şenol bey bu gün yaptıklarınızı tekrar inceledim. fakat kafam biraz karıştı benim araçta süspansiyon kiti ve get yok 195/80 R15 lastik buna rağmen sizin fotodaki ölçü aldığınız yerden çamurlukları ölçtüğümde ön ve arka 86.5 cm geldi. difte takozda yok
bunların orjinal ölçüsü nedir?yada benimkinin önceki sahibi helezonları değiştirmiş olabilirmi (daha yüksek gibi)
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

merhaba Şenol bey
kusura bakmayın 76.5 imiş fakat nasılduğunu anlamadım bu ölçüyü nerden çıkardım kafam dalgın dı herhalde çünkü işim gereği metreyi belimden ayırmıyorum tekrar özür dilerim. bu malzemeleri haziran gibi temin etmek istiyorum.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

:D :D

salih_39' Alıntı:
merhaba Şenol bey
kusura bakmayın 76.5 imiş fakat nasılduğunu anlamadım bu ölçüyü nerden çıkardım kafam dalgın dı herhalde çünkü işim gereği metreyi belimden ayırmıyorum tekrar özür dilerim. bu malzemeleri haziran gibi temin etmek istiyorum.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Şenol bey merhaba,

yeni aldığım 2.5 1998 g.vitaramı av-doğa amaçlı biraz yükseltmek istiyorum..3'' yükseltme kitleri hazır var, ama yol tutuştanda kaybetmek istemiyorum..O nedenle get parçaları sizden temin etmek istiyorum ...Aracın yüksekliklerini ölçüp size bildireceğim ..Mevcut lastiklerim , 235 60 16 .....Get'ler ile 3 cm yükseltme yaptığımızda, lastik ölçüsü (dönüşlerde sürtme v.b. sorun yaratmayacak şekilde) sizce ne olmalı ...225 70 16 veya 235 70 16, 245 70 16 .....Bire lastik yüksekliğinde 70,75 hangisini kullanmalıyım...Yardımınızı rica ediyorum ..
tşk.Syg.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Merhaba,
İlginiz için teşekkür ederim. Grand vitara için malzemeleri temin etmiştik ancak imalata başlayamadık.
Şöyle ki, yükselteceğimiz araç kaza yaptı ve pert oldu. Elimizin altında bir araçta deneyip emin olmadan kimseye parça göndermek istemiyorum.
Bir gelişme olursa haberdar ederim.

Lastik ebatlarıyla ilgili karşılaştırmayı aşağıdaki sitelerden yapabilirsiniz.

http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp
http://www.rimsntires.com/specs.jsp

HALTUN' Alıntı:
Şenol bey merhaba,

yeni aldığım 2.5 1998 g.vitaramı av-doğa amaçlı biraz yükseltmek istiyorum..3'' yükseltme kitleri hazır var, ama yol tutuştanda kaybetmek istemiyorum..O nedenle get parçaları sizden temin etmek istiyorum ...Aracın yüksekliklerini ölçüp size bildireceğim ..Mevcut lastiklerim , 235 60 16 .....Get'ler ile 3 cm yükseltme yaptığımızda, lastik ölçüsü (dönüşlerde sürtme v.b. sorun yaratmayacak şekilde) sizce ne olmalı ...225 70 16 veya 235 70 16, 245 70 16 .....Bire lastik yüksekliğinde 70,75 hangisini kullanmalıyım...Yardımınızı rica ediyorum ..
tşk.Syg.
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

2008 RAV4 aracıma get uygulamak için araştırma yaparken bu konuyla karşılaştım, faydalı bilgiler edindim. Okurken büyük şaşkınlıkla karşılaştığım bir duruma değinmeden edemeyeceğim. Arkadaş vaktini, emeğini, parasını harcamış, kafasını çalıştırmış bir şeyler yapmış. Bunları niye karşılıksız paylaşmak zorunda olsun? Karşılıksız paylaşan kişiler varsa da helal olsun o ayrı, ama paylaşmadı diye kızmaya, tepki göstermeye, suçlamaya kimin nasıl hakkı olabilir? Şenol Bey'i tanımam etmem bu arada, ilk defa bu başlıkta gördüm yazılarını. Kimseyi savunmak değil amacım, ancak emeğe ve ar-ge'ye biraz saygı diyorum...

RAV4'e get uygulamasıyla ilgili internette fazla bilgi bulamadım. Yerli yabancı birçok kaynak araştırdım ancak genelde Vitara'yla ilgili bilgiler çıkıyor. Bunlardan yola çıkarak, biraz da deneme yanılmayla ideal bir uygulama yapmaya çalışacağım. RAV4'teki süspansiyon, yeni Vitara'daki süspansiyona benzer görünüyor. http://www.rocky-road.com/grandvitara.html adresinde yeni Vitara'ya ait bir kit bilgisi buldum. Buradaki gibi ön amortisör ve yay sisteminin üstüne sistemin şaseye bağlandığı yere 2.40cm'lik tek parça, arka yaya da 3.20cm'lik tek parça yapacağım. Yeni Vitara için bahsedilen kitte arka helezona koyulan getin dışında amortisörün tamamen değiştirilmesi gerektiği yazılmış, kitle birlikte arka amortisör geldiği belirtilmiş. Ancak benim böyle bir şansım olmadığından RAV4'te çapraz duran arka amortisöre çalışma aralığını ölçerek karar vereceğimiz bir ölçüde, tahminen 1-2cm'lik bir parça yaparak başka tadilata gerek kalmadan işin içinden çıkmaya çalışacağım.

2.40-3.20 ölçülerine Şenol Bey'in verdiği referanslara dayanarak karar verdim. RAV4'te ön arka yükseklik değişimi Vitara'dan daha farklı olabilir belki. Öyle olursa da ön veya arka parçaları, artık hangisi daha yüksek kaçtıysa, tekrar tornaya sokarak dengelemeye çalışacağım artık.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,850
Mesajlar
1,524,606
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst