2010 Fiat Ducato L4h2 Karavan Yapımına Başlıyoruz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karavanlahayat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 119
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,026
Müthiş bir sigorta bedeli çıktı. Aracın daha önceki sigorta bedeli 2800 TL iken, 4866 TL gibi bir rakamla karşılaştık. Aslında bir minibüse göre trafikte kalma süresi yaklaşık 100 de biri kadar olmasına rağmen riskli alanda görülmesi garip. (lüks tüketim olarak da görülüyor olabilir. bilemiyorum)

Lüks tüketim değil itfaiye ve ambulans gibi görülüyor, daha doğrusu özel amaçlı taşıt olduğu için bahane olarak kullanılıyor. Ne alaka derseniz, sigorta şirketlerinin edepsizliği derim. Burada seneler önce 9000 lira prim çıkaran firmaları da gördük. O tarihte normal araç sigortası 300 liraydı. Yani 30 senelik primi karavan için bir seneye reva görüyorlardı. Aynı uygulamayı arabalara da yapmaya kalktıklarında çıngar çıktı ve devlet tavan prim uygulaması başlattı. Bu sayede biz de biraz rahat nefes aldık. Ama hala arabalarla aradaki farkı açma peşindeler.

Başka bir edepsizlik daha var: Araç aynı, sürücü aynı, il aynı olduğu halde araç türü değişikliği deyip hasarsızlık indiriminizi sıfırlıyorlar.

Karavan sigortası işi maalesef yıllardır çözülemeyen bir sorun. Onca yazıldı çizildi sonuç yok. Devlet bu konuda sağır kalmayı tercih ediyor maalesef.

Sizin 4866 lira priminiz de bence aşırı yüksek. Keşke farklı firmalardan fiyat alsaydınız. Aklınızda olsun, sigorta bilgi merkezinin web sitesinden kıyaslamalı fiyat alabiliyorsunuz. Yine de Giresun'da Kamil Bayram sigortadan ayrıca fiyat isteyin. Bana bu sene SBM'nin sayfasında olmayan bir firmadan çok iyi fiyat verdiler.
 

Etiketler
.
Çalışmanızı ilgiyle takip edenleri vardığınız noktadan haberdar etmeniz sevindirici.

Etraflıca yazdıklarınız, bürokrasinin karavanlar için yönetmelik düzenlemelerini hangi bakış açısından yapmış olduğunu açıkça göstermekte..
Düzen işgüzarlığı, karavanı kavrama ve bilgi eksikliğiyle birleşince böyle abuk sabuk bir durum yaratılmış olmalı.

Sistem hem anlamsızca abartılı hem de gerektiği yerlerde ciddi eksiklikler göstermekte.
Karavancılarımız ise az birkaç kişi hariç, henüz “yakınma” evrimini atlayamamış olmalı ? 😉


Herneyse gezin gitsin Doğan bey.. 😋
 
Son düzenleme:

Teşekkürler @cgrozn

Aracın çok küçük eksikleri kalmakla beraber ana ilerin tamamını bitirdik. son bir kaç dokunuş ile seyahate hazır hale gelecek.

bu vesile ile TSE, TUV ve ruhsat tarafından bahsedeyim sizlere. en çok korktuğum TSE den hızla geçerken, en basit olacağını düşündüğüm TÜV ve Ruhsat ile epey uğraştım. Ancak yaşadığım tecrübelerimi sizlerle paylaşarak bir nebze faydası olmasını temenni ederim.

1- TSE süreci:
Makina mühendisi olmama rağmen araç proje tadilatı yetkilisi olmadığım için öncelikle TSE tadilat projesi onayı yetkili bir Ankara firması ile anlaştım. Hazırladığım 3 boyutlu detaylı projemi paylaşmak istedim ama çok basit bir gösterimden ibaret projenin yeterli olduğunu öğrendim. Boşa detaylıca uğraşmayın zaman kaybı olur sadece. Dikdörtgen içine ana detayları ölçüleri ile birlikte yazmanız yeterli. Proje firması bunu kendi dilinde TSE sistemine yüklüyor.
Akabinde TSE'ye gittim. 430 TL muayene ücreti yatırdıktan sonra hızlı bir şekilde aracın kontrolü başladı. yaklaşık 30 saniyede kontrol tamamlandı. şok oldum. Oysaki ben LPG tüpten tut da, aracın koltuk v.s. tüm detaylarına takılacaklarını düşünmüştüm. Boşa korkmuşum.
* Araçta yemek yapma alanı var mı?
* Araçta depolama alanları var mı?
* Araçta koltuktan dönüşen yatak var mı?
* Araçta yemek masası var mı?
Sorularınızın cevabı evet ise TSE de başka kontrol görmeniz zor.

Hızla sözlü onay aldım. (Sistemden onayı ertesi gün düştü)

NOT: Aracınızdaki koltuk sayısını yüksek tutmak istiyorsanız minibüsten karavan yapmanızı tavsiye ederim. Koltuk ekleme prosedürü biraz ağır. ancak orjinal koltuklarına dokunmadan sadece sayı azaltması yapmanızda hiç sıkıntı yok. (ben 17+1 den 4+1 e dönüştürdüm)

2- TÜV süreci:
Aracın TSE onayını alır almaz muayene için randevu aldım ve TÜV istasyonuna gittim. Tadilat randevusu almanız önemli. (aracın muayene süresi bitmemiş olmasına rağmen hem egzoz hem de genel muayene yapılıyor, bunula ilgili de ödemeleri alıyorlar)

Aracın tüm detaylarına bakıldı. El freni dışında bir sıkıntı çıkmadı. El freni problemi PSA grubunun ana sıkıntılarından bir tanesiymiş. Araçta normal balata dışında bir de disk içinde ek el fren balatası mevcut. Balatalar, El fren telleri v.s. her şey değişti. Zar zor ayarlandı. Ayar tutması da ayrı bir sıkıntıymış. Bilginiz olsun. yaklaşık 700 TL gibi bir işçilik/malzeme ve 2-3 gün sanayi git-gel işi çıkarttı. İyi bir frenciye gidin, sonra fren ölçümü yaptırıp muayeneye gidin derim.
1.muayeneden el freni ağır kusur sayıldığından geçemedik.

Tekrar randevu aldım ancak yılbaşı dönemine geldiğinden 1 hafta sonraya ancak gün verdiler. Fren ayarı sonrasında TÜV'den limitle içinde (hala mükemmel değil) geçtik.

3- Ruhsat Süreci:
TÜV muayene raporu ile hemen bir notere gittim. Noter daha önce bir karavan dönüşümü işlemi yapmamış anladığım kadarıyla. sistemden bulup onaylatması yaklaşık 2,5 saat sürdü. 390 TL gibi bir bedel karşılığında yeni ruhsatımı aldım. Artık aracım 4+1 yolcu kapasiteli, Toplam yüklü ağırlığı 3500 kg olan, özel amaçlı Karavan olarak tescil edildi.
Sisteme girerken Aracı Cinsi: Özel Amaçlı (SA Motorlu Karavan) seçmeleri önemli. Diğer Kamp ve Gezi aracı olarak yanlışlıkla seçebilirler dikkatinizde olsun.

4- Sigorta süreci:
Aracın sırası ile TSE-TÜV-Noter işlemlerinden sonra en önemli işi ise sigorta evraklarının da yenilenmesi. Daha önce 17+1 kişilik minibüs olan araç Karavan olunca Ruhsat-Sigorta uyumsuzluğu sıkıntı oluyor. Herhangi bir kaza durumunda başınız ağrıyabilir. Ben de hızla değişimi yaptım. Ancak şok şok şok. Müthiş bir sigorta bedeli çıktı. Aracın daha önceki sigorta bedeli 2800 TL iken, 4866 TL gibi bir rakamla karşılaştık. Aslında bir minibüse göre trafikte kalma süresi yaklaşık 100 de biri kadar olmasına rağmen riskli alanda görülmesi garip. (lüks tüketim olarak da görülüyor olabilir. bilemiyorum)

Ufak tefek işlerimiz dışında bizim düldül de artık karavan sınıfına dahil oldu.

Kalan işlerimiz aşağıdaki gibi.
1- Şoför arkası direk kaplamaları
2- Şoför üstü alan kapağı kumaş kaplaması
3- Ön katlanır yatak boyası
4- Arka klima üstü kaplaması ve yan tavan/duvar arası kaplama boyaları
5- Şofben montajı
6- Sürgülü kapı sineklik/perde montajı (Bu açıldığında kapı ile dış gövde arasına sıkışıyor. Ahşap çerçeve içine gömüşlecek)
7- TV ( uydu anteni v.s. yerim yok. bu nedenle hiç takasım da yok) bu konuda tavsiyesi olanlardan destek beklerim :smiley:)
8- ilk seyahate çıkmak.

detaylar için instagram adresimdeki paylaşımlara bakabilirsiniz. Buraya ne yazık ki tüm dosyaları yükleyemedim.

insta adresim: @karavanlahayat

Karavanınız hayırlı olsun, size güzel geziler dilerim.

Verdiğiniz bilgiler karavan yapanlar iҫin ҫok faydalı.

TSE’nin görevini de sayenizde tam olarak anlamıṣ oldum.

Almanya’da sigorta uzmanı belgem olduğu iҫin zorunlu trafik sigortası konusunda ben de bir ṣeyler yazmak istiyorum

Türkiye’de araҫ fiyatları ile zorunlu trafik sigortası kaza teminatlarını karṣılaṣtırınca, Türkiye’deki sigorta sisteminin temelinden yanlıṣ olduğunu farketmek iҫin sigorta uzmanı olmak gerekmez. Yetkililerin neden trafik sigortası var sorusunu kendilerine sormaları lazım.

Ayrıca, hasarsızlık aracın değil aracı kullananın üzerinde olmalı. Kazaya sebep olan teknik nedenlerin bile genellikle sorumlusu aracın tamirini, bakımını vaktinde yaptırmayan sürücüdür.

Karavanların kendi sigorta grupları olmalı. Ҫünkü karavanlar en az kazaya karıṣan araҫlardan. Buna rağmen, 17+1 kiṣilik ticari bir aracın 4+1 kiṣilik özel karavan olunca sigortasının böyle artması kabul edilebilir bir durum değil.
 
Son düzenleme:

Lüks tüketim değil itfaiye ve ambulans gibi görülüyor, daha doğrusu özel amaçlı taşıt olduğu için bahane olarak kullanılıyor. Ne alaka derseniz, sigorta şirketlerinin edepsizliği derim. Burada seneler önce 9000 lira prim çıkaran firmaları da gördük. O tarihte normal araç sigortası 300 liraydı. Yani 30 senelik primi karavan için bir seneye reva görüyorlardı. Aynı uygulamayı arabalara da yapmaya kalktıklarında çıngar çıktı ve devlet tavan prim uygulaması başlattı. Bu sayede biz de biraz rahat nefes aldık. Ama hala arabalarla aradaki farkı açma peşindeler.

Başka bir edepsizlik daha var: Araç aynı, sürücü aynı, il aynı olduğu halde araç türü değişikliği deyip hasarsızlık indiriminizi sıfırlıyorlar.

Karavan sigortası işi maalesef yıllardır çözülemeyen bir sorun. Onca yazıldı çizildi sonuç yok. Devlet bu konuda sağır kalmayı tercih ediyor maalesef.

Sizin 4866 lira priminiz de bence aşırı yüksek. Keşke farklı firmalardan fiyat alsaydınız. Aklınızda olsun, sigorta bilgi merkezinin web sitesinden kıyaslamalı fiyat alabiliyorsunuz. Yine de Giresun'da Kamil Bayram sigortadan ayrıca fiyat isteyin. Bana bu sene SBM'nin sayfasında olmayan bir firmadan çok iyi fiyat verdiler.
Sevgili hocam,

dediğiniz gibi sigorta şirketlerinde ciddi sıkıntılar var. Çalıştığım firma ile yaklaşık 20 yıldır çalışıyoruz. Neredeyse tüm firmalardan seçenekleri önümüze koydu bu en ucuzu çıktı. Bu kadar yüksek çıkmasını ana nedeni benim aracı yeni almam ve daha 1 yıl olmadan yenilemem. yani hasarsızlık indirimi gibi avantajların tamamından mahrum olmam nedeni ile oldu. Seneye daha iyi bir fiyat ile karşılaşacağız muhtemelen. bu fiyattan gözüm korktuğu için kaskoya da girmedim. Ancak ilerleyen dönemde kasko yaptırmanın da önemli olduğunu düşünüyorum.

Tavsiyeniz için de teşekkür edrim. bir sonraki sefer Kamil beye döneriz inşallah.

saygılar,
 

.
Çalışmanızı ilgiyle takip edenleri vardığınız noktadan haberdar etmeniz sevindirici.

Etraflıca yazdıklarınız, bürokrasinin karavanlar için yönetmelik düzenlemelerini hangi bakış açısından yapmış olduğunu açıkça göstermekte..
Düzen işgüzarlığı, karavanı kavrama ve bilgi eksikliğiyle birleşince böyle abuk sabuk bir durum yaratılmış olmalı.

Sistem hem anlamsızca abartılı hem de gerektiği yerlerde ciddi eksiklikler göstermekte.
Karavancılarımız ise az birkaç kişi hariç, henüz “yakınma” evrimini atlayamamış olmalı ? 😉


Herneyse gezin gitsin Doğan bey.. 😋
Davut bey teşekkürler.

Bir mühendis olarak bu tür standartların eksikliği, önemsenmemesi ve sadece kağıttan ve paradan ibaret şekilde süreçlerin yönetilmesi beni üzüyor. TSE gibi, TÜV gibi kurumların keskin ve koruyucu/önleyici kuralları olmasını ve bu kuralların bizlere fayda getirmesini bekliyoruz. İnşallah şu güzel yurdumuzda bbu kurumlar daha iyi ve fayda sağlayıcı noktaya ulaşır

havalar biraz ısınsın derhal gezipgideceğiz :smiley:

selamlar, saygılar,
 



Karavanınız hayırlı olsun, size güzel geziler dilerim.

Verdiğiniz bilgiler karavan yapanlar iҫin ҫok faydalı.

TSE’nin görevini de sayenizde tam olarak anlamıṣ oldum.

Almanya’da sigorta uzmanı belgem olduğu iҫin zorunlu trafik sigortası konusunda ben de bir ṣeyler yazmak istiyorum

Türkiye’de araҫ fiyatları ile zorunlu trafik sigortası kaza teminatlarını karṣılaṣtırınca, Türkiye’deki sigorta sisteminin temelinden yanlıṣ olduğunu farketmek iҫin sigorta uzmanı olmak gerekmez. Yetkililerin neden trafik sigortası var sorusunu kendilerine sormaları lazım.

Ayrıca, hasarsızlık aracın değil aracı kullananın üzerinde olmalı. Kazaya sebep olan teknik nedenlerin bile genellikle sorumlusu aracın tamirini, bakımını vaktinde yaptırmayan sürücüdür.

Karavanların kendi sigorta grupları olmalı. Ҫünkü karavanlar en az kazaya karıṣan araҫlardan. Buna rağmen, 17+1 kiṣilik ticari bir aracın 4+1 kiṣilik özel karavan olunca sigortasının böyle artması kabul edilebilir bir durum değil.

Sevgili hocam teşekkürler.

Konu hakkında dediğiniz gibi uzman olmayan biri bir sistemdeki sıkıntıyı net anlayabilir. Kabaca bir hesap ile bir minibüsün günün neredeyse yarısını ve iş/okul günlerinin tamamında trafikte olduğunu düşünürseniz (260 günde 3 er saat deseniz 780 saat), karavanın ise çok kullansanız sadece hafta sonlarında ve kısa süreli (3+3 saat düşünseniz 312 saat) trafikte olduğunu düşünürseniz yaklaşık olarak diğerine göre %40 daha az trafiğe karıştığını, bu arada bunun da büyük bölümünğ şehirler arası yolda geçirdiği ve dolayısı ile kaza riskinin normal bir araca ya da minibüse göre çok daha az olduğunu görürsünüz. Buna bağlı olarak da sigorta-risk ilişkisinden fiyatların gayet cazip olacağını ortaya koyarsınız.

Ancak, burada Karavan'ın lüks bir tüketim olduğu kanısı üzerine bir kurgu var sanırım ve bu kanı ilgili kurumlara ciddi oranda kar sağlıyor. Bu haksızlığın bir gün düzeltilmesini temenni etmekten başka şu anda elimizden bir şey gelmiyor.

Pırlantanın lüks olmadığı, Karavanın Lüks olduğu bir ülkeden tersine bir tablo görmeyi umarak iyi dileklerle yazımı bitireyim :smiley:

Selamlar, saygılar.
 

Bir konuyu daha sizinle paylaşıp bilgi vermek istiyorum. Bu da tesisatın dondan korunması.

Karavan yapım süreci sırasında elektrikli wc kullandığımı söylemiştim.

Ankara şartlarında donmaya karşı sistemdeki tüm suyu boşalttığımızı düşünürken büyük ve sonuçları ağır olabilecek bir konuyu atladığımızı fark ettik. Geç de olsa müdahale ettik ve şükür bir sıkıntı yaşamadan konuyu kapattık. en çok korktuğum konu ise tüm tesisatı yenileme riskinin ortay çıkması oldu. :smiley:

Bu yıl Ankara / Çankaya geceleri -18C gibi dış hava sıcaklıkları gördü. Bölgesel olarak benzer bölgelerde de aynı durum başınıza gelebilir diye hatırlatmak istedim.

Karavanınızı kış aylarında kullanmıyorsanız ve donma sıcaklıklarının altına maruz kalabilecek bir konumda ise aşağıdakileri yapmanızı kesinlikle tavsiye ederim. Aracın iç sıcaklığı her ne kadar eksiye kolay kolay düşmese de dış havanın çok düşük olduğu durumlarda donma kaçınılmazdır.

1- Tüm sistemdeki suyu boşaltın. (hidrofor içinde de suyun kalmamasını sağlayın)
2- Boşaltmış olduğunuz sistemi, tesisatın (dirsek/birleşim/sifon noktaları v.s.) herhangi bir su kalması ihtimaline karşı vana ve muslukları açık konuma getirerek hava ve suyun genleşmesine müsaade edecek ortam oluşturun. Özellikle muslukların, dirseklerin ve kollektörlerin içinde kalacak su tehlike yaratacaktır.
3- Elektrikli bir WC kullanıyorsanız ve bir miktar da olsa içinde su kalıyorsa içindeki suyun donmaması için ( tesisata zarar vermeyecek) donma sıcaklığını düşürecek karışımlar koyabilirsiniz. Bu antifriz, antifrogen ya da -25/-30C ye dayanıklı cam suyu bile olabilir. motoru biraz çalıştırarak motor içindeki sıvıyı değiştirin. Ancak korozyana neden olacağından kesinlikle tuz/tuz ruhu/ asit v.s. gibi malzemeler kullanmayın! (Burada kimyasal kullanımı tamamen kişinin sorumluluğundadır. Sorumluluk kişiye aittir. Sonra yanlış birşeyler koyup sisteme de zarar vermeyin :smiley: )


Daha önceki paylaşımlarımda kalan işlerimizden bahsetmiştim.

Tamamlanan çalışmalardan da kısaca bilgi vereyim.

Eksiklerimizden de sadece beklemede olan ancak seyahate engel olmayacak konular kaldı.

1- İç mobilya imalatı ve boyası --------------TAMAMLANDI
2- Şofben montajı ----------------------------BEKLEMEDE
3- Yatak (üst kat)------------------------------BEKLEMEDE
4- Yolcu koltuk önü masa---------------------TAMAMLANDI
5- USB, okuma lambası v.s. gibi detaylar-----TAMAMLANDI
6- Ocak / Tüp----------------------------------TAMAMLANDI
7- Buzdolabı-----------------------------------TAMAMLANDI
8- Evye ve tesisatı-----------------------------TAMAMLANDI
9- Double teyp :smiley:-----------------------TAMAMLANDI
10- Sineklik ve Perdeler ----------------------TAMAMLANDI
11- Ön yatak alanı kumaş kaplaması---------TAMAMLANDI


Selamlar.
 
Son düzenleme:

Selam dostlar,

Geçtiğimiz hafta sonu kısa süreli bir (Ankara içinde) karavan deneme turuna çıktık. Dar alanda kısa paslaşmalar şeklinde, soğuk havada araç içinden dışarıdaki manzarayı izlerken piknik yapma şansını elde ettik. artık büyük denemelere hazırız. İlk seyahatimizi daha önce Doğu bölgesine planlıyorduk ancak hava sıcaklıkları nedeni ile batıya yöneleceğiz. Batıda ilk durağımızın Çanakkale ve şehitlikler olmasının hem çocuklar, hem de bizler için anlamlı olacağını düşündük.

Çanakkale bölgesinde ziyaret etmemizi tavsiye edeceğiniz bir bölge, kamp alanı v.s var ise yönlendirmenizi beklerim.

Selamlar.
 

Başlangıçtan itibaren tüm paylaşımlarınızı keyifle okudum. Tebrik ederim, elinize sağlık.
Biz de eşimle tam zamanlı yaşamak için 13 m3 Ducato tercih edeceğiz.
Hali hazırda temiz araç arayışındayız.
El emeği olsun istiyoruz. Tecrübeleriniz yol gösterici olacak kuşkusuz.
 

Selamlar Semih bey,

Çok teşekkürler.

Sizin için de öncelikle hayırlı olsun. Hayal ile başlayıp, keyifle devam eden bir sürece girmek üzeresiniz. Umarım her şey gönlünüzce olur. desteğe ve bizim bildiğimiz bir şey ise bilgiye ihtiyacınız olursa çekinmeden yazın lütfen.

Selamlar.
 
Son düzenleme:





Nihayet, Biz bu hafta ilk karavan deneyimimizi yaşadık.

Öncelikle HGS konusunda bilgi vereyim size. HGS etiketini herhangi bir PTT yada Bankadan alabiliyoruz diye biliyorduk ancak karavan olunca öyle olmadığını anladık. Karayolu sınıflandırmasında 3.2 m aks aralığına kadar 1.sını, 3.2m den büyük cihazlar ise 2. sınıf olarak geçiyormuş. Dolayısı ile bizim Ducatonun aks aralığı da 3.2 yi geçtiği için 2. sınıfa geçtik. PTT ve banka şubelerinde 2.sınıf etiket genelde bulunmuyor. bu nedenle ya bankadan online olarak sipariş etmeniz, ya da otobanlarda HGS satış noktalarından temin etmeniz gerekecek. bizim gibi almadan yola çıkarsanız zorluk çekebilirsiniz. gerçi geçişten itibaren 15 gün süresi olduğundan cezaya girmeden temin etmeniz de mümkün. Biz Adana dönüşü yoldan 2. sınıf olarak temin ettik.

Bir haftalık Rotamız Ankara-Mersin(Merkez-Erdemli-Kocahasanlı-Narlıkuyu-Kızlarhamamı-Susanoğlu-Boğsak-Silifke)-Adana(merkez) -Nevşehir (Kapadokya) -Ankara şeklinde oldu. Tamamen doğa ile baş başa (kampinglere girmeden) konakladık. 3 çocuğumuz ile dolu dolu bir tatil yaşadık. Her ne kadar denizde yüzemesek de, balık tutamasak da ayaklarımızı sokma şansı bulduk :smiley:.

Ayrıca, neden bu kadar zamandır karavan tatiline çıkmadık diye de üzüldük... İyi ki yapmışız dedik cidden.

Kurduğumuz elektrik-su ve ısıtma sisteminin gayet yeterli olduğunu gördük. 210Ah akü ve 410 Watt panel ile 12.8V dan daha düşün bir voltaj görmedik. Tüm şarj işlerimizi ve yoğun elektrik tüketimimizi gün ışığında yaptık. Böylece akülere yük bindirmedik.

220V buzdolabı konusunda bir sıkıntı yaşamadık. İnverter sadece kısa süreli fan sesi çıkarttı. (Sadece buzdolabı devreye girdiğinde yaklaşık 30sn kadar) Bir süre sonra bu sese alıştık sıkıntı yaratmadı. Araç içinde 220V olmasının en büyük avantajı ise diğer 220 V aletleri çalıştırmak oldu (bilgisayar gibi)

WC (siyah) ve Lavabo-duş (Gri) su depolarının ayrılmasının faydasını birebir yaşadım. Gri su deposu beklediğimden daha hızlı dolsa da kolayca boşaltmanın lüksünü yaşadım. Siyah suyu boşaltmak ve koku daha sıkıntılı. bu nedenle ayrı olması çok avantajlı oldu.

Aracın izolasyonun 19mm kauçuk / Alüminyum kaplı olması hem ses hem de ısı yalıtımı anlamında ciddi farkını hissettirdi. Özellikle gövdeye yapıştığı için yol sesini de ciddi anlamda azaltmış. Yolculuk da gayet sessiz ve keyifli geçti.
Ayrıca aracın ön ve ön-yan camları için yine 19mm kauçuktan güzeşlikler kesmiştim. Hem perdelemede hemde ses / ışık / ısı izolasyonu açısından çok iyi oldu. Biraz yer tutuyor ancak yaptığı işe değdi.

Su hattında 5 lt/dak bir hidrofor kullanmıştık. Debisi (duşu denemedik henüz) lavabolar için fazlasıyla yeterli. Ama şofbende halen sıkıntı yaratabilir diye düşünüyorum. Denedikten sonra bu bilgiyi güncelleyeceğim. Dış duş için bağladığımız aparatın içinde kalan su Ankara soğuğu nedeni ile donmuş ve patlamış, yenisi ile değiştireceğiz.

Şu anda tente ve su dolum ağzı eksiğim var tamamlamamız lazım. Su dolumunu içeriden kolayca yaptık ancak tente olsaydı daha konforlu olurdu kesin.

Isıtıcı (webasto) sabaha karşı dış hava soğuduğunda devreye soktuk. 10 dk içinde aracın içini 28-30C bandına kadar rahatlıkla getirdi. Sesi uyurken rahatsız edici seviyede değil. Sadece ilk çalışmada yksek fan debisi nedeni ile biraz sesli oluyor. daha sonra ortam sıcaklığı istenen noktaya yaklaştıkça fan yavaşlayarak azalıyor.

Yerleşim ve yatak anlamında hedeflediğimiz şekilde 5 kişi (2 büyük-3 küçük) rahatlıkla sığdık. Çocuklar büyüyene dek bu şekilde idare eder bizi. İçinde 4 küçük taburesi olan Dechatlon'dan aldığımız katlanır bir masamız da vardı. Dışarının serin olması nedeni ile 2 kez kullandık ancak her karavanın içinde olması gerekir kesinlikle. Ayrıca dışarıda oturmak için katlanır sandalyeler de çok faydalı oldu.

Hazır başlamışken ve yakıt fiyatları bu kadar yükselmişken araç yakıt mktarından da bahsedelim.
Temiz su depoları dolu (200lt), yakıt deposu dolu (sanırım 90lt), Buzdolabı dolu, 5 kişi ve tüm dolaplar eşya ile dolu şekilde Ankara - Mersin arası 8 lt/100 km Mersin-Ankara arası (4 gece webasto yakıtı da dahil) 10 lt/100km şeklinde oldu. Büyük bir arabaya göre ortalama 9 lt/100km fena bir yakıt seviyesi değil diye düşünüyorum

Bundan sonra resimlerle gezilerimizi de paylaşmayı umuyorum.

Darısı ve çok daha iyileri tüm isteyenlerin başına olsun.

Selamlar.
 
Son düzenleme:

Selamlar Semih bey,

Çok teşekkürler.

Sizin için de öncelikle hayırlı olsun. Hayal ile başlayıp, keyifle devam eden bir sürece girmek üzeresiniz. Umarım her şey gönlünüzce olur. desteğe ve bizim bildiğimiz bir şey ise bilgiye ihtiyacınız olursa çekinmeden yazın lütfen.

Selamlar.
Teşekkür ederim. Tecrübeleriniz yol gösterecek dediğim gibi.
Şu an temiz bir 13m3 öncelikli olmak üzere 13-15m3 araç arayışındayız. Temiz düzgün bir araç bulamıyoruz. Bütçe de sınırlı olduğu için araç noktasında, eleniyor bir çok araç.
İlk işimiz ilginç gelebilir ama porta potti tuvalet almak oldu. Başlamak bitirmenin yarısı dersek, gerçekçi bir adım oldu. :sweatsmile:
 

İlk işimiz ilginç gelebilir ama porta potti tuvalet almak oldu. Başlamak bitirmenin yarısı dersek, gerçekçi bir adım oldu. :sweatsmile:

Aslında mantıklı. Çünkü içinde yatabileceğiniz her araç, bir küçük tüp ve bir musluklu bidon ilavesiyle karavana dönüşür. Özellikle hanımlar için yeterli mahremiyet sağlanabilen bir tuvalet de eklendi mi temel ihtiyaçlar tamamlanmış olur. Yazın duş ihtiyacı için 5 ya da10 lt.lik bir pet şişeyi sprey boyayla boyayıp güneşte bırakırsınız. Yıkanacağınız zaman kapağını delikli bir kapakla değiştirip, bir file içinde ters olarak ağaca asarsınız, iş biter. Karavan dediğiniz nedir ki? Önemli olan yolda olmak.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst