2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 202
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,069

Evet düşük devirdeki titreşim benimki de dahil tüm xl-7 lerde var, şaftlı olmasından kaynaklanıyor birde hantal olmasından, ama uzun yola çıkınca 170- 180 km yi görüyorum yakında uzun yola çıkınca resmini ekliyecem
 

Etiketler
Model ve model versiyonu Silindir. lt kW Modeller Motor kodu

Grand Vitara TDiC (SQ420D) 4 2.0 64 05.2000 - RF 5kapı grand bizde yok pejo motorlu
Grand Vitara D 4 2.0 81 04.2001 - HDi PSA 5kapı grand bizde yok pejo motorlu
Grand Vitara Tdi II (SQ420D) 4 2.0 80 03.2001 - RHZ 5kapı grand bizde yok pejo motorlu
Grand Vitara TD XL7(JA420D) 4 2.0 80 2004 - RHW xl 7

Grand Vitara DDIS (JB419D) 4 1.9 95 2006 - F9Q yeni kasa reno motor.

2004 de başlıyormuş RHW xl 7 >>2001 olanlar 5 kapı imiş.

aynı tıpatıp motora sahip araclar..>>>

PEUGEOT > 806 D Hdi / Silindir: 4 / litre: 2.0 / kW: 81 / Model: 09.1999 - 2002 / Motor kodu: DW10ATED

PEUGEOT >807 2.0 Hdi / Silindir: 4 / litre: 2.0 / kW: 79 / Model: 08.2002 - 05.2006 / Motor kodu: DW10ATED4

PEUGEOT >Expert Hdi / Silindir: 4 / litre: 2.0 kW: 81 / Model: 02.2000 - / Motor kodu: DW10ATED


FIAT >Ulysse 2.0 JTD / Silindir: 4 / litre: 2.0 / kW: 80 /Model: 09.2002 - 05.2003 / Motor kodu: RHW (DW10ATED4)

FIAT >Ulysse / Silindir: 4 / litre: 2.0 / kW: 81 / Model: 06.2002 - 07.2006 / Motor kodu: RHW

CITROEN >C5 Hdi / Silindir: 4 / litre: 2.0 / kW: 81 / Model: 02.2001 - Motor kodu: DW10ATED

CITROEN >Xantia Hdi / Silindir: 4 /litre: 2.0 / kW: 81 Model: 10.1998 - 12.2001 Motor kodu: DW10ATED

CITROEN >Evasion Hdi /Silindir: 4 litre: 2.0 kW: 81 Model: 09.1998 - 09.2002 Motor kodu: DW10ATED

CITROEN > C8 Hdi Silindir: 4 litre: 2.0 kW: 79 Model: 04.2002 - 08.2007 Motor kodu: DW10ATED4


CITROEN >C8 Hdi Silindir: 4 litre: 2.0 kW: 81 Model: 04.2002 - Motor kodu: DW10ATED4

PEUGEOT > 406 Hdi Silindir: 4 litre: 2.0 kW: 81 Model: 12.1998 - 04.2004 Motor kodu: DW10ATED


PEUGEOT >406 TD Phase 2 Silindir: 4 litre: 2.0 kW: 81 Model: 04.1999 - 04.2004 Motor kodu: DW10ATED

nedense 2006 dan sonra RHW motor tarih olmuş.
 

Oğuz bey bir yanlışım varsa düzeltin.
Motorlar pejo motor değildir. PSA grubu tarafından imal edilmiş ancak; Citroen, Peugeot, Toyota, Fiat, Mini Cooper gibi bir kaç markada kullanılmıştır. Genellikle pejolarda kullanıldığı için bu şekilde bir algı oluşmuştur.
Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_Motoru
 


aynen dogru ..ama patron >Citroen, Peugeot.. ..günümüzde artık cok aractada cıkıyor..ford ,opel vs.say say bitmez..

yerli mazot +yag filitresi aldım 406 pejo .. 10 tl. para verdim..ocagım söndü.. ..ben alışık degilim..bu kadar ucuz sarf malzemesine.. ;D ;D
 

Garip bir motor yapısı var, düşük ve yüksek devir istemiyor, illa orta devirlerde kullanılacak. 2000-3000 aralığı optimal, 3500 üzerini kesinlikle istemiyor. Ama chip den sonra istemese de çıkıyor. Direksiyon bol turlu, döndür döndür bitmiyor. Zaten büyük araç gövdesini de katınca eski model minibüs kullanır gibi. Uzun yol konforu güzel, yol gürültüsü yok. Bugün Hereke'den Gebze'ye giderken TEM de dilovası yokuşunu tırmanırken denedim 140'ı geçti. Oğuz Bey'in skil plate uygulamasını bekliyorum, bakalım nasıl birşey çıkacak...
 



Oğuz abi eski konularda göreceksin bahsetmiştim, gergi bilyaları VW grubu ile aynı ve onlarda 10 TL ;D
 

yakıtı az parçası ucuz..tam memleketimin arabası.v6'ya yaptığım masrafla bunun bitmişini alır sıfır motor atardım herhalde.kısmet değilmiş herhalde o kadar ilan bakarken bu modeli nasıl görmemişim bilmiyorum.gelişmeleri merakla takip ediyorum.kolay gelsin xl7 ciler..
 

Sayın hemşehim Mete bey, benim sık sık bu konuya yazdığıma bakmayın. Ben hariçten gazel okuyorum
XL7 benim bir önceki aracımdı, şimdi ise 2,0 HDI Vitara kullanıyorum.
 

Estagfurullah ilhami bey.forumda eski xl7 kullancısı olduğunuzu biliyorum.xl7 başlıklı tüm yazıları okumaya çalışmıştım.bu araç mevzubahis olunca hepimizden daha çok tecrübeniz olduğunudüşünüyorum.
sanırım sizinde araç değiştirmenizin nedeni offroad beklentilerinizi karşılamadığı içindi.yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın..saygılar..
 

Off road beklentisinden ziyade Zor Yollar programından fazlası ile etkilenmiş ve kilitli defransiyel sevdasına, dönüşü olmayan bir yola doğru giderken, ön defransiyeli komple değiştirmek zorunda kalmıştım Oğuz abinin konuyu fazlaca kirletmek istemediğimden ayrıntıya girmeyeyim. Kısmet olursa sanalda değil, reelde de tanışmak dileği ile.
 



3500 üzerini kesinlikle istemiyor

arac...3500 den 5000 devire cıkmayı istemiyorsa yada cıkıyor ama cok da nazlı cıkıyor ise....aracta degil hata sahibinde..

benimki 1500 lerde hafif titriyor duruma göre basınca şıp diye annda 5000 devir..

sizin debimetre rahmetli olmuş gecmiş olsun..akışmetrede denilir..hava filitresi yanında hortuma gecer plastık parca..sanırım markasıda bosch olması lazım..! rakam olarak 1000-2000 aralıgında naylon bir parccadır..(tl)

altını çizeyim..bilmeyene elletmeyin..içinde sac kılı kadar bir tel..birde kaset teyplerin bantına benzer bir parca var..çok özel bir spreyi var.. ustası olan temizleyebilir..kurtarbilir..kurtarılma yüzdesi 75 gibidir..zaten bozuk ..gidipte yenisini lmanız gerekir..ve bozuluncada daha beter olur..

bileni içine bir göz atma ile ne durumda olduğunu söyler..
 


İlhami abim benim konu diye birşey kalmadı..sen işine bak..

xl7 de senin dediğine gelip varla yok arası modifiye uygundur diyecem. ;D ;D

Rahmetli Arşimet bile ..bazı önemli şeyleri hamamda oynarken yanlışlıkla bulmuş..
bu aralar bi Arşimet likde ben yaptım..hamamda degil tabii.
>>xl7 td 'de

oynarken kurcalarken 4lü gaz kelebeklerinin..gereksiz.ve fazladan bir parca olduğunu tespit edip iptal ediverdim..

araclarda bu kelebek oynayıpda acılınca gaz yer ve gider..bu turbonun wasgate'si ile bir tahterevalliye binmişler gibi biri acarken diğeri kapıyor falan filan enteresan bi calışma şekli var..

gaz kebegi vakum kontrol selonoidi ucuna bir metrik 4 civata ittirip tıkadım..

nemi oldu 10 kuruşluk bir vida ile en azz 20-30 beygirden fazla güç verdi çip işini beleşe hallettim.. : : : :

şu an pisikolojim süper..+ mutluyum..

bu şekil kullanımla uzun süre mutlu kalmıyacagım kesin..bir gün ya motor yada turbo aşagıya düşer gibime geliyor.. ??? ???
 


aracta kara duman var ise chip işi olmamış bu onun göstergesidir..

tavsiyem önceden vardı diyorsunuz..? bosch car service lerden birine her hangi bir vilayette olabilir..gidin kts cihazına baglanın ve canlı deger okuması yaptırın..

4enjektör ne kadar püskürtüyor..hangisi püskürtmüyor..işiyor..miliğramına kadar ekranda yazar..ne olması lazım..onuda söyler..

yüksek basınclı pompanın basıncı ne..? ne olmalı..vs..acayıp yüksek bir bara sahip..

ecuda kayıtlı arıza varmı..? varsa neler..onlar silinip tekrar edecekmi..ederse o arıza verenler..degişmeli..derim..

fabrika verisi 80 kw olan aracın seneler sonra 200-300 bin km lerden sonra aynı degeri vermesi illaki beklenemez..bir düşme tıkanma.eksilme söz..konusu işin içinde..

yklaşık 1 sene evvel mart da..mitsubishi cold dizel aldım..1.5 cc 3 pistonlu..95 beygirde güçü var ..o çapta motor için öpde başın koy hesabı ..ben rahat dururmuyum..? nette tırmaladım cok hoş neticeler veriyormuşş.hemen anında çip yaptım..
anında merak...!..cıktım dinamometreye..adamlar arac bilğilerini girdiler fabriksyon degeri 95 ölçüçekler. 75-80 verecek sonrası senin piston segman bitmiş geyikleri yapıcaz..diye bekliyorlar.. ölçtüler..adamlarda ses yok..tekrar ölçelim..filan..nerde hata var vs fıs fıs aralarında konuşuyorlar..dedim ne iş banada anlatında bileyim..dedim..cok fazla güç veriyor dediler..onu anlamaya calışıyoruz..vs.
ölçüm..sonucu 150 beygir..%57,8 + güç artırımı var..arkada kara duman yok...! otobanda rampada kralından yol isterim..160.km.dan sonrası yok malesef..tek mahsuru senede 2 kere şanzıman kulagı koparıyor..85 tl. x 2 = 170 tl + işilk +masrafı var..o aracta doğuştan hararet göstergesi yok..ama ben ilave olarak yaptım + ikaz lambasıda kendi içadım ..aşırı şıkıştırma sonuçunda ..anında benim koyduğum gösterge hararette dip yapıp ikaz yakıyor..sonrası sakin sürüş..dinlendirme ..modu tabii..

yanarım yanarım o arac cipten evvel kaç eşektii..?

şimdi akıllandim..cipten evvel öçtüm..sonra ne olacak ..? zaman + imkan meselesi.. ikisini bir arada görünce anında yapacam..

bir şeyler izah edebildim.inşallah..
 

ön defransiyellerimiz demir döküm..oldukca saglam bir yapıya sahip..bilğiniz olsun.. galiba arkada..ona pek bakmadım..

bildiğim vakumla devreye ön tekerler devreye girip cıkar..! ama bir elektirik fişi var dif üstünde..o ne iş yapar bilen varmı..?

yoksa elektiriklemi devreye alıyor..?

skilplate için altına bir baktım yaklaşık 70-80cm x 230-240 cm gibi plaka istiyor..43-45 kg gibi..malzeme parasıda t6 olursa 750 gibi..birde o ölçüde kesip verirlermi geri kalan firede bana yüklerse rakam 1000 tl üzerinde ucar.

lift üstünde koli kagıdından kalıp cıkarıp tam ölçü alıcam elim elverirse..birde acı ölçer bulmam gerekecek bu arada..
 

Teşekkürler Oğuz Bey, epeyce yardımcı oldunuz. Aslında sadece motorda değil yürüründe de sıkıntılar olabileceğini düşünüyorum, gaza yüklenince titreşim ve ses geliyor aşağılardan biryerlerden... sanırım İzmit sanayide Bosch servis var, gidip bir ara göstermek gerekecek.
Diferansiyele giren fişten bahsetmişsiniz, bir tür sensör vs. olabilir mi?
 



gaza yüklenince titreşim ve ses geliyor aşağılardan biryerlerden

selamlar.büyük ihtimal şaft boşlukdan vuruntu yapıyordur.şanzuman kulaklarıda olabilir.yakın bir zamanda bozulan susturucu yerine katalizör taktırdım.garip sesler benden de geliyor arasıra.amörtisörler bile olabilir.sesin nerden geldiğini bulmak tam bir bilmece.en iyisi radyonun sesini açıp devam etmek..