janberkaydemir
chusha
Bu arada unuttum Sarıkamış dediğinizde aklıma geldi.Kafkas ve ötesi geziler arka arkaya gelince , bir masal alemine dalmış gibi oldum
Belleğimize 'Korkulacak Rotalar' olarak kalmış yerler , bir bir seyahatnamelerinizle aydınlanıyor , teşekkür ederiz .
Vladikavkaz ile Tiflis arasında sözünü ettiğiniz 'Gürcü-Asker Yolu' beni SARIKAMIŞ faciası ile ilgili düşündürdü : Acaba Enver Paşa 90 bin(?) askerimizi DONMAK pahasına o cepheye sürerken , öte yanda Ruslar o zorlu yollardan NASIL bir lojistik sağladılar ? Nasıl bir çaba bu ? Kafkaslarda 2000'li yıllara girerken yaşananlar da cabasıİnsan hayatına kastetmek uğruna girişilen bu inanılmaz çabalar YAŞAMAK ve YAŞATMAK için yapılıyor olsa(ydı)lar , dünya daha güzel olabilir miydi ?
Bir de , yollarda FAZLA oyalanmadan -ve de 2 kişi?- gidip geldiğinize göre???????
NEDEN(?) bahsettiğiniz gibi UÇAK değil de karayolu tercih ettiğinizi merak ettim .
Karadeniz çevresini hemen hemen %80 turlamış olmuşsunuz çünkü...
Bizim için seyahatiniz öğretici oldu , ama sizin için macera dışında(???) yeni bir KEŞiF heyecanı (yollar için?) mı vardı acaba?![]()
Bu harekata ordu iklim şartlarına uygun hazırlanmadan götürülmüştü. Çoğunun ayağındaki ayakkabılar normal bir soğukta bile iş görmezdi. O dönemde coğrafyayı iyi bilen 1500 Çerkes atlısıda yer aldı. Bunların ayaklarındaki çizme şartlara uygundu . Sırtlarında ise özel olarak elde yapılmış Yamçı adı verilen giysileride vardı. Buna rağmen sadece 50 kadarı geri dönebildi.
SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi