janberkaydemir
chusha
Bu arada unuttum Sarıkamış dediğinizde aklıma geldi.Kafkas ve ötesi geziler arka arkaya gelince , bir masal alemine dalmış gibi oldum
Belleğimize 'Korkulacak Rotalar' olarak kalmış yerler , bir bir seyahatnamelerinizle aydınlanıyor , teşekkür ederiz .
Vladikavkaz ile Tiflis arasında sözünü ettiğiniz 'Gürcü-Asker Yolu' beni SARIKAMIŞ faciası ile ilgili düşündürdü : Acaba Enver Paşa 90 bin(?) askerimizi DONMAK pahasına o cepheye sürerken , öte yanda Ruslar o zorlu yollardan NASIL bir lojistik sağladılar ? Nasıl bir çaba bu ? Kafkaslarda 2000'li yıllara girerken yaşananlar da cabası İnsan hayatına kastetmek uğruna girişilen bu inanılmaz çabalar YAŞAMAK ve YAŞATMAK için yapılıyor olsa(ydı)lar , dünya daha güzel olabilir miydi ?
Bir de , yollarda FAZLA oyalanmadan -ve de 2 kişi?- gidip geldiğinize göre???????
NEDEN(?) bahsettiğiniz gibi UÇAK değil de karayolu tercih ettiğinizi merak ettim .
Karadeniz çevresini hemen hemen %80 turlamış olmuşsunuz çünkü...
Bizim için seyahatiniz öğretici oldu , ama sizin için macera dışında(???) yeni bir KEŞiF heyecanı (yollar için?) mı vardı acaba?
Bu harekata ordu iklim şartlarına uygun hazırlanmadan götürülmüştü. Çoğunun ayağındaki ayakkabılar normal bir soğukta bile iş görmezdi. O dönemde coğrafyayı iyi bilen 1500 Çerkes atlısıda yer aldı. Bunların ayaklarındaki çizme şartlara uygundu . Sırtlarında ise özel olarak elde yapılmış Yamçı adı verilen giysileride vardı. Buna rağmen sadece 50 kadarı geri dönebildi.
SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi