3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 148
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,969
Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

bence yapılmış işlere örneklere bakmadan suzukiye bakıp kafanıza göre
karar vermeyin, bunların hepsi arabanın dengesini bozacak şeyler.
basit get diye gördüğünüz şeyler bilinçli yapılmış mühendislik hesapları
bulunan uygulamalar, en azından suzukininkiler böyle
deneme yanılma yapılan güvensiz uygulamarda var tabi
karar sizin.
 

Etiketler
Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

evren kardeşim,,RAV % 100 arazi aracı değil..bu yüzden yapacağın bu değişiklik ve ilavelerden randıman alamayabilirsin. iyice araştırıp emin olduktan sonra karar versen daha iyi olur..selamlar..
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Evren bey merhaba,
Ali bey ve Haluk beyin yazdıklarına katılıyorum.
Bu başlıktaki uygulamadan örnek alıp deneme yanılma yöntemi ile riske girmeyin bence de.
Araçlar da çok benzemiyor birbirine. RAV4 lerde arkada dingil yok, önler gibi salıncaklı bağımsız süspansiyon var sanırım.
Bu arada, paylaşım konusundaki düşünceleriniz için teşekkürler.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Uyarılar için teşekkür ederim, dikkate alacağım.

Haluk Abi, Erdal Bey ile görüştüm, o daha önceden Vitara dışında Freelander'a da uygulamış, 3 cm. gibi küçük çaplı bir yükseltmede sorun yaşamazsın diyor. Ben de nette biraz daha araştırdım, yurt dışında benim yeni kasaya 2" yükseltme yapan bile olmuş. Sanayide tanıdığım çok, ustalarla beraber biraz kafa yorup yapmak istiyorum, hem meşgale olur, hem de belki ileride birilerine örnek teşkil eder.

Araba off-road'a pek uygun değil biliyorum abi ama şimdilik elimizdeki bu :smiley: ara ara geziye gittiğimizde de altı çok vuruyor. Egzozu bırakacağım bir gün yolda diye birkaç santim de olsa yükselsin istiyorum. En azından katıldığım basit gezilerde altı çarpacak mı diye daha az endişe ederim.

Burada konuyu fazla dağıtmış olmayayım. RAV4 forumunda bir konu açtım, oradan yapacağım paylaşımları. Hoş forumda RAV4'çü pek yok ama paylaşım olsun işte. Hanıma demiştim ben zamanında Vitara alalım diye, kafadan bi 10bin lira da daha ucuzdu, ama hatun bunu beğendi ne yapalım :D Günlük kullanımda Allah için güzel araba, ama off-road'a gelince Vitara'ya göre eksiği low range yok işte, bir de böyle yükseltme kitidir, kilitli diferansiyeldir falan bulunmuyor hiç.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

schweps' Alıntı:
Evren bey merhaba,
Ali bey ve Haluk beyin yazdıklarına katılıyorum.
Bu başlıktaki uygulamadan örnek alıp deneme yanılma yöntemi ile riske girmeyin bence de.
Araçlar da çok benzemiyor birbirine. RAV4 lerde arkada dingil yok, önler gibi salıncaklı bağımsız süspansiyon var sanırım.
Bu arada, paylaşım konusundaki düşünceleriniz için teşekkürler.

RAV4'ün arka da tam bağımsız süspansiyon evet. Yurtdışında bir sitede benim aracın aynısına kit yapan biri şöyle yazmış.

I wanted around 2" of lift.
I ended up with about 2.25" in the rear with the stiffeners, and 2" in the front.
The coil spacers in the rear are about 2", whereas the strut spacers up front are about 1.4-1.5".

Buradan hesapla ön arka oranı 1.25-1.3-1.33 civarı katsayılara denk geliyor. Ben de öne 2.25cm, arkaya 3.00cm get yaptırıp deneyeceğim. Ön veya arka beklenenden yüksek olursa ikisi aynı olacak şekilde ölçüyü tekrar hesaplar, parçaları bir kez daha tornaya göndeririz artık.
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

evrencim,evet bir konuda haklısın.bende 2. araç olarak 2005 suzuki grand vitara alcaktım.ofroad içinde hazır takım kitleride var..satıcılar yamuk yapınca kaldı..suzuki grand vitara hem şehire hem offroada gelecek mükemmel bir araç..her zaman hanımsözü değil, bazende içinden gelen mantıklı sesi dinlemek lazım..;) ;) :smiley:
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

MOBİDİK' Alıntı:
her zaman hanımsözü değil, bazende içinden gelen mantıklı sesi dinlemek lazım..;) ;) :smiley:

Ah abi ah, bende ne projeler var aslında da ailevi nedenlerden ötürü girişemiyorum işte :-\ Neyse buna da şükür, hanıma kalsa daha iki çeker Qashqai'le geziyorduk. Arabayı alırken hatunun üstüne yapmıştık bi de iyi mi ;D En azından onu sattırıp bunu alabildim :smiley: Sıfır arabayı 2 yıl dolmadan sattırıp, bi de üstüne para koyup, üstüne üstlük o parayla 2. el araba almaya ikna edebilmek de bir başarı ;) Erkeklik ölmedi daha :p
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

helal be evren...baştan benim gibi yapacaktın hocam..kestirme yol ;;; her şey benim üstüme....kadınların mülkiyetçi, erkeklerin özgürlükçü olduklarını unutmamak lazım..bu yüzden onlara sordunmu senide mülkiyetlerine almak için her şeyi yaparlar..bu yüzden ben sormam,yaparım..aman yenge duymasın..bozulmasın sonra bize..
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Uygulamayı yaptım. 1" yükseltmek için öne 1.9 cm, arkaya 2.5 cm get koydum ama uygulama sonrasında ön 2 cm, arka 3 cm yükseldi görünüyor. Arka belki kullandıkça biraz oturup 2.5 cm olur, ama ön yükselmeyeceğine göre RAV4'te demek ki öne ne kadar takılırsa ön o kadar yükseliyormuş bunu öğrenmiş olduk :smiley: Neyse ki yarım santim bir santim büyük farklar değil. Tekrar sök tak parça yaptırla uğraşmak istemediğim için böyle kullanacağım. Zaten maksat heyecan olsun, muhabbet olsun :smiley:

Bu konu başlığını dağıtmak istemediğim için detaya girmiyorum. RAV4 forumunda açtığım konuya detaylı açıklama ve fotoğrafları koydum, ilgilenenler inceleyebilir.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=79128.0
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

kardeşim sürüş testi yaptınmı? bir değişiklik varmı?
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

MOBİDİK' Alıntı:
kardeşim sürüş testi yaptınmı? bir değişiklik varmı?

Abi RAV4 zaten ağırlık merkezi aşağıda olan çok güvenli bir araba. Ben geçmişte Astra GSi, Vectra CDX, 206 GTi gibi araçlar kullandım, hepsi alçaltma kiti ile. İlk kez Qashqai alırken eski alışkanlıklardan sonra virajda rahatsızlık verir mi diye endişem vardı biraz. Ancak Qashqai'in süspansiyon, özellikle arkalar çok sertti, virajlarda çok güvenli dönüyordu şaşırmıştım. RAV4 daha ağır ve tavanı biraz daha yüksek, lastik yanakları da daha geniş diye Qashqai'den RAV4'e geçerken de acaba demiştim, ama endişelerim yersiz çıktı. Normal arabadan neredeyse hiç farkı yok. Düşük hızlarda olsun, yüksek hızlarda olsun, çok stabil dönüyor araba. Yükseltme yaptıktan sonra virajlarda biraz daha yatıyor haliyle, ama öyle aman viraja yavaş gireyim dikkat edeyim denecek türden bir yatış değil.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Qashqai'le İzmir Yarış Pisti'nde birkaç tur atmıştım. Eskiden yüklediğim bir video vardı. Onu paylaşayım yeri gelmişken. İlk 30 saniye boş, gerisi bir fikir verecektir. Frende olsun, virajda olsun, çok dengeli araba. RAV4'ün standart hali Qashqai'den az biraz daha fazla yatıyor, şimdi yükseltilmiş hali de biraz daha fazla yatacak tabi, ama hala fazlasıyla güvenli.

Grand Vitara da RAV4 gibi. Eskilerini çok bilmiyorum ama yeni Grand Vitara'nın test videolarını izlemiştim, onun da maşallahı var. Mercedes'in ilk çıkardığı A sınıfı veya bazı hafif ticari araçlar slalom testlerinde dahi takla atarken Vitara, RAV4, bu araçlar ne yaparsan yap öyle bir pozisyona düşmüyor.

http://www.youtube.com/watch?v=S4M-5aTOB0Q
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Anladığım kadarı ile bu araçların takla atma riski daha çok yol dışına çıktıkları zaman oluyor. Mesela mıcırlı bir yolda karşıdan gelen sıkıştırdı, kontrolü kaybettiniz. Mıcırlı bölgeye giren suv kazara biyerlere çarpınca takla atma ihtimali aynı tür bir kazaya yapan bir sedandan daha fazla. 2-3 sene önce ankara bilkent yolunda benzer bir şekilde yoldan çıkıp takla atan bir crv görmüştüm. Orda mıcır da yok artık nasıl becerdiyse bilmiyorum, viraj da yoktu. Herhalde içkili şöför vs bir problem vardı, ama yoldan çıkmasa kolay kolay takla atmazdı o araç. Ayrıca aynı yolun girişinde virajda burası 120 ile dönülür ki deyip esp test etmeye kalkan araçlardan da bol bol görünüyor. O yüzden pek adam gibi araba kullanılmayan bir mekan olduğunu belirtmekte de fayda var.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

EVET RAV 4 dengeli olduğu görülüyor..vitaralarda 2005 ten sonraki modellerde şasi zayıf olduğu için ffrod aracı olarak kullanılmiyor.deneyimli ofroadçular aynı fikirde. bilgin olsun.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

EVET RAV 4 dengeli olduğu görülüyor..vitaralarda 2005 ten sonraki modellerde şasi zayıf olduğu için ffrod aracı olarak kullanılmiyor.deneyimli ofroadçular aynı fikirde. bilgin olsun.

Monokok şase işte normal arabalar gibi.
Avantajı kaza yapınca iç kanamadan ölme ihtimaliniz azalır, çünkü akordiyon olup darbe emme özelliği daha fazladır. Ayrıca eşit kaza güvenliği daha az ağırlıkla elde edilir.
Dez avantajı ciddi bir kazadan sonra tamiri daha zordur, ayrıca dediğiniz gibi arazide öyle fazla hırpalamaya da gelmez.
Yeni suv'ların hemen hepsi böyle, bir iki istisna var tabi.
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

evet kürşat kardeşim.yeni nesil suv araçlar fazla hırpalanmaya gelmez.ama 95 öncesi makaslı araçlar bu işn üstadıdır. arazi içn mükemmel. asfaltta 90 nı geçme sakın..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,684
Mesajlar
1,522,181
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst