3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 148
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,251
Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Daha açık olabilir misiniz?
Bazıları derken kimleri kastediyorsunuz?

sahin05' Alıntı:
benim bildiğim bu site paylaşım amaçlı ama sanırım bazıları buraları ticari düşüncelerle ziyaret ediyor
 

Etiketler
Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Kusura bakmayın,
Ölçüleri paylaşmayışımın sebebini daha önce şu şekilde izah etmeye çalışmıştım.

schweps' Alıntı:
Ölçülere gelince, Suzuki başlığı altında bu get parçalarının ölçüleri pek çok mesajda paylaşılmıştı. Ancak bizim uygulamamızda ölçüler epey hassas ve parçalar biraz daha farklı (faturalı, konik yuvalı filan) Üzerine birlikte çalıştığımız arkadaşlara haksızlık olmaması için ölçüleri şimdilik paylaşmayı düşünmüyorum.

R-eis' Alıntı:
merhabalar aynı cümleyi bende kuracaktım ki sayfa başında cevabı görünce pek gerek kalmadı napalım amerikayı tekrar keşfedicez!!!!
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

schweps' Alıntı:
Kusura bakmayın, şu aşamada ölçüleri paylaşmayı düşünmüyorum.
şenol abi bu mesjları senmi yazıyosun senin adından birilerimi abi . ??? ::smiley: ya sen yazmıyosundur degilmi abi.sen yazmazsın zaten yanılıyormuyum. ::smiley: ::smiley: ??? ::smiley: ::smiley: ??? :eek: :-\ :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( byoksa be abi. schweps abi. eğer sen yazıyosan özelden mesaj atmaya gerek yok abi . :'(
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Mesajları ben yazıyorum, emin olabilirsin.
Get ile yükseltme konusunda site dahilinde veya ticari olarak dışarda uygulama ve/veya satış yapan bir çok kişi varken benden ölçüleri paylaşmamı nasıl istersiniz?

Burda bizzat kendim ölçü alıp imalatını yaptırdığım şeylerin en ince detayına kadar ölçülerini paylaşmaya başladığımda sitede, "her türlü araca uygun modifiyeler", "çelik tampon, tavan sepeti" vs. gibi ilanlar yoktu. Üye olan olmayan herkesin erişebildiği paylaşımların ticari olarak kullanılmasını bir yana bıraksak, bizzat işi bu olan esnafın ekmeğiyle oynamak istemiyorum.

Ölçü ise derdiniz, daha önce sitede paylaşıldığını da belirtmiştim. Mesajları tarayabilirsiniz. Ama ben sizi zahmetten kurtarayım; aşağıdaki başlıkta ölçülerden bahsediliyor.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=42449.0 Bir başlıkta da uygun malzemelerin nereden alınabileceğini paylaşmıştım. Kullanıp kullanmamak size kalmış.

O mesajdan alıntı;

arka aks için
2 adet 110mm çapında * 67 mm iç delikli * 32mm yüksekliğinde amortisörlerin üstüne ged
1 adet diferansiyel için 62 mm en*112 mm boy *32 mm yüksekliğinde takoz
2 adet amortisörleri uzatmak için 32 mm boyunda M10 *1.25 adım ara parça

ön aks için
2 adet 110 mm çapında * 65 mm iç delikli * 24 mm yüksekliğinde amortisörlerin üstüne ara parça
2 adet 112 mm çapında * 67 mm iç delikli * 24 mm yüksekliğinde helezonların üstüne ged


Tarama yaparken şunu da bir araştırın, arka ve ön helezonlara aynı yükseklikte parça ilave edilmemesi gerektiğini kim paylaşmış?
Bu manada yanlış anlaşıldığını tahmin ettiğim bu konuyu açıklığa kavuşturayım. Arka ve ön arasındaki fark, ön helezonların konumundan kaynaklanıyor. Geometri bilgisi olan biri ne demek istediğimi anlayacaktır. Ama bu durum, yukarıda ön aks için "amortisörün üstüne ara parça" diye verilen ölçü için geçerli değildir. O ölçü uygulanırsa ön tekerlerin aşağı salınımı kısıtlanmış olur, yükseltme yaptığınız kalınlıkta parça koymanız gerekir. Yükseltme işleminden sonra araç lastikleri üzerinde dururken eşit miktarda yükselmiş olabilir belki ama aracı şasesi üzerinde lifte aldığınızda arka ve ön tekerlerin eşit miktarda aşağı salınıyor olması gerek, orjinal halinde öyledir çünkü. Yapılan uygulama ve imalatlarla ilgili paylaşılan fotoğraflarda görüyorum ki bu hata tekrar ediyor. Burdan hareketle imalatlarınızı ve uygulama sonrası ölçülerinizi kontrol edebilirsiniz.

Baran 54' Alıntı:
şenol abi bu mesjları senmi yazıyosun senin adından birilerimi abi . ??? ::smiley: ya sen yazmıyosundur degilmi abi.sen yazmazsın zaten yanılıyormuyum. ::smiley: ::smiley: ??? ::smiley: ::smiley: ??? :eek: :-\ :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( byoksa be abi. schweps abi. eğer sen yazıyosan özelden mesaj atmaya gerek yok abi . :'(
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

neticeler test edilince sonuçlar iyi olmuş olmalı bizlerde uygunlamaya çalışacağız benzerlerini en azından
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Bizzat kendiniz uygulayacaksanız ve tereddütte kaldığınız hususlar var ise özelden sorabilirsiniz.

conker' Alıntı:
neticeler test edilince sonuçlar iyi olmuş olmalı bizlerde uygunlamaya çalışacağız benzerlerini en azından
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

vay be...! şaşırdım...
ben sanırdım ki insanlar bu forumlarda ellerinden gelen bazı şeyleri paylaşarak ( hiçbir maddi - manevi menfaat gözetmeden ) diğerlerine örnek olmak bir iz açmak için sanırdım. Bu forumlarda yapılan anlatılan her işin bir meslek erbabı zaten var, o zaman biz bir vida sıksak bile birilerinin ekmeğiyle oynamış mı oluyoruz?
( ben kendi aracım içinde getler hazırladım 3 ay kadar uğraştım ve 3 kez get yaptırdım hepsinin malzeme ve torna parası ayrı ayrı cebimden çıktı ama sonuçta en doğru ölçüleri çıkarttım ( benim araç için Türkiye de ilk) ve bu zorluklara vede masraflara başkalarıda katlanmasın diye forumda paylaştım. aynı olumsuzluklar, masraflar, sıkıntılar ve zaman kayıpları yaşanmasın diye........
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Böyle bir yorum yaparak beni yargıladığınıza göre forumdaki konu ve mesajların büyük çoğunluğuna gözatmış olduğunuzu tahmin ediyorum, doğru mudur?
Yarın, öbür gün menfaat gözetmeden paylaştığınız ölçülerle yapılmış bir şey görüp sorduğunuzda, "bilmem kim usta yaptı, güzel di mi?" cevabını aldıktan sonra ne düşüneceğinizi merak ediyorum.
Biraz empati lütfen.



actyon sports 4x4' Alıntı:
vay be...! şaşırdım...
ben sanırdım ki insanlar bu forumlarda ellerinden gelen bazı şeyleri paylaşarak ( hiçbir maddi - manevi menfaat gözetmeden ) diğerlerine örnek olmak bir iz açmak için sanırdım. Bu forumlarda yapılan anlatılan her işin bir meslek erbabı zaten var, o zaman biz bir vida sıksak bile birilerinin ekmeğiyle oynamış mı oluyoruz?
( ben kendi aracım içinde getler hazırladım 3 ay kadar uğraştım ve 3 kez get yaptırdım hepsinin malzeme ve torna parası ayrı ayrı cebimden çıktı ama sonuçta en doğru ölçüleri çıkarttım ( benim araç için Türkiye de ilk) ve bu zorluklara vede masraflara başkalarıda katlanmasın diye forumda paylaştım. aynı olumsuzluklar, masraflar, sıkıntılar ve zaman kayıpları yaşanmasın diye........
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Bilmiyorum bu forumlardaki paylaşım olayını ben mi yanlış anladım ( benim size tabiki bir sözüm yok ve olamaz) ama ben aylarca uğraşıp çıkarttığım ölçüleri tüm detayları belirterek paylaştım ki başkalarıda bu işlemleri başka yerlerde ve kişilerle yaparken benim kadar zorlanmasın ve masraf etmesin diye / benim düşüncem buydu ve insanların kendi çabalarıyla yapmış oldukları işlemleri burda, forumlarda anlatmalarının sebebi nedir? onu anlamadım /// onuda geçelim sizin bu tavrınıza karşı böyle yorumlar yapılmasınada şaşırdım iki taraflı olarakta ortada kaldım yani /// yazdıklarım size karşı bir eleştiri gibi görünmesin bende sadece fikrimi paylaşmak istedim bu arada yapmış olduğunuz işlemleri takip ediyor ve sizi tebrik ediyorum...
Konuya başka bir yönden bakarsak, sizin hazırlayıp satışa sunduğunuz kitlerle ilgili bir konu gördüm bir ara //// bu çok hoşuma gitti hatta bende benim araç için zannedersem Türkiye de ilk defa get uygulayan benim bu araç içinde böyle birşey yapıp satsam mı? diye düşünmedim değil ve hala düşünüyorum çünkü ben çok uğraştım ve zaman kaybettim benim kadar vakti ve çevresi olmayan birisi için bu parçaların elinde ölçüsü olsa bile yaptıramayabilir bu açıdan dirak hazır yapılmış olanı varken onu almayı tercih edebilir diye düşünüyorum /// yanlış anlaşılmalar olduysa affola kusura bakmayın...
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Merhaba,
Şenol Bey'den 1 1/4" yükseltme için malzeme aldım ve araca monte ettirdim. Aracın sol ve sağ tarafı arasında yükseklik farkı olduğundan hikayesi biraz uzunca;

Araç 1998 JLX 3 kapı, diferansiyellerin seviyesi ile oynamak istemediğimden yükseltme işleminin 1 1/4" olmasına karar verdim. Şenol Bey çamurlukların en yüksek noktalarının yerden yüksekliğini ölçüp bidirmemi istediğinde sonuç biraz tuhaftı. Soldaki çamurlukların yüksekliği 77,5 cm. sağdaki çamurluklar ise 79 cm. idi. Gözle farkedilmemesine rağmen aracın sol tarafı sağa göre 1,5 cm aşağıdaydı.

Yükseklik farkının nedenini öğrenmek için tamirciye gittim. Aracın şasesinde, arka dingil bağlantı noktalarında ve ön tekerleklerin şaseye bağlandığı parçalarda herhangi bir sorun yoktu. Şase ve kupa arasındaki mesafe her iki taraftada eşitti. En sonunda Ustanın yorumu ; 12 yaşında ve 200.000 km.deki araçta, çoğunlukla içinde sadece sürücü bulunduğu şekilde kullanılıyorsa, soldaki yayların diğerlerine oranla daha fazla deforme olup bir miktar kapanabileceği, şeklinde oldu. ( Montaj aşamasında yayları yan yana getirdiğimde gerçektende soldakilerin yaklaşık 1 cm. kadar kısa olduğunu gördüm.)

Yükseklik farkının giderilebilmesi için, sağdaki getler 1 1/4" yüksekliğe göre hazırlanırken , soldaki getler sağdakilere oranla biraz daha kalın yapılıp Şenol Bey tarafından gönderildi. Gelen malzemeler, sorunsuz olarak araca takıldı. Montajdan sonra ölçü aldım, sonuç; dört çamurlukta 83 cm. Aracı bir hafta kadar kullandıktan sonra tekrar ölçü aldığımda önler 83 cm, arkalar 82,5 cm. idi. Bir yıldır arayıp sonunda bulduğum yaklaşık 25 kg. gelen orjinal ön korumayı taktıktan sonra tekrar ölçü aldığımda dört çamurluğun yerden yüksekliğide 82,5 cm. geldi. Tedbir olarak istediğim ve parçaların içinde gelen arka diferansiyel takozunu gerek kalmadığı için takmadım.

Montajı, İzmir grubundan Erdal Bey'in (Erdal Yaman) tavsiyesi ile gittiğim çok iyi bir usta, yedi saatlik çalışma ile gerçekleştirdi. Yeri gelmişken Erdal Bey'e teşekkür ediyorum. Yapılan işlemler benzer olduğu için montaj esnasında fotoğraf çekmedim. Tek fark şuydu; Ön yaylar çektirme denilen aletle sıkıştırılıp söküldüğünden, ön aksların sökülmesine gerek kalmadı, sadece viraj denge çubuğunun sökülmesi yeterli oldu. El freni kablosu arkaya kaydırıldı, diferansiyel havalandırma borusunun bağlantı noktası 5 cm kadar aşağıya alındı, fren hortumlarının çalışma mesafesi yeterli olduğundan değişiklik yapılmadı.

Sonuç olarak ; Daha önce geçerken tereddüt ettiğim, aracın altının hafiften yere değdiğini hissettiğim yerlerden rahatça geçiyorum. Araç dış görünüm olarak beklediğimden fazla değişti, 29" lastik için yer açıldı. Kullanmakta olduğum 215 80 15 ebat lastikler araçta şu an küçük görünüyor. Konfor biraz azaldı, ancak bu araçta konfor beklentim olmadığından önemi yok. 80 km. hızın üzerine çıkmadığımdan virajlarda sorun olacağını sanmıyorum.

Sıkça başını ağrıttığım, her aşamada yardımcı olan Şenol Bey'e ve parçaların yapımında emek harcayan ustalara teşekkür ediyorum.

Aracın eski halinin birkaç fotoğrafı.

11.jpg


12.jpg


13.jpg
 




Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Son fotoğraf, daha önce geçerken zaman zaman aracın altının dokunduğu bir yere ait.

27.jpg


26.jpg
 


Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

Merhaba Mustafa bey,
Yükseltme ile aracınızı güle güle, kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

Aracı 1 1/4" (32mm) yükseltirken, sağ ve sol arasındaki bu 15mm farkı nasıl telafi ettiğimizin detayını paylaşmak istiyorum.
Ama öncesinde, konuya ilgi duyanlar varsa onların görüş ve çözüm önerilerini bekleyeceğim.


Mustafad' Alıntı:
Merhaba,
Şenol Bey'den 1 1/4" yükseltme için malzeme aldım ve araca monte ettirdim. Aracın sol ve sağ tarafı arasında yükseklik farkı olduğundan hikayesi biraz uzunca;

Araç 1998 JLX 3 kapı, diferansiyellerin seviyesi ile oynamak istemediğimden yükseltme işleminin 1 1/4" olmasına karar verdim. Şenol Bey çamurlukların en yüksek noktalarının yerden yüksekliğini ölçüp bidirmemi istediğinde sonuç biraz tuhaftı. Soldaki çamurlukların yüksekliği 77,5 cm. sağdaki çamurluklar ise 79 cm. idi. Gözle farkedilmemesine rağmen aracın sol tarafı sağa göre 1,5 cm aşağıdaydı.
 

Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

msmt' Alıntı:
Musataf Bey, maşallah güzel olmuş, artık 235 75 15 mt lastikler rahat olur. Güle güle kullanın.

Merhaba Mustafa Bey,
Teşekkürler, lastiklerin yeri hazır ama lastik bulamıyorum. Selamlar.
 



Ynt: 3 Kapı Vitara 1" Yükseltme Operasyonu

schweps' Alıntı:
Merhaba Mustafa bey,
Yükseltme ile aracınızı güle güle, kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

Teşekkürler Şenol Bey,
Uygulamadan çok memnunum, keşke geçen yıl aracı alır almaz yaptırsaydım diyorum. Selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,853
Mesajlar
1,524,668
Kayıtlı Üye Sayımız
166,648
Kaydolan Son Üyemiz
Kasim_Sabbag


Geri
Üst