2010 Fiat Ducato L4h2 Karavan Yapımına Başlıyoruz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karavanlahayat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 119
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,033
Selamlar.

Banyoya 1 ve arka oturma bölümünün üst noktasına 2 adet olmak üzere sürekli Havalandırma yapabilmek için 20x40 ölçülerinde kayar cam takmak istiyorum.

Tavsiye edebileceğiniz satıcılar var mi? Yakkn zamanda Alan ve önerebileceğiniz ürün var mı?
 

Etiketler
Merhaba tekrar,

Öncelikle ülkemizdeki yangınlardan dolayı çok üzgünüz. elimizden geleceğimiz kül olup uçtu. bu yaraların bir an önce sarılmasını diliyorum. Ayrıca Gezenbilir platformunun da yaraya merhem olmak için çabası takdire şayan.

İyi ki varsınız.

Afet bölgesindeki tüm canlıların acılarını paylaşıyoruz... Herkesi o bölgede görev yapan resmi kurum ve gönüllü kuruluşlarla koordineli olarak maddi ve manevi desteğe bekleriz.
 

Güzel günlerde kullanın, hayırlı olsun.

Çok hesaplı gidiyorsunuz mutlaka dikkat etmiş olmalısınız ama genede ben hatırlatmak istedim 205 w monokristal bir panel yanılmıyorsam 9,76 ile 10,30 Amper aralığında üretim yapacaktır. İki tane panel kullandığınıza göre 20 amper MPPT şarj regülatörünün sınırları çok zorlayacak veya yetmeyecektir diye düşünüyorum.

Kolay gelsin.
 

.
Gayet haklısınız.
Gerçi @Gezgitsin Mayıs ayında solar regülatörünü almış olduğunu söylese de, bu aletlerin panel kapasitesinin en az % 20 üzerinde olması önerilmekte.

Uç ucuna yetişen regülatörlerin bile fazla ısınma yüzünden ömürlerinden gittiği bilinmekte.

Üstelik kapasitenin oldukça yüksek seçilmesinin ilerde sistemi büyütme açısından da faydası olmakta.
 

İkinci 20 amperlik mppt alınıp, iki ayrı şarj regülatörü olması da avantaj bana göre, panellerden birisi az gölge alsa problem çok olmaz, ikincisi normal çalışır. Tek şarj regülatöründe bölgesel gölge tüm sistemi etkiler.
 



Üstadlar, Uzun bir aradan sonra merhaba.

Karavanımıza iş yoğunluğumuz ve şehir dışı seyahatlerim nedeni ile sadece hafta sonları zaman ayırabildiğimiz için biraz yavaş ilerleyebildik. Bu arada okuldan evimize covid geldi ve biraz daha yavaşladık, ancak iki haftadır tekrar gaza bastık. Sona yaklaştık gibi. Bu hafta iç mobilya imalatına başlıyoruz. malzemesini bugün aldık.

Tamamlanan çalışmaları kısaca özetleyelim;

1- Tüm ısı/ses/su izolasyon işleri
2- 12V ve 220V Elektrik altyapı işleri
3- Güneş paneli bağlantıları
4- Webasto montajı - araç deposundan yakıt alma
5- Arka Yolcu koltuğu
6- Cam film kaplama
7- İç ahşap karkas, taban tahtası ve (kavak kontra) kaplama işleri bitti.
8- Tavan açılır tavan/havalandırma bitti.
9- İnverter / MPPT / 12V-220V Elektrik pano ve 12V-220V sigorta panoları
10- Temiz su depoları
11- Siyah su deposu
12 - Gri su deposu
13- Banyo Teknesi / Lavabo tesisatı / Temiz su tesisatı / Sıcak su tesisatı
14- Şofben altyapısı
14- Elektrikli WC
15- İç aydınlatma
16- Arka kamera
17 - Otomatik kapı iptali
18- Araç tavan boyama
19- Akü değişimi
20- muhtelif motor ve oto elektrik işleri

ve aklımıza gelmeyen irili ufaklı işlerin tamamını bitirdik. Kalan işlerimiz aşağıdakiler.

1- İç mobilya imalatı ve boyası
2- Şofben montajı
3- Yatak (üst kat)
4- Yolcu koltuk önü masa
5- USB, okuma lambası v.s. gibi detaylar
6- Ocak / Tüp
7- Buzdolabı
8- Evye ve tesisatı
9- Double teyp :smiley:

Şu ana kadar güzel işler ortaya çıktı ve karavan imalatı ile uğraşan (özenli) firmaların işlerinin ne kadar zor olduğunu da anladık.

Epey resim ve video birikti ancak bu bilgisayar yeni olduğundan henüz buraya aktaramadım.
Yukarıda biten işlerle ilgili merak ettikleriniz olursa sorularınıza zevkle cevap veririm.

Küçük detaylara instagram adresimden de ulaşabilirsiniz. @karavanlahayat

Selamlar,...
 

Güzel günlerde kullanın, hayırlı olsun.

Çok hesaplı gidiyorsunuz mutlaka dikkat etmiş olmalısınız ama genede ben hatırlatmak istedim 205 w monokristal bir panel yanılmıyorsam 9,76 ile 10,30 Amper aralığında üretim yapacaktır. İki tane panel kullandığınıza göre 20 amper MPPT şarj regülatörünün sınırları çok zorlayacak veya yetmeyecektir diye düşünüyorum.

Kolay gelsin.
merhaba, Öncelikle teşekkür ederim. Epeydir siteye girememiştim yoğunluktan. Güneş panellerini uzun zamandır test ediyorum. 20amp değerini şu ana kadar görmedim. Max güneşte 18-19 civarında amperaj değeri okudum. ama aştığı durumlar olduysa da yoğun güneş altında dahi mppt kendi sınırlarını koruyarak şarja devam ediyor. Zaten 20amp üzerine izin vermiyor. Uyarınız için teşekkürler. ben uyarınız üzere yine de takibe devam edeceğim
 

.
Gayet haklısınız.
Gerçi @Gezgitsin Mayıs ayında solar regülatörünü almış olduğunu söylese de, bu aletlerin panel kapasitesinin en az % 20 üzerinde olması önerilmekte.

Uç ucuna yetişen regülatörlerin bile fazla ısınma yüzünden ömürlerinden gittiği bilinmekte.

Üstelik kapasitenin oldukça yüksek seçilmesinin ilerde sistemi büyütme açısından da faydası olmakta.

Sn Doğrucu Davut,
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Yoğun kullanımda dediğiniz gibi sınırda kalma problemi yaşanabilir. aslında 30 Amp lik bir mppt almak istemiştim ancak nedense 20 amp de karar kıldım. Sanırım panellerin kirlenmesi, yatık montajdan dolayı max kapasiteye çıkacağına inanmamam ve gölgelemeden kaynaklı kapasite düşümü olma ihtimalini düşünmem etkili oldu. ilerleyen dönemde ısınma problemi yaşarsam 30 amp e geçebilirim. Denedikten sonra deneyimlerimi paylaşırım sizlerle.

Not: Bu arada şarj regülatörümün çevresini ısınmaya karşı ciddi şekilde açık bırakıyorum. bir de pano kısmına bir pc fanı ekleyip sıcaklık arttığında çalıştırarak daha verimli çalışmasını sağlamak da planlarım arasında.

Selamlar.
 


Araçta uyguladığım Elektrik ve su tesisatının genel şemasını sizinle paylaşmak istedim. elektrik sistemini 12V ve 220V hibrit olarak tasarladık ve uyguladık. başlangıçta her ne kadar 12V üzerine yoğunlaşsam da son durum bu şekilde oldu. Elektrik projesinde çoklu montaj gibi görünen (lambalar v.s.) sadece gösterim amaçlı o şekilde yapıldı. aslında hepsinin ayrı hattı var ve anahtarları da ayrı olacak. Su tesisatında ise çok arasam da elektrikli wc montajı konusunda bir detaya rastlamadım. Genelde suyu hidrofor üzerinden aldıklarını ve hem maceratörün hem de hidroforun aynı anda çalışması yoluyla su temini yapıldığını fark ettim. Ancak benim uygulamamda deniz araçlarında uygulandığı gibi su deposuna direkt bağlantı yapıldı. Bu sayede hem elektrik kullanımı düştü hem de çift ses kaynağı teke düşürüldü. Tuvaletteki suyun geri dönme riskine karşı da ters sifon yaparak çözüm bulduk. Yani sarı ile gösterilen bağlantıdaki sifona dikkat... bilgi ihtiyacı olan olursa iletişime geçebilir.

Diğer resimlerde de projemizin son tasarım halini ve güncel (mobilya montajı yarılanmış) gerçek fotoğraflarını görebilirsiniz. Henüz sadece astar boyayı attık. Son kata geçeceğiz. birkaç haftaya tamamlamayı hedefliyoruz. İnşallah bitmiş halinin de fotoğraflarını ekleyeceğim.

selamlar.

ducato iç 2.PNG


ducato iç.PNG


Elektrik Tesisatı.PNG


Su Tesisatı.PNG
 




Elektrikli ocak mı var?

Güç değeri yazılmamış olduğundan, belki elektrikli çakmak bağlantısıdır ?

150 Watt tüketimi, TV + reciever olarak mı yazdınız ?
Maceratörlü tuvaletlerin karavanlara uygulanması üzerine ise olsa olsa ancak Türkçe bilgilere ulaşabilirdiniz. Bizden başka yapanları yok çünkü..
Arka yatakları koltuk olarak da kullanacaksınız galiba ?
 
Son düzenleme:


Güç değeri yazılmamış olduğundan, belki elektrikli çakmak bağlantısıdır ?

150 Watt tüketimi, TV + reciever olarak mı yazdınız ?
Maceratörlü tuvaletlerin karavanlara uygulanması üzerine ise olsa olsa ancak Türkçe bilgilere ulaşabilirdiniz. Bizden başka yapanları yok çünkü..
Arka yatakları koltuk olarak da kullanacaksınız galiba ?
Tv kendinden recieverli olacak. Yaklaşık olarak 120-150W arasında tuketim olacak henuz tv yi almadım. 12V kullanma ihtimalim de var.

Arka koltuklar yatak olacak evet. Ayrıca bir de ranza şeklinde bir yatağımız var. Arka ikili koltuğun önünde de katlanır bir dolap olacak. Onun da açıldığında yatak olmasını ve altının depolama alanı/ ayakkabılık olarak kullanılmasını düşünüyorum.
 

Emeğinize sağlık. Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle huzurlu günlerde kullanın. İlgiyle takip ettiğim projeydi. Verdiğiniz tüm değerli paylaşımlar için çok teşekkür ederim. Kalın sağlıcakla. 👏
 



Emeğinize sağlık. Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle huzurlu günlerde kullanın. İlgiyle takip ettiğim projeydi. Verdiğiniz tüm değerli paylaşımlar için çok teşekkür ederim. Kalın sağlıcakla. 👏

Teşekkürler @cgrozn

Aracın çok küçük eksikleri kalmakla beraber ana ilerin tamamını bitirdik. son bir kaç dokunuş ile seyahate hazır hale gelecek.

bu vesile ile TSE, TUV ve ruhsat tarafından bahsedeyim sizlere. en çok korktuğum TSE den hızla geçerken, en basit olacağını düşündüğüm TÜV ve Ruhsat ile epey uğraştım. Ancak yaşadığım tecrübelerimi sizlerle paylaşarak bir nebze faydası olmasını temenni ederim.

1- TSE süreci:
Makina mühendisi olmama rağmen araç proje tadilatı yetkilisi olmadığım için öncelikle TSE tadilat projesi onayı yetkili bir Ankara firması ile anlaştım. Hazırladığım 3 boyutlu detaylı projemi paylaşmak istedim ama çok basit bir gösterimden ibaret projenin yeterli olduğunu öğrendim. Boşa detaylıca uğraşmayın zaman kaybı olur sadece. Dikdörtgen içine ana detayları ölçüleri ile birlikte yazmanız yeterli. Proje firması bunu kendi dilinde TSE sistemine yüklüyor.
Akabinde TSE'ye gittim. 430 TL muayene ücreti yatırdıktan sonra hızlı bir şekilde aracın kontrolü başladı. yaklaşık 30 saniyede kontrol tamamlandı. şok oldum. Oysaki ben LPG tüpten tut da, aracın koltuk v.s. tüm detaylarına takılacaklarını düşünmüştüm. Boşa korkmuşum.
* Araçta yemek yapma alanı var mı?
* Araçta depolama alanları var mı?
* Araçta koltuktan dönüşen yatak var mı?
* Araçta yemek masası var mı?
Sorularınızın cevabı evet ise TSE de başka kontrol görmeniz zor.

Hızla sözlü onay aldım. (Sistemden onayı ertesi gün düştü)

NOT: Aracınızdaki koltuk sayısını yüksek tutmak istiyorsanız minibüsten karavan yapmanızı tavsiye ederim. Koltuk ekleme prosedürü biraz ağır. ancak orjinal koltuklarına dokunmadan sadece sayı azaltması yapmanızda hiç sıkıntı yok. (ben 17+1 den 4+1 e dönüştürdüm)

2- TÜV süreci:
Aracın TSE onayını alır almaz muayene için randevu aldım ve TÜV istasyonuna gittim. Tadilat randevusu almanız önemli. (aracın muayene süresi bitmemiş olmasına rağmen hem egzoz hem de genel muayene yapılıyor, bunula ilgili de ödemeleri alıyorlar)

Aracın tüm detaylarına bakıldı. El freni dışında bir sıkıntı çıkmadı. El freni problemi PSA grubunun ana sıkıntılarından bir tanesiymiş. Araçta normal balata dışında bir de disk içinde ek el fren balatası mevcut. Balatalar, El fren telleri v.s. her şey değişti. Zar zor ayarlandı. Ayar tutması da ayrı bir sıkıntıymış. Bilginiz olsun. yaklaşık 700 TL gibi bir işçilik/malzeme ve 2-3 gün sanayi git-gel işi çıkarttı. İyi bir frenciye gidin, sonra fren ölçümü yaptırıp muayeneye gidin derim.
1.muayeneden el freni ağır kusur sayıldığından geçemedik.

Tekrar randevu aldım ancak yılbaşı dönemine geldiğinden 1 hafta sonraya ancak gün verdiler. Fren ayarı sonrasında TÜV'den limitle içinde (hala mükemmel değil) geçtik.

3- Ruhsat Süreci:
TÜV muayene raporu ile hemen bir notere gittim. Noter daha önce bir karavan dönüşümü işlemi yapmamış anladığım kadarıyla. sistemden bulup onaylatması yaklaşık 2,5 saat sürdü. 390 TL gibi bir bedel karşılığında yeni ruhsatımı aldım. Artık aracım 4+1 yolcu kapasiteli, Toplam yüklü ağırlığı 3500 kg olan, özel amaçlı Karavan olarak tescil edildi.
Sisteme girerken Aracı Cinsi: Özel Amaçlı (SA Motorlu Karavan) seçmeleri önemli. Diğer Kamp ve Gezi aracı olarak yanlışlıkla seçebilirler dikkatinizde olsun.

4- Sigorta süreci:
Aracın sırası ile TSE-TÜV-Noter işlemlerinden sonra en önemli işi ise sigorta evraklarının da yenilenmesi. Daha önce 17+1 kişilik minibüs olan araç Karavan olunca Ruhsat-Sigorta uyumsuzluğu sıkıntı oluyor. Herhangi bir kaza durumunda başınız ağrıyabilir. Ben de hızla değişimi yaptım. Ancak şok şok şok. Müthiş bir sigorta bedeli çıktı. Aracın daha önceki sigorta bedeli 2800 TL iken, 4866 TL gibi bir rakamla karşılaştık. Aslında bir minibüse göre trafikte kalma süresi yaklaşık 100 de biri kadar olmasına rağmen riskli alanda görülmesi garip. (lüks tüketim olarak da görülüyor olabilir. bilemiyorum)

Ufak tefek işlerimiz dışında bizim düldül de artık karavan sınıfına dahil oldu.

Kalan işlerimiz aşağıdaki gibi.
1- Şoför arkası direk kaplamaları
2- Şoför üstü alan kapağı kumaş kaplaması
3- Ön katlanır yatak boyası
4- Arka klima üstü kaplaması ve yan tavan/duvar arası kaplama boyaları
5- Şofben montajı
6- Sürgülü kapı sineklik/perde montajı (Bu açıldığında kapı ile dış gövde arasına sıkışıyor. Ahşap çerçeve içine gömüşlecek)
7- TV ( uydu anteni v.s. yerim yok. bu nedenle hiç takasım da yok) bu konuda tavsiyesi olanlardan destek beklerim :smiley:)
8- ilk seyahate çıkmak.

detaylar için instagram adresimdeki paylaşımlara bakabilirsiniz. Buraya ne yazık ki tüm dosyaları yükleyemedim.

insta adresim: @karavanlahayat
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst